مبارزه با سرطان در نوزادان با مصرف سیر

rsz_garlic_for_kids__1534758602_61050

سیر، گیاهی با طعم تند و عجیب است که ارزش دارویی بالایی برای انسان، به‌ویژه نوزادان دارد. قرار دادن سیر در برنامه غذایی خانواده می‌تواند سلامتی همه افراد را تضمین کند. پس،خود و اعضای خانواده را از مزایای این ماده غذایی شگفت‌انگیز محروم نکنید. جالب است بدانید که در برنامه غذایی اروپایی‌ها، از قرون وسطی، همواره سیر وجود داشته است، زیرا آن‌ها عقیده دارند: "از آنجایی که سیر قادر است شما را از مرگ نجات دهد، پس بوی بد دهان خود را بعد از مصرف این ماده غذایی شگفت‌انگیز تحمل کنید."

پس، تاکنون دریافتیم که مصرف سیر، مزایای زیادی برای سلامت همه افراد خانواده دارد. همچنین، دانستیم که قرار دادن سیر در برنامه غذایی خانواده موجب بروز بوی بد از دهان افراد می‌شود. اما آیا قرار دادن این ماده غذایی شگفت‌انگیز در برنامه روزانه نوزادان، ایده مناسبی است؟ چگونه می‌توان از سیر برای حفظ سلامت فرزند خود و بهبود روند رشد او استفاده کرد؟ در ادامه این مقاله، درباره مزایای سیر برای سلامتی نوزادان بحث خواهد شد. همچنین، در قسمت پایانی مقاله، دستورالعمل‌هایی برای افزودن این ماده غذایی شگفت‌انگیز در برنامه غذایی نوزادان بررسی خواهند شد.

در ابتدا، لازم است به خاطر داشته باشید که اکثر بچه‌ها طعم سیر را دوست دارند، حتی قبل از این‌که خوردن مواد غذایی جامد را شروع کنند! نتایج مطالعات انجام‌شده در سال 1991 نشان می‌دهد که وقتی مادران شیرده سیر می‌خورند، روند شیر خوردن نوزاد آن‌ها بهبود می‌یابد.

برای اطلاع از مزایای بیشتر سیر این مطلب سیر درمان هفتاد درد را بخوانید

از چه زمانی می‌توان سیر را در برنامه غذایی نوزادان قرار داد؟

شما می‌توانید با شروع 6 تا 8 ماهگی فرزند خود، سیر را به برنامه غذایی او اضافه کنید. اما، لازم است بدانید که برخی از نوزادان به راحتی این ماده غذایی شگفت‌انگیز را هضم می‌کنند، در حالی که بدن برخی دیگر از آن‌ها ممکن است بعد از مصرف سیر، دچار آلرژی شود. واکنش بدن نوزادان به مصرف سیر می‌تواند به شکل کرامپ، تورم، استفراغ یا اسهال ظاهر شود. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، حتماً به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. اما اگر  نوزاد شما بعد از مصرف سیر دچار تنگی نفس خفیف یا واکنش‌های آلرژیک معمول شده باشد، اندکی صبر کرده و در صورت لزوم، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

با این توصیفات، آیا ارزش دارد که سیر را در برنامه غذایی فرزند خود قرار دهیم، در حالی که می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی در بدن او شود؟ بله، سیر منبع غنی از ویتامین B6، منگنز، سلنیوم، پتاسیم و آهن است.

مزایای شگفت‌انگیز سیر برای سلامت نوزادان:

1- محافظت از سرما خوردگی با مصرف مداوم سیر در نوزادان:

بدن نوزادان به سرماخوردگی، تب، آنفلوانزا، پنومونی، آسم و بسیاری دیگر از مشکلات تنفسی حساس هستند. قرار دادن سیر در برنامه غذایی نوزادان، مکانیزم بدن آن‌ها را بهبود می‌بخشد. جالب است بدانید که سوپ سیر به کاهش شدت سرماخوردگی در بدن نوزادان کمک کرده و سموم موجود در سیستم تنفسی آن‌ها را پاک می‌کند. در واقع، روغن‌های فرار موجود در سیر باعث می‌شوند تا مجاری تنفسی نوزادان باز شده و هر ماده مخرب موجود در بدن آن‌ها از بین برود. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد ویروسی موجود در این ماده غذایی شگفت‌انگیز از نوزادان در برابر سرماخوردگی محافظت می‌کند.

2- مبارزه با عفونت نوزادان با مصرف سیر:

سیر دارای خواص ضد میکروبی است که به مانع رشد عفونت ناشی از باکتری‌ها در بدن نوزادان می‌شود. همچنین، Phytochemicals موجود در سیر، باکتری‌های موجود در روده بزرگ و روده کوچک نوزادان را از بین می‌برد. با این حال، مصرف سیر هیچ آسیبی به میکروب‌های پروتئین بیوتیک ساکن در سیستم گوارشی  نوزادان نمی‌رساند. علاوه بر این موارد، خواص ضد میکروبی سیر، روند ترمیم زخم در بدن نوزادان را بهبود می‌بخشد. پس، حتماً سیر را در رژیم غذایی  نوزاد خود قرار دهید تا شاهد تأثیر شگفت‌انگیز آن در روند سلامت او باشید.   به یاد داشته باشید که شما می‌توانید آب سیر تازه را با آب انواع میوه‌ها یا سبزیجات مخلوط کرده و در برنامه غذایی  نوزاد خود قرار دهید.

اگر به دنبال طرز تهیه سوپ سبزیجات برای نوزادتان هستید این مطلب 5 دستور تهیه سوپ سبزیجات برای کودکان (بخش اول) را بخوانید

3- مصرف سیر، کرم‌های مضر موجود در روده نوزادان را از بین می‌برد:

وقتی کرم‌های روده‌ای، وارد بدن نوزادان ‌شوند، در روده آن‌ها قرار گرفته، از مواد مغذی بدن نوزاد تغذیه کرده و در نهایت، منجر به بروز عفونت و بیماری می‌شوند. سیر می‌تواند به عنوان یک داروی مؤثر انتهلمینتیک در بدن نوزادان عمل کرده و کرم‌های موجود در روده آن‌ها را از بین ببرد.

4- مصرف مداوم سیر، قلب  نوزاد شما را سالم نگه می‌دارد:

قرار دادن سیر در برنامه غذایی نوزادان می‌تواند به کاهش سطح کلسترول، خطر ابتلا به فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی در زندگی آینده آن‌ها کمک کند.

5- مبارزه با سرطان در نوزادان با مصرف سیر:

سیر خردشده دارای ترکیبات گوگردی (ترکیبات ارگان سولفور یا OSC) بالایی است که خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و آنتی‌اکسیدانی دارند. این قدرت سیر باعث افزایش ایمنی بدن  نوزاد در برابر انواع مختلف سرطان‌ها از جمله کولون، حنجره، دهان، تخمدان و کلیه خواهد شد.

6- خواص ضد التهابی سیر، سیستم ایمنی بدن نوزادان را بهبود می‌بخشد:

قرار دادن سیر در برنامه غذایی نوزادان موجب تحریک انواع سلول‌های بدن مانند ماکروفاژها، لنفوسیت‌ها، سلول‌های کشنده طبیعی (NK)، سلول‌های دندریتیک و ائوزینوفیل شده و در نتیجه، ساخت و ساز سیستم ایمنی  نوزاد را بهبود می‌بخشد. همچنین، مصرف روزانه سیر میزان ترشح سیتوکین در بدن نوزادان را تنظیم می‌کند که در درمان و پیشگیری از چاقی، سندرم متابولیک و سایر بیما‌ری‌ها بسیار مفید است.

  • وقتی در مورد مزایای سیر در روند رشد و سلامتی نوزادان صبحت می‌کنیم، بدین معنی است که شما باید مقدار محدودی از این ماده غذایی شگفت‌انگیز را در برنامه روزانه فرزند خود قرار دهید. با افزودن مقدار مناسبی از سیر در برنامه غذایی فرزند خود، او نه تنها از طعم خوش غذای خود لذت برده، بلکه سالم نیز خواهد بود.

اگر به دنبال برنامه غذایی برای نوزاد 8 ماهه خود هستید این مطلب4 پیشنهاد برای تغذیه کودک 8 ماهه را بخوانید

قرار دادن چه مقدار سیر در برنامه غذایی نوزادان مناسب است؟

در ابتدا، یک حبه سیر را در برنامه غذایی فرزند خود قرار دهید. سپس، میزان آلرژی بدن او در برابر این ماده غذایی را بررسی کنید؛ اگر بدن او هیچ واکنشی به مصرف سیر نشان نداد، می‌توانید به تدریج میزان سیر را در رژیم غذایی  نوزاد افزایش دهید. با این حال،   به خاطر داشته باشید که هیچ  نوزادی نمی‌تواند مانند یک بزرگسال، سیر مصرف کند.

چگونه سیر مناسب برای  نوزادان را انتخاب، ذخیره و استفاده کنیم؟

در ابتدا، یادتان باشد که شما باید سیر تازه را به جای سیر خشک یا پودر سیر در برنامه غذایی نوزاد خود قرار دهید. برای انتخاب سیر مناسب، نوع آبدار و سفید آن را انتخاب کنید؛ سپس، پوست آن را کنده، له کرده و به رژیم غذایی فرزند خود اضافه کنید. این نکته مهم را به خاطر بسپارید که له کرده یا خرد کردن سیر به ترشح بهتر OSC‌ها کمک می‌کند. سیر خردشده را 10 دقیقه قبل از پخت و پز غذا آماده کنید. این کار به سیر اجازه می‌دهد تا میزان OSC‌های خود را افزایش دهد. سوپ سیر، یکی از مقوی‌ترین غذاهایی است که شما می‌توانید در برنامه غذایی فرزند خود قرار دهید. به‌منظور از بین بردن عطر و طعم تند سیر، شما می‌توانید یک قاشق شکر را به سوپ  نوزاد خود اضافه کنید. در نهایت، یادتان باشد که سیر را در یک مکان گرم و خشک نگهداری کنید. اگر بوی دهان فرزندتان، شما را ناراحت می‌کند، سعی کنید از جعفری تازه نیز در رژیم غذایی او استفاده کنید.

قطعات کوچک سیر را به غذاهای فرزند خود اضافه نکنید، زیرا خوردن آن برای  نوزاد سخت بوده و ممکن است او را دچار خفگی کند. در عوض، با دستورالعمل‌های مختلف ارائه‌شده در ادامه این مقاله، سیر را به برنامه غذایی فرزندتان اضافه کنید.

دستورالعمل‌هایی برای افزودن سیر در برنامه غذایی نوزادان:

در ادامه این مقاله، چند دستورالعمل ساده برای افزودن سیر در برنامه غذایی نوزادان ارائه شده است. این موارد عبارتند از:

1- سوپ مرغ و سیر برای نوزادان:

زمان آماده‌سازی: 40 دقیقه

شما برای تهیه سوپ مرغ و سیر به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • مرغ بدون چربی 50 گرم
  • 1/2 قاشق چای‌خوری زنجبیل (رنده شده)
  • سیر 3-4 حبه (خردشده)
  • 5 فنجان آب
  • 1 پیاز کوچک (خردشده)
  • فلفل
  • نمک

طرز تهیه سوپ مرغ و سیر برای نوزادان:

همه مواد را به یک قابلمه انتقال ریخته و به مدت 10 دقیقه بجوشانید؛ سپس، شعله را کم کرده و اجازه دهید تا سوپ، 15 دقیقه دیگر نیز بجوشد. پس از خنک شدن، مواد درشت سوپ را له کنید تا خوردن آن برای فرزندتان راحت باشد.

2- سوپ گوجه‌فرنگی و سیر (دستور‌العمل هندی):

زمان آماده‌سازی: 40 دقیقه

شما برای تهیه سوپ گوجه‌فرنگی و سیر به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 3 عدد گوجه‌فرنگی
  • 2 حبه سیر (خردشده)
  • 2-3 عدد فلفل قرمز یا فلفل سیاه
  • 1 فنجان آب
  • 1/2 قاشق چای‌خوری زیره
  • نمک برای طعم‌دهی
  • 1/2 قاشق چای‌خوری روغن

طرز تهیه سوپ گوجه‌فرنگی و سیر برای نوزادان:

روغن را در قابلمه‌ای حرارت داده و زیره، سیر و فلفل را به آن اضافه کنید. سپس، آب و گوجه‌فرنگی را در قابلمه دیگری ریخته و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. آن را از روی شعله را بردارید تا خنک شود. در مرحله آخر، پوست گوجه‌فرنگی‌ها را کنده و آن‌ها را له کنید. سپس، ادویه‌هایی را که تفت داده‌اید به گوجه‌فرنگی‌ها اضافه کنید. شما می‌توانید این خوراک را به عنوان سوپ یا در کنار برنج پخته‌شده در برنامه غذایی فرزند خود قرار دهید.

3- داروی خانگی سیردار برای درمان سرماخوردگی و سرفه در نوزادان:

 زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

شما برای تهیه داروی خانگی سیردار به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 8 حبه سیر (پوست‌کنده ‌شده)
  • 1/3 فنجان روغن نارگیل
  • 10 قطره روغن اسطوخودوس

طرز تهیه داروی خانگی سیردار برای درمان سرماخوردگی و سرفه در نوزادان:

همه مواد را در مخلوط‌کن یا غذاساز ریخته و باهم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

توجه: روغن اسطوخودوس تنها به دلیل عطر آرام‌بخش آن استفاده می‌شود. پس، اطمینان حاصل کنید که نوزاد شما به این روغن حساسیت نداشته باشد.

4- نان سیر (برای نوزادان 10 ماه به بالا):

زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

شما برای تهیه نان سیر به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 حبه میخک سیر
  • 1 عدد نان باگت (نان سفید ایتالیایی)
  • 50 گرم کره نرم شده
  • جعفری تازه به مقدار لازم (خردشده)

طرز تهیه نان سیر برای نوزادان:

کره، جعفری و سیر خردشده را در یک کاسه قرار داده و به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به‌دست‌آمده را به صورت یک لایه نازک به دو طرف نان بمالید. نان را به مدت پنج تا 10 دقیقه در فر از پیش گرم شده، در 200 درجه سلسیوس قرار دهید. زمانی که هر دو طرف نان قهوه‌ای شد، غذای فرزند شما آماده است. نان سیر یک میان وعده عجیب برای یک فرزند شما است؛ نه تنها باعث لذت بردن او از طعم خوش سیر می‌شود، بلکه درد لثه‌های او را نیز آرام می‌کند.

در نهایت، اگر شما مایل به اضافه کردن عطر عجیب و غریب به رژیم غذایی  نوزاد خود هستید، سیر بهترین گزینه است. سیر دارای مزایای سلامتی فراوانی برای نوزادن بوده و یک بسته قدرتمند از مواد مغذی است. علاوه بر این موارد، سیر طعم غذای فرزند شما را بهبود می‌بخشد، که در نتیجه باعث بهبود وضعیت سلامتی و روند رشد او خواهد شد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/