آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی خطرناک است؟

رابطه جنسی برای بیماران قلبی

در مورد رابطه جنسی و بیماری قلبی اطلاعات نادرستی وجود دارد. برخی از آن شامل افکار واهی است (یعنی رابطه جنسی از بیماری قلبی جلوگیری می کند)، و برخی از آنها مبتنی بر ترس است (احتمالاً در هنگام رابطه جنسی بر اثر حمله قلبی می میرید). اگر در حال بهبودی پس از یک رویداد قلبی عروقی، مانند حمله قلبی هستید، یا اخیراً به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده اید، دستورالعمل ها و توصیه هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اما این بدان معنا نیست که زندگی جنسی شما به زودی به حالت عادی باز نمی گردد.

بیماری قلبی فقط بر مردان و زنان در سنین بالا تأثیر نمی‌گذارد، بلکه می‌تواند مردان و زنان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد، چه به دلیل وراثت ژنتیکی یا در نتیجه انتخاب‌های سبک زندگی منفی مانند سیگار کشیدن. 

رابطه جنسی برای بیماران قلبی

در حالی که هیچ پاسخ قطعی برای اثبات اینکه رابطه جنسی از بیماری قلبی جلوگیری می کند وجود ندارد، مطالعات نشان می دهد که بخشی از یک سبک زندگی کلی برای سلامت قلب است. اگر بیشتر رابطه جنسی دارید، این احتمال وجود دارد که برای شروع بهتر و فعال تر باشید. افراد شاد بیشتر ورزش می کنند، به پزشک خود مراجعه می کنند و روابط سالمی را حفظ می کنند که همگی به سلامت کلی کمک می کنند.

یک مطالعه نشان داد مردانی که دو بار در هفته یا بیشتر رابطه جنسی داشتند، نسبت به افرادی که یک بار در ماه یا کمتر رابطه جنسی داشتند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بودند. (تحقیقاتی مانند این معمولاً روی مردان متمرکز است.)

هنگامی که توسط پزشکتان مرخص شدید، رابطه جنسی به طور کلی بی خطر است. فشار خون شما در حین رابطه جنسی بالا می رود و در حدود 160/90 به اوج خود می رسد. برای چشم انداز، این با آنچه در یک دوره کوتاه اتفاق می افتد قابل مقایسه است و پس از آن به پایین برمی گردد. علیرغم بسیاری از تصاویر هالیوود، مرگ در نتیجه اعمال جنسی بسیار نادر است.

وقتی بعد از یک رویداد قلبی آماده از سرگیری زندگی جنسی خود هستید

  • قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی، با پزشک خود مشورت کنید.
  • فیزیوتراپی خود را همانطور که تجویز شده است ادامه دهید زیرا خطر عوارض مربوط به فعالیت جنسی را کاهش می دهد. (می تواند مشوق باشد.)
  • کنترل بارداری می تواند باعث افزایش لخته شدن خون شود، که در واقع می تواند باعث حمله قلبی شود، بنابراین همیشه با پزشک خود در مورد کنترل بارداری مناسب مشورت کنید، به خصوص اگر از هر نوع مشکل سلامت قلب رنج می برید.
  • برخی از داروهای قلبی بر عملکرد نعوظ تأثیر می‌گذارند، اما قبل از مراجعه به پزشک مصرف را قطع نکنید.
  • داروهای نعوظ باید تحت نظر یک پزشک آشنا با مشکلات قلبی شما استفاده شود.پ
  • اگر شما یک زن یائسه با بیماری قلبی عروقی هستید، استروژنی که به صورت موضعی یا واژینال برای درمان مقاربت دردناک وارد می شود، به طور کلی بی خطر تلقی می شود.

آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی خطرناک است؟

نشانه هایی که نشان می دهد به اندازه کافی برای رابطه جنسی سالم هستید

ترس اصلی در مورد سکس برای اکثر افراد مبتلا به بیماری قلبی ترس از اینکه رابطه جنسی باعث حمله قلبی شود است. تحقیقات می گوید در حالی که فعالیت جنسی ضربان قلب شما را افزایش می دهد، این چیزی نیست که بیشتر افراد مبتلا به بیماری قلبی پایدار نگران آن باشند. به طور کلی، اگر بتوانید بدون مشکل از پله ها بالا بروید یا یک مایل راه بروید، رابطه جنسی برای شما بی خطر است.

در صورت داشتن علائم بیماری قلبی تا زمان مراجعه به پزشک از رابطه جنسی بپرهیزید، علائمی مانند:

  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • ضربان قلب نامنظم
  • حالت تهوع یا سوء هاضمه

آیا احتمال حمله قلبی در حین رابطه جنسی وجود دارد؟ 

بله. هر زمان که فعالیت بدنی داشته باشید، چه فعالیت جنسی یا رفتن به دویدن یا هر نوع ورزش هوازی دیگری، در مقایسه با زمانی که در حال استراحت هستید، خطر شما اندکی افزایش می یابد. اما برای افرادی که قلب ثابتی دارند، مزایای طولانی مدت فعالیت بدنی منظم - از جمله رابطه جنسی - بسیار بیشتر از خطرات آن است.

فواید رابطه جنسی برای سلامت قلب

به جای ایجاد آسیب، رابطه جنسی ممکن است برای سلامت قلب شما مفید باشد. مطالعات نشان می دهد مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی دارند و زنانی که زندگی جنسی رضایت بخشی دارند کمتر در معرض حمله قلبی هستند.

رابطه جنسی نوعی ورزش است و به تقویت قلب، کاهش فشار خون، کاهش استرس و بهبود خواب کمک می کند. علاوه بر این، صمیمیت در یک رابطه می تواند پیوند را افزایش دهد. به گفته بلاها، ارتباطات اجتماعی قوی می تواند احساس تنهایی، افسردگی و اضطراب را کاهش دهد، که با خطر بیشتر بیماری قلبی مرتبط است.

آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی خطرناک است؟

تحقیقات نشان می دهد که رابطه جنسی بر عملکرد قلب تاثیر منفی ندارد و اگر شما می توانید کارهای روزانه مانند بالا و پایین آمدن از پله ها را انجام دهید، مشکلی هم برای رابطه جنسی بعد از یک مشکل قلبی ندارید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/