قاعدگی نامنظم را در خانه درمان کنید

قاعدگی نامنظم

چرخه قاعدگی از روز اول یک قاعدگی تا اولین روز روز بعد محاسبه می شود. چرخه قاعدگی به طور متوسط ​​28 روز است ، اما این مساله ممکن است از یک زن به زن دیگر ، و یک ماه به ماه دیگر متفاوت باشد. اگر پریودهای شما هر 24 تا 38 روز یک بار باشد ، قاعدگی شما همچنان منظم تلقی می شود اما اگر مدتی بین پریود تغییر کند و پریود زودتر یا دیرتر بیاید ، قاعدگی شما نامنظم در نظر گرفته می شود.

درمان قاعدگی نامنظم در خانه

درمان بستگی به این دارد که بفهمید چه عواملی باعث قاعدگی نامنظم شما می شود ، اما روش های درمانی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید تا چرخه بدن خود را دوباره به حالت عادی برگردانید. برای کشف 8 درمان خانگی با پشتوانه علمی برای دوره های نامنظم به ادامه مطلب بروید.

یوگا تمرین کنید

ثابت شده است که یوگا یک درمان موثر برای مسائل مختلف قاعدگی است. یک مطالعه در سال 2013 با 126 شرکت کننده نشان داد که 35 تا 40 دقیقه یوگا ، 5 روز در هفته به مدت 6 ماه ، سطح هورمون های مربوط به قاعدگی نامنظم را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که یوگا باعث کاهش درد قاعدگی و علائم عاطفی مرتبط با قاعدگی ، مانند افسردگی و اضطراب ، و بهبود کیفیت زندگی در زنان مبتلا به دیسمنوره اولیه می شود. زنان مبتلا به دیسمنوره اولیه قبل و در طول دوره قاعدگی درد شدیدی را تجربه می کنند.

اگر تازه وارد یوگا هستید ، به دنبال جایی باشید که یوگای مبتدی یا سطح 1 را ارائه دهد. هنگامی که یاد گرفتید چگونه چندین حرکت را به درستی انجام دهید ، می توانید به کلاسها بروید ، یا می توانید با استفاده از فیلم ها یا روال هایی که بصورت آنلاین پیدا می کنید ، از خانه یوگا تمرین کنید.

یوگا

وزن سالم داشته باشید

تغییر در وزن شما می تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. اگر اضافه وزن یا چاقی دارید ، کاهش وزن می تواند به تنظیم دوره های قاعدگی کمک کند. روش دیگر ، کاهش شدید وزن یا کمبود وزن می تواند باعث قاعدگی نامنظم شود. به همین دلیل حفظ وزن سالم مهم است. زنان دارای اضافه وزن نیز بیشتر دچار قاعدگی نامنظم می شوند و خونریزی و درد شدیدتری نسبت به زنانی که وزن مناسبی دارند تجربه می کنند. این به دلیل تأثیری است که سلولهای چربی بر روی هورمونها و انسولین دارند. اگر شک دارید که وزن شما روی قاعدگی شما تأثیرگذار است ، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا وزن هدف سالم را شناسایی کنید و یک استراتژی کاهش وزن یا افزایش وزن داشته باشید.

به طور منظم تمرین کنید

ورزش فواید زیادی برای سلامتی دارد که می تواند به عادت ماهیانه شما کمک کند. این کار می تواند به شما در رسیدن یا حفظ وزن سالم کمک کند و معمولاً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) توصیه می شود. PCOS می تواند باعث بی نظمی قاعدگی شود. نتایج حاصل از یک آزمایش بالینی اخیر نشان داد که ورزش می تواند دیسمنوره اولیه را به طور موثری درمان کند. هفتاد دانشجوی دانشگاه مبتلا به دیسمنوره اولیه در این آزمایش شرکت کردند. گروه مداخله 30 دقیقه ورزش هوازی ، 3 بار در هفته ، به مدت 8 هفته انجام دادند. در پایان آزمایش ، زنانی که این تمرینات را انجام داده اند ، درد کمتری را در ارتباط با دوره های قاعدگی گزارش کرده اند. برای درک اینکه ورزش چگونه بر قاعدگی تأثیر می گذارد و در صورت وجود چه تأثیرات مستقیمی در تنظیم قاعدگی شما دارد ، تحقیقات بیشتری لازم است.

زنجبیل را به عنوان ادویه دائمی استفاده کنید

زنجبیل به عنوان یک داروی خانگی برای درمان قاعدگی های نامنظم استفاده می شود ، اما هیچ مدرک علمی برای اثبات اثر آن وجود ندارد. به نظر می رسد زنجبیل فواید دیگری نیز در رابطه با قاعدگی دارد. نتایج حاصل از یک مطالعه بر روی 92 زن با خونریزی شدید قاعدگی نشان داد که مکمل های زنجبیل روزانه ممکن است به کاهش میزان خون از دست رفته در قاعدگی کمک کنند. این یک مطالعه کوچک بود که فقط دختران دبیرستانی را مورد بررسی قرار داد ، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است. نشان داده شده است که مصرف 750 تا 2000 میلی گرم پودر زنجبیل در طی 3 یا 4 روز اول قاعدگی شما یک درمان موثر برای دوره های دردناک است . مطالعه دیگر نشان داد که مصرف زنجبیل به مدت هفت روز قبل از یک دوره کاهش خلق و خو ، علائم جسمی و رفتاری سندرم قبل از قاعدگی (PMS).

مقداری دارچین به غذای خود اضافه کنید

به نظر می رسد دارچین برای انواع مسائل قاعدگی مفید است. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که این امر به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند و یک گزینه درمانی موثر برای زنان مبتلا به PCOS است ، اگرچه مطالعه توسط تعداد کمی از شرکت کنندگان محدود بود.

 دوز روزانه ویتامین ها را دریافت کنید

مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد ، مقادیر کم ویتامین D را با قاعدگی نامنظم مرتبط دانست و نشان داد که مصرف ویتامین D ممکن است به تنظیم قاعدگی کمک کند. مطالعه دیگری نیز آن را در درمان بی نظمی قاعدگی در زنان مبتلا به PCOS موثر دانست. ویتامین D همچنین دارای مزایای دیگری برای سلامتی است ، از جمله کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها ، کمک به کاهش وزن و کاهش افسردگ. ویتامین D غالباً به برخی از غذاها از جمله شیر و سایر محصولات لبنی و غلات اضافه می شود. همچنین می توانید ویتامین D را از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا مکمل دریافت کنید. ویتامین های گروه B اغلب برای خانم هایی که اقدام به بارداری می کنند تجویز می شود و ممکن است به تنظیم قاعدگی شما کمک کنند ، اما برای تأیید این ادعاها تحقیقات بیشتری لازم است.

 ویتامین های گروه B همچنین ممکن است خطر بروز علائم قبل از قاعدگی را کاهش دهد. مطالعه ای در سال 2011 نشان داد که خطر ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی در زنانی که از منابع غذایی ویتامین B استفاده می کنند ، به میزان قابل توجهی کمتر است (26). مطالعه دیگری از سال 2016 نشان می دهد زنانی که روزانه 40 میلی گرم ویتامین B-6 و 500 میلی گرم کلسیم مصرف می کنند ، کاهش علائم PMS را تجربه کرده اند. هنگام استفاده از مکمل ، دستورالعمل های موجود در بسته بندی را دنبال کنید و فقط مکمل ها را از منابع معتبر خریداری کنید.

روزانه سرکه سیب بنوشید

نتایج یک مطالعه منتشر شده در سال 2013 نشان داد که نوشیدن 0.53 اونس (15 میلی لیتر) سرکه سیب روزانه ممکن است قاعدگی تخمک گذاری را در زنان مبتلا به PCOS بازگرداند. برای تأیید این نتایج ، تحقیقات بیشتری لازم است ، زیرا این مطالعه خاص تنها شامل هفت شرکت کننده بوده است (28 منبع معتبر). سرکه سیب همچنین ممکن است به شما در کاهش وزن و کاهش سطح قند خون و انسولین کمک کند. اگر می خواهید آن را امتحان کنید اما با عطر و طعم مشکل دارید ، می توانید آن را با آب رقیق کرده و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

قاعدگی نامنظم

آناناس بخورید

آناناس یک داروی خانگی محبوب برای مشکلات قاعدگی است. این ماده حاوی بروملین است ، آنزیمی که ادعا می شود پوشش رحم را نرم می کند و قاعدگی شما را تنظیم می کند ، اگرچه این ثابت نشده است. بروملین ممکن است دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد باشد ، اگرچه هیچ مدرک واقعی برای اثبات اثر آن در کاهش گرفتگی های قاعدگی و سردرد وجود ندارد. خوردن آناناس می تواند به شما در دریافت وعده های غذایی روزانه توصیه شده کمک کند. یک فنجان (80 گرم) آناناس ممکن است به عنوان یک وعده میوه شمرده شود. توصیه عمومی این است که حداقل 5 وعده ، 1 فنجان (80 گرم) میوه میوه در روز بخورید.

چه موقع به دنبال کمک باشیم؟

در دوره ای از زندگی خود احتمالاً در قاعدگی خود بی نظمی خواهید داشت. برای این علامت همیشه نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

  •  پریود شما ناگهان نامنظم می شود
  • شما سه ماه پریود نشده اید
  • شما هر 21 روز یک بار پریود می شوید
  • شما هر 35 روز یک بار پریود می شوید
  • پریودهای شما غیر معمول سنگین یا دردناک است
  • پریودهای شما بیش از یک هفته طول می کشد

ممکن است پزشک بسته به علت پریودهای نامنظم شما دارو یا نوع دیگری از درمان را توصیه کند. برخی از علل احتمالی عبارتند از: 

  • بلوغ
  • یائسگی
  • شیر دادن
  • کنترل تولد
  • مشکلات تیروئید
  • اختلالات اشتها

قاعدگی نامنظم خطرناک است؟

قاعدگی نامنظم خطرناک نیست اما ممکن است نشاندهنده برخی مشکلات و بیماری ها باشد. اگر قاعدگی شما به مدت چندین ماه نامنظم بود یا پریودهای شما سنگین و دردناک بود حتما به پزشک مراجعه کنید

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/