کیت تخمک گذاری چیست؟ | کیت تخمک گذاری چقدر دقیق است؟

کیت تخمک گذاری

اگر می خواهید بچه دار شوید، می خواهید بدانید که چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید. ;dj تخمک گذاری می تواند به پیش بینی زمانی که احتمال باروری شما وجود دارد کمک کند. شما باید باید چند روز قبل از زمانی که تخمک گذاری را پیش بینی می کنید، آزمایش تخمک گذاری انجام دهید.

تخمک گذاری در اواسط چرخه قاعدگی، که از روز اول پریود شروع می شود، انجام می شود. هنگامی که تخمدان شما یک تخمک آزاد می کند، حدود 12 تا 24 ساعت زنده می ماند. این باعث می شود به نظر برسد که هر ماه یک پنجره زمانی کوچک برای بچه دار شدن وجود دارد.

با این حال، اسپرم می تواند تا 5 روز در بدن شما زندگی کند. بنابراین حتی اگر در طول دوره تخمک گذاری 24 ساعته رابطه جنسی نداشته باشید، اگر چند روز قبل رابطه جنسی داشته اید، ممکن است باردار شوید.

از چه روزی باید آزمایش تخمک گذاری را شروع کنم؟

بهترین زمان برای شروع آزمایش تخمک گذاری چند روز قبل از برنامه ریزی برای تخمک گذاری است. تخمک گذاری در اواسط چرخه قاعدگی شما اتفاق می افتد، چند روز طول بکشد. بارورترین روزهای ماه شما 1 تا 2 روز قبل و بعد از انتشار تخمک از تخمدان است. اسپرم می تواند تا 5 روز در بدن زنده بماند. بنابراین اگر 5 روز قبل از تخمک گذاری و تا 1 روز بعد از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید، لقاح ممکن است رخ دهد.

زمانی که سیکل قاعدگی منظمی دارید، پیش بینی تخمک گذاری آسان تر است. با یک چرخه 28 روزه، احتمالاً در روز 14 یا حدوداً تخمک گذاری خواهید داشت، بنابراین می خواهید آزمایش را حدود روز 10 یا 11 شروع کنید.

اگر چرخه کوتاهی دارید، می توانید فرض کنید که تخمک گذاری به احتمال زیاد در عرض 4 روز از نقطه میانی چرخه شما رخ می دهد. بنابراین، شما باید از کیت تست تخمک گذاری 4 تا 6 روز قبل از اواسط سیکل خود استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از کیت تخمک گذاری چه زمانی در روز است؟

هیچ زمان اشتباه یا درستی از روز برای آزمایش تخمک گذاری وجود ندارد. برخی از زنان ترجیح می دهند ادرار خود را در صبح آزمایش کنند، در حالی که برخی دیگر آن را بعد از ظهر یا عصر آزمایش می کنند. هر زمانی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که هر روز در ساعت مشخصی تست کنید.

به خاطر داشته باشید که مایعات می تواند مقدار هورمون لوتئینیزه کننده (LH) را در ادرار شما رقیق کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است به نظر برسد که در زمانی که هستید تخمک گذاری ندارید. بنابراین مصرف مایعات خود را حدود 2 ساعت قبل از آزمایش محدود کنید. همچنین کمک می کند 1 تا 2 ساعت قبل از آزمایش ادرار نکنید.

به دلایل بالا، بسیاری از زنان دقیقاً زمانی که از خواب بیدار می شوند از کیت های تست تخمک گذاری استفاده می کنند. اگر آزمایش به شما چراغ سبز نشان دهد، آزمایش صبحگاهی به شما امکان می دهد زمان زیادی را برای انجام آن انجام دهید!

آزمایش تخمک گذاری با چرخه قاعدگی نامنظم

کیت تخمک گذاری زمانی که یک سیکل منظم دارید، دقیق تر هستند زیرا پیش بینی نقطه میانی چرخه شما آسان تر است. اما نگران نباشید اگر سیکل نامنظم دارید، تست تخمک گذاری همچنان می تواند کارساز باشد. فقط باید بیشتر تست کنید.

در حالی که زنان با سیکل منظم فقط یک بار در ماه نیاز به آزمایش تخمک گذاری دارند، افرادی که سیکل نامنظم دارند باید بیشتر آزمایش کنند. چند روز پس از پریود و سپس هر هفته یک بار آزمایش را شروع خواهید کرد.

کیت تخمک گذاری

حتی با چرخه نامنظم، می توانید به دنبال نشانه های تخمک گذاری باشید که نشان می دهد زمان شروع استفاده از کیت تست فرا رسیده است. شما باید به تغییرات بدن مانند ترشحات واژن و دمای پایه بدن توجه کنید.در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر از کیت تست تخمک گذاری استفاده کنید:

  • افزایش مخاط دهانه رحم، به ویژه ترشحاتی که در هنگام پاک کردن احساس لیز می کنند یا دارای قوام سفیده تخم مرغ هستند.
  • افزایش دمای پایه بدن شما
  • افزایش میل جنسی
  • لکه بینی سبک
  • درد خفیف لگن

نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری

نوارهای تست تخمک گذاری برای تشخیص سطح هورمون لوتئینیزه کننده (LH) در ادرار شما طراحی شده اند. این هورمون به تخمک گذاری سیگنال می دهد که عبارت است از آزاد شدن تخمک از تخمدان ها به لوله فالوپ.

در حالی که نوارهای تست تخمک گذاری می توانند بارورترین روزهای شما را تعیین کنند، اما 100 درصد دقیق نیستند. اما زیاد نگران نباشید - بسته به چرخه قاعدگی شما، می توانند تا 99 درصد دقت داشته باشند.

برای آزمایش تخمک گذاری، می توانید روی چوب تست ادرار کنید یا در فنجان ادرار کنید و چوب را در ادرار قرار دهید. نتایج معمولاً در حدود 5 دقیقه در دسترس هستند.

کیت های تست تخمک گذاری دو خط دارند: یکی خط کنترلی است که نشان می دهد تست به درستی کار می کند و دیگری خط تست است. این خط بسته به اینکه در حال تخمک گذاری هستید روشن تر یا تیره تر از خط کنترل خواهد بود.

هنگامی که سطح LH در بدن شما کم است، خط آزمایش سبک تر به نظر می رسد. وقتی سطح بالاتری از LH در بدن شما وجود داشته باشد، تیره تر به نظر می رسد. این نشان می دهد که احتمال بارداری شما بیشتر است.با چنین فرصت کوتاهی برای باردار شدن هر ماه، استفاده از کیت تست تخمک گذاری حدس و گمان را برای پیش بینی بارورترین روزهای شما بهبود می بخشد. این اطلاعات به شما امکان می دهد بهترین روزها برای داشتن رابطه جنسی برای بهترین شانس باردار شدن را بدانید و می تواند احتمال بارداری شما را افزایش دهد.

در حالی که کیت های تست تخمک گذاری قابل اعتماد هستند، به یاد داشته باشید که 100 درصد دقیق نیستند. با این حال، با ثبت چرخه های ماهانه، مشاهده تغییرات بدنی و آزمایش چند روز قبل از تخمک گذاری، بهترین فرصت را برای تحقق رویاهای خود در مورد یک نوزاد به خود می دهید.

کیت تست تخمگ گذاری چیست و چه قدر دقیق است؟

کیت تست تخمک گذاری برای محاسبه دقیق زمان آزاد شدن تخمک استفاده می شود که برقراری رابطه جنسی در این زمان شانس بارداری را افزایش می دهد. این تست تا 99 درصد دقیق عمل می کند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/