گشادی واژن و نگرانی خانم ها | برای تنگ کردن واژن چه کنیم؟

تنگ کردن واژن

با افزایش سن ، ممکن است تغییری در خاصیت ارتجاعی واژن خود مشاهده کرده و واژن احساس شلی کند. برخی از خانمها با گذراندن دوره یائسگی یا پس از زایمان ، به ویژه پس از داشتن بیش از یک نوزاد ، علائم بدتر می شوند. این تغییرات کاملا طبیعی است و در اکثر موارد به هیچ درمانی نیاز ندارد.

با این حال ، اگر این تغییرات را اذیت کرده اید ، ممکن است تصمیم بگیرید که درمان کنید ، به ویژه اگر:

  • واژن شما خشک تر می شود
  • رابطه جنسی دردناک تر است
  • رابطه جنسی رضایت بخشی کمتری دارد
  • هنگام خندیدن یا سرفه کردن ، کمی ادرار نشت می کند (علائم بی اختیاری ادرار در استرس)

اگر نگران تغییر در کشش واژن خود هستید ، مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود علائم خود تلاش کنید ، از جمله:

  • تمرینات کف لگن
  • درمان های هورمونی
  • درمان سفت شدن با لیزر واژن

اگر نگران علائم خود هستید ، به ویژه اگر دردی در ناحیه لگن احساس می کنید ، بهتر است در وهله اول با پزشک عمومی یا متخصص زنان صحبت کنید.

اگرچه از دست دادن قابلیت ارتجاعی در واژن طبیعی است ، اما ممکن است به دلیل همه توصیه های سفت کننده واژن و محصولات مورد تأیید افراد مشهور که در اینترنت و سایر رسانه ها می بینید ، تحت فشار قرار بگیرید و در این مورد کاری انجام دهید. با این حال ، از آنجا که بیشتر این توصیه ها از طرف متخصصان پزشکی نیست ، می تواند در بهترین حالت بی اثر و در بدترین حالت خطرناک باشد.

درمان های خانگی محکم کننده واژن ممکن است وسوسه انگیز باشد زیرا معمولاً کم هزینه هستند و سعی می کنید خودتان آنها را آسان کنید. با این حال ، باید با احتیاط شدید به آنها نزدیک شوید ، زیرا ممکن است منجر به موارد زیر شود:

  • عفونت (مانند عفونت مخمر)
  • تحریک
  • خارش
  • آسیب - مانند مورد خانمی که پس از بخار دادن واژن خود دچار سوختگی درجه دو شده است.

درمان های خانگی تنگ کننده واژن چیست؟

داروی خانگی تنگ کننده واژن به هر نوع کالای خانگی که می توانید در داخل واژن خود اعمال کنید گفته می شود که به بهبود "سفتی" و "تمیزی" آن کمک می کند. این شامل گیاهان ، ادویه ها و برخی غذاها است.واژن یک روش طبیعی برای تمیز کردن دارد و باکتری های داخل آن به حفظ تعادل pH واژن در سطح مناسب کمک می کنند. قرار دادن داروهای "سفت کننده" در واژن می تواند این تعادل pH را بر هم بزند ، که می تواند باعث عفونت هایی مانند برفک یا واژن شود.

گیاهان

قرن هاست که مردم از گیاهان دارویی برای درمان طیف وسیعی از شرایط پزشکی استفاده می کنند. با این حال ، این بدان معنی نیست که ایده خوبی است که آنها را در واژن خود قرار دهید.

آلوئه ورا

ژل داخل گیاه آلوئه ورا به دلیل خاصیت روان کنندگی شناخته شده است و در برخی از ژل های روان کننده استفاده می شود. اما از آنجا که به عنوان روشی برای سفت شدن واژن ثابت نشده است ، شما نباید آن را در واژن خود اعمال کنید بدون اینکه ابتدا با پزشک عمومی یا متخصص زنان صحبت کنید.

تنگ کردن واژن

فندق جادوگر

فندق جادوگری درختچه ای است و از مدت ها قبل از پوست و برگ آن برای درمان التهاب استفاده می شده است. استفاده از فندق جادوگر روی نوار بهداشتی و خنک کردن آن روشی م effectiveثر برای تسکین درد واژن و ولو پس از زایمان است 2.

با این حال ، نباید فندق جادوگر را در قسمت داخلی واژن خود قرار دهید. در واقع ، شما همیشه باید قبل از استفاده از هر محصولی که تجویز نشده یا به طور خاص برای روغن کاری واژن طراحی نشده است ، با پزشک عمومی یا متخصص زنان خود صحبت کنید.

مواد شیمیایی

اگرچه مواد شیمیایی و واژن ترکیب خوبی نیستند ، اما استفاده از آلوم پتاسیم به دیواره های واژن به عنوان یک درمان خانگی موثر تبلیغ شده است. گفته شده است که خواص قابض مواد شیمیایی در سفت شدن بافت واژن خوب است.

با این حال ، واقعاً ارزش خطر را ندارد. آلوم پتاسیم همچنین می تواند باعث ایجاد زخم شود ، احتمال عفونت را افزایش دهد و در بدن شما جذب شود و دارای اثرات سمی باشد .

غذا

غذا باید خورده شود ، نه داخل واژن. با وجود این توصیه منطقی ، از آبلیمو و خیار گرفته تا سیر و ماست به عنوان راهی برای پاکسازی و سفت شدن واژن ذکر شده است.

سرکه

سرکه سیب یک ماده مقوی مورد نیاز برای همه است ، از کاهش سطح قند خون 4 تا کمک به کاهش وزن. همچنین به عنوان راهی برای سفت کردن کانال واژن مورد هیاهو قرار گرفته است.

با این حال ، از آنجا که سرکه بسیار اسیدی است ، نه تنها می تواند باعث درد و تحریک شود بلکه تعادل طبیعی باکتری ها را در واژن شما مختل می کند.

لیمو

گفته می شود لیمو باعث اسیدی شدن واژن و کاهش سطح pH آن می شود. با این حال ، می تواند واژن را تحریک کرده و علائم بی اختیاری ادرار را بدتر کند.

ادویه جات ترشی جات

ادعا شده است که زردچوبه - یا به طور خاص ریشه غده ای کورکومای کوموسا از خانواده زردچوبه - وقتی روی قسمت داخلی واژن و واله قرار می گیرد ، اثر سفت کننده ای دارد.

اگرچه تحقیقی در مورد اثرات کورکومای کوموزا انجام شده است ، اما این آزمایش بر روی موش ها انجام شده است تا افراد ، و هیچ تحقیق دیگری در مورد فواید آن برای انسان وجود ندارد

آب گرم

دوش گرفتن (استفاده از آب برای "بیرون ریختن" کانال واژن) یا بخار دادن (خم شدن بر روی آب داغ تا بخار بتواند دستگاه تناسلی را تمیز کند) نه تنها خطر برهم خوردن تعادل pH واژن را دارد بلکه در صورت بخار دادن ، می تواند در واقع واژن را بسوزاند

روش های طبیعی سفت شدن واژن بدون جراحی

خوشبختانه برای تنگ کردن واژن لازم نیست به درمان های خانگی اثبات نشده و بالقوه خطرناک (یا جراحی) اعتماد کنید. در زیر دو گزینه امن برای سفت شدن واژن و کاهش علائم مرتبط با آتروفی واژن و شلی وجود دارد.

تمرینات کف لگن

تقویت عضلات کف لگن یکی از راه هایی است که می توانید احساس تنگی کنید و به مواردی مانند بی اختیاری ادرار استرس و کمبود احساس در هنگام رابطه جنسی رسیدگی کنید.

عضلات کف لگن مجموعه ای از ماهیچه ها به شکل زنجیر است که از جلوی استخوان شرمگاه تا لگن گسترش می یابد. اگرچه با استفاده از آنها کانال واژن شما سفت نخواهد شد (هیچ ورزشی نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا شما به طور فعال نمی توانید عضلات دیواره واژن را تمرین دهید) ، تقویت کف لگن می تواند باعث سفت شدن واژن شود.

تمرینات کگل

درمان لیزر سفت کننده واژن FemiLift

درمان لیزر سفت کننده واژن روشی غیر جراحی است که با تحریک رشد بافت جدید دیواره های واژن ، علائم خشکی و شلی واژن را بهبود می بخشد. این روش درمانی بدون درد به افزایش روغن کاری طبیعی نیز کمک می کند.

آیا تنگ کردن واژن واقعی است؟

اگر شما هم تبلیغات زیادی برای تنگ کردن واژن دیده‌اید، باید بدانید که این کار غیرممکن نیست اما بهتر است به جای هزینه های گزاف از درمان های خانگی استفاده کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/