احتمال بارداری بدون رابطه جنسی وجود دارد! | مراقب باشید

بارداری بدون رابطه جنسی

آیا به خاطر دارید که در مورد آن دوست دوستی که فقط با بوسیدن در وان آب گرم باردار شده است ، شنیده اید؟ در حالی که در نهایت این یک افسانه شهری بود ، شما ممکن است تعجب کنید که در واقع می توانید بدون داشتن رابطه جنسی باردار شوید. در اینجا بیشتر در مورد چگونگی لقاح ، چه فعالیت های جنسی ممکن است منجر به حاملگی شود و همچنین اگر فکر می کنید باردار هستید یا می خواهید به طور کامل از بارداری جلوگیری کنید ، مطالعه خواهید کرد.

آیا بارداری بدون رابطه جنسی امکان پذیر است؟

پاسخ بله است! به احتمال زیاد ، هر فعالیتی که اسپرم را به ناحیه واژن وارد کند ، بارداری بدون رابطه جنسی را ممکن می کند. برای درک چگونگی بیایید نحوه بارداری معمولی را بررسی کنیم. روند کار معمولاً ساده است. برای وقوع بارداری ، یک اسپرم (از انزال نر) باید با یک تخمک (در داخل لوله های رحمی ماده) روبرو شود. هنگامی که تخمک بارور شد ، باید حرکت کند و به داخل رحم قرار گیرد. داشتن رابطه جنسی از طریق آلت تناسلی مرد در انتقال نزدیکترین انزال به دهانه رحم کمک می کند تا میلیون ها اسپرم بتوانند سفر به لقاح را انجام دهند. فقط یک صید وجود دارد: تخمک تا زمانی که از تخمدان خارج نشود نمی تواند بارور شود. این اتفاق معمولاً یک بار در ماه - تقریباً 14 روز قبل از دوره قاعدگی بعدی - در طی تخمک گذاری رخ می دهد. تقریباً در زمان تخمک گذاری ، مخاط دهانه رحم یک زن نازک می شود و بیشتر شبیه سفید تخمک می شود تا اسپرم آزادتر شنا کند. بافت مشابه ترشحاتی است که در هنگام تحریک تولید می شود. این مایعات در سراسر کانال واژن و به دهانه واژن جریان دارند.

حتی قبل از انزال کامل یک مرد ، ممکن است در مایع قبل از انزال (قبل از آمدن) اسپرم تولید شود. برای اینکه چند عدد به شما بدهم ، یک میلی لیتر انزال بین 15 تا 200 میلیون اسپرم دارد و یک مطالعه اخیر منبع معتبر نشان می دهد که 16.7 درصد منبع معتبر مردان نیز اسپرم فعال در قبل از انزال خود دارند. تعداد خاص در هر انزال و به تفکیک هر فرد متفاوت است ، اما شما این ایده را می گیرید که این تعداد زیادی از اسپرم برای بارداری است.

اگر انزال یا قبل از انزال با ناحیه واژن تماس پیدا کند ، اگرچه احتمال آن کم است ، اما ممکن است بارداری رخ دهد. به خاطر داشته باشید که این مایعات می توانند از طریق اسباب بازی ، انگشتان و دهان به منطقه منتقل شوند - نه فقط آلت تناسلی مرد.

آیا بارداری بدون سکس واقعا اتفاق می افتد؟

محققان منبع معتبری پدیده ای به نام "حاملگی بکر" یا همان بارداری بدون رابطه جنسی را بررسی کرده اند تا بفهمند این مساله چرا گزارش می شود. در یک نظرسنجی از 7870 زن باردار ، آنها دریافتند که 0.8 درصد از زنان (45 نفر از کل زنان) باردار شدن را بدون داشتن رابطه جنسی از واژن گزارش کرده اند. مطالعه ای مانند این دارای محدودیت هایی است ، زیرا شامل گزارش گیری از خود افراد است. محققان انتظارات مختلف فرهنگی و مذهبی را در این ترکیب (مانند وعده های پاکدامنی و عدم آموزش جنسی) و همچنین تعاریف مختلفی از معنای "رابطه جنسی" ذکر کردند. به همین ترتیب ، این اعداد تصویری واقعی از فراوانی لقاح بدون نفوذ را نشان نمی دهند. صرف نظر از این ، احتمالاً برخی از این زنان "رابطه جنسی" را به عنوان رابطه جنسی در آلت تناسلی مرد تعریف کرده اند. بنابراین اگر باکره های موجود در این مطالعه ارتباط جنسی دیگری داشته باشند ، ممکن است اسپرم به نوعی از مجاری دیگر به مجاری واژن راه پیدا کند.

بارداری بدون رابطه جنسی

آیا روشهای دیگری برای باردار شدن بدون رابطه جنسی وجود دارد؟

جالب توجه است ، این مطالعه همچنین فن آوری تولید مثل مصنوعی (ART) را ارائه می دهد. در حالی که زنان در این مطالعه هیچگونه روش ART انجام نداده اند ، می توان بدون داشتن رابطه جنسی از طریق روشهایی مانند تلقیح داخل رحمی (IUI) و لقاح آزمایشگاهی (IVF) باردار شوند. اگرچه این گزینه برای کسانی که به اسپرم یا تخمک دهنده دهنده نیاز دارند کارساز است ، اما برای کسانی که انجام رابطه جنسی یا مطلوب نیست یا غیرممکن است ، یک گزینه است.

اگر باردار باشید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر عادت ماهانه شما دیر شده است یا علائم زودرس بارداری دیگری دارید ، بهتر است یک آزمایش بارداری در منزل انجام دهید. علائم بارداری شامل مواردی مانند تورم یا درد پستان ، تکرر ادرار ، حالت تهوع همراه با استفراغ یا بدون آن و خستگی است. همچنین ممکن است علائم شایع یا حتی عجیب و غریب مانند یبوست ، طعم فلزی دهان یا سرگیجه را تجربه کنید.

انواع مختلفی از تست های بارداری وجود دارد ، از جمله کیت های خانگی که ادرار را برای وجود گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) آزمایش می کنند. می توانید یکی از آنها را در اکثر داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی یا حتی به صورت آنلاین تحویل بگیرید. حساسیت آزمایش های خانگی محدود است ، بنابراین نتیجه منفی همیشه به این معنی نیست که باردار نیستید. اگر نتیجه منفی گرفتید و هنوز شک دارید که باردار هستید ، چند روز دیگر آزمایش خانگی دیگری را در نظر بگیرید. به عنوان یک قانون کلی ، ممکن است بخواهید تا بعد از قاعدگی از دست رفته صبر کنید تا آزمایش کنید.

در آن زمان ، معمولاً به اندازه کافی hCG در سیستم شما وجود دارد که توسط بیشتر آزمایشات قابل شناسایی است. با این حال ، برخی از آزمایشات ممکن است از 4 یا 5 روز قبل از دوره مورد انتظار شما نتیجه مثبتی داشته باشند.

اگر نمی خواهید باردار شوید چه کاری باید انجام دهید؟

روش های زیادی برای جلوگیری از بارداری حتی بدون نسخه پزشک وجود دارد.

گزینه های بدون نسخه

بسیاری از گزینه ها به راحتی در دسترس هستند. به عنوان مثال ، یافتن کاندوم مردانه آسان و نسبتاً ارزان است. آنها حدود 82 درصد منبع مطمئن در جلوگیری از بارداری بدون استفاده از روش اضافی موثر هستند. کاندوم همچنین از عفونتهای مقاربتی (STI) که از طریق هر نوع تماس پوست به پوست منتقل می شود ، محافظت می کند.

کاندوم زنانه (79 درصد منبع معتبر) و اسفنج ضد بارداری (76 تا 88 درصد منبع معتبر) است. تمام روشهای OTC وقتی با روان کننده اسپرم کش استفاده می شود که باعث از بین رفتن یا بی حرکتی اسپرم می شود ، بسیار موثر است. گزینه های اضطراری پیشگیری از بارداری نیز وجود دارد.

قرص های جلوگیری از بارداری

انواع مختلفی از قرص های جلوگیری از بارداری وجود دارد. برخی حاوی فقط پروژستین (مینی قرص) هستند در حالی که برخی دیگر حاوی ترکیبی از پروژستین و استروژن (ترکیبی) هستند. این قرص روزانه مصرف می شود و می تواند تا 91٪ منبع معتبر موثر باشد. با این حال ، با استفاده ناقص ، 6 تا 12 درصد از زنان ممکن است هر ساله باردار شوند.

دیافراگم و پچ

شما به نسخه ای احتیاج دارید زیرا بیشتر مدل های دیافراگم باید برای بدن شما مناسب باشد ، اگرچه گزینه جدیدتری وجود ندارد. آنها 88 درصد را موثر ارزیابی می کنند. پچ هم چسبی است که باعث جلوگیری از بارداری می شود.

بارداری بدون سکس

حلقه واژن

حلقه هر ماه برای انتقال هورمون ها به داخل واژن وارد می شود تا از بارداری جلوگیری کند. از نظر کارآیی مشابه قرص و پچ است.

دستگاه داخل رحمی (IUD)

IUD وسیله کوچکی است که پزشک درون واژن قرار می دهد. این می تواند از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری کند و انواع خاصی نیز ممکن است با استفاده از هورمون ها ، مخاط دهانه رحم را ضخیم کنند. با دوام 3 تا 10 ساله (بسته به نوع آن) ، 99 روش Trusted Sourcepercent در جلوگیری از بارداری موثر است.

کاشت ایمپلنت

Nexplanon میله ای است که به بازو وارد می شود و تا 3 سال هورمون پروژستین تولید می کند. این حدود 99 درصد منبع مطمئن در جلوگیری از بارداری موثر است.

شات ضد بارداری

عکس Depo-Provera از هورمون پروژستین ساخته شده و برای 12 تا 15 هفته موثر است. ممکن است تا 94 درصد از منابع بارداری مطمئن در برابر بارداری باشد. با این حال ، با استفاده "معمول" ، حدود 6 تا 12 درصد منبع معتمد زنان هر ساله باردار می شوند.

روشهای دیگر

آگاهی از زمان باروری (که روش ریتم نیز نامیده می شود) متکی به این است که زن از نزدیک چرخه قاعدگی خود را بشناسد و رابطه جنسی را در آن بازه انجام دهند تا در پنجره باروری قرار نگیرند. این بدان معناست که شما باید درجه حرارت پایه بدن ، مایع دهانه رحم و سایر علائم را پیگیری کرده و از رابطه جنسی در روزهای قبل و تخمک گذاری کنترل کنید. این روش به داروها نیاز ندارد و بسیاری از آنها سادگی را دوست دارند. با این حال ، تنها 76٪ منبع معتبر موثر است.

بارداری بدون رابطه جنسی از طریق واژن بعید به نظر می رسد با این حال ، هنگامی که در یک رابطه جنسی هستید که رحم و اسپرم درگیر می شوند، این امکان وجود دارد. اگر به زودی نمی خواهید باردار شوید ، کمی وقت بگذارید تا گزینه های کنترل بارداری خود را بررسی کنید یا با دکتر خود وقت بگیرید. مهم نیست که چه نوع رابطه جنسی دارید ، حتماً یک رابطه جنسی ایمن انجام دهید و از ابزارهایی مانند کاندوم برای محافظت از خود در برابر بیماری های مقاربتی استفاده کنید.

آیا بارداری بدون رابطه جنسی امکانپذیر است؟

بارداری بدون سکس از طریق واژن تقریبا غیرممکن است با این حال در رابطه جنسی که اسپرم ممکن است از طریق دست و یا وسیله جنسی به رحم برسد امکان بارداری بدون رابطه جنسی وجود دارد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/