نداشتن علائم بارداری، نشانه سقط جنین است؟

alaem-bardari

اگر دوره قاعدگی خود را از دست داده‌اید و جواب بی بی چک شما مثبت شده است، این‌ها بدان معنی است که شما باردار هستید، اما اگر هیچ گونه علائم آغاز دوران بارداری را در بدن خود مشاهده نمی‌کنید، باید برای اطمینان از بارداری خود، چند هفته صبر کنید. اکثر زنان در چند هفته اول دوران بارداری هیچ گونه علائم حاملگی را در بدن خود مشاهده نمی‌کنند. اگر 4 تا 5 هفته از دوران بارداری شما گذشته باشد، خیلی زود است که علائم بارداری را تجربه کنید. به خاطر بسپارید که بیشتر علائم آغاز دوران بارداری در بدن زنان از هفته ششم این دوران بروز خواهد کرد، اما اگر شش هفته از آغاز دوران بارداری در بدن شما گذشت و شما هیچ گونه علائم بارداری نداشتید، بدانید که خیلی خوشبخت هستید! زیرا بروز ویار صبحگاهی در طی سه ماه اول از دوران بارداری زنان، بسیار خسته‌کننده و دردآورد است.
اما اگر دوران بارداری شما خیلی آسان سپری شده و هیچ نشانه‌ای از بارداری را در بدن خود مشاهده نکردید، چگونه می‌توانید بفهمید که جنین داخل رحم شما در حال رشد است؟ بیشتر زنان، در مورد عدم مشاهده نشانه‌های حاملگی در بدن خود نگران شده و ذهن خود را درگیر این موضوع می‌کنند.

من باردارم، ولی چرا علائم بارداری ندارم؟

همه زنان از لحاظ سیستم بدنی متفاوت از دیگران هستند، دوران بارداری زنان نیز با هم فرق دارد. برخی از زنان در دوران حاملگی خود، ویار صبحگاهی را با شدت بالاتری حس نموده، برخی دیگر، با مصرف بعضی مواد غذایی ناسازگاری پیدا می‌کنند ولی برخی از زنان از نداشتن علائم بارداری نگرانند. در مقابل برخی دیگر نیز ممکن است علائمی را تجربه کنند که حتی وجود آن‌ها را متناسب با دوران حاملگی نمی‌دانند! این علائم عصبی بسیار نادر، اما طبیعی بوده و با افزایش انرژی، افزایش میل جنسی و افزایش شدید اشتهای مادران باردار همراه است. البته فراموش نکنید که این علائم بسیار نادر بوده و فقط تعداد انگشت‌شماری از زنان باردار ممکن است آن‌ها را احساس کنند. از آنجایی که هورمون‌های بارداری در بدن زنان مختلف، رفتار متفاوتی ارائه می‌دهد، بروز همه نشانه‌های مثبت بارداری در بدن فرد فقط مربوط به شانس او است! یکی دیگر از دلایل نداشتن علائم آغاز دوران بارداری در بدن زنان، دیر حامله شدن آن‌ها است.

چرا دچار ویار صبحگاهی میشوم؟

نتایج مطالعات انجام شده توسط محققین نشان می‌دهد که بروز ویار صبحگاهی در زنان یک راه طبیعی برای محافظت از مادر و کودک متولد نشده او در برابر بیماری‌های غذایی است. بیشتر زنان در این دوره نمی‌دانند چه چیزی باید بخورند و از خوردن چه چیزهایی در دوران بارداری خود اجتناب نمایند؛ بنابراین برای متوقف کردن تغذیه نادرست زنان باردار، آن‌ها محکوم به تحمل ویار صبحگاهی می‌شوند!

اگر هیچ یک از علائم بارداری در من نبود، چه کار باید بکنم؟

اگر زنی واقعاً باردار بوده و علائم حاملگی را در بدن خود تجربه نکند، باید به مدت یک تا دو هفته منتظر بماند؛ دیر یا زود، بعضی از علائم حاملگی در بدن او حس خواهد شد. در عین حال، او می‌تواند به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و با استفاده از اسکن دستگاه اولتراسوند، وجود جنین سالم را در رحم خود مشاهده کند، زیرا فقط با انجام این کار، ذهن مادر باردار آرام می‌گیرد. علاوه بر این موارد، اگر شما در هفته 9 الی 10 از دوران بارداری قرار دارید، می‌توانید با کمک داپلر ضربان قلب کودک خود را بشنوید؛ اما استفاده خودسرانه از این گزینه بسیار خطرناک است. پزشک متخصص زنان و زایمان باید استفاده از داپلر را برای زنان حامله تجویز نموده و انجام دهد. اگر کوچک‌ترین اشتباهی در انجام این روند رخ دهد، ممکن است شما نتوانید ضربان قلب فرشته کوچک درون رحم خود را دریابید و این، مطمئناً مادر باردار را وحشت‌زده و نگران خواهد نمود! اما بسیاری از زنان که استفاده از داپلر را با کمک پزشک متخصص زنان و زایمان تجربه می‌کنند، موفق به شنیدن صدای قلب نوزاد متولد نشده خود شده و آرامش ذهن پیدا می‌کنند. البته این روش برای همه مادران حامله، به ویژه زنانی که مبتلا به مشکل ناباروری یا سقط جنین بودند، بسیار مناسب می‌باشد.

اگر شما ، از نداشتن علائم بارداری در بدنتان حس خوبی ندارید، به این معنی نیست که شما باردار نیستید. در چنین مواردی، به هیچ عنوان نباید مصرف ویتامین‌های دوران بارداری را خودسرانه متوقف کنید. بسیار از زنان در طی چند هفته اول از دوران بارداری، علائم حاملگی را تجربه کرده؛ اما بعد از گذشت سه ماه از این دوران، تمام علائم حاملگی خود به خود و به طور ناگهانی از بین می‌رود. بروز این حالت به این دلیل است که در بدن شما، ترشح هورمون‌ها تا پایان سه ماهه اول (12 هفته اول از دوران بارداری) ادامه داشته و بعد از آن، ریتم طبیعی پیدا نموده است. در این شرایط اصلاً نگران نباشید، زیرا ویار صبحگاهی به طور کلی تا پایان دوران بارداری از بین نمی‌رود و همراه علائم دیگر در روزها و ماه‌های مختلف حاملگی مشاهده خواهد شد؛ بنابراین تا آنجا که می‌توانید از ماه عسل دوران بارداری خود لذت ببرید! همچنین با گذشت چند هفته از روند بارداری، بدن زنان سنگین‌تر از قبل شده و به مرور شروع به "نشان دادن" علائم آغاز دوران بارداری خواهد کرد. جالب است بدانید که با آشکار شدن حرکت کودک در درون رحم مادر، او احساس خواهد کرد که علائم بارداری نسبت به قبل کمتر شده است.

با دیدن چه علائمی در دوران بارداری باید به پزشکم مراجعه کنم؟

در مورد باردار بودن خود شک دارید و علائم خاص این دوران را تجربه نمی‌کنید؛ همچنین، اگر این حالت با بروز علائم غیرمعمول دیگر در بدن شما همراه است، حتماً با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. این علائم غیرمعمول عبارتند از:
تاری دید مادر باردار
گرم و دردناک شدن مناطق مختلف شکم و کمر مادر باردار
بالا رفتن درجه حرارت بدن مادر باردار که با تب همراه بوده و بیش از 24 ساعت طول بکشد
بروز دردهای ناگهانی شدید یا مداوم و گرفتگی عضلات شکمی مادر باردار، مخصوصاً در قسمت پایین شکم
خونریزی واژینالی یا لکه‌بینی زنان
مبتلا شدن مادر باردار به سردرد شدید
عدم وجود حرکات کودک درون رحم، برای یک روز
مبتلا شدن مادر باردار به مشکل اسهال، تهوع یا استفراغ طولانی مدت که بیشتر از 24 ساعت طول بکشد

در نهایت، این نکته مهم را به خاطر بسپارید که عدم وجود علائم حاملگی در بدن زنان یا فقط "احساس" باردار بودن، یک شکایت رایج در بین زنان بوده؛ اما این حس باید شادی بزرگی برای شما باشد! بنابراین، با انجام تست بارداری، احساسات منفی خود را دور زده و بدن خود را در آغوش بگیرید. خوردن مواد غذایی سالم، استراحت کردن و تمرکز بر سلامت خود و جنین داخل رحمتان، شما را از نگرانی بیشتر دور خواهد نمود! همچنین، اگر کودک با گذشت چند هفته به خوبی رشد کند، شما به زودی حضور او را در داخل بدن خود احساس خواهد کرد.

اگر علاقه دارید قبل از سونوگرافی بدانید که فرشته کوچکتان چیست، 16 علامت دختر بودن جنین در دوران بارداری به شما کمک میکند.

 

نظر (4)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام‌وقت بخیر من تو هفته 17 بارداری هستم غربالگری اول انحام دادم همه چیزم خوب بود غربالگری دومم فقط ازمایش دادم هنوز ج نگرفتم من هیچ علایمی ندارم نگرانم که به بچه ام چیزی شده میشه راهنمایم کنید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من توهفته یازدهم هستم ازاوایل بارداریم دردکمروپهلوداشتم وهیچ علائمی بارداری هم ندارم ب نظرتون مشکلی وجودداره؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خسته نباشید من ۲۰ مهر عادت شدم ۲۴مهر تمام شد.ولی ۲۰ابان باید میشدم ک نشدم هنوز ۴روز گذشته حتی بی بی چک هم استفاده کردم جواب منفی بوده باردوم امروز ک خط منفی کم رنگ نشان داد.ایا میخواستم بدانم باردارم یاخیر۵روز از عادتم گذشته..باتشکرتروخدا...

سلام خسته نباشید من ۲۰ مهر عادت شدم ۲۴مهر تمام شد.ولی ۲۰ابان باید میشدم ک نشدم هنوز ۴روز گذشته حتی بی بی چک هم استفاده کردم جواب منفی بوده باردوم امروز ک خط منفی کم رنگ نشان داد.ایا میخواستم بدانم باردارم یاخیر۵روز از عادتم گذشته..باتشکرتروخدا بگیدهستم یا ن

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من سه ماه قرص اعصاب مصرف میکنم همیشه منظم پریود میشدم این ماه سی روز گذشته ممنون میشم مشکل چیه

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/