18 روش خانگی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته

ThinkstockPhotos_502054989__1540197565_92760

در ابتدا، لازم است بدانید که در برخی موارد، در عین انجام اقدامات دقیق نیز روند پیشگیری از بارداری زنان با شکست مواجه می‌شود. صرف نظر از خطای انسانی یا بی‌کیفیت بودن محصول پیشگیری از حاملگی، هیچ چیز بدتر از خبر بارداری ناخواسته نیست، زیرا در چنین شرایطی اقدامات پیشگیری از بارداری در بدن فرد با شکست مواجه شده و زوجین آمادگی تربیت و پرورش کودک را ندارند. بنابراین اگر یک خانواده آمادگی لازم برای داشتن یک نوزاد را نداشته باشند، باید با تمام وجود از اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از حاملگی استفاده کنند.  به خاطر داشته باشید که بروز بارداری ناخواسته در بسیاری از موارد می‌تواند هشداردهنده باشد. با همه این توصیفات، خوشبختانه درمان‌های خانگی مؤثری وجود دارد که می‌تواند به جلوگیری از بارداری ناخواسته در زوجین کمک کند. در ادامه این مقاله، گزینه‌های ساده برای پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در زوجین را بررسی کرده و نکات مهمی را به شما ارائه خواهیم داد.

برای اطلاع از چگونگی جلوگیری از بارداری ناخواسته این مطلب چگونه از بروز بارداری ناخواسته جلوگیری کرد؟  را بخوانید

بهترین درمان‌های خانگی برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در:

اگر فکر می‌کنید که گیاهان و سبزیجات مختلف تنها برای آشپزی کردن یا زیبایی محیط زندگی شما مورد استفاده قرار می‌گیرند، سخت در اشتباه هستید. دوباره فکر کنید! برخی از گیاهان از زمان‌های بسیار قدیم به عنوان روش‌های ضد بارداری ایمن مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله، لیستی از داروهای خانگی که برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در زنان (به طور طبیعی) مورد استفاده قرار می‌گیرند و خطرات بهداشتی کمتری در ارتباط با سلامت مادران دارند، برای شما معرفی شده است که عبارتند از:

1- گیاه جعفری یکی از موثرترین برای جلوگیری از بارداری ناخواسته:

 گیاه جعفری یکی از مؤثرترین داروهای خانگی است که برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان مؤثر می‌باشد. این گیاه به راحتی در دسترس همگان بوده و بهترین روش مصرف آن، به شکل چای گیاهی است. از همه مهم‌تر، مصرف گیاه جعفری برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته، هیچ تأثیر جانبی در بدن فرد استفاده‌کننده به‌جا نگذاشته و اثر درمانی آن نیز بسیار ملایم است.

2- ریشه گیاه پنبه و تاثیر آن بر باراری ناخواسته:

جالب است بدانید که ریشه‌های گیاه پنبه باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین در بدن زنان شده و از روی دادن حادثه حاملگی ناخواسته در آن‌ها جلوگیری می‌کنند. در واقع، می‌توان ادعا کرد که این گیاه یک راه مطمئن برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان محسوب می‌شود. برای استفاده از این گیاه، ریشه آن را خشک نموده و تکه تکه ببرید. سپس، چند تکه از آن را به یک فنجان آب جوش اضافه نموده و بگذارید تا کاملاً دم بکشد. مصرف حدود 2 بار در روز از این چای از بروز حاملگی در بدن زنان به طور طبیعی جلوگیری خواهد نمود.

3- گلپر یکی از درمان های موثر بر بارداری ناخواسته:

این گیاه که با عنوان "دونگ کووی" نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از درمان‌های مؤثر طبیعی برای ممانعت از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان است. تصور می‌شود که مصرف گیاه گلپر به تحریک انقباضات رحمی زنان کمک کرده و مصرف آن بیش از دو هفته قبل از آخرین رابطه جنسی برای پیشگیری از بارداری زنان بسیار مفید و مؤثر است.

4- چوب هندی و تاثیر آن بر بارداری ناخواسته:

 چوب هندی یک گیاه برگ‌دار شبیه جعفری است که می‌توان برگ‌های خشک آن را با یک فنجان آب جوش ترکیب نمود و بعد از دم کشیدن، به طور طبیعی برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان استفاده کرد. طبق نظر پزشکان طب سنتی، مصرف بیش از حد این گیاه باعث بروز نارسایی کلیه در زنان می‌شود. از این رو برای اطمینان کامل، بهتر است مصرف این گیاه را محدود کنید تا دچار مشکلات کلیوی نشوید.

5- گیاه پونه برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته:

 از زمان‌های قدیم، پونه برای جلوگیری از بروز حاملگی‌های ناخواسته در بدن زنان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بهترین راه برای استفاده از گیاه پونه این است که برگ‌های خشک آن را به آب جوش اضافه کرده و بعد از دم کشیدن، مصرف کنید. البته مصرف این گیاه در اندازه کم، به منظور کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی استفاده از آن بسیار مفید است. قبل از مصرف این گیاه، مهم است که فرد توصیه‌های پزشکی را به کار بندد، زیرا اگر پونه به اشتباه، در اندازه زیاد مصرف شود، می‌تواند در بدن زنان به عنوان یک سم قوی عمل کند.

6- کوهوش آبی برای پیشگیری از بارداری ناخواسته:

 کوهوش آبی یکی دیگر از گیاهانی است که مصرف آن، بدن زنان را برای ترشح و انتشار هورمون اکسي توسين تحریک می‌کند. بنابراین برای استفاده از مزایای این گیاه جهت پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن خود، برگ‌های خشک آن را در یک فنجان آب داغ ریخته و بعد از دم کشیدن، روزانه 2 تا 3 بار مصرف کنید. قبل از مصرف این گیاه، بهتر است در مورد نحوه مصرف آن با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید؛ اما اگر دسترسی به دکتر ندارید، برای اطمینان کامل مصرف آن را حداکثر به اندازه 4 فنجان در روز محدود نمایید.

 برای اطلاع از چگونگی جلوگیری از بارداری ناخواسته  این مطلب چگونه از بروز بارداری ناخواسته جلوگیری کرد؟ را بخوانید.

7- کوهوش سیاه و تاثیر آن بر بارداری ناخواسته:

کوهوش سیاه نیز متعلق به خانواده کوهوش آبی بوده و به طور طبیعی، در جلوگیری از بروز حاملگی ناخواسته در بدن زنان مفید و مؤثر است. مصرف این گیاه انتشار هورمون اکسیوتیکین را در بدن زنان تحریک نموده و به نوبه خود منجر به بروز انقباضات رحمی می‌شود که در جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان بسیار مؤثر است.

8- زردآلوی خشک برای جلوگیری از بارداری ناخواسته:

به خاطر داشته باشید که زردآلوی خشک نیز برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان بسیار مؤثر است. اما یادتان باشد هنگامی که جواب آزمایش حامله بودن شما مثبت بود، از خوردن زردآلوی خشک به شدت اجتناب کنید. برای پیشگیری از حاملگی ناخواسته، زنان می‌توانند 100 گرم زردآلوی خشک را با 2 قاشق غذاخوری عسل و آب ترکیب نموده و این مخلوط را برای حدود نیم ساعت بجوشانند. یک فنجان از این جوشانده برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان بسیار مفید می‌باشد. علاوه بر این مورد، استفاده از این میوه خشک در درمان خونریزی زنان نیز بسیار کارساز می‌باشد.

9- انجیر خشک و تاثیر آن بر بروز بارداری ناخواسته:

 لازم است بدانید که مصرف انجیر بعد از انجام عمل مقاربت زوجین در پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته بسیار کمک‌کننده خواهد بود. جالب است بدانید که محبوبیت و تأثیر دقیق آن تا به حال در بین زنان بسیار شناخته شده است. برای این کار، زنان باید هر روز 2 تا 3 انجیر خشک مصرف کنند تا علاوه بر پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن خود، فرایند گردش خون را نیز بهبود دهند. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد این ماده غذایی می‌تواند معده فرد را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات گوارشی دردناکی را در بدن فرد مصرف‌کننده ایجاد کند.

10- میوه پاپایا برای پیشگیری از بارداری ناخواسته:

مصرف میوه پاپایا در پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان و سقط جنین ناخواسته بسیار مفید بوده و مصرف آن درست بعد از انجام عمل مقاربت، باعث جلوگیری از باردار شدن زنان می‌شود. برای استفاده از مزایای این میوه، فرد باید حداقل دو بار در روز، حدود 3 تا 4 عدد از این میوه را مصرف کند. البته در صورت مثبت بودن جواب تست بارداری، زنان باید از خوردن این میوه اجتناب کنند.

11- هویج وحشی برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته:

 مصرف بذر این گیاه به عنوان یک روش درمانی قدیمی برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان مورد استفاده قرار می‌گرفت. شما می‌توانید برای استفاده از مزایای آن، دانه‌ها را به طور مستقیم جویده یا آن‌ها را بعد تمیز کردن، با یک قاشق چای‌خوری آب ترکیب نموده و بخورید. مصرف بذر هویج وحشی یک بار در روز به مدت چند روز متوالی با مقدار زیادی آب، برای پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان کاملاً مؤثر است.

12- ریشه گیاه زنجبیل برای جلوگیری از بارداری ناخواسته:

زنجبیل، ماده‌ای است که به صورت معمول در بیشتر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود. این گیاه به طور طبیعی در پیشگیری از بروز حاملگی ناخواسته در بدن زنان بسیار کمک‌کننده بوده و رحم را برای خونریزی قاعدگی به موقع تحریک می‌کند. برای بهره بردن از مزایای این گیاه، ابتدا ریشه‌های تازه زنجبیل را شسته و آن‌ها را رنده کنید. سپس آن را به یک فنجان آب جوش اضافه نموده و اجازه دهید تا حدود 5 دقیقه بجوشد. البته هم زدن ترکیب در حال جوش برای خارج شدن عصاره گیاه ضروری است. نوشیدن 2 فنجان از آب زنجبیل به دست آمده هر روز، به صورت داغ در پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان کاملاً مفید و مؤثر است.

13- گیاه نئم برای پیشگیری از بارداری ناخواسته:

نئم گیاهی است که به عنوان یک درمان معمول خانگی جهت پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا به صورت طبیعی سبب کاهش تحرک اسپرم‌ها در بدن مردان شده و به دلیل نرسیدن آن‌ها به تخمک بالغ زنان، از بروز بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند. این گیاه در سه شکل برگ، روغن و عصاره برگ مورد استفاده قرار گرفته و در همه این موارد، تأثیر آن کاملاً موفقیت‌آمیز گزارش شده است. در نظر داشته باشید که روغن گیاه نئم در رحم و لوله‌های فالوپی زنان تزریق شده و اسپرم‌های موجود در آن را ظرف 30 ثانیه می‌کشد. قرص این گیاه نیز در دسترس همگان بوده و برای پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان، هر روز توسط مردان مصرف می‌شود. در نهایت، فراموش نکنید که استفاده از این قرص‌ها  باعث بی‌اشتهایی موقت در فرد مصرف‌کننده خواهد شد. همچنین، مصرف این گیاه از بدن زنان در برابر بیماری‌های واژن و STDها محافظت می‌کند.

14- گیاه گندم سیاه و تاثیر آن بر بارداری ناخواسته:

از زمان‌های قدیم، گندم سیاه یک گیاه رایج برای پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان به شمار می‌رود. از آنجایی که این گیاه حاوی مولکولی به نام روتین است، مصرف آن مانع لانه گزینی جنین در دیواره رحم مادران می‌شود. 500 گرم از این گیاه باید به طور مرتب در هر روز مصرف شود تا بتواند تأثیر خود را بر کاهش  قدرت باروری زنان نشان دهد. جالب است بدانید که مصرف این گیاه در درازمدت این هیچ عارضه‌ای نداشته و یک انتخاب کامل برای پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان به شمار می‌رود.

15- گیاه یام وحشی برای پیشگیری از بارداری ناخواسته:

 یام وحشی باید حداقل یک تا دو ماه به طور مرتب مصرف شود تا بتواند تأثیر خود را به عنوان یک درمان خانگی در پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان نشان دهد؛ برای جذب آن توسط بدن مدت طولانی لازم است. بنابراین یک زن جوان باید یام وحشی را هر روز، یک یا دو بار به طور مرتب مصرف کند. در نظر داشته باشید که اگر حتی یک روز مصرف آن فراموش شود، تأثیر گیاه کاهش یافته و به تأخیر می‌افتد.

برای اطلاع از چگونگی جلوگیری از بارداری ناخواسته این مطلب بعد از زایمان طبیعی بهبودی مادر چقدر طول میکشد؟ را بخوانید

16- گیاه سیلفیم برای پیشگیری از بارداری ناخواسته:

 گیاه سیلفیم متعلق به خانواده رازیانه‌های غول‌پیکر بوده و از زمان‌های قدیم برای پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته توسط زنان باستانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این گیاه به خاطر خواص ضد بارداری در جهان بسیار شناخته شده می‌باشد.

17-مصرف گیاه دارچین برای جلوگیری از بارداری ناخواسته:

 دارچین گیاهی است که به عنوان داروی طبیعی برای پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان مؤثر است. البته مصرف این گیاه در طولانی مدت سبب تحریک رحم زنان شده و سقط جنین را در روزهای اولیه بارداری به دنبال خواهد داشت. بنابراین، قبل از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بارداری، حتماً در مورد نحوه و میزان مصرف این گیاه با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

18- ویتامین C و تاثیر آن بر بارداری ناخواسته:

 ویتامین C، جزء جدانشدنی بسیاری از گیاهان بوده و به عنوان عاملی برای پیشگیری از بروز اضطراب و استرس در انسان به کار می‌رود. همچنین، اسید آسکوربیک موجود در ویتامین C مانع تولید هورمون پروژسترون در بدن زنان شده و از ضخیم شدن دیواره رحم برای انجام عمل لانه گزینی پیشگیری می‌کند. به همین دلیل بعضی از زنان، قرص‌های ویتامین C را در داخل واژن خود قرار داده و به اسیدی شدن محیط رحم خود کمک می‌کنند. اسپرم  مردان در چنین محیطی نمی‌تواند زنده بماند و برای بقا به شرایط قلیایی نیاز دارد. با این حال، این روش زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در نهایت،  در هنگام استفاده از موارد فوق به منظور جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن خود به نکات زیر توجه کنید:

  • مشاوره پزشکی حرفه‌ای قبل از مصرف داروهای خانگی جهت پیشگیری از بروز بارداری ناخواسته کاملاً ضروری بوده و اگر شما به دنبال استفاده از درمان‌های خانگی مناسب هستید، حتماً با افراد باتجربه مشاوره نمایید.
  • یادتان باشد که تأثیر همه گیاهان و مواد غذایی ذکرشده برای جلوگیری از بروز بارداری ناخواسته در بدن زنان یکسان نبوده و همه آن‌ها ایمن نیستند. به همین دلیل، مصرف بعضی از آن‌ها ممکن است عوارض جانبی خطرناکی را در بدن برخی از زنان به‌جای بگذارد.

بر اساس این توضیحات، خوب است قبل از شروع مصرف هر یک از گیاهان فوق، با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت نموده و از مصرف اشتباه این گیاهان خودداری کنید. اشتباه کردن در میزان مصرف آن‌ها می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را در سلامت شما ایجاد کند و در بعضی موارد هم باعث ناباروری همیشگی شما شود. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که آگاهی از دوز مناسب هر دارویی برای پیشگیری ایمن و طبیعی از بارداری ناخواسته در بدن زنان ضروری است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/