4 روش اندازه گیری رحم در بارداری

bardari__1533642144_84800

در ابتدا، لازم است به عنوان يک مادر حامله به یاد داشته باشید كه در دوران بارداری، دکتر متخصص زنان و زايمان تنها فردی است که می‌تواند به طور دقیق، اندازه رحم شما را بررسي کند. در واقع، پزشكان متخصص زنان و زايمان از چند روش ساده برای اين کار استفاده می‌کنید. در ادامه این مقاله، چند روش ساده که شما به عنوان یک مادر باردار می‌توانید به كمك آن‌ها میزان رشد رحم و جنين در حال رشد خود را بررسی نماييد، بیان شده است، که عبارتند از:

1- روش اول برای اندازه‌گیری رحم در بارداری:

قبل از اینکه به عنوان یک خانم حامله، شروع به اندازه‌گیری رحم خود و ميزان رشد فرزند داخل آن بکنید، بايد به خاطر داشته باشيد كه همواره، در اندازه‌گيری ها شما بايد رحم خود را به سمت پایین قرار داده و در یک موقعیت راحت قرار دهيد. برای این کار، شما مي‌توانيد به آرامی بر روی زمین و یا بر روی يک تخت مسطح دراز بکشید، طوری که تمام پشت بدنتان در تماس با زمین قرار گرفته باشد. حتما اطمینان حاصل کنید که در موقعیت راحت قرار گرفته‌ايد و هیچ گونه درد و یا سرگیجه‌ای را در بدن خود احساس نمی‌کند. سپس، شروع به اندازه‌گیری ميزان رشد رحم خود نمایید.

2- روش دوم برای اندازه‌گیری رحم در دوران بارداری:

به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه گام اول برای اندازه‌گیری دقیق ميزان رشد رحم مادران باردار در این روش، قرار گرفتن رحم و فوندوس در حالت بسیار طبیعی است. در چنين وضعيتی، شما با لمس کردن معده خود می‌توانید اندازه رشد رحمتان را به خوبی احساس کنید.

همچنين، به عنوان يک مادر باردار فراموش نکنید كه اگر شما در هفته 20ام بارداری خود قرار داشته باشيد، قادر خواهید بود تا رحم خود را فقط در منطقه زير ناف احساس کنید. اما اگر شما بیش از 20 هفته از دوران بارداري خود را گذرانده باشيد، قادر خواهید بود تا رحم خود را در بالای منطقه ناف هم احساس کنید.

يادتان باشد كه مادران حامله می‌توانند ميزان رشد رحم خود را که قبلا صاف و نرم بوده است، اینک به عنوان بخشی سخت در داخل منطقه شکم خود احساس نمایند، که به حالت برجسته در این ناحیه قرار دارد. به همين روال، ، دست خود را کمی به سمت منطقه بالای رحم حرکت دهید، بخشی را که به عنوان "فوندوس" مي‌شود، لمس خواهید نمود.

البته، به خاطر داشته باشيد كه در اغلب موارد، احساس اندازه رحم زنان باردار بعد از هفته 20ام بارداری، بسیار آسان و راحت خواهد شد.

3- روش سوم برای اندازه‌گیری رحم در بارداری:

روش بعدی برای اندازه‌گیری ميزان رشد رحم زنان در دوران بارداری، قرار دادن دست بر روی استخوان شرمگاهی مادر است. با این کار، زنان حامله قادرخواهند بود تا به راحتی استخوان شرمگاهی خود را در منطقه‌ای در بالای خط موهای ناحیه تناسلی قرار دارند، پیداکنند و با دست خود ميزان رشد رحمشان را از این ناحیه بررسی نمایند.

به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشيد كه برای اندازه‌گیری دقیق، شما هم می‌توانيد با احساس کردن نوک استخوان شرمگاهی خود، منطقه اطراف آن را هم بررسی نموده و میزان رشد رحم و جنين داخل آن را نسبت به ماه‌هاي قبل بررسي کنيد.

اگرکنجکاو این هستید که در زایمان طبیعی چه اتفاقی می افتد این مقاله هنگام زایمان طبيعی، در دهانه رحم چه اتفاقاتی می افتد؟ (بخش اول) را  از دستندهید

4- روش چهارم برای اندازه‌گیری رحم در بارداری:

هنگامی که به عنوان یک زن حامله توانستید محل قرار گرفتن رحم، فوندوس و همچنین استخوان شرمگاهی خود را پیدا کنید، می‌توانید به راحتی اقدام به اندازه‌گیری میزان رشد رحم خود و فرزند داخل آن نمایید. برای این کار شما باید با دقت بیشتری فاصله بین فوندوس و استخوان شرمگاهی خود را اندازه‌گیری کند.

يادتان باشد كه برای اطمینان از رشد طبیعی رحم خود در دوران بارداری، این نوع اندازه‌گیری را باید در همه هفته‌های دوران بارداري و در همان منطقه تکرار نمایید، تا بتوانید با مقایسه اندازه‌ها، از ميزان رشد جنین و رحم خود آگاه شوید.

در نهايت، به عنوان يک مادر باردار به خاطر داشته باشيد در صورتی که احساس کردید اختلاف زیادی بین اندازه‌گیری‌ها و اندازه تقریبی رحم شما در طی هفته‌های متوالي بارداری وجود دارد، حتما به دکتر معالج خود مراجعه کرده و برای از بین بردن شک و تردید خود با او صحبت نمایید.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

با نامزدم رابطه غیر دخول داشتیم ی بار ماه ۸ ی بار ماه ۱۱ الان زیر نافم بزرگ شده قبلا اصلا شکم نداشتم ی بار بیشتر ارضا نشد همون ماه ابان البته اونم نریخت روواژن ولی خب التامون بهم میخورد اون موقعه نه ولی بعد برج ۱۱ قاعدگیم عقب افتاد نامنظم بود اما...

با نامزدم رابطه غیر دخول داشتیم ی بار ماه ۸ ی بار ماه ۱۱ الان زیر نافم بزرگ شده قبلا اصلا شکم نداشتم ی بار بیشتر ارضا نشد همون ماه ابان البته اونم نریخت روواژن ولی خب التامون بهم میخورد اون موقعه نه ولی بعد برج ۱۱ قاعدگیم عقب افتاد نامنظم بود اما نه انقدازمایش خون دادم بتا ۰ بود ک میشه منفی بعدم ک پریود شدم مث قبل نبود همش ۴تا نوار بیشتر استفاده نشد ایا امکان حاملگی وجود داره؟ لطفا کمکم کنید

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/