نکاتی برای انتخاب تخت خواب مناسب برای کودکان

takhte-khab-kodak

تقریبا یک سوم از زندگی ما در بستر سپری می شود، این در حالیست که کودکان زمان بیشتری از روز را در تخت خواب خود می گذرانند. بنابراین انتخاب تخت مناسب برای کودک خود بسیار مهم است. تخت خواب و تشک نامناسب می تواند منجر به درد عضلانی، کمردرد، وضعیت نامناسب بدنی و کاهش کیفیت خواب گردد. توصیه فروشگاه تشک داتیس این است که تختی برای فرزندتان انتخاب کنید که سرگرم کننده و کاربردی باشد، کشویی برای جادادن وسایل کودک داشته باشد و در عین حال قابل تنظیم باشد. حتما نظر کودکتان را در مورد طرح و رنگ مورد علاقه اش جویا شوید. در ادامه ۱۰ گام اساسی برای انتخاب تخت خواب مناسب برای کودکان را بررسی خواهیم کرد.

1- دقت کنید که تخت‌ خواب عاری از رنگ های شیمیایی سمی و پرداخت باشد

به طور کلی، تخت خواب های کودکان اغلب رنگارنگ هستند و پرداخت زده می شوند. اما برخی اوقات، این رنگ ها و پرداخت ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضری باشند که باعث واکنش‌ های آلرژیک و سایر مشکلات سلامتی در کودک ‌شوند. معمولا برخی از کودکان کناره های تخت را با دندان های خود می جوند، بنابراین از خرید تخت ها یا تشک هایی که ممکن است حاوی مواد شیمیایی سمی باشند اجتناب کنید.

2- دقت کنید که تخت خواب متناسب با اتاق کودک تان باشد

یک تخت هر چقدر هم که خوب و راحت باشد، مادام اینکه با اتاق کودک همخوانی نداشته باشد، بی ‌فایده است. قبل از خرید تخت‌، اندازه کلی اتاق ‌خواب کودک خود را در نظر داشته باشید. از خرید تختی که نسبت به فضای اتاق خیلی بزرگ باشد، اجتناب کنید چرا که کودکان برای بازی به فضای کافی نیاز دارند.

3- تخت ‌خوابی با فریم ایمن برای کودک خود تهیه کنید

تخت ‌خوابی تهیه کنید که فریم گرد داشته باشد و از تهیه انواعی که لولای تیز دارند بپرهیزید چراکه باعث آسیب دیدن کودک حین برخورد با آن می شوند.

4- به دنبال تخت ‌خوابی باشید که ارتفاع کمتری داشته باشد

این ویژگی طراحی نه تنها باعث رفتن راحت تر کودک روی تخت می شود بلکه باعث کاهش سقوط و در نتیجه جراحات کمتر می شود. اگر نگران افتادن فرزند خود هستید، می‌ توانید دور تا دور تخت کودک خود، بالش بچینید یا می‌ توانید از محافظ های متصل شونده به فریم تخت استفاده کنید.

5- یک تخت چوبی انتخاب کنید

بچه ‌ها دوست دارند بازی کنند و روی تخت بالا و پایین بپرند. بنابراین، شما به تختی نیاز دارید که محکم باشد و با هر پرش کودک جیر جیر نکند. تخت چوبی استحکام خوبی دارد، اما اگر کودک تان تخت فلزی انتخاب کرد، اطمینان حاصل کنید که پیچ های لولای تخت محکم باشند و هر از گاهی سست نشوند.

6- در انتخاب تخت به کودک خود حق انتخاب دهید

این تخت‌ خواب بچه شماست، پس او باید آن را بپسندد. در انتخاب تخت خواب، به کودکان خود حق انتخاب بدهید و به عنوان یک والد به آن ها کمک کنید تا انتخاب درستی داشته باشند.

7- تشک مناسبی برای تخت کودک خود انتخاب کنید

تشکی انتخاب کنید که متناسب با فریم تخت باشد، اما در عین حال راحت باشد. تشک باید ضدحریق باشد و به طور مناسب در کل فریم تخت جای بگیرد. علاوه بر این، یک تخت باید به اندازه کافی محکم باشد تا وزن کودک را تحمل کند و زیاد فرو نرود. زیرا در این صورت ستون فقرات آنها را پشتیبانی نکرده و خوابی راحتی نخواهند داشت.

8- بالش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است

همانطور که می دانید استفاده از بالش برای کودکان زیر 12 ماه توصیه نمی شود. اما کودکان 13 ماهه تا 24 ماهه، می توانند از یک بالش استفاده کنند به شرطی که کوچک و محکم باشد. بالش های نرمی که بزرگسالان استفاده می کنند برای کوچولوها مناسب نیست.

برای کودکان بالای 12 ماه بهتر است از روبالشتی های تهیه شده از پارچه های قابل تنفس استفاده کنید و از هرگونه روبالشی پلاستیکی یا لاستیکی خودداری کنید زیرا باعث عرق کردن زیاد و بروز مشکلات پوستی می شود.

9- دقت کنید که تخت‌ خواب خوب بنظر ‌برسد و فرزندتان نسبت به آن احساس خوبی داشته باشد

تخت خواب ها فقط مختص خوابیدن نیستند و باید اتاق کودک تان را زیبا کنند و متناسب با دکوراسیون اتاق باشند. او باید از خوابیدن در تخت لذت ببرد. هدبورد تخت را مد نظر داشته باشند چراکه بسیار زیبا به نظر می رسند. می توانید هد بوردهایی از جنس چوب، فلز یا تودوزی و در هزاران طرح عالی پیدا کنید.

 عامل دیگری که هنگام خرید آنلاین تخت خواب کودکان باید در نظر داشت، خرید تختی است که دارای گواهی انجمن تولید کنندگان محصولات کودکان (JPMA) باشد. علاوه بر این، تختی انتخاب کنید که مونتاژ و تمیز کردن آن آسان بوده و در عین حال، ضمانت نامه داشته باشد.

10- کودک شما می تواند روی تخت‌ خواب داتیس دراز بکشد و آن را تست کند

همانطور که پیش از این ذکر شد، یک تخت ‌خواب نامناسب، خواب کودک را برهم می زند و باعث کمردرد او می شود، با این حال تشک های زیادی- به لحاظ سایز- برای انتخاب وجود دارد. بنابراین لازم است از کودک خود بخواهید که قبل از خرید تخت، آن را امتحان کند.

 خود شما نیز می توانید راحتی آن را امتحان ‌کنید. کودکان مختلف به لحاظ جسمانی شبیه هم نیستند و وزن و ساختار جسمانی متفاوتی دارند، از این رو، یک تخت، مناسب همه نیست. بنابراین تختی را برگزینید که حداکثر پشتیبانی و راحتی را برای کودک شما فراهم کند. در صورت امکان، تختی پیدا کنید که با بدن کودک شما در حالت دراز کش متناسب و قابل تنظیم باشد.

فروشگاه داتیس این امکان را به شما می دهد که یک شب، تشک یا بالش انتخابی خود را تست کنید و در صورتی که مورد قبول تان بود، تشک آکبند و نو را برایتان می فرستد. لازم بذکر است در صورتی که طرح خاصی مورد نظرتان است، می توانید با کارشناسان داتیس در میان بگذارید تا بصورت اختصاصی برایتان طراحی و تهیه شود.

فواید و مزایای تخت خواب کودک داتیس

تخت خواب ‌های فروشگاه داتیس برای امنیت فرزندتان طراحی شده‌ اند و ارتفاع آن ها نسبت به سطح زمین کم است، تا اگر کودک شما بر حسب اتفاق وول خورد و پایین افتاد، آسیب جدی نبیند. تخت خواب های ویژه کودکان نوپای داتیس از مواد محکمی با لبه های صاف و منحنی واری ساخته شده اند و ایده‌ آل کودکانی هستند که در طول شب غلت می‌ خورند و هنوز نمی توانند روی پای خود بایستند.

این تخت خواب ها کاربردی تر از سایر تخت ها هستند. هنگامی که کودک شما مستقل تر می شود، به احتمال زیاد علاقه پیدا می کند که خودش وارد رختخواب شود یا از آن خارج گردد. یک تخت مناسب این امکان را به کودک می دهد تا بتواند آزادانه حرکت کند. در صورتی که ارتفاع تخت زیاد باشد، کودک، مدام از شما می خواد که او را تا تختش بلند کنید، که این امر می تواند به کمرتان آسیب برساند.

تخت خواب های ویژه کودکان داتیس دارای طیف وسیعی از طرح ها، رنگ ها و تم های متناسب با سلیقه کودکان می باشند. ما نه تنها تخت خواب کودک ساده اما شیک طراحی کرده ایم بلکه تخت هایی با کاراکترهای کارتنی مورد علاقه کودکان با فریم های متنوعی مانند واگن های پرنسسی و اتومبیل های اسپرت نیز در معرض فروش گذاشته ایم. تخت خواب کودک مدل ماشین یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین نوع تخت خواب های ماست. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس datismattress.com مراجعه نمایید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/