راهنمای انتخاب لباس نوزاد | جدیدترین مدل‌ها

لباس نوزاد

فرزند دلبندتان تازه به دنیا آمده یا قرار است چند ماه دیگر به دنیا بیاید؟ فکر انتخاب لباس و نوع لباس نوزاد شما را هم کلافه کرده است؟ اصلا نگران نباشید انتخاب لباس مناسب برای نوزاد کار سختی نیست به شرط آنکه چند نکته را رعایت کنید. در این مقاله نکات انتخاب مناسب برای لباس نوزاد آورده شده است.

ویژگی های لباس نوزاد

رنگ های دخترانه، رنگ های پسرانه و چاپ های شایان ستایش ممکن است همان چیزی باشد که شما را به سمت لباس دندانه دار کودک سوق می دهد. اگرچه برای انتخاب نهایی خود ، باید ایمنی ، راحتی و عملی بودن را در نظر بگیرید یعنی پوشیدن آن آسان و قابل شستشو است. احتمالاً می خواهید قیمت را نیز در نظر بگیرید. خرید در فروشگاه های دست دوم یا فروشگاه های حمل و نقل مرغوب برای نوزادان برای اکثر موارد اشکالی ندارد فقط حتماً ابتدا همه چیز را بشویید.

ایمنی را در اولویت قرار دهید

بدون دکمه ، کمان یا کراوات. از لباس هایی که دکمه های کوچک ، بدلیجات تزئینی یا کمان دارند دور باشید، زیرا می تواند خطرات خفگی را ایجاد کند. لباس هایی با کراوات بلند و یا محکم در اطراف بازوها، پاها یا گردن کودک شما نیز ایمن نیستند. اطمینان حاصل کنید که تزئینات روی آن محکم دوخته شده است.

لباس گردن و آستین گشاد انتخاب کنید

گردن گشاد باعث راحتی لباس پوشیدن می شود. (اگر لباس هایی را که روی سرتان را می کشید انتخاب می کنید ، این کار را سریع انجام دهید زیرا نوزادان وقتی تنفس آنها مسدود است یا نمی توانند شما را ببینند وحشت می کنند). آستین های گشاد راحت تر از آستین ها بلند و تنگ هستند.

لباس نخی انتخاب کنید

لباس های نخی بدن نوزادان را اذیت نمی کند و پوستشان را دچار حساسیت نمی کند پس تا می توانید لباس های نخی و یا الیاف طبیعی انتخاب کنید.

لباس نوزاد

لباس نوزادی

به راحتی لباس توجه کنید

طرح و مدل اگرچه در انتخاب لباس تاثیر دارد اما یادتان باشد برای نوزاد راحتی از همه چیز اهمیت بیشتری دارد. نوزاد باید بتواند به راحتی دست و پایش را تکان دهد و یقه لباسش آزاد باشد.

به جنسیت نوزاد توجه کنید

اگرچه انتخاب رنگ لباس بر اساس جنسیت محدود نیست اما با توجه به اینکه برخی رنگ ها برای دختران و برخی برای پسران جاافتاده است رنگ ها را براساس جنسیت نوزاد انتخاب کنید.

لباس نوزاد شیک

لباس خواب ضد آتش را انتخاب کنید

برچسب های لباس خواب کودک شما نشان می دهد که آیا باید برای جلوگیری از آتش سوزی آن را کاملاً پوشید یا پارچه خود ضد شعله است. پارچه های مقاوم در برابر شعله دستورالعمل های خاص لباسشویی را برای شما در نظر گرفته اند که باید آنها را دنبال کنید تا مواد شستشو دهنده لباس را خراب نکند. در واقع ، این مکانی است که ممکن است وسایل دست دوم انتخاب خوبی نباشد - اگر آنها به اشتباه شسته شده باشند ، کارایی خود را از دست داده اند.

مدل لباس نوزاد

به فصل ها توجه کنید

یادتان باشد لباس های خیلی گرم برای زمستان و لباس های خنک برای تابستان است. البته نوزادان با توجه به اینکه بدن ضعیف تری دارند باید در تابستان هم لباس های پوشیده تری داشته باشند اما نباید نوزاد را با لباس های گرم خفه کرد.

هودی نوزاد

جوراب را فراموش نکنید

فرقی ندارد که در تابستان هستید یا زمستان، سعی کنید حتی در خانه هم جوراب های نخی به نوزاد بپوشانید.

بهترین لباس برای تعویض پوشک

بخاطر داشته باشید که شما در طی روز تعداد زیادی پوشک را برای نوزادان تعویض خواهید کرد، بنابراین شما می خواهید لباسی تهیه کنید که این کار برای شما آسان تر باشد ، نه شبیه یک مبارزه. همچنین به یاد داشته باشید که نوزادان تازه متولد شده سریع رشد می کنند ، بنابراین شما واقعاً نیازی به دیوانه شدن برای لباس های نوزادان ندارید زیرا به زودی این لباس ها کنار می روند. 

لباس نوزاد پسرانه

با توجه به وزن کودک و نه سن او خرید کنید

سن وقتی که صحبت از لباس کودک می شود معنی زیادی ندارد. در یک سن یکسان مارک های مختلف اندازه لباس متفاوت است. اندازه گیری وزن راه بهتری برای خرید و انتخاب لباس است.

لباس شیک نوزادی

شوینده مناسب برای لباس نوزاد پیدا کنید

می توانید لباس های کودک را با بقیه لباس ها بشویید ، اما سعی کنید از شوینده های قوی و نرم کننده های پارچه خودداری کنید. مواد شوینده لباس با برچسب "حساس" یا "ملایم" کمتر تحریک کننده پوست کودک شما هستند. 

سرهمی بهترین انتخاب برای نوزاد

یکی از لباس های محبوب مادران و نوزادان سرهمی است. سرهمی ها هم شیک و هم راحت هستند و در انواع مدل دخترانه و پسرانه وجود دارند.

سرهمی نوزاد

سرهمی

چین چینی های دلبر دخترونه

نوزاد شما یک دختر است؟ پس شما می توانید انواع لباس های چین چین و دلبرانه برایش انتخاب کنید و لازم نیست تا منتظر بمانید که بزرگتر شود.

لباس نوزاد دخترونه

رنگ های سیاه و خاکستری مطلق استفاده نکنید

اگرچه شما می توانید ترکیبی از رنگ های تیره یا خاکستری را در لباس نوزاد به کار ببرید اما یادتان باشد که استفاده مطلق از این رنگ ها روی روحیه نوزاد و شما تاثیر منفی خواهد داشت. پس رنگ های تیره را با مکمل های روشن همراه کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که نوزادان بسیار ظریف و لطیف هستند پس حتما در انتخاب نوع و اندازه لباس آنها دقت کنید زیرا اگر لباس نوزاد آزاردهنده باشد شما با گریه های مداوم او مواجه خواهید شد و هر دوی شما آزار خواهید دید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/