نکاتی برای انتخاب رنگ لباس کودک | روانشناسی رنگ لباس

 انتخاب رنگ لباس کودک | روانشناسی رنگ لباس

روانشناسی رنگ ، مطالعه رنگ به عنوان تعیین کننده رفتار انسان است. به عنوان مثال می توان به کمیت تنظیمات فردی رنگ و بررسی رابطه بین رنگ پیراهن و نتیجه مسابقه در فوتبال انگلیس اشاره کرد. با این حال ، رابطه بین محرک های رنگی و محیطی یک رابطه بسیار پیچیده است و برای تأثیر تعداد زیادی از عوامل است.

تأثیر رنگ لباس کودک بر ادراک

تصوراتی که به وضوح به رنگ مربوط نیستند، مانند خوش طعم بودن غذا ممکن است در حقیقت به طور جزئی توسط رنگ تعیین شود. نه تنها رنگ خود غذا بلکه هر چیز در زمینه بینایی فرد بر خوردن نیز می تواند تأثیر بگذارد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترجیح رنگ به درجه حرارت محیط بستگی دارد. افرادی که سرد هستند، رنگ های گرم مانند قرمز و زرد را ترجیح می دهند در حالی که افرادی که گرم هستند، رنگ های سرد مانند آبی و سبز را ترجیح می دهند. برخی تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که زنان و مردان به ترتیب رنگ های "گرم" و "سرد" را ترجیح می دهند. ترجیحات کودکان برای رنگهایی که به نظر آنها دلپذیر و راحت کننده است ، قابل تغییر است و می تواند متفاوت باشد، در حالی که ترجیح رنگ بزرگسالان معمولاً قابل انعطاف نیست. برخی مطالعات نشان می دهد که رنگ لباس کودک می تواند بر روحیه او تأثیر بگذارد.

رنگهای مختلف به معنای چیزهای مختلف درک می شوند. به عنوان مثال تُن های قرمز منجر به احساس هیجان می شوند در حالی که رنگ های آبی اغلب با احساس آرامش همراه هستند. هر دوی این احساسات خوشایند هستند، بنابراین رنگ ها خود احساسات مثبتی را در تبلیغات ایجاد می کنند.

رنگ لباس کودک چگونه تأثیر می گذارد؟

از نظر روانشناسی، رنگ ها می توانند تأثیر شگفت انگیزی بر روی تک تک ما بگذارند. به عنوان مثال، نارنجی مایل به قرمز به ما کمک می کند احساس گرما و دنج کنیم ، در حالی که دریای آبی عمیق آرام و آرام است.

ما فقط در بزرگسالی رنگ ها را درک نمی کنیم بلکه نوزادان و کودکان نیز تحت تأثیر آن قرار می گیرند؛ هم تاثیر مثبت و هم منفی. جون مک لئود ، درمانگر رنگ که با یک سازمان مهد کودک در یک مطالعه در مورد رنگ کار می کرد ، از نزدیک دید که چگونه استفاده مناسب از رنگ لباس کودک می تواند تأثیر فوق العاده مثبتی بر روی کودکان درگیر داشته باشد، از جمله مزایای زیر:

  • رشد عاطفی در کودکان بهبود یافته است
  • افزایش در اشتراک و همکاری کودکان
  • سطح سر و صدا کاهش یافته است
  • کودکان برای سازماندهی افکار خود راحت تر بودند که این می تواند منجر به رشد فکری بهتری در بلند مدت می شود
  • تنش و پرخاشگری کاهش یافت
  • نوزادان راحت تر و آرام تر می خوابند
  • محیطی آرام تر ، شادتر و آرام تر ایجاد شود!

تاثیر رنگ لباس کودک بر آرامش ذهنی

ممکن است فکر کنید رنگ های پاستلی برای نوزادان کمی کسل کننده و قدیمی است اما انتخاب رنگ های صورتی و آبی کم رنگ برای لباس نوزادان منطقی است. از الگوی شلوغ و رنگهای شدید در اتاق ها و لباس های آنها خودداری کنید زیرا این امر باعث تحریک بیش فعالی، کمبود خواب و بی قراری می شود. برای تشویق به آرامش توصیه می شود از سایه مرجان / هلو / صورتی ملایم در لباسها استفاده کنید.

رنگ های خود را بشناسید

اگر اکنون نگران هستید که یک انتخاب نادرست رنگ منجر به خلسه های بی پایان و شب های بی خوابی شود ، نترسید. رعایت قوانین کلی رنگ نسبتاً آسان است. "قرمز ، نارنجی و زرد رنگ" مغناطیسی محسوب می شوند و گرم ، با انرژی و نشاط آور هستند. از طرف دیگر "آبی ، نیلی و بنفش "الکتریکی هستند و بنابراین خنک و آرامش بخش هستند. رنگ سبز در وسط طیف قرار دارد. نه گرم و نه سرد ؛ تعادل ایجاد می کند در مواقعی که به فضا، آرامش و احساس آرامش نیاز داریم، غالباً به سمت سبز طبیعت عقب نشینی می کنیم.

رنگهای گرم

به طور کلی رنگ های گرم شادی و راحتی را ایجاد می کنند. سایه های تند قرمز ، نارنجی و زرد می تواند ذهن را تحریک کرده و بر روی بدن اثر انرژی بخش بگذارد و برای رشد و نمو مفید است بنابراین ، رنگ های گرم بهتر است در حد اعتدال استفاده شوند. رنگ های گرم معمولاً ذهن را تحریک می کنند و به بدن انرژی می بخشند.

نارنجی

این رنگ گرم، دوستانه و جوان در واقع برای کودکان بسیار مناسب است، زیرا گفته می شود اعتماد به نفس ، برون گرایی و استقلال را تشویق می کند. ماهیت اجتماعی این رنگ کودکان و دوستانشان را نیز راحت می کند و باعث ایجاد ارتباط و همکاری می شود.

رنگ لباس دخترانه

زرد

بیشتر ما رنگ زرد را با احساس خوشبختی و نشاط مرتبط می دانیم. مطالعات همچنین این رنگ روشن و شاد را با انگیزه جفت می کنند. زردهای تند می توانند به درک موقعیت کمک کنند ، در حالی که روشن ترها باعث افزایش حافظه می شوند. مراقب باشید از استفاده بیش از حد از زرد روشن استفاده کنید. در مقادیر زیاد ممکن است احساس تحریک و حتی عصبانیت ایجاد کند.

قرمز

رنگ قرمز توانایی تحریک بدن و تحریک ذهن ، افزایش ضربان قلب و تنفس را دارد. با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن بیش از حد در معرض رنگ قرمز رفتار پرخاشگرانه و عدم توانایی در تمرکز را تشویق می کند.

صورتی

 اگرچه معمولاً با فضاهای معمولا دخترانه همراه است ، اما رنگ صورتی احساس آرامش بخشی دارد که می تواند برای هر دو جنس استفاده شود.رنگ لباس کودکان اگر صورتی باشد آنها را بامزه و ملیح تر نشان می دهد.

رنگ لباس کودک

رنگ های سرد

رنگ های سرد علیرغم ماهیت تسکین دهنده ای که دارند، جذابیت خاصی ندارند. برای جلوه دادن بیش از حد لباس، با رنگ های خنثی خامه ای ست شوید و با پارچه های نرم و لوازم جانبی راحت لباس را بپوشید. در مقایسه با رنگ های گرم ، رنگ های سرد معمولاً تأثیر آرام بخشی بر جسم و روان دارند.

آبی

دقیقاً برعکس رنگ قرمز، رنگ آبی باعث آرامش ذهن و بدن می شود، فشار خون ، ضربان قلب و تنفس را کاهش می دهد و احساس اضطراب و پرخاشگری را کاهش می دهد. کودکانی که در خواب مشکل دارند و یا مستعد احساسات عصبی و سایر مشکلات رفتاری هستند ممکن است از گذراندن وقت در یک محیط آبی بهره مند شوند. اثرات فیزیکی رنگ آبی نیز بدن را خنک می کند و حس تازگی و خنک را در مکان های گرم و مرطوب ایجاد می کند.

رنگ لباس پسرانه

رنگ بنفش

بنفش که با خرد و معنویت همراه است، بسته به سایه ، ثبات رنگ آبی و انرژی قرمز را ترکیب می کند و ویژگی های هر دو را به خود می گیرد. بنفش همچنین می تواند یک احساس لوکس داشته باشد و نشانه ثروت باشد. رنگ لباس کودک را برای مهمانی‌های پر زرق و برق می‌توانید بنفش انتخاب کنید.

سبز

سبز که با سلامتی، بهبود و رفاه همراه است، تأثیر تسکین دهنده ای بر بدن و ذهن دارد و اضطراب را کاهش می دهد و باعث افزایش تمرکز می شود. قرار گرفتن در معرض رنگ سبز حتی ممکن است توانایی خواندن را افزایش دهد. رنگ لباس کودک را سبز انتخاب کنید اگر می‌خواهید آرامش همراه با احساس سرزندگی را در کودکتان ایجاد کنید.

رنگ لباس بچه

چه رنگ هایی برای رنگ لباس کودک مناسب است؟

برای انتخاب رنگ لباس کودک توجه داشته باشید که آبی، سبز و سورتی آرامش و خنکی ایجاد می‌کنند و قرمز و نارنجی می توانند موجب هیجان و گرما شوند. رنگ لباس بنفش برای کودک نشانه‌ای از ثروت و شیک بودن است.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

الان بخام برای این مطلب رفرنس بنویسم باید بنویسم (مامانم، 1399)؟
یه اسم درست و حسابی بزار برا سایتت

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حسن جان
شما بنویس "مامانم دات کام"

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/