سرکوب جنسی به چه معناست؟

سرکوب جنسی

برای برخی از افراد ، افکار سکسی باعث هیجان و انتظار در مورد برخوردهای جنسی گذشته یا تجارب احتمالی آینده می شود. طولانی شدن این افکار ممکن است شما را روشن کند یا منجر به خودارضایی شود. (کاملاً طبیعی است!) اگر با سرکوب جنسی روبرو هستید ، حتی کلمه "جنس" می تواند باعث خجالت یا شرمساری شود.

شاید در کودکی یاد گرفته باشید که رابطه جنسی ناخوشایند است یا فقط برای ازدواج است. والدین شما ممکن است به شما گفته باشند خودارضایی یا فکر کردن در مورد رابطه جنسی مساوی است با گناهکار بودن شما. در نتیجه ، شما یاد گرفتید که خواسته های خود را (کاملاً طبیعی) له کنید تا از خود محافظت کنید.

آیا این همان سرخوردگی جنسی است؟

ناامیدی جنسی وضعیتی را توصیف می کند که در آن کمتر از آنچه دوست دارید رابطه جنسی برقرار می کنید - چه در یک رابطه یا وقتی با شریک زندگی هستید - بنابراین این همان سرکوب نیست. بیشتر بزرگسالان در برخی موارد ناامیدی جنسی را تجربه می کنند.

برخی از علائم رایج عبارتند از:

  • بی قراری
  • تنش بدن
  • افکار و تخیلات مکرر جنسی

ناامیدی و سرکوب گهگاه یکدیگر را بازی می دهند.

شما می خواهید در بیان رابطه جنسی خود بهتر باشید اما هنوز به مرحله ای نرسیده اید که با انجام آن احساس راحتی کنید. طولانی شدن این فرآیند طبیعی است ، بنابراین در این فاصله ممکن است متوجه ناامیدی شوید.

علت سرکوب جنسی چیست؟

به طور معمول ، سرکوب جنسی در پاسخ به ایده ها یا نگرش های محدود کننده در مورد رابطه جنسی اتفاق می افتد. والدین یا سایر مراقبان ممکن است این ایده ها را مستقیماً آموزش دهند ، اما ممکن است شما به سادگی آنها را از تماشای دیگران هنگام بزرگ شدن جذب کنید. در ابتدا ، ممکن است شما آگاهانه افکار جنسی را خفه کنید ، اما با گذشت زمان ، این سرکوب اغلب به صورت خودکار انجام می شود.

تجارب یا باورهای منفی در مورد رابطه جنسی

مردم تمایل به سرکوب جنسی با تربیت مذهبی دارند ، اما ایده های سنتی در مورد رفتار جنسی نیز می تواند از منابع دیگر ناشی شود. برخی از مراقبان ممکن است به دلیل ترس از عفونت های مقاربتی ، بارداری در نوجوانان یا ضربه های جنسی در گذشته ، به کودکان در مورد رابطه جنسی هشدار دهند. سابقه آسیب جنسی نیز می تواند عامل سرکوب باشد. تجاوز جنسی و سو استفاده جنسی می تواند درد عاطفی قابل توجه و طولانی مدت ایجاد کند ، و افکار مربوط به رابطه جنسی ممکن است باعث ایجاد خاطرات و پریشانی بیشتر شود ، لذت بردن از رابطه جنسی یا خواستن آن را دشوار کند. اگر زیاد رابطه جنسی بدی داشته اید ، ممکن است تصمیم بگیرید که همه رابطه جنسی یکسان هستند و خواسته خود را برای یک تجربه متفاوت زیر سوال ببرید.

سرکوب جنسی

اطلاعات نادرست یا کمبود اطلاعات

اگر والدین شما در مورد رابطه جنسی صحبت نکردند ، ممکن است همسالان شما اطلاعات متناقضی را ارائه دهند که برای عادی سازی بیان سالم جنسی چندان مفید نبود. ممکن است شما به طور دقیق ایده های منفی در مورد رابطه جنسی را جذب نکرده باشید ، اما برخی از آنچه از دیگران شنیده اید ممکن است رابطه جنسی را عجیب و ناخوشایند نشان دهد. ممکن است استدلال کنید که اگر رابطه جنسی طبیعی و سالم باشد ، والدین شما آن را ذکر می کردند.

نقش های جنسیتی سختگیرانه

اعتقادات در مورد رابطه جنسی اغلب به تربیتی برمی گردد که با نقش های جنسیتی مشخص شده است. به عنوان مثال ، دختران ممکن است این پیام را بگیرند که تجارب جنسی برای محافظت یا محبت است ،نه برای ابراز لذت. در سناریوهای دیگر ، پسران ممکن است بزرگ شوند و معتقد باشند که حق رابطه جنسی دارند و اگر زنان از آن لذت نبرند مشکلی ندارد.

سرکوب جنسی ممکن است باعث چه چیزی شود؟

زیگموند فروید ، از اولین کسانی که ایده سرکوب جنسی را بررسی و نوشت ، هشدار داد که سرکوب اصرارهای جنسی می تواند عواقب ناخواسته ای داشته باشد. برخی از این تأثیرات می توانند پیامدهای گسترده ای برای روابط عاطفی شما داشته باشند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/