شل شدن واژن امکان پذیر است؟ | افسانه‌ها و واقعیت‌ها

شل شدن واژن

وقتی صحبت از واژن می شود ، افسانه ها و باورهای غلط زیادی وجود دارد. بعضي از افراد ، بعنوان مثال ، معتقدند كه واژن مي تواند انعطاف پذيري خود را از دست داده و براي هميشه شل شود. در حقیقت این درست نیست. واژن شما الاستیک است. این بدان معنی است که می تواند کشش داشته باشد تا چیزهایی را که در آن وجود دارد (فکر کنید: آلت تناسلی مرد یا اسباب بازی جنسی) یا بیرون رفتن (در نظر بگیرید: کودک) انجام شود اما طولی نخواهد کشید که واژن شما به شکل قبلی خود باز می گردد. ممکن است با افزایش سن یا بچه دار شدن واژن شما کمی شل شود ، اما به طور کلی ، عضلات دقیقاً مانند آکاردئون یا نوار لاستیکی منبسط و جمع می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه این افسانه از کجا نشأت می گیرد ، چگونه واژن "تنگ" می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد ، نکاتی برای تقویت کف لگن و موارد دیگر به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

شکستن افسانه "واژن شل"

اولین چیز: چیزی به نام واژن "شل" وجود ندارد. به دلیل افزایش سن و زایمان ممکن است واژن شما به مرور تغییر کند ، اما کشش خود را برای همیشه از دست نمی دهد. از افسانه واژن "شل" در طول تاریخ به عنوان روشی برای شرمساری زنان برای زندگی جنسی استفاده می شده است. از این گذشته ، واژن "شل" برای توصیف زنی که رابطه جنسی زیادی با شریک زندگی خود دارد استفاده نمی شود. در درجه اول برای توصیف زنی که با بیش از یک مرد رابطه جنسی داشته است استفاده می شود اما واقعیت این است که فرقی نمی کند با چه کسی رابطه جنسی برقرار کنید و هر چند وقت یکبار زیرا دخول باعث نمی شود که واژن شما به طور دائمی کشیده شود.

واژن "تنگ" لزوما چیز خوبی نیست

مهم است که بدانید واژن "تنگ" ممکن است نشانه ای از نگرانی اساسی باشد ، به خصوص اگر در هنگام نفوذ احساس ناراحتی می کنید. عضلات واژن شما به طور طبیعی هنگام تحریک شل می شوند. اگر علاقه مندی یا آمادگی جسمانی برای آمیزش ندارید ، واژن شما شل نمی شود ، ترشحات ندارد و کشش نمی یابد. بنابراین عضلات سفت واژن می تواند یک برخورد جنسی را دردناک یا غیرممکن کند. تنگی شدید واژن همچنین می تواند نشانه واژینیسموس باشد. طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا ، سانتا باربارا ، این یک اختلال جسمی قابل درمان است که از هر 500 زن 1 نفر را درگیر می کند. واژینیسموس دردی است که قبل یا هنگام دخول اتفاق می افتد. برای واژینیسموس ، پزشک ممکن است کگلز و سایر تمرینات کف لگن ، درمان گشادکننده واژن یا تزریق بوتاکس را برای شل کردن عضلات توصیه کند.

واژن به مرور تغییر خواهد کرد

فقط دو چیز می تواند بر قابلیت ارتجاعی واژن شما تأثیر بگذارد: سن و زایمان. رابطه جنسی مکرر - یا فقدان آن - باعث از بین رفتن کشیدگی واژن نمی شود. با گذشت زمان ، زایمان و سن به طور بالقوه می تواند باعث شل شدن جزئی و طبیعی واژن شود. زنانی که بیش از یک بار از واژن زایمان کرده اند ، به احتمال زیاد عضلات واژن آنها ضعیف شده است. با این حال ، افزایش سن هم می تواند باعث کشیدگی واژن شما شود ، صرف نظر از اینکه شما بچه دار شده اید.

سن

واژن ممکن است از 40 سالگی شروع به تغییر کند. به این دلیل که با ورود به مرحله یائسگی سطح استروژن شما شروع به کاهش می کند. از دست دادن استروژن به این معنی است که بافت واژن شما:

  • نازکتر
  • خشک تر
  • کمتر اسیدی
  • کمتر کشش یا انعطاف پذیر است

این تغییرات ممکن است با رسیدن به یائسگی کامل بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

شل شدن واژن

زایمان

طبیعی است که واژن شما پس از زایمان واژینال تغییر کند. به هر حال ، عضلات واژن شما کشیده می شود تا کودک بتواند از کانال زایمان عبور کند و از ورودی واژن خارج شود. بعد از تولد کودک ، ممکن است متوجه شوید که واژن شما کمی شلتر از شکل معمول خود احساس می کند. این کاملا طبیعی است. واژن شما باید چند روز پس از زایمان شروع به عقب رفتن کند ، اگرچه ممکن است کاملاً به شکل اصلی خود برنگردد. اگر چندین زایمان داشته اید ، به احتمال زیاد عضلات واژن شما کمی کشش از دست می دهد. اگر از این امر ناراحت هستید ، تمریناتی وجود دارد که می توانید برای تقویت عضلات کف واژن خود قبل ، حین و بعد از بارداری انجام دهید.

چگونه عضلات واژن خود را تقویت کنیم

تمرینات لگن یک روش عالی برای تقویت عضلات کف لگن است. این عضلات بخشی از هسته شما هستند و به شما کمک می کنند:

  • مثانه
  • راست روده
  • روده کوچک
  • رحم

اگرچه تمرینات کف لگن می تواند به درمان بی اختیاری ادرار خفیف کمک کند ، اما برای زنانی که نشت شدید ادرار دارند ، به همان اندازه مفید نیست. پزشک می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه درمانی مناسب متناسب با نیازهای شما ایجاد کند.

تمرینات کگل

ابتدا باید عضلات کف لگن خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار ، در حالی که ادرار می کنید در میانه جریان را متوقف کنید. اگر موفق شوید ، عضلات مناسب را کشف کردید. پس از انجام این مراحل ، این مراحل را دنبال کنید:

  • برای تمرینات خود موقعیتی انتخاب کنید. اکثر مردم خوابیدن به پشت برای کگلز را ترجیح می دهند.
  • عضلات کف لگن خود را سفت کنید. انقباض را 5 ثانیه نگه دارید و 5 ثانیه دیگر آرام باشید.
  • این مرحله را حداقل 5 بار پشت سر هم تکرار کنید.

با افزایش قدرت ، زمان را به 10 ثانیه افزایش دهید. در حین کگلز سعی کنید ران ، شکم یا زیر لب خود را سفت نکنید. فقط روی کف لگن خود تمرکز کنید. برای بهترین نتیجه ، 3 ست Kegels را 5 تا 10 بار در روز تمرین کنید. باید نتایج را طی چند هفته مشاهده کنید.

تمرینات شیب لگن

برای تقویت عضلات واژن با استفاده از ورزش شیب لگن:

  • با شانه ها و لب به لب کنار دیوار بایستید. هر دو زانوی خود را نرم نگه دارید.
  • دکمه شکم را به سمت ستون فقرات بکشید. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، پشت شما باید روی دیوار صاف شود.
  • دکمه شکم خود را به مدت 4 ثانیه محکم کنید ، سپس رها کنید.
  • این کار را 10 بار انجام دهید ، حداکثر 5 بار در روز.

مخروط واژن

همچنین می توانید با استفاده از مخروط واژن عضلات کف لگن خود را تقویت کنید. این یک شی با وزن تامپون است که شما در واژن خود قرار داده و آن را نگه دارید.

  • برای انجام این:
  • سبک ترین مخروط را در واژن خود قرار دهید.
  • عضلات خود را منقبض کنید. آن را روزی دو بار در حدود 15 دقیقه در جای خود نگه دارید.
  • با موفقیت بیشتر در نگه داشتن مخروط در واژن ، وزن مخروطی را که استفاده می کنید افزایش دهید.

درمان شل شدن واژن

تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (NMES)

NMES می تواند با ارسال جریان الکتریکی از کف لگن با استفاده از یک پروب ، به تقویت عضلات واژن کمک کند. تحریک الکتریکی باعث انقباض و شل شدن عضلات کف لگن می شود. شما می توانید از واحد NMES خانگی استفاده کنید و یا اینکه پزشک معالج خود را برای انجام معالجه انجام دهید. یک جلسه معمولی 20 دقیقه طول می کشد. این کار را باید هر چهار روز یک بار و برای چند هفته انجام دهید.

به یاد داشته باشید: واژن "شل" یک افسانه است. افزایش سن و زایمان باعث می شود واژن شما مقداری از خاصیت ارتجاعی خود را به طور طبیعی از دست بدهد ، اما عضلات واژن به طور دائمی کشیده نمی شوند. با گذشت زمان ، واژن شما به شکل اصلی خود باز می گردد. اگر نگران تغییر واژن هستید ، با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد آنچه شما را آزار می دهد ، صحبت کند. آنها می توانند نگرانی شما را کاهش دهند و در مورد مراحل بعدی به شما مشاوره دهند.

عمق واژن چقدر است؟

عمق واژن خیلی طولانی نیست طول کانال واژن به طور متوسط ​​سه تا شش اینچ است. اگر به کمک بینایی نیاز دارید ، تقریباً طول دست شماست. اما کانال واژن شما می تواند در موقعیت های خاص مانند هنگام رابطه جنسی یا زایمان تغییر شکل دهد.

آیا وقتی تحریک می شوید واژن طولانی تر می شود؟

هنگام داشتن رابطه جنسی ، کانال واژن شما طولانی تر می شود تا دخول را در خود جای دهد. تحریک جنسی ، گردن رحم و رحم شما را مجبور به بالا و خارج شدن از مسیر می کند ، که باعث طولانی شدن دو سوم بالایی واژن می شود. اما اگر احساس می کنید آلت تناسلی مرد به دهانه رحم شما برخورد می کند ، این می تواند بدین معنی باشد که بدن شما به اندازه کافی آماده نیست تا دخول کامل داشته باشد. 

واژن چگونه برای زایمان کشیده می شود؟

کانال واژن و دهانه واژن بسیار کشیده شده و به کودک اجازه عبور می دهد. برخی از زنانی که زایمان می کنند ممکن است تغییراتی در واژن خود مشاهده کنند ، مانند احساس سستی یا خشکی ، یا پهن تر به نظر رسیدن نسبت به قبل. همچنین ممکن است احساس درد کنید. این کاملا طبیعی است. واژن شما باید ظرف چند روز پس از زایمان سفت شود و حدوداً شش ماه پس از زایمان تا حدودی به شکل قبل از تولد خود بازگردد. گرچه ظاهر واژن شما کاملاً یکسان نخواهد بود ، اما کاملاً نزدیک خواهد بود.

اصلاً این یک باور غلط در مورد واژن است - کشش دائمی آنها امکان پذیر نیست. واژن ها الاستیک هستند ، بنابراین می توانند مانند یک نوار لاستیکی منبسط شده و عقب بروند. اگر احساس می کنید که واژن شما به مرور شل می شود ، ممکن است نتیجه یکی از دو سناریو باشد. اگر قابلیت ارتجاعی واژن شما ضعیف شود ، ممکن است نتواند به طور کامل جمع شود. این ممکن است برای زنانی که چندین بار به دنیا آمده اند اتفاق بیفتد. همچنین افزایش سن می تواند عضلات واژن را بدون توجه به زایمان ضعیف کند. 

آیا شل شدن واژن واقعیت دارد؟

شل شدن واژن یکی از موضوعاتی است که بسیاری از خانم ها نگران آن هستند اما آیا شل شدن واژن واقعیت دارد؟ دلایلی مانند زایمان طبیعی و افزایش سن شاید تغییراتی در واژت به وجود آورد اما شل شدن واژن افسانه است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/