آیا کاندوم منقضی می شود؟ | 7 نکته ای که باید قبل از استفاده بدانید

condom-couple

استفاده از کاندوم تاریخ انقضاگذشته می تواند تا حد زیادی از اثربخشی آن بکاهد. کاندوم های منقضی شده اغلب خشک و ضعیف تر هستند، بنابراین احتمال پاره شدن آنها در حین مقاربت بیشتر است. این امر شما و همسرتان را در معرض خطر عفونت های مقاربتی یا بارداری ناخواسته قرار می دهد.

کاندوم های مردانه که منقضی نشده اند ، در صورت استفاده کامل از آنها در هر بار رابطه جنسی ، حدود 98 درصد موثر هستند. در صورت انقضای کاندوم ، این ارقام به شدت کاهش می یابد.متوسط ​​ماندگاری کاندوم سه تا پنج سال است که به تولید کننده و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. 

چرا کاندوم منقضی می شود؟

منقضی شدن کاندوم مانند بسیاری از محصولات پزشکی دیگر است. با این حال عوامل خاصی بر چرایی و سرعت انقضا آنها تأثیر می گذارد.

مواد

نوع ماده ای که شما ترجیح می دهید در سرعت انقضا نیز تفاوت دارد. مواد طبیعی مانند پوست بره زودتر از مواد مصنوعی مانند لاتکس و پلی اورتان تجزیه می شوند.

مواد افزودنی

مواد افزودنی شیمیایی مانند اسپرم کش می تواند طول عمر کاندوم را تا چند سال کاهش دهد. اسپرم کش تا دو سال از زمان استفاده برای کاندوم های لاتکس و پلی اورتان طول می کشد. مشخص نیست که آیا روغن یا طعم دهنده های اضافی روی انقضا تأثیر می گذارند ، بنابراین احتیاط کنید. اگر علائمی از ساییدگی و پارگی مشاهده کردید یا بوی غیرمعمولی مشاهده کردید ، کاندوم را بیندازید و یک کاندوم جدید تهیه کنید.

آیا نوع کاندوم مهم است؟

کاندوم های طبیعی لاتکس و پلی یورتان بیشترین ماندگاری را دارند. آنها می توانند تا پنج سال دوام بیاورند و در برابر ساییدگی مقاومت بیشتری نسبت به کاندوم های دیگر دارند. اگرچه اسپرم کش یک ابزار عالی در برابر بارداری ناخواسته است ، اما باعث تخریب سریعتر لاتکس و پلی اورتان می شود.

 کاندوم های پلی ایزوپرن دقیقاً پشت کاندوم های لاتکس قرار دارند. کاندوم های ساخته شده با این نوع لاستیک مصنوعی با نگهداری مناسب می توانند تا سه سال دوام بیاورند. مواد افزودنی مانند اسپرم کش نیز می توانند طول عمر این کاندوم را کوتاه کنند.

کاندوم های طبیعی غیر لاتکس - مانند پوست بره یا پوست گوسفند - کمترین ماندگاری را دارند. از تاریخ تولید فقط یک سال دوام می آورند. مشخص نیست که آیا اسپرم کش یا سایر مواد افزودنی در انقضا تأثیری دارند. 

نگهداری کاندوم در یک مکان گرم و مرطوب ممکن است عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار دهد. می تواند خشک شود و استفاده از آن را دشوار کرده و احتمالاً ناکارآمد باشد. 

کاندوم

تاریخ انقضا کاندوم را می توان هم در جعبه و هم روی بسته بندی فویل جداگانه یافت.  همیشه باید تاریخ انقضا را پیش فرض قرار دهید. بهتر است هنگام خرید کاندوم ها آنها را بازبینی کرده و در صورت نگهداری بیش از شش ماه ، گاهی اوقات آنها را دوباره مورد بازبینی قرار دهید. 

آیا استفاده از کاندوم منقضی شده بی خطر است؟

اگر کاندوم منقضی شده به درستی در یک مکان خشک و خنک نگهداری شده باشد ، باز هم ممکن است استفاده از آن نسبتاً ایمن باشد. اما اگر گزینه انتخاب بین کاندوم منقضی شده و منقضی نشده را دارید ، همیشه باید با کاندوم منقضی شده همراه شوید. اگر از کاندوم منقضی شده با پارگی یا سوراخ کوچک استفاده کنید ، مانعی موثر بین مایعات بدن نخواهد بود. این به این معنی است که شما و همسرتان حتی بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی یا بارداری ناخواسته هستید.

آیا استفاده از کاندوم منقضی شده ایمن تر از عدم استفاده از کاندوم است؟

استفاده از کاندوم منقضی شده یا آسیب دیده هنوز هم بهتر از عدم استفاده از کاندوم است ، زیرا تا حدی از شما در برابر بارداری ناخواسته محافظت می کند. رابطه جنسی بدون کاندوم هیچگونه محافظتی ندارد. و مگر اینکه شما یا شریک زندگی خود از فرم دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید ، همچنین در برابر بارداری ناخواسته محافظت نمی شوید. استفاده از کاندوم جدید به شما و همسرتان بیشترین محافظت ممکن در برابر بارداری ناخواسته را می دهد. 

چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که کاندوم شما موثراست؟

شرایط ایده آل نگهداری کاندوم در یک مکان خشک و خنک در خانه ، به دور از اجسام تیز ، مواد شیمیایی و نور مستقیم خورشید است. نباید بیش از چند ساعت کاندوم را در جیب یا کیف پول خود نگه دارید.

جابجایی مداوم و اصطکاک های دیگر می تواند منجر به ساییدگی و کاهش اثر کاندوم شود. گرمای شدید - حدود 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) - می تواند لاتکس را ضعیف یا چسبناک کند. به عنوان یک قاعده کلی ، از نگهداری کاندوم در مکان هایی که دما ممکن است متفاوت باشد خودداری کنید. این شامل نزدیک پنجره و ماشین شماست.

 تاریخ انقضا کاندوم های خود را مرتباً بررسی کرده و قبل از رسیدن آنها به آن تاریخ ، آنها را تعویض کنید. قبل از استفاده باید لفاف را از نظر سوراخ بودن نیز بررسی کنید. برای این کار ، لفاف را فشار دهید و ببینید آیا حباب های هوا کمی احساس می کنید یا خیر.

در حالی که کاندوم منقضی شده بهتر از نداشتن کاندوم است ، اما فقط کاندومی که به درستی نگهداری شده باشد ، به تاریخ انقضا نرسیده است و کاملاً استفاده می شود به طور معمول 98 درصد در برابر بارداری ناخواسته محافظت می کند. اما اگر مجبور به استفاده از کاندوم منقضی شده باشید یا در هنگام استفاده کاندوم شما پاره شود ، می تواند از بارداری جلوگیری کند. استفاده از فرم ثانویه کنترل بارداری همچنین می تواند خطر بارداری ناخواسته را کاهش دهد.

آیا اندازه کاندوم مهم است؟

اگر تناسب مناسب کاندوم نداشته باشید ، رابطه جنسی ممکن است ناخوشایند باشد. کاندوم خارجی که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد می تواند از آلت تناسلی شما بریزد یا شکسته شود و خطر بارداری یا انتقال بیماری را افزایش دهد. همچنین می تواند بر توانایی شما در ارگاسم تأثیر بگذارد. به همین دلیل دانستن اندازه کاندوم برای رابطه جنسی ایمن و لذت بخش مهم است. اندازه کاندوم در تولیدکنندگان متفاوت است ، بنابراین آنچه "عادی" برای یک مارک است ممکن است برای مارک دیگر "بزرگ" باشد. هر چند از اندازه آلت تناسلی خود مطلع شوید ، به راحتی می توانید کاندوم مناسب را پیدا کنید.

تاریخ انقضای کاندوم

نحوه اندازه گیری

برای اینکه بدانید بهترین کاندوم چیست ، باید آلت تناسلی خود را اندازه بگیرید. می توانید از خط کش یا نوار اندازه گیری استفاده کنید. برای به دست آوردن اندازه مناسب ، آلت تناسلی خود را در حالت ایستاده اندازه بگیرید.

اگر آلت تناسلی خود را شل کنید ، فقط اندازه آن را در حداقل اندازه می گیرید. این بدان معناست که شما در پایان می توانید کاندوم کوچکتر از نیاز خود را خریداری کنید.

برای دانستن مناسب بودن کاندوم ، باید طول ، عرض و دور خود را بدانید.

به یاد داشته باشید که دور دور شما فاصله اطراف آلت تناسلی شما است. عرض شما قطر شماست. شما باید مطمئن شوید که آلت تناسلی خود را دو بار اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که اعداد صحیح را بدست آورده اید.

برای اندازه گیری آلت تناسلی خود ، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای طول

  • با یک خط کش یا نوار اندازه گیری در پایین آلت تناسلی راست قرار دهید.
  • خط کش را تا آنجا که ممکن است به استخوان شرمگاهی فشار دهید. چربی گاهی اوقات می تواند طول واقعی آلت تناسلی شما را پنهان کند.
  • آلت تناسلی ایستاده خود را از پایه تا انتهای نوک آن اندازه بگیرید.

برای دور

  • از یک قطعه رشته یا نوار اندازه گیری انعطاف پذیر استفاده کنید.
  • رشته یا نوار را به آرامی در اطراف ضخیم ترین قسمت شاخه آلت تناسلی خود بپیچید.
  • اگر از رشته استفاده می کنید ، محل اتصال رشته را علامت گذاری کنید و فاصله رشته را با خط کش اندازه بگیرید.
  • اگر از نوار اندازه گیری انعطاف پذیر استفاده می کنید ، کافی است اندازه گیری را به محض رسیدن به اطراف آلت تناسلی خود علامت گذاری کنید.

برای عرض

می توانید عرض آلت تناسلی خود را به همان روشی که قطر یک دایره را تعیین می کنید ، دریابید. برای این کار اندازه گیری دور خود را بر 3.14 تقسیم کنید. عدد بدست آمده عرض شماست.

نحوه قرار دادن کاندوم به درستی

اگر اندازه آن را به درستی نپوشید ، انتخاب اندازه مهم نخواهد بود. اگر کاندوم را به روش صحیح قرار ندهید ، احتمال شکستن یا از بین رفتن آن بیشتر است. این بدان معناست که در جلوگیری از بارداری یا عفونت های مقاربتی (STI) نیز به خوبی کار نخواهد کرد.

در اینجا نحوه قرار دادن کاندوم به روش صحیح آورده شده است:

  • تاریخ انقضا را بررسی کنید. کاندوم منقضی شده اثر کمتری دارد و احتمال شکستن آن بیشتر است زیرا مواد شروع به تجزیه می کنند.
  • سایش و پارگی را بررسی کنید. کاندوم های ذخیره شده در کیف پول یا کیف پول ممکن است روی آن نشسته یا تا شوند. این می تواند مواد را فرسوده کند.
  • لفاف را با دقت باز کنید. از دندان های خود استفاده نکنید ، زیرا ممکن است کاندوم پاره شود.
  • کاندوم را در نوک آلت تناسلی قائم خود قرار دهید. قسمت بالای کاندوم را نیشگون بگیرید تا هوا از آن خارج شود و یک مخزن خارج شود.
  • کاندوم را به پایین آلت تناسلی خود بچرخانید ، اما مطمئن شوید که قبل از انجام آن داخل آن نیست.
  • اگر کاندوم روغن کاری نشده است ، مقداری روغن پایه بر روی کاندوم بمالید. از استفاده از لوب های پایه روغن خودداری کنید ، زیرا ممکن است باعث شکستن کاندوم به راحتی شود.
  • پس از انزال ، هنگام بیرون کشیدن ، پایه کاندوم را نگه دارید. این از لیز خوردن آن جلوگیری می کند.
  • کاندوم را بردارید و در انتها گره بزنید. آن را در یک دستمال بپیچید و در سطل زباله بیندازید.

اگر کاندوم خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد چه؟

هنگامی که از کاندوم اندازه مناسب استفاده می کنید ، به احتمال زیاد از بارداری جلوگیری می کنید. اکثر کاندوم ها متناسب با آلت تناسلی مرد متوسط هستند ، بنابراین اگر آلت تناسلی شما کمی بزرگتر از 5 اینچ باشد، می توانید کاندوم "راحت" بپوشید.

اما فقط به دنبال هیچ کاندومی نباشید. اگرچه طول اغلب در مارک ها و انواع مختلف یکسان است ، اما هنگام انتخاب کاندوم ، عرض و طول از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 کاندومی که عرض آن خیلی کوچک باشد ممکن است در نوک آلت تناسلی شما احساس سفتی کند و احتمال شکستن آن وجود دارد. کاندومی که در اطراف نوک یا پایه خیلی شل شده باشد ممکن است به طور موثر کار نکند و از بین برود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/