بهترین زمان رابطه جنسی بعد از سقط جنین

رابطه جنسی بعد از سقط جنین

رابطه جنسی بعد از سقط جنین ممکن است آخرین چیزی باشد که در ذهن شما نقش می بندد. اما همانطور که از نظر جسمی و روحی بهبود می یابید ، احتمالاً خواهید پرسید که چه زمانی می توانید دوباره رابطه جنسی برقرار کنید؟ به طور کلی ممکن است 2 هفته پس از سقط جنین - معمولاً پس از قطع خونریزی ، چراغ سبز برای برقراری رابطه جنسی دریافت کنید. اما برخی شرایط وجود دارد که نیاز به انتظار طولانی تر دارید. 

چرا باید قبل از برقراری رابطه جنسی صبر کنید؟

پس از سقط جنین ، ممکن است با پاک شدن رحم برای مدتی خونریزی کنید. در حالی که همه این اتفاقات می افتد ، دهانه رحم شما گسترده تر از حد طبیعی است. وقتی دهانه رحم بازتر باشد ، رحم بیشتر در معرض عفونت است. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند حداقل 2 هفته پس از سقط صبر کنید تا هر چیزی را به واژن وارد کنید ، از جمله تامپون ، دوش و - بله - هر چیز دیگری که ممکن است نفوذ کند.

تا 20 درصد از حاملگی های (شناخته شده) منجر به سقط جنین می شود. این باعث می شود ضرر به یک تجربه نسبتاً رایج تبدیل شود. اما روش واقعی سقط می تواند کاملاً منفرد باشد. برخی از افراد ممکن است سقط جنین از دست رفته را تجربه کنند ، جایی که جنین مرده است اما علائم ظاهری وجود ندارد. یا در مواقع دیگر ، اگر تمام بافت جنین از واژن نگذشته باشد ، سقط ممکن است "ناقص" تلقی شود.

در این شرایط ، پزشک ممکن است مداخلات پزشکی را توصیه کند - مانند داروهای خاص برای سرعت بخشیدن به روند کار یا روش اتساع و کورتاژ (D و C). توصیه هایی برای انتظار برای داشتن رابطه جنسی در اینجا نیز اعمال می شود ، اما زمان خاص ممکن است به علائم و شرایط منحصر به فرد دیگر بستگی داشته باشد.

 عواملی که زمان انتظار را تعیین می کنند

مدت زمان بهبودی از سقط جنین به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال ، ممکن است مربوط به رشد (اندازه) جنین باشد. تعریف سقط جنین از دست دادن بارداری قبل از هفته 20 است. سقط جنین خیلی زود یا بارداری شیمیایی، ممکن است خود به خود نسبتاً سریع برطرف شود و بیشتر شبیه دوره دیررس باشد. از طرف دیگر ، سقط جنین بعدی ممکن است به زمان بهبود جسمی بیشتری نیاز داشته باشد. سقط جنین هایی که خود به خود اتفاق می افتد و منجر به خارج شدن تمام بافت جنین از رحم می شود نیز ممکن است با سرعت بیشتری برطرف شود. سقط های از دست رفته ممکن است برای شروع یا به اتمام رسیدن مدت بیشتری طول بکشد ، این امر نیاز به جراحی و زمان بهبودی کلی دارد. همچنین اگر بارداری خارج رحمی یا مولار را تجربه کرده اید ، ممکن است پزشک شما دستورالعمل های مختلفی برای شما داشته باشد. به طور کلی ، بهتر است بدون در نظر گرفتن چگونگی یا زمان سقط جنین ، با پزشک خود مشورت کنید. جدول زمانی خاص بهبودی شما ممکن است با زمان دیگری متفاوت باشد.

رابطه جنسی بعد از سقط جنین

منتظر توقف خونریزی باشید

ما گفته ایم که باید صبر کنید تا خونریزی متوقف شود - یا بعد از سقط جنین یا بعد از سقط جنین از دست رفته یا ناقص و D و C - تا رابطه جنسی برقرار کنید.

باز هم ، اینکه چه مدت و چقدر خونریزی خواهید داشت ، می تواند کاملاً منفرد باشد. این به تعدادی از موقعیت ها مربوط می شود ، از جمله اینکه آیا همه بافت از رحم خارج شده است یا نه. اگر سقط کامل داشته باشید ، ممکن است طی 1 تا 2 هفته خونریزی شما متوقف شود. برخی از متخصصان می گویند این کتاب درسی نیست و خونریزی می تواند فقط بین 1 روز تا 1 ماه طول بکشد.

با روش D و C ، زمان خونریزی نیز می تواند متفاوت باشد. از آنجا که هدف از جراحی برداشتن همه چیز از رحم است ، خونریزی ممکن است کمی کوتاهتر باشد و بین 1 تا 2 هفته طول بکشد. اما این ممکن است به زمانی که در شروع سقط جنین خونریزی کرده اید اضافه شود. به خاطر داشته باشید که اگر خونریزی را پس از سقط جنین یا D و C متوقف نکرده اید ، ممکن است لازم باشد با پزشک خود مشورت کنید. اگر بافت را حفظ کرده اید ، ممکن است به مداخله جراحی بیشتری نیاز داشته باشید.

پزشک شما احتمالاً قرار ملاقات بعدی را برای بررسی محتویات رحم از طریق سونوگرافی و بررسی وجود بافت باقی مانده تعیین می کند. اگر بافت باقی بماند ، می تواند منجر به عفونت شود ، بنابراین پرهیز از رابطه جنسی تا زمانی که رحم شما خالی نباشد مهم است.

آیا باید بعد از اولین سقط جنین برای رابطه صبر کنم؟

اولین دوره قاعدگی شما ممکن است طی 4 تا 6 هفته پس از اتمام سقط جنین باشد ، اما لزوماً نباید منتظر بمانید - خصوصاً اگر سقط کامل دارید و احساس آمادگی می کنید.

فقط بخاطر داشته باشید که در این مدت هنوز می توانید باردار شوید. در حقیقت ، ممکن است باروری بعد از سقط جنین افزایش یابد ، همانطور که در این مطالعه در سال 2016 ذکر شده است.

اگر بعد از سقط جنین احساس رابطه جنسی ندارید ، قطعاً تنها نیستید. اگرچه از نظر جسمی ممکن است بدن شما بهبود یابد و از نظر فنی رابطه جنسی بی خطر باشد ، اما بهبودی زخم های عاطفی از دست دادن ممکن است طول بکشد.

پس از از دست دادن ممکن است یک دوره عزاداری را تجربه کنید و شاید تعجب کنید اگر بدانید میزان اندوهی که احساس می کنید ارتباطی به مدت دوام بارداری شما ندارد. این بیشتر در مورد نحوه پردازش احساسات شما به عنوان یک فرد است.

اگر یک شبکه پشتیبانی مستحکم از خانواده و دوستان خود داشته باشید یا اگر برای صحبت کردن با احساسات خود به یک درمانگر مراجعه می کنید ، پردازش کارها ممکن است آسان تر شود.

این مسئله این است: صمیمیت لازم نیست که با رابطه جنسی بعد از سقط جنین برابر باشد. انبوهی از روشهای دیگر برای بیان نزدیکی پس از از دست دادن بارداری وجود دارد.

ممکن است این روش ها را امتحان کنید:

  • در آغوش گرفتن
  • نوازش کردن
  • دست نگه داشتن
  • دوره بیرونی (فعالیت جنسی بدون تعویض مایعات بدن)
  • ماساژ
  • تاریخ
  • صحبت های طولانی 

آیا رابطه جنسی بعد از سقط جنین دردناک است؟

با سقط جنین ، رحم منقبض می شود و ممکن است احساس گرفتگی دردناک کنید. ممکن است بعد از سقط جنین گرفتگی داشته باشید که شبیه گرفتگی عضلات شما در دوران قاعدگی باشد. با گذشت زمان ، با ادامه بهبودی رحم ، این گرفتگی باید فروکش کند. هنوز هم ممکن است در حین یا بعد از رابطه جنسی ، به خصوص در روزهای اول ، درد یا گرفتگی داشته باشید. به خاطر داشته باشید ، ممکن است درد ناشی از عفونت یا موارد دیگری باشد که به توجه پزشک نیاز دارند. علائم دیگر عفونت عبارتند از:

  • تب
  • لرز
  • ترشحات با بوی نامطبوع

شانس بارداری پس از سقط جنین

پس از سقط جنین - حتی قبل از اولین قاعدگی - می توانید خیلی زود باردار شوید. درست است! برخی از افراد ممکن است به محض 2 هفته پس از سقط جنین تخمک گذاری کنند. اگر در این مدت رابطه جنسی دارید ، بارداری همیشه یک احتمال است. اگر بلافاصله قصد بارداری ندارید ، با پزشک خود در مورد روش های پیشگیری از بارداری که مناسب شما هستند صحبت کنید. پس از ضرر ، تصمیمی درست یا غلط وجود ندارد. احساس خود را از نظر جسمی و روحی در نظر بگیرید. با همسرتان نیز در مورد احساسات او صحبت کنید. و وقت کافی برای در نظر گرفتن انتخاب های خود بگذارید. اگرچه ممکن است نگران از دست دادن دیگری باشید ، اما فقط حدود 1 درصد از افراد آنچه را که از دست دادن بارداری راجعه نامیده می شود تجربه می کنند. بیشتر کسانی که دوباره باردار می شوند بارداری سالمی خواهند داشت. 

سکس بعد از سقط

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت افزایش خونریزی یا داشتن درد در حین یا بعد از رابطه جنسی ، با پزشک خود وقت بگیرید.

دلایل دیگر مراجعه به پزشک خود:

  • خونریزی شدید (خیساندن لنت ضخیم در 1 ساعت به مدت 2 ساعت یا بیشتر)
  • لخته شدن خون بزرگ یا بافتی که از واژن عبور می کند
  • تب بیش از 101 درجه فارنهایت (38.3 درجه سانتیگراد) - به خصوص اگر پس از مصرف Tylenol نیز ادامه یابد
  • ترشحات واژن با بوی بد

چه زمانی برای رابطه جنسی بعد از سقط جنین مناسب است؟

برای هرکسی این زمان متفاوت است و ممکن است از یک روز تا یک ماه طول بکشد اما در هر صورت یک مساله را فراموش نکنید شما باید پایان خونریزی برای برقراری رابطه جنسی دست نگه دارید

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/