مشکل تاخیر در انزال | علائم و درمان دیر انزالی

تاخیر در انزال

زود انزالی یکی از مشکلات رایج در میان مردان است اما برخی مردان به مشکی برعکسِ زودانزالی یعنی دیرانزالی یا تاخیر در انزال دچار هستند. هردو مورد باعث مشکلات متعددی در روابط جنسی مردان می شود و اعتماد به نفس آن ها را زیر سوال می برد. برای اطلاع از دلایل و درمان این مشکل این مقاله را مطالعه کنید.

علائم تاخیر در انزال چیست؟

تاخیر در انزال زمانی اتفاق می افتد که مرد برای رسیدن به ارگاسم و انزال به بیش از 30 دقیقه تحریک جنسی احتیاج داشته باشد. انزال زمانی است که منی از آلت تناسلی تخلیه می شود. برخی از مردان فقط با تحریک دستی یا دهانی می توانند انزال داشته باشند. بعضی اصلاً نمی توانند انزال کنند. یک مشکل مادام العمر با DE بسیار متفاوت از مشکلی است که در اواخر زندگی ایجاد می شود. بعضی از مردان یک مشکل کلی دارند که در آن تاخیر در انزال در همه موقعیت های جنسی رخ می دهد. برای مردان دیگر ، این فقط با شرکای خاص یا در شرایط خاص اتفاق می افتد. این به عنوان "انزال تأخیری موقعیتی" شناخته می شود. در موارد نادر ، DE نشانه ای از وخامت مشکل سلامتی مانند بیماری قلبی یا دیابت است.

چه عواملی باعث تاخیر در انزال می شود؟

علل بالقوه زیادی برای DE وجود دارد ، از جمله نگرانی های روانشناختی ، شرایط مزمن سلامتی و واکنش به داروها. دلایل روانی DE می تواند به دلیل یک تجربه آسیب زا رخ دهد. تابوهای فرهنگی یا مذهبی می تواند معنای منفی به جنسیت بدهد. اضطراب و افسردگی می توانند میل جنسی را سرکوب کنند ، که ممکن است منجر به DE نیز شود. استرس در رابطه ، ارتباط ضعیف و عصبانیت می تواند DE را بدتر کند. ناامیدی در واقعیت های جنسی با یک شریک زندگی در مقایسه با تخیلات جنسی نیز می تواند منجر به DE شود.

غالباً ، مردان مبتلا به این مشکل می توانند در هنگام خودارضایی انزال کنند اما در هنگام تحریک با یک شریک زندگی نه. برخی مواد شیمیایی می توانند بر اعصاب مربوط به انزال تأثیر بگذارند. این می تواند بر انزال با و بدون شریک زندگی تأثیر بگذارد. این داروها همه می توانند باعث DE شوند: داروهای ضد افسردگی ، مانند فلوکستین (Prozac)داروهای ضد روان پریشی ، مانند تیوریدازین (ملاریل)داروهایی برای فشار خون بالا ، مانند پروپرانولول (Inderal)ادرار آورالکلجراحی یا ضربه نیز ممکن است باعث DE شود. دلایل جسمی DE ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

  • آسیب به اعصاب ستون فقرات یا لگن شما
  • برخی از جراحی های پروستات که باعث آسیب عصبی می شوند
  • بیماری قلبی که فشار خون را در ناحیه لگن تحت تأثیر قرار می دهد
  • عفونت ، به ویژه پروستات یا عفونت ادراری
  • نوروپاتی یا سکته مغزی
  • هورمون تیروئید کم
  • سطح تستوسترون پایین
  • نقایص مادرزادی که روند انزال را مختل می کند

یک مشکل انزال موقتی می تواند باعث اضطراب و افسردگی شود. این می تواند منجر به عود شود ، حتی زمانی که علت اصلی جسمی برطرف شده باشد.

چگونه انزال تأخیری تشخیص داده می شود؟

معاینه فیزیکی و توضیح علائم شما برای تشخیص اولیه لازم است. اگر یک مشکل سلامتی مزمن به عنوان علت اصلی مشکوک باشد ، ممکن است لازم باشد آزمایشات بیشتری انجام شود. این شامل آزمایش خون و آزمایش ادرار است. این آزمایشات به دنبال عفونت ، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر خواهد بود. آزمایش واکنش آلت تناسلی مرد در برابر ویبراتور ممکن است مشخص کند که این مشکل روانی است یا جسمی.

تاخیر در انزال

چه روش های درمانی برای انزال دیررس وجود دارد؟

درمان به علت اصلی بستگی خواهد داشت. اگر در طول زندگی به مشکل خورده اید یا هرگز انزال نکرده اید ، یک متخصص ارولوژی می تواند تشخیص دهد که آیا شما نقص مادرزادی ساختاری دارید یا خیر. پزشک می تواند علت وجود یک دارو را تشخیص دهد. در این صورت ، تنظیماتی در رژیم دارویی شما اعمال می شود و علائم شما کنترل می شود. برخی از داروها برای کمک به DE مورد استفاده قرار گرفته اند ، اما هیچکدام به طور خاص برای آن تأیید نشده اند. طبق کلینیک مایو ، این داروها شامل موارد زیر است: 

  • سیپروهپتادین (پریاکتین) ، که یک داروی آلرژی است
  • آمانتادین (Symmetrel) ، دارویی است که برای درمان بیماری پارکینسون استفاده می شود
  • بوسپیرون (Buspar) ، که یک داروی ضد اضطراب است
  • تستوسترون کم می تواند به DE کمک کند و مکمل های کم تستوسترون می توانند به رفع مشکل DE شما کمک کنند.

مصرف غیرمجاز مواد مخدر و اعتیاد به الکل ، در صورت وجود ، همچنین می تواند به DE کمک کند. یافتن برنامه های بهبودی سرپایی یا سرپایی یکی از گزینه های درمانی است. مشاوره روانشناختی می تواند به درمان افسردگی ، اضطراب و ترس هایی که باعث DE یا تداوم آن می شوند ، کمک کند. رابطه جنسی درمانی ممکن است در پرداختن به علت اصلی اختلال عملکرد جنسی نیز مفید باشد. این نوع درمان ممکن است به تنهایی یا با شریک زندگی شما انجام شود. به طور کلی با درمان دلایل ذهنی یا جسمی می توان DE را برطرف کرد. شناسایی و جستجوی درمان برای DE گاهی اوقات یک بیماری پزشکی زمینه ای را نشان می دهد. پس از درمان ، DE اغلب برطرف می شود. وقتی علت اصلی آن دارو باشد ، همین امر صادق است. با این حال ، بدون توصیه پزشک خود ، هیچ دارویی را متوقف نکنید.

عوارض تاخیر در انزال چیست؟

DE علاوه بر احساس عدم کفایت ، عدم موفقیت و منفی ، می تواند باعث عزت نفس شود. مردانی که این شرایط را تجربه می کنند ممکن است به دلیل ناامیدی و ترس از شکست از صمیمیت با دیگران جلوگیری کنند. سایر عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  کاهش لذت جنسی
  • اضطراب در مورد رابطه جنسی
  • ناتوانی در بارداری ، یا ناباروری مردان
  • میل جنسی کم
  • استرس و اضطراب

DE همچنین می تواند در روابط شما ایجاد تعارض کند ، که اغلب ناشی از سو تفاهم هر دو شریک زندگی است. به عنوان مثال ، شریک زندگی شما ممکن است احساس کند که شما جذب او نمی شوید. شما ممکن است از اینکه بخواهید به انزال دست پیدا کنید اما از نظر جسمی یا روانی قادر به انجام آن نیستید ، ناامید و خجالت زده شوید. درمان یا مشاوره می تواند به حل این مسائل کمک کند. با تسهیل ارتباط باز و صادقانه ، اغلب می توان به درک و تفاهم رسید.

چه انتظاراتی در دراز مدت درباره تاخیر در انزال داشته باشم؟

دلایل زیادی برای DE وجود دارد. صرف نظر از علت ، درمان ها در دسترس هستند. خجالت نکشید و از صحبت کردن نترسید. این بیماری بسیار شایع است. با درخواست کمک می توانید از حمایت روحی و جسمی لازم برای حل این مسئله برخوردار شوید و از زندگی جنسی رضایت بخشی بیشتری برخوردار شوید.

تاخیر در انزال مشکل جسمی است؟

این مساله می تواند مربوط به دلایل جسمانی باشد اما مشکلاتی مانند عیزت نفس و اضطراب هم ممکن است باعث آن شود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/