خارش آلت تناسلی مردان را در خانه درمان کنید

خارش آلت تناسلی

خارش آلت تناسلی مردان ، چه ناشی از بیماری آمیزشی باشد و چه نباشد ، می تواند آنقدر شدید باشد که روز شما را مختل کند. برای آگاهی از دلایل احتمالی خارش آلت تناسلی و همچنین نکاتی برای تسکین ، ادامه مطلب را بخوانید.

دلایل خارش آلت تناسلی مردان

تب خال ناحیه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی ، ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ، می تواند باعث درد و خارش در ناحیه تناسلی و آلت تناسلی شود. این ویروس می تواند سالها در بدن خفته باشد ، بنابراین برخی از افراد آلوده به HSV از این موضوع اطلاع ندارند. همراه با خارش ، شیوع می تواند دسته های کوچکی از تاول های پر از مایعات را ایجاد کند.

لیکن نیتیدوس

لیکن نیتیدوس التهاب سلول های پوستی است که باعث برجستگی های جزئی در قسمت های مختلف بدن ، از جمله آلت تناسلی مرد می شود. برجستگی ها به طور معمول صاف ، به اندازه سنجاق و به رنگ گوشت هستند.

کاندیدیازیس (برفک مرد)

کاندیدیازیس که به عنوان عفونت مخمر مردانه نیز شناخته می شود ، می تواند در ناحیه سر آلت تناسلی ایجاد شود. همراه با خارش در زیر پوست ختنه گاه و نوک آلت تناسلی مرد ، این وضعیت می تواند باعث سوزش ، قرمزی ، بثورات پوستی و ترشحات شبیه پنیرکاتکی در زیر پوست ختنه گاه شود.

زگیل ناحیه تناسلی

این برجستگی های کوچک توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، یک بیماری آمیزشی ایجاد می شود. زگیل های تناسلی به رنگ گوشتی هستند و به گل کلم شباهت دارند و گاهی اوقات می توانند در حین رابطه خارش و خونریزی داشته باشند.

لیکن پلان و پسوریازیس

لیکن پلان نوعی بیماری التهابی است که روی مو ، ناخن و پوست از جمله آلت تناسلی مرد تأثیر می گذارد. می تواند باعث ایجاد خارش ، تاول های صاف یا تاول شود.

پسوریازیس یکی دیگر از بیماری های مزمن پوستی است که می تواند آلت تناسلی مرد را تحت تأثیر قرار دهد. سلول های پوستی با این شرایط خیلی سریع توسعه می یابند و در نتیجه سلول های پوستی در سطح پوست تجمع می یابند. این باعث ایجاد خارش و لکه های قرمز پوست پوسته پوسته می شود.

گال

گال نوعی بیماری است که در آن مایت های ریز در زیر سطح پوست فرو می روند. این کنه ها تمایل دارند در چین های پوستی سوراخ شوند ، اما می توانند در اطراف پوست آلت تناسلی مرد و ناحیه تناسلی مردان نیز سوراخ شوند. گال باعث ایجاد خارش شدیدی می شود و ممکن است رد تکه های سوراخ ریزی روی آلت تناسلی خود مشاهده کنید.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی بثوراتی است که در صورت تماس با ماده حساسیت زا ممکن است در آلت تناسلی شما ایجاد شود. این می تواند شامل صابون ها ، رایحه ها و پارچه باشد. همراه با خارش ، درماتیت تماسی می تواند باعث خشکی پوست ، بثورات قرمز در دستگاه تناسلی و برجستگی های ریزی شود.

بالانیت

بالانیت التهاب غدد آلت تناسلی مرد است. علائم دیگر شامل درد ، خارش ، قرمزی و تورم است. برخی از مردان نیز ادرار دردناک را تجربه می کنند.

موی فرورفته

موی فرو رفته در قاعده آلت تناسلی می تواند خارش ایجاد کند و یک برجستگی نرم یا تاول دردناک ایجاد کند.

ورم مفاصل

این التهاب لوله (مجرای ادرار) است که ادرار را از مثانه به خارج بدن منتقل می کند. از علائم دیگر مجاری ادراری می توان به تکرر ادرار ، مشکل ادرار و خون در منی اشاره کرد.

هر خارش در ناحیه کشاله ران روی آلت تناسلی مرد رخ نمی دهد. شرایطی که می تواند باعث خارش در این ناحیه شود شامل موارد زیر است:

  • شپش عانه (خرچنگ) حشرات انگلی کمی است که به مو و پوست در ناحیه شرمگاه متصل می شوند
  • فولیکولیت بیماری است که در آن فولیکول های مو ملتهب می شوند
  • molluscum contagiosum یک عفونت ویروسی خوش خیم در پوست است
  • جک خارش عفونت قارچی پوست در ناحیه تناسلی است
  • اگزما (درماتیت آتوپیک) بیماری است که در آن پوست شما به یک ماده حساسیت زا واکنش نشان می دهد

درمان های خانگی خارش آلت تناسلی مردان

خراش می تواند خارش آلت تناسلی را تسکین دهد ، اما این تسکین ممکن است فقط موقتی باشد و اگر بیش از حد خراشیده شوید ، احتمال آسیب دیدگی و عفونت احتمالی پوست وجود دارد. چند داروی خانگی ممکن است خارش را تسکین داده و التهاب را متوقف کند. 

کمپرس سرد

این روش درمانی ممکن است خارش ناشی از گال ، درماتیت تماسی یا موی داخلی را تسکین دهد. به مدت 5 تا 10 دقیقه یک پارچه سرد و مرطوب به آلت تناسلی خود بمالید ، یا یک کیسه یخ را که در حوله پیچیده شده استفاده کنید. اثر خنک کننده کمپرس سرد همچنین می تواند التهاب ناشی از بالانیت یا مجرای ادراری را کاهش دهد.

 بلغور جو دوسر کلوئیدی

خواص ضد التهابی این بلغور جو دوسر می تواند تحریک پوست مانند خارش و خشکی را کاهش دهد. با پاشیدن محلول های جو دوسر در آب ولرم ، یک وان بلغور جو دوسر تهیه کنید. 

سرکه سیب

اگر پسوریازیس باعث خارش آلت تناسلی شما شود ، سرکه سیب ممکن است خارش و تحریک را متوقف کند. سرکه سیب یک قسمت را با یک قسمت آب مخلوط کنید. محلول را مستقیماً به آلت تناسلی مالیده و بعد از خشک شدن مخلوط آن را بشویید. اگر دچار ترک خوردگی یا شکستگی در پوست هستید ، از سرکه استفاده نکنید ، در غیر این صورت ممکن است پوست بسوزد.

 نمک دریای مرده

راه حل دیگر برای خارش آلت تناسلی مرد به دلیل پسوریازیس نمک دریای مرده یا نمک اپسوم است. نمک را به آب گرم حمام اضافه کنید و حدود 15 دقیقه خیس کنید.

 جوش شیرین

در صورت آلت تناسلی یا مخمر بر روی آلت تناسلی خود ، استفاده از جوش شیرین ممکن است باعث کاهش خارش شود. 1 فنجان جوش شیرین را به یک حمام ولرم اضافه کرده و خیس کنید ، یا جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. خمیر را به آلت تناسلی خود بمالید و سپس چند دقیقه بشویید. 

درمان های پزشکی برای خارش آلت تناسلی مردان

اگر داروهای خانگی موثر نیستند ، ممکن است به کرم موضعی بدون نسخه یا نسخه بدون نیاز به دارو نیاز داشته باشید. نوع دارو بستگی به علت اصلی خارش آلت تناسلی مردان دارد. گزینه ها عبارتند از:

  •  آنتی بیوتیک (عفونت ناشی از باکتری های پوست را تسکین می دهد)
  • کرمهای استروئیدی و هیدروکورتیزون (خارش پوست ، قرمزی و التهاب را تسکین می دهد)داروی ضد قارچ (عفونت های قارچی ، از جمله عفونت های مخمری را از بین می برد)
  • آنتی هیستامین (تحریکات پوستی ناشی از آلرژی را برطرف می کند)

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

برخی از دلایل خارش آلت تناسلی مردان نیازی به مراجعه به پزشک نیست. به عنوان مثال ، یک موی رشد یافته در طی یک هفته به خودی خود بهبود می یابد. به همین ترتیب ، اگر دیگر در معرض ماده حساسیت زا یا تحریک کننده قرار نگیرید ، ممکن است خارش ، قرمزی و التهاب ناشی از درماتیت تماسی از بین برود. برخی شرایط ممکن است بدون درمان از بین نرود. اگر خارش آلت تناسلی مرد شدید است یا بهبود نمی یابد ، یا علائم همراهی مانند ترشح ، تاول ، درد یا بثورات را دارید. یک پزشک ممکن است پس از معاینه پوست شما بتواند علت خارش آلت تناسلی را تشخیص دهد یا ممکن است آلت تناسلی شما را سواب کرده و نمونه را به آزمایشگاه بفرستند.

این می تواند ویروس ، باکتری و عفونت های قارچی را تأیید یا رد کند.جلوگیری از خارش آلت تناسلی مرددر صورت داشتن درماتیت تماسی از موادی که باعث تحریک می شوند خودداری کنید. این شامل صابون های معطر و معطر ، و برخی پارچه ها یا مواد خاص است. رعایت بهداشت و بهداشت نیز می تواند خارش را کاهش دهد. روزانه حمام یا دوش بگیرید و صابون را از محل خصوصی خود کاملاً بشویید. مطمئن شوید که زیر پوست ختنه گاه خود را تمیز کرده اید تا سلول های مرده پوست ، آلودگی و باکتری ها را از بین ببرید ، که باعث تحریک و خارش می شوند. همچنین مهم است که بدن خود را پس از استحمام کاملاً خشک کنید.

رطوبت می تواند رشد مخمر را تشویق کند. اگر سابقه موهای داخل شده دارید ، از اصلاح نزدیک خودداری کنید ، در جهت رشد مو اصلاح کنید و قبل از اصلاح برای اصلاح پوست خود کرم اصلاح بزنید. همچنین لباس زیرهای گشاد بپوشید. لباس زیر تنگ می تواند باعث اصطکاک و بثورات پوستی شود. بردنخارش مداوم آلت را نادیده نگیرید. حتی اگر درمان های خانگی اغلب اولین خط دفاعی هستند ، در صورت عدم بهبود یا تشدید خارش ، یا اگر علائم دیگری دارید به پزشک مراجعه کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/