تیرگی واژن را از بین ببرید | راه های خانگی روشن کردن واژن

روشن کردن واژن

تیرگی واژن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها با آنمواجه هستند و این موضوع اعتماد به نفس آنها را در زندگی مشترک و رابطه جنسی از بین می برد. بسیاری از خانم ها به دنبال راه هایی برای روشن کردن واژن هستند و برای این کار هزینه‌های زیادی را انجام می دهند. با این حال با چند روش ساده و کم خرج می توانید روشن کردن واژن در خانه را دنبال کنید. اگر واژن شما از ابتدا تیره نبوده و به تازگی تیره شده است، نگران نباشید؛ قبل از راه های روشن کردن واژن دلیل تیرگی واژنتان را در این مقاله بخوانید.

دلایل تیرگی رنگ واژن

تغییرات هورمونی

تغییرات مختلف هورمونی در بدن ما خانم ها در مراحل مختلف زندگی رخ می دهد. این نوسانات ممکن است بر روی باندهای واژنی و اطراف آن نیز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، در دوران بلوغ ، افزایش ناگهانی استروژن در بدن می تواند واژن را تیره کند. در حقیقت ، در اواخر دهه 30 و 40 شما ، کاهش استروژن در رسیدن به یائسگی هم همان تأثیر را دارد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

صحبت از تغییرات هورمونی است ، چگونه می توان PCOS را فراموش کرد؟ این وضعیت ، که در آن کیست های کوچک در تخمدان ایجاد می شود ، می تواند منجر به دیوانگی هورمونی در داخل بدن شود. نتیجه آن چیست؟ هورمون اضافی آندروژن (مرد) که بر سطح استروژن تأثیر می گذارد و منطقه واژن شما را تیره می کند.

عفونت های خاص

دکتر نیروپاما پارواندا ، متخصص پوست و بنیانگذار کلینیک پوست زولی در دهلی نو می گوید: "بسیاری از اوقات ، اطراف ولو می تواند توسط قارچ آلوده شود ، که ممکن است لکه های تیره ای ایجاد کند."

مقاومت به انسولین

دکتر Parwanda همچنین توضیح می دهد که وقتی بعضی از افراد وزن زیادی می گیرند ، ممکن است نوعی مقاومت به انسولین را تجربه کنند که ممکن است منجر به بیماری به نام آکانتوز نیگریکانس شود. در این حالت ، اطراف ولو به خصوص ران داخلی تیره می شود.

عوامل جسمی

مسائل جدی هورمونی را کنار بگذارید ، بسیاری از عوامل جسمی مانند: عدم تهویه در محدوده های کاملاً پوشیده از قسمت های واژن، تمام باکتریهای محبوس شده از تعریق موجود در آنجا و سرانجام ، اصطکاک بین ران شما همچنین می تواند به تیره شدن منطقه واژن شما کمک کند.

روشن کردن واژن

پس دروهله اول نباید نگران تیره شدن واژن خود باشید مگر اینکه به جز تیرگی مشکل دیگری هم در رابطه با واژن شما به وجود بیاید، پس در آن زمان حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

راه‌ های خانگی روشن کردن واژن

به دنبال درمان های خانگی برای سفید شدن واژن هستید؟ اگر نگران رنگ تیره واژن خود هستید ، این روش های درمانی طبیعی به شما کمک می کند تا آن را روشن کنید. واژن لطیف ترین قسمت بدن زنان است و به نظر می رسد در مقایسه با رنگ سایر قسمت های بدن تیره تر است. چرا وقتی می توانید واژن خود را به طور طبیعی روشن کنید ، از کرم های سفید کننده واژن با بار شیمیایی استفاده کنید؟ روش های درمانی موجود در بازار به جای اینکه نتایج سفید شدن پوست را ایجاد کند ، پوست را تیره می کند.

عمده ترین دلایل غیرپزشکی تیره شدن ناحیه واژن ، کرم های از بین برنده مو ، لباس های تنگ ، عفونت های پوستی ، کمبود ویتامین ها ، وراثت ، پیری و چاقی است. در اینجا لیستی از درمان های خانگی آسان برای سفید کردن واژن به طور طبیعی وجود دارد:

آلوئه ورا و زردچوبه

در یک کاسه ، 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه را با کمی زردچوبه مخلوط کنید. خمیر را روی مناطق آسیب دیده بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند. بشویید و پاک کنید. این کار را 3 بار در روز تکرار کنید.

استفاده از ماست

قسمت خصوصی واژن را به مدت 5 دقیقه با ماست ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

سفیده تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را بزنید تا قوام کفگیر پیدا کند. خمیر را روی نواحی تناسلی آسیب دیده بدن خود بمالید. پس از خشک شدن ، آن را با آب سرد بشویید.

معجون معجزه آسای پودر چوب

1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل ، 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال و 2 قاشق چایخوری گلاب را مخلوط کنید و آن را به صورت خمیر صاف درآورید. معجون معطر را در مناطق خصوصی خود بکار ببرید. بگذارید پنج دقیقه روی واژن بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

شیر

یک پد پنبه ای را به یک فنجان شیر سرد آغشته کنید. پنبه را به مدت 10-15 دقیقه بر روی پوست تیره خود بمالید. بعد از 15 دقیقه محل خصوصی خود را بشویید. برای نتیجه فوری این روش درمانی را دو بار در روز دنبال کنید.

سیب زمینی

برش های سیب زمینی را برداشته و به آرامی روی مناطق آسیب دیده ماساژ دهید. سیب زمینی به دلیل خاصیت سفید کنندگی شناخته شده است و به شما کمک می کند از شر واژن تیره خلاص شوید.

آب گوجه فرنگی

دو قاشق غذاخوری آب ، دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ، دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و مقدار کمی عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه واژن بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. بعد از این کار آن را با آب سرد بشویید و پوست خود را خشک کنید. این معجون هم برای روسن کردن واژن معجزه می کند.

راه های روشن کردن واژن

لیمو و گلاب

2 قاشق غذاخوری آب لیمو را در 1/4 فنجان گلاب رقیق کنید. یک پد پنبه ای برداشته و آن را در محلول فرو ببرید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بکشید. بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. آن را با آب ولرم بشویید.

خیار رنده شده

یک تکه کوچک خیار را رنده کنید و آن را روی مناطق تناسلی آسیب دیده بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

برای روشن کردن واژن از چه چیزهایی استفاده کنیم؟

به جای کرم‌ها و مواد شیمیایی برای روشن کردن واژن از راه‌های خانگی استفاده کنید. استفاده از خیار رنده شده، شیر، سیب زمینی، آب گوجه فرنگی و ماست به روش‌ هایی که در بالا توصیه شده در روشن کردن واژن معجزه می کند.

 

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/