ورزشکاران رابطه جنسی بهتری دارند! | تاثیر ورزش بر سکس

تاثیر ورزش بر رابطه جنسی

همه ما می دانیم که ورزش برای شما مفید است ؛ قلب شما را سالم نگه می دارد، می تواند به شما در رسیدن و حفظ وزن سالم کمک کند و حتی می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید. اما ورزش ممکن است بتواند کار دیگری انجام دهد؛ یعنی می تواند زندگی جنسی شما را بهتر کند خواه یک جلسه باشد یا یک تمرین منظم، با ورزش کردن ممکن است بتوانید زندگی جنسی خود را بهبود ببخشید.

محققان چندین مزیت مثبت مربوط به رابطه جنسی در فعالیت های بدنی را یافته اند، اینکه چگونه ورزش از زندگی سالم جنسی پشتیبانی می کند و بسیاری از مزایای کلی سلامتی برای ورزش که می تواند در بهبود زندگی جنسی شما نقش داشته باشد. محققان سالها در حال بررسی این رابطه بوده اند. اما دقیقاً ورزش چه تاثیری بر رفتار شما در اتاق خواب دارد؟

تاثیر ورزش بر رابطه جنسی

برخی مفروضات کلی در مورد ورزش وجود دارد که ممکن است نقشی در رابطه جنسی داشته باشد. به عنوان مثال ، ورزش قلب شما را پمپاژ می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. ورزش به بدن شما کمک می کند تا با سهولت بیشتری حرکت کند تا بیشتر انعطاف پذیر باشید و ورزش می تواند به بهبود استقامت شما کمک کند. این مزایا به شما کمک می کند تا در تمام فعالیت های روزمره خود با سهولت بیشتری حرکت کنید و این می تواند شامل فعالیت جنسی نیز باشد.

اما نتایج خاصی در رابطه با ورزش وجود دارد که دانشمندان آنها را با جنبه های مختلف عملکرد جنسی مرتبط کرده اند. دانشمندان همچنان در جستجوی مطالب جدیدی هستند که افزایش فعالیت بدنی ممکن است به شما کمک کند از یک زندگی جنسی سالم تر و رضایت بخش تر برخوردار شوید. برای دانستن تاثیر ورزش بر رابطه جنسی این مقاله را بخوانید.

حس جذابیت در بهبود رابطه جنسی اثر زیادی دارد

 در حقیقت مطالعات تأیید کرده اند که تصویر بدن به شدت در رضایت جنسی ، به ویژه در زنان ، پیوند دارد. نویسندگان یک مطالعه در سال 2010 نوشتند که "چندین جنبه از تصویر بدن ، از جمله نگرانی از وزن ، وضعیت جسمی ، جذابیت جنسی ، و افکار در مورد بدن در طی فعالیت جنسی رضایت جنسی در زنان را پیش بینی می کند. رابطه ای بین جذابیت و رضایت ادراک شده ممکن است باشد به ویژه در زنان میانسال که احتمال تغییرات بدن وجود دارد. تحقیقات کمتری در مورد تصویر بدن و رضایت جنسی در مردان وجود دارد ، اما حداقل یک گزارش منتشر شده نشان می دهد که نگرش های منفی در مورد ظاهر جسمی با تجارب منفی جنسی مرتبط است پس تاثیر ورزش بر رابطه جنسی را در افزایش اعتماد به نفس و حس جذابیت هم می بینیم.

ممکن است از اختلال عملکرد جنسی جلوگیری کند

یک مطالعه در مقیاس بزرگ با حضور 3،906 مرد و 2،264 زن بررسی کرد که چگونه ورزش ممکن است بر میزان اختلال عملکرد جنسی خود گزارش شده تأثیر بگذارد. این اختلالات شامل نارضایتی ارگاسم و دشواری تحریک در زنان و اختلال نعوظ در مردان است. این گزارش در سال 2019 در مجله پزشکی جنسی منتشر شد و نشان داد که ورزش قلبی عروقی هفتگی ممکن است برخی از مزایای پیشگیری را فراهم کند. نویسندگان این مطالعه دریافتند که سطح بالاتری از ورزش های قلبی عروقی در بزرگسالانی که از نظر جسمی فعال هستند با اختلال نعوظ کمتر گزارش شده در مردان و اختلالات جنسی کمتر در زنان ارتباط دارد. نویسندگان پیشنهاد کردند که زنان و مردان در معرض خطر اختلال عملکرد جنسی ، بدون توجه به سطح فعالیت فعلی ، ممکن است با ورزش دقیق تر ، از این مزایا بهره مند شوند.

ممکن است اختلال نعوظ را کاهش دهد

اختلال نعوظ (ED) اغلب به دلیل مشکلات گردش خون ایجاد می شود. برای انجام نعوظ ، آلت تناسلی مرد باید از خون متورم شود. عروق مسدود شده ، فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی عروقی می توانند در این روند اختلال ایجاد کنند. انجمن اورولوژی آمریکا کمبود ورزش را دلیل احتمالی ED عنوان می کنند.

در یک مطالعه بزرگ که در سال 2003 منتشر شد ، 31742 مرد 53 تا 90 ساله شرکت داشتند. محققان دریافتند که کسانی که از نظر جسمی فعال هستند نعوظ بهتر و را نسبت به مردانی که بی تحرک هستند گزارش می کنند.

یک مطالعه 2011 به طور خاص نشان داد که تمرین هوازی ممکن است برای مبتلایان به ED مفید باشد. به عنوان یک توصیه طولانی مدت ، همان محققان نوشتند که ورزش هفتگی 160 دقیقه ای به مدت شش ماه در کاهش مشکلات نعوظ در مردان مبتلا به ED ناشی از عدم تحرک بدنی ، چاقی ، فشار خون بالا ، سندرم متابولیک و / یا بیماری های قلبی عروقی نقش دارد. این تحقیقات نشان دهنده اهمیت و تاثیر ورزش بر سکس است.

تاثیر ورزش بر رابطه جنسی

ممکن است به تحریک در زنان کمک کند

برخی شواهد نشان می دهد که ورزش می تواند تحریک کوتاه مدت و بلند مدت را حداقل در زنان بیشتر کند. یک بررسی تحقیقاتی که در سال 2018 منتشر شد ، نشان داد که در پی یک تمرین فقط تحریک جنسی فیزیولوژیکی بهبود یافته است دانشمندان اظهار داشتند که به نظر می رسد این تغییرات ناشی از افزایش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک و عوامل هورمونی باشد. آنها اضافه کردند که یک برنامه ورزش منظم با بهره مندی از سلامت قلب و عروق و خلق و خوی به طور غیر مستقیم رضایت جنسی را افزایش می دهد و نشان دهند تاثیر ورزش بر رابطه جنسی است.

ممکن است علائم یائسگی را در زنان کاهش دهد

محققان متذکر شده اند که کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی علائمی ایجاد می کند که می تواند کیفیت زندگی زن را مختل کرده و بر سلامت جسمی ، روانی و جنسی وی تأثیر بگذارد. به طور خاص ، یائسگی می تواند با تغییر سیستم های بیولوژیکی درگیر در پاسخ طبیعی جنسی ، بر رابطه جنسی تأثیر بگذارد.  نویسندگان یک تحقیق پژوهشی که در سال 2020 منتشر شد دریافتند که انواع خاصی از ورزش در این مرحله انتقالی مفیدتر است. آنها خاطرنشان كردند كه ورزش در عضلات كف لگن و تمرینات ذهن و بدن ممكن است در مدیریت علائم یائسگی مفید باشد.

همچنین شواهد کافی برای دانستن اینکه آیا تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی فواید واقعی در این زمینه دارد ، وجود ندارد برخی تحقیقات دیگر نشان می دهد که فعالیت بدنی به طور کلی می تواند به تسکین برخی از مسائل مانند خشکی واژن ، گرگرفتگی یا تعریق شبانه کمک کند. ورزش باعث افزایش جریان خون در همه جا از جمله دستگاه تناسلی می شود، در زنان یائسه این امر می تواند در جلوگیری یا کنترل خشکی برای داشتن تجربه جنسی بهتر نقش داشته باشد.

ممکن است پیری جنسی را بهبود بخشد

چندین مطالعه نشان می دهد که ورزش می تواند به حفظ سلامت جنسی در طول روند پیری ، به ویژه در مردان کمک کند. محققان موسسه ملی پیری (NIA) همچنین روش هایی را شناسایی کرده اند که در آن ورزش می تواند به حفظ سلامت جنسی در طی روند پیری کمک کند. آنها مشکلات مشترک را به عنوان دلیل بالقوه افزایش مشکلات جنسی ذکر می کنند. این سازمان پیشنهاد می کند که ورزش می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از آرتروز کمک کند.

NIA همچنین بیماری های قلبی ، دیابت ، سکته و افسردگی را از عوامل ایجاد کننده مشکلات جنسی ذکر کرده است. شناخته شده است که ورزش خطر ابتلا به این بیماری های مزمن را کاهش می دهد. اگر بهبود سلامتی انگیزه کافی برای رفتن شما به ورزشگاه یا بیرون رفتن برای دویدن نیست ، ممکن است تاثیر ورزش بر رابطه جنسی بهتر نیز یک انگیزه باشد. روش های زیادی وجود دارد که یک سبک زندگی فعال و یک برنامه منظم ورزش می تواند به شما در دستیابی و حفظ یک زندگی جنسی رضایت بخش کمک کند. اما به یاد داشته باشید که اگر هر نوع اختلال در عملکرد را تجربه کنید ، ورزش به تنهایی ممکن است موثر واقع شود.

تاثیر ورزش بر رابطه جنسی چگونه است؟

تحقیقات نشان می دهد ورزش کردن تاثیر مثبتی بر عملکرد جنسی دارد، از جمله تاثیر ورزش بر سکس افزایش اعتماد به نفس و حس جذابیت، جلوگیری از اختلال عملکرد جنسی، کاهش اختلال نعوظ و کمک به تحریک بیشتر و راحت‌تر زنان است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/