رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم | علت درد و کاهش میل جنسی

رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم

هیسترکتومی جراحی برای برداشتن رحم (رحم) است. انجام این روش می تواند درد و سایر علائم را از بیماری هایی مانند فیبروم یا آندومتریوز تسکین دهد و اگر به سرطان رحم یا دهانه رحم مبتلا هستید ، می تواند زندگی شما را نجات دهد.

هر جراحی می تواند عوارض جانبی کوتاه مدت و طولانی مدت داشته باشد. جراحی رحم می تواند عوارضی مانند درد و خونریزی ایجاد کند. با انجام این روش ، دیگر نمی توانید باردار شوید. جراحی رحم همچنین می تواند زندگی جنسی شما را در هفته های بعد از عمل تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، این نباید مانع از رابطه جنسی شود، از رابطه جنسی لذت ببرید  اما پس از بهبودی.

رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم

در اینجا نگاهی داریم به اینکه چگونه برداشتن رحم می تواند بر رابطه جنسی شما تأثیر بگذارد و اینکه اطمینان پیدا کنید بعد از دست دادن این قسمت مهم از بدن خود می توانید چه کاری انجام دهید.

چه زمانی می توانم رابطه جنسی را شروع کنم؟

بیشتر عوارض جانبی مربوط به جراحی باید از بین بروند و بدن شما باید ظرف دو ماه بهبود یابد. کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده منبع معتبر توصیه می کند که در شش هفته اول پس از جراحی چیزی در واژن خود قرار ندهید. پزشکان می توانند انواع مختلفی از برداشتن رحم را انجام دهند که در زیر آمده است:

  •  هیسترکتومی کامل: این متداول ترین منبع typeTrusted است. در این عمل کل رحم ، از جمله قسمت پایین ، دهانه رحم را از بین می رود. جراح همچنین ممکن است تخمدان ها و لوله های رحمی شما را بردارد.
  • هیسترکتومی جزئی: (که به آن ساب توتال یا فوق دهانه رحم نیز گفته می شود) فقط قسمت بالای رحم برداشته می شود. دهانه رحم در جای خود باقی مانده است.
  • هیسترکتومی رادیکال: جراح رحم ، دهانه رحم ، بافت دو طرف گردن رحم و قسمت بالای واژن را از بین می برد. این نوع اغلب برای درمان سرطان دهانه رحم یا رحم استفاده می شود.

بعد از جراحی ممکن است کمی خونریزی و ترشح داشته باشید و دیگر قاعدگی منظم نخواهید داشت. درد ، سوزش و خارش در اطراف محل برش نیز طبیعی است. اگر تخمدان های شما برداشته شود ، احتمالاً عوارض جانبی مانند یائسگی، گرگرفتگی و تعریق شبانه خواهید داشت.

چگونه برداشتن رحم نحوه رابطه جنسی من را تغییر می دهد؟

جراحی رحم باعث می شود زندگی جنسی شما برای چند هفته متوقف شود ، اما نباید پایان یابد. طبق یکی از بررسی های SourceTrusted Source ، اکثر زنان گفتند که رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم یا همان روند ثابت باقی مانده است یا بعد از عمل بهبود یافته است. آنها سرانجام از درد و خونریزی شدید که باعث جراحی آنها شده بود ، آزاد شدند. برداشتن تخمدان در طی این عمل می تواند میل شما به رابطه جنسی را کاهش دهد. این به این دلیل است که تخمدان های شما تستوسترون و استروژن تولید می کنند - هورمون هایی که پیوندشان با رابطه جنسی شما جدایی ناپذیر هستند.

 آیا هنوز هم می توانم به ارگاسم برسم؟

بعضی از خانم ها گزارش می کنند که ارگاسم کمتری دارند و یا بعد از جراحی اصلاً ارگاسم ندارند. این به این دلیل است که برداشتن رحم می تواند اعصابی را قطع کند که شما را به اوج می رساند. همچنین ، دهانه رحم شامل اعصابی است که در حین رابطه جنسی تحریک می شوند. اگر در حین عمل دهانه رحم شما برداشته شود ، ممکن است جراح این اعصاب را بریده باشد. اگرچه این مورد نادر است و برای اکثر افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند معمول نیست.

آیا رابطه جنسی همچنان همان احساس را خواهد داشت؟

هیسترکتومی نباید بر روی احساس واژن شما تأثیر بگذارد. با این حال ، برداشتن تخمدان شما را در دوره یائسگی قرار می دهد که می تواند بافت های واژن را خشک کرده و رابطه جنسی را دردناک تر کند.

رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم

 امن ترین راه برای شروع رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم چیست؟

ابتدا اطمینان حاصل کنید که حداقل شش هفته گذشته است یا تا زمانی که پزشک توصیه کرده است. اگر خشکی واژن رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم را بیش از حد دردناک کرده است ، در مورد استفاده از کرم ، حلقه یا قرص استروژن واژن از پزشک خود سوال کنید. یا ، هنگام داشتن رابطه جنسی ، روان کننده ای بر پایه آب یا سیلیکون مانند را امتحان کنید.

برای بهبود رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم چه کار باید کرد؟

اگر پس از جراحی برداشتن رحم برای بازگشت به زندگی عادی جنسی خود مشکل دارید ، این نکات را امتحان کنید تا دوباره به حالت اول برگردید:

  • وقت بگذارید: وقتی رابطه جنسی دارید ، عجله نکنید به خودتان وقت بدهید تا تحریک شوید.
  • آزمایش کنید: موقعیت های مختلف را امتحان کنید تا راحت ترین موقعیت را پیدا کنید. گزینه هایی غیر از رابطه واژینال مانند تحریک دهانی یا دستی را امتحان کنید.
  • صادق باشید: در مورد احساس خوب و موارد آسیب رساندن با همسرتان راحت باشید. اگر این نکات موثر نیستند ، با یک شریک زندگی خود به یک مشاور یا مشاوره جنسی مراجعه کنید.

پس از عبور از مرز شش هفته پس از جراحی ، باید بتوانید به زندگی عادی جنسی برگردید. اگر هنوز در هنگام رابطه جنسی با عدم برانگیختگی ، ارگاسم یا ناراحتی روبرو هستید ، آن را به عنوان عوارض جراحی نپذیرید بلکه به دکتر خود مراجعه کنید.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از پزشک خود بپرسید:

  • بعد از عمل جراحی ، مطمئن ترین راه برای بازگشت به رابطه جنسی چیست؟
  • اگر رابطه جنسی دردناک است چه کاری باید انجام دهم؟
  • چگونه می توانم بر کمبود میل غلبه کنم؟
  • اگر شریک زندگی ام ناامید شد یا کمکی نکرد ، چه کاری باید انجام دهم؟ 

یادتان باشد این جراحی برای شما لازم بوده و شریک زندگی تان باید بداند رابطه جنسی بعد از برداشت رحم به سادگی قبل نیست و باید همراهی بیشتری با شما داشته باشد پس قبل از عمل جراحی و بعد از آن در خصوص این موارد با او صحبت کنید.

رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم چه زمانی ممکن است؟

بسته به توصیه پزشک شما ممکن است از شش هفته تا شش ماه رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم نداشته باشید. با این حال زمان برای تمام بیماران بسته به نوع جراحی متفاوت است اما در هر صورت نباید زودتر از شش هفته رابطه جنسی را آغاز کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/