10 کاری که زن ها بعد از سکس باید انجام دهند

زنان بعد از سکس

حتی اگر واقعاً دوست ندارید از رختخواب خارج شوید ، انجام این عادات خوب بعد از رابطه جنسی می تواند شما را از عواقب بسیاری نجات دهد. رعایت بهداشت مناسب بعد از رابطه جنسی در طولانی مدت به شما کمک می کند تا از عفونت ها و میکروب هایی که ممکن است مشکلات بزرگتری در سلامتی ایجاد کنند ، دور بمانید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که از این کار صرف نظر کنید و مستقیماً بخوابید ، اما این کار بعد از رابطه جنسی اقدامی است که اطمینان می دهد هیچ باکتری نامطلوبی نمی تواند باقی بماند ، مخصوصاً در جاهایی که نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 زنان بعد از سکس چه کارهایی باید انجام دهند؟

کارهای زیادی وجود دارد که  زنان بعد از سکس می توانند برای تمیز کردن انجام دهند ، که ما مهمترین این مواردی را برایتان لیست کردیم.

ادرار کنید، حتی اگر نیازی به آن احساس نمی کنید

در حین رابطه جنسی، مولکولهای خارجی از جمله باکتری ها به راحتی می توانند وارد مجرای ادرار ، لوله ادراری شما شوند و خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را در معرض خطر قرار دهند. بهترین راه برای از بین بردن این مزاحمان مضر این است که ادرار بکنید.

اگر واقعاً چیزی برای ادرار ندارید ، یک لیوان آب بنوشید و از یک جلسه کوتاه اما عاشقانه نوازش لذت ببرید ، سپس از سرویس بهداشتی استفاده کنید. اگر هنوز به زمان بیشتری نیاز دارید ، موارد دیگری وجود دارد که می توانید در برنامه پاکسازی ابتدا آنها را انجام دهید.

خود را بشویید

یک دوش کامل از اکثر جنبه های لیست پاک سازی پس از رابطه جنسی مراقبت خواهد کرد. از استفاده از آب بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد خودداری کنید ، زیرا قسمت های خصوصی بدن شما هنوز هم از فعالیت های جنسی شما حساس است. از صابون ملایم استفاده کنید. نیازی به هیچ چیز اضافی معطر ، یا حتی شستشوی زنانه نیست ، که در واقع می تواند به pH لوله واژن شما آسیب برساند.

محصولات زیادی وجود دارد که در داروخانه ها پیدا خواهید کرد و به عنوان کمک به شما در "تمیز نگه داشتن" به بازار عرضه می شوند.اینها مواردی مانند دستمال مرطوب و اسپری هستند که با مواد شیمیایی سخت مانند شوینده ها ، عطرها یا لوسیون ها ساخته می شوند ، که در واقع برای پوست شما مناسب نیستند و باعث ایجاد بثورات یا سایر مشکلات پوستی می شوند. از پد و تامپون و کاپ قاعدگی معطر نیز خودداری کنید.

اگر دوش کامل نمی گیرید ، به جای آن یک آبکشی ملایم انجام دهید یا با یک حوله مرطوب تمیز ، هر قسمت از بدن را که در معرض باکتری است پاک کنید.

کارهای بعد از سکس

کمی آب بنوشید

رابطه جنسی بیشتر از تصور شما را خسته می کند! نه تنها ضربان قلب را بالا می برید و کالری می سوزانید ، بلکه لازم است مایعات بدن را تامین کنید. با یک یا دو پیمانه از آب به سبک قدیمی بدن را هیدراته کرده و باکتری های مولد UTI را از مثانه هضم کرده و دفع کنید.

با پروبیوتیک ها سوختگیری کنید

غذاهای غنی از پروبیوتیک ، معروف به باکتری "خوب" که به تعادل باکتری در قسمتهای روده و واژن خانمها کمک می کند ، می تواند خطر ابتلا به عفونت واژن را کاهش دهد. غذاهای تخمیر شده مانند ماست ، کیمچی و کومبوچا می توانند به باکتری های خوب موجود در واژن شما کمک کنند.

با دهان شویه غرغره کنید 

زنان بعد از سکس با دهان شویه غر کنند تا میکروب ها و باکتری های موجود در دهان ریشه کن شود. از عشق بازی لذت ببرید ، اما بعد از آن پاکسازی را فراموش نکنید. برخی از عفونت های منتقله از راه جنسی ، مانند کلامیدیا و سوزاک نیز می توانند در دهان ایجاد شوند. دهانشویه به ویژه برای از بین بردن باکتری برای این منظور بسیار موثر است. با مسواک زدن ، ممکن است فقط میکروب ها را به مسواک خود منتقل کنید ، و بدیهی است که شما چنین چیزی را نمی خواهید.

 حدود 15-20 ثانیه غرغره کنید ، تف کنید ، سپس آن میکروب ها را با آب بشویید. 

زنان بعد از سکس

اسباب بازی های خود را بشویید

استفاده از اسباب بازی و روانکاری برای کمک به آمیزش کاملاً طبیعی است اما اینها نیز باید شسته شوند. تمام آنچه شما نیاز دارید مقداری صابون و آب گرم برای از بین بردن بیشتر میکروب ها است. اگر می خواهید بیش از حد کوشا باشید ، می توان برخی از اسباب بازی های سیلیکونی را جوشانده تا میکروب ها را از بین برد. برای هر چیزی که با باتری کار می کند یا نوعی سازوکار دارد ، دستورالعمل های سازنده را قبل از غوطه ور کردن در آب یا قرار دادن آن در معرض دمای از بین بردن میکروب بخوانید. 

دوش واژینال ممنوع!

 این یکی از مواردی است که در لیست من وجود دارد و شما نباید آن را در برنامه پاکسازی خود انجام دهید. عمل دوش واژینال زنان بعد از سکس یک روش غلط و قدیمی است که اکنون کم شده است ، زیرا مشخص شده است که دوش وازینال می تواند منجر به عفونت بیشتر شود ، نه از بین بردن آنها. واژن سازوکار خود تمیز کنندگی خاص خود را دارد که شامل باکتری های خوبی است که به سالم و متعادل نگه داشتن سطح pH کمک می کنند. به ندرت واژن در تمیز نگه داشتن نیاز به کمک دیگری دارد. سهم خود را در تمیز نگه داشتن منطقه خارج از منطقه خصوصی خود انجام دهید ، اما واژن از خود مراقبت می کند.

عوض کردن لباس های زیر

در حین رابطه جنسی با شریک زندگی خود ، به سختی می توان انتظار داشت که حواسش به لباس شما باشد. مایعات بدن که لباس های زیر و لباس های شما را لکه دار می کند ، باکتری ایجاد می کند ، بنابراین این لباس ها چیزی نیستند که شما بخواهید دوباره بپوشید - آنها را مستقیم به داخل سبد لباسشویی بیندازید و برخی از لباس های جدید را برای پوشیدن انتخاب کنید. بهتر است ملافه های تخت را به داخل ماشین لباسشویی بریزید.

به هرگونه تغییر یا ناراحتی توجه کنید

 بدن شما باید خیلی زود پس از مقاربت به حالت عادی برگردد. به هرگونه تغییر مانند ضایعات ، احساسات یا برجستگی ها توجه داشته باشید و آنها را کنترل کنید. اگر این تغییرات جسمی ، یا هرگونه ناراحتی که احساس می کنید ، بدتر شود یا در مدت زمان مناسب برطرف نشود ، بهتر است برای علائم خود به پزشک مراجعه کنید. در جایی که در ابتدا احساس ناراحتی کرده اید ، یا آنچه در مورد علائم جسمی مشاهده کرده اید ، از جمله تغییر اندازه ، شدت درد و غیره را بنویسید. من توصیه می کنم این موارد را فوراً یادداشت کنید ، زیرا ممکن است بعداً آنها را به خاطر نیاورید. 

آزمایش دهید

 در حالت ایده آل ، شما باید قبل از خوابیدن با همسرتان در مورد سلامتی جنسی شریک زندگی خود بدانید. این بحثی است که باید با شریک زندگی خود انجام دهید حتی اگر یک موضوع ناراحت کننده باشد که مطرح شود. اگر هنوز نمی توانید از سلامتی شریک زندگی خود مطمئن باشید ، به علائمی مانند برجستگی ، درد یا زخم اطراف دستگاه تناسلی یا ترشحات غیرمعمول توجه کنید. انجام آزمایش STD (بیماری مقاربتی) همیشه چیز خوبی است که مطمئن باشید ، چیزی وجود ندارد. این آزمایش به خودی خود دردناک نیست ، اما البته ترس از گرفتن نتایج مثبت ترس آورتر است. به همین دلیل ، در حالت ایده آل ، شریک جنسی شما باید فردی قابل اعتماد و وفادار باشد ، که شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری STD ناخواسته قرار ندهد و بالعکس.

هنگامی که باردار هستید ، مراقبت بیشتر و دنبال کردن مراحل بالا بسیار مهمتر است. در دوران بارداری می توانید با خیال راحت رابطه برقرار کنید ، اما خطر ابتلا به عفونت در شما بیشتر است. مراقبت های بهداشتی شخصی خود را پس از مقاربت انجام دهید ، و بعداً می توانید از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید.

زنان بعد از سکس چه کارهایی باید انجام دهند؟

زنان بعد از سکس برای جلوگیری از عفونت باید ادرار کنند، واژن خود را تمیز کنند، با دهانشویه غرغره انجام دهند و لباسهای زیر خود را عوض کنند.

دوش گرفتن زنان بعد از سکس خطرناک است؟

دوش گرفتن زنان بعد از سکس نه تنها کمکی به جلوگیری از آلودگی و عفونت نمی کند بلکه ممکن است با انتقال عفونت به جاهای دیگر باعث بیماری شود.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
تقریبا اکثر مطالبی را که در سایت خود در قالب مقاله گفته اید مغایر با نظرات اسلام و حتی موارد رعایت شده در سبک ایرانی می باشد و کاملا ترجمه افراد غرب زده می باشد.
شما که در مقاله خود می نویسید رابطه جنسی در دوران عادت زنامه مشکل ندارد از...

با سلام
تقریبا اکثر مطالبی را که در سایت خود در قالب مقاله گفته اید مغایر با نظرات اسلام و حتی موارد رعایت شده در سبک ایرانی می باشد و کاملا ترجمه افراد غرب زده می باشد.
شما که در مقاله خود می نویسید رابطه جنسی در دوران عادت زنامه مشکل ندارد از کجا این موارد خلاف اسلام و حتی طبی را آورده اید و بدون منبع به این قطعیت توصیه به رابطه جنسی در دوران عادت ماهیانه می کنید.
خواهشن اگر می خواهید توصیه کنید مطابق قوانین اسلام و ایران و پزشکی توصیه کنید نا مطابق با قوانین امانیستی که لذت را محور زندگی خود قرار داده اند.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

برو بابا

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/