تاثیر دستگاه وکیوم در توانبخشی آلت تناسلی پس از پروستاتکتومی رادیکال

va_20201102-052222_1

پروستاتکتومی رادیکال  یک درمان استاندارد جراحی برای سرطان پروستات موضعی از نظر بالینی است. اختلال نعوظ  و جمع شدن آلت تناسلی از عوارض شایع است. دستگاه وکیوم از فشار منفی برای متسع ساختن سینوسهای بدنی و افزایش جریان خون به آلت تناسلی استفاده می کند. این دومین روش متداول برای توان بخشی آلت تناسلی مرد پس از عمل پروستات  است. با این حال ، مکانیسم های اساسی هنوز مشخص نیست. این مقاله برای بررسی شواهد علمی درمان بوسیله پمپ وکیوم  پس از عمل پروستات  و بحث در مورد مکانیسم های احتمالی طراحی شده است.

مواد و روش ها

ما مقالات منتشر شده از توانبخشی آلت تناسلی پس از پروستاتکتومی را با استفاده از پمپ وکیوم  بررسی کردیم. ما شواهد علمی پمپ  درمانی را تجزیه و تحلیل کرده و در مورد مکانیسم های زمینه ای احتمالی بحث کردیم.

نتایج

شواهد بالینی موجود برای درمان بوسیه دستگاه وکیوم  برای بهبود پروستات  و حفظ اندازه آلت تناسلی وجود دارد. شواهد اساسی علمی در حال ظهور موجود است و برای درک مکانیسم ها در سطح مولکولی هنوز به مطالعه بیشتری نیاز است.

نتیجه گیری

شواهد بالینی موجود از ایمنی ، تحمل ، اثربخشی و فواید درمان پمپ وکیوم  اولیه پس از عما پروستات  پشتیبانی می کند. شواهد علمی اساسی موجود نشان می دهد که درمان بوسیله پمپ  برای توان بخشی آلت تناسلی مرد با افزایش مکانیسم جریان شریانی ، ضد آپوپتوز ، ضد فیبروتیک و ضد هیپوکسی حاصل می شود.

مقدمه

سرطان پروستات شایع ترین سرطان اندام جامد در مردان است و به عنوان علت مرگ در آمریکا در رتبه دوم قرار دارد. پروستاتکتومی رادیکال  یک درمان استاندارد جراحی برای سرطان پروستات موضعی از نظر بالینی است. با این حال ، اختلال نعوظ  به دنبال پروستاتکتومی همچنان یک مسئله قابل توجه در کیفیت زندگی برای مردان تحت عمل جراحی پروستات است. تخمین زده می شود که 26-100٪ بیماران پس از جراحی را تحت تأثیر قرار دهد .که البته میتوان این مشکلات را با دستگاه وکیوم برطرف نمود . جمع شدگی آلت تناسلی مرد پس از جراحی  مسئله رایج دیگری است. مستند شده است که کوتاه شدن طول آلت در 68 تا  71  درصد از مردان تحت جراحی  رخ می دهد و معمولاً با پروستات  همراه است.

فریمن و همکاران تحقیقاتی انجام دادند  که شامل 100 بیمار بفا مشکل پروستات  پس از پروستاتکتومی رتروپوبیک رادیکال محافظت کننده عصب که اصطلاحا  (NSRRP) نامیده میشود ،  بود و گزارش داد که در مردان دارای پروستات  پس از NSRRP کاهش قابل توجهی در اندازه آلت تناسلی مشاهده شد اندازه گیری شل و نازک طول و محیط به ترتیب 8 و 9 درصد بعد از جراحی کاهش یافت. مهمترین تغییر بین 4 و 8 ماه اول بعد از عمل رخ داده است . موندینگ و همکاران نشان دادند که طول کشش آلت تناسلی پس از عمل پروستات  در 3 ماه پیگیری در 22/31 بیمار کاهش می یابد. 48٪ کوتاه شدن قابل توجهی بیشتر از 1.0 سانتی متر داشتند . ساووی و همکاران 124 مرد را مورد مطالعه قرار داد و طول آلت را قبل و 3 ماه پس از پروستات  در یک مطالعه آینده نگر ارزیابی کرد و در اندازه گیری شل ، کشیده و محیطی آلت تناسلی در 3 ماه کاهش قابل توجهی یافت .

پس از عواملی که برای بهبود در فرایند توانبخشی فرد و همچنین  عمل بالینی به طور گسترده ای برای رفع مشکل پروستات و موارد دخیل که مورد استفاده قرار میگیرند در ادامه  روش های توانبخشی آلت تناسلی شامل استفاده از مهار کننده های فسفودی استراز نوع 5 (PDE5i)  ، دستگاه وکیوم ، تزریق داخل حفره ای / شیاف داخل مجاری ادرار یا درمان ترکیبی است .

 مطالعات فعلی نشان می دهد که پمپ وکیوم  درمانی نقش مهمی در توانبخشی آلت تناسلی پس از عمل پروستات دارد. پمپ  از فشار منفی استفاده می کند تا سینوزوئیدهای بدنی را متوقف کند و جریان خون را به آلت تناسلی افزایش دهد . بسته به هدف ، پمپ وکیوم می تواند با کمک یک حلقه منقبض کننده خارجی که در قاعده آلت تناسلی قرار گرفته است برای جلوگیری از خروج خون و حفظ نعوظ برای مقاربت جنسی استفاده شود. همچنین ، از پمپ وکیوم می توان بدون استفاده از حلقه انقباض ، فقط برای افزایش اکسیژن رسانی خون به جسم های غاری استفاده کرد .

 این نعوظ مستقیم مصنوعی می تواند محدودیت عوامل خوراکی را که برای تولید نعوظ به اعصاب غاری سالم نیاز دارد ، دور بزند. این حتی در مردانی که تحت پروستات عصبی دو طرفه قرار دارند می تواند یک فاکتور مهم باشد ، زیرا نوروپراکسی هنوز هم رخ می دهد و می تواند از اثربخشی PDE5i بکاهد  دستگاه وکیوم  درمانی علاوه بر سایر گزینه ها برای توانبخشی آلت تناسلی ، مزایای اضافی غیرتهاجمی بودن و مقرون به صرفه بودن با خطر کمتری برای عوارض جانبی سیستمیک است .

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/