انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول امکانپذیر است!

انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول

آیااینکه همه بیماری های مقاربتی از نظر جنسی منتقل می شوند ، درست است؟ نه اشتباه است. علاوه بر انتقال از طریق رابطه جنسی ، راه های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن می توان عفونت را منتقل کرد که باید از آنها آگاهی داشته باشید. چه STI از نظر جنسی منتقل شود و چه غیر جنسی ، در صورت عدم درمان همان پیامدها به دنبال خواهد داشت. بسیاری از زوج ها از بیماری های جنسی،علائم و خطرات آنها آگاه نیستند و بسیاری هم تصور می کنند این بیماری ها تنها از راه دخول ممکن هستند در حالی که چنین نیست و راه های انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول هم وجود دارد.

انتقال بیماری های مقاربتی بدون دخول

شاید شما آگاه باشید که عفونت های مقاربتی (STI) به روش های مختلفی منتقل می شوند یا شاید این برای شما جدید باشد. هرچه در مورد چگونگی ابتلا به عفونت اطلاعات بیشتری کسب کنید ، دانستن چگونگی مراقبت از سلامت جنسی و حفظ امنیت خود آسان تر است. پس این مقاله را برای دانستن راه های انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول بخوانید.

بوسیدن

اگر در ناحیه دهان خود دچار سرماخوردگی شده اید ، یک چیز وجود دارد که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. بوسیدن شریک جنسی! تبخال دهانی که به آن ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) نیز می گویند ، در اثر تماس با یک زخم فعال قابل انتقال است. برای جلوگیری از منقبض شدن HSV-1 در ناحیه تناسلی ، باید از بروز رابطه جنسی دهانی نیز در هنگام بروز زخم سرماخوردگی اجتناب شود. این ما را به نقطه بعدی می رساند.

رابطه جنسی دهانی

البته، این نوعی رابطه جنسی است و بنابراین هنوز هم خطر ابتلا به عفونت را به خطر می اندازد. کلامیدیا و سوزاک از جمله بیماری های مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی دهانی به گلو منتقل می شود. سفلیس و تبخال تناسلی همچنین می توانند از طریق تماس با تاول یا زخم در ناحیه تناسلی منتقل شوند. استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی دهانی می تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی کمک کند اما هرگز محافظت کامل نخواهد داشت پس باید بدانید که سکس اورال هم از راه های انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول است.

انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول

به اشتراک گذاشتن مسواک ، تیغ یا سوزن

عفونت های منتقله از طریق خون می توانند با به اشتراک گذاشتن اشیایی که می توانند پوست را با فردی که آلوده است ، برش دهند. این بیماری ها شامل HIV ، هپاتیت B و هپاتیت C است. برای به حداقل رساندن خطر ، همیشه باید از استفاده از مسواک یا تیغ شخص دیگری خودداری کنید و هرگز سوزن به اشتراک نگذارید. در مراکزی که تاتو انجام می دهند انتقال چنین بیماری هایی بیشتر دیده می شود پس در انتخاب چنین مراکزی دقت کنید.

غذای آلوده

هپاتیت A می تواند از طریق غذا یا آب آلوده منتقل شود و سپس از طریق رابطه مقعدی (تماس با مدفوع آلوده) به دیگران منتقل شود. این مورد بیشتر در کشورهای در حال توسعه با بهداشت ضعیف دیده می شود. تماس پوست با پوستHP که می تواند باعث ایجاد زگیل های تناسلی شود ، می تواند از طریق تماس فیزیکی با زگیل منتقل شود. سفلیس معمولاً از طریق تماس مستقیم با یک نوع زخم یا زخم (مرحله اول عفونت) منتقل می شود ، بنابراین باید از لمس یا مالش به فرد مشکوک به زخم جلوگیری کنید. آگاهی در مورد بیماری های مقاربتی در جلوگیری از انتقال آنها نقش به سزایی دارد.

 به اشتراک گذاشتن اسباب بازی های جنسی

اسباب بازی های جنسی شسته نشده می توانند از طریق انتقال ویروس مقاربتی بین دو یا چند نفر منتقل شوند. این شامل کلامیدیا ، سوزاک ، تریکوموناس ، هرپس ، HPV و سایر موارد است. برای جلوگیری از شیوع عفونت ، تمیز کردن اسباب بازی های جنسی در بین موارد ضروری است. با این حال سعی کنید تا حد امکان از چنین وسایل مشترکی استفاده نکنید.

انتقال از طریق ترشحات جنسی

بدون دخول و حتی در آوردن لباس ها در صورتی که اندام های جنسی‌تان به هم نزدیک شود، ترشحاتی که لباس زیرتان را خیس می کند می تواند باعث انتقال بیماری های جنسی شود.

بهتر است بدانید که برخی بیماری های جنسی که از طریق دخول و یا از راه هایی به غیر از دخول منتقل می شوند بسیار خطرناک هستند و باید از رابطه های جنسی خارج از چارچوب خانواده پرهیز کنید و در صورت مشاهده علائم بیماری های جنسی سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/