همه چیز درباره روان کننده جنسی | درد رابطه جنسی را فراموش کنید!

روان کننده جنسی

هنگامی که یک زن از نظر جنسی برانگیخته می شود، مهبل معمولاً خود روان می شود. این باعث می شود تجربه رابطه جنسی بسیار لذت بخش تر شود. با این حال مقاربت بدون روان کننده می تواند دردناک باشد و به آستر واژن آسیب برساند. بدن شما ممکن است در اثر تغییرات هورمونی ، یائسگی ، پیری یا دارو روان کننده کمتری تولید کند. این معمولاً جایی است که روان کننده جنسی لازم می شود.

روان کننده می تواند به تقویت برانگیختگی، افزایش لذت جنسی ، نرم نگه داشتن پوست واژن و مهمتر از همه کاهش اصطکاک در هنگام نفوذ کمک کند. شما می توانید روان کننده را بصورت آنلاین یا از داروخانه خریداری کنید.

روان کننده جنسی برای چه کسی مفید است؟

روان کننده ها بدون در نظر گرفتن در نظر گرفتن اینکه بدن مخاط طبیعی تولید می کند، توسط همه قابل استفاده است. اگر با خشکی واژن سر و کار دارید، ممکن است روان کننده مفید باشد. استفاده از روان کننده قبل از انجام فعالیت های جنسی می تواند به جلوگیری از خارش، سوزش، خفگی و سایر ناراحتی ها کمک کند.

خشکی واژن معمولاً افرادی را تحت تأثیر قرار می دهد که:

  • داروهای خاصی از جمله آنتی هیستامین ها و داروهای ضد افسردگی مصرف می کند
  • مصرف روزانه آب کم دارد
  •  از کنترل هورمونی استفاده کند
  •  سیگار می کشد
  • در حال شیر دادن است
  • در قبل یائسگی یا یائسگی هستند
  •  یک اختلال خود ایمنی مانند سندرم شوگرن دارد
  •  تحت شیمی درمانی قرار می گیرد

برخی از روان کننده ها برای تقویت عملکرد جنسی و برانگیختگی طراحی شده اند. اگر می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، این روان کننده ها می توانند یک راه عالی برای شیرین کردن رابطه جنسی با همسرتان باشد.

انواع مختلف روان کننده های جنسی

انواع مختلفی از روان کننده ها برای رفع نیازهای مختلف وجود دارد. کاملاً طبیعی است اگر یک روان کننده را نسبت به بقیه ترجیح دهید ، یا دوست دارید همه چیز را بسته به شرایط تغییر دهید.

روان کننده ها مبتنی بر آب

روان کننده های مبتنی بر آب رایج ترین نوع هستند. آنها در دو نوع آمده اند: با گلیسیرین که طعم کمی شیرین دارد یا بدون گلیسیرین.

هر دو نوع روان کننده بر پایه آب مقرون به صرفه، آسان برای پیدا کردن و برای استفاده با کاندوم ایمن است. محصولات عاری از گلیسیرین احتمالاً باعث تحریک واژن می شوند. آنها همچنین عمر مفید بیشتری دارند. روان کننده های طعم دار یا گرم کننده اغلب حاوی گلیسیرین هستند. اگرچه این محصولات قدرت دارند اما به سرعت خشک می شوند. به دلیل محتوای قند آنها همچنین به عنوان عفونت مخمر نقش دارند.

روان کننده عاری از گلیسیرین می تواند طعم تلخی داشته باشد. ممکن است اگر دوست دارید بین رابطه جنسی دهانی و دخول جابجا شوید، گزینه مناسبی نباشد.

سکس

روان کننده سیلیکونی

روان کننده جنسی پایه سیلیکونی بی بو و بی مزه، لغزنده و روان هستند. روان کننده های مبتنی بر سیلیکون بیشترین طول عمر را از هر روان کننده دارند. آنها نیازی به استفاده مجدد از روان کننده های مبتنی بر آب ندارند. استفاده از کاندوم های لاتکس در آنها بی خطر است.

برخی از جوانب روان کننده مبتنی بر سیلیکون نیز منفی هستند. این نوع روان کننده ممکن است بیشتر باقی بماند اما شستن آن سخت تر است. برای از بین بردن سایر مواد باقیمانده باید اسکراب صابون به منطقه مورد نظر بزنید.

روان کننده مبتنی بر روغن

روان کننده جنسی مبتنی بر روغن دو نوع دارند: طبیعی ( روغن نارگیل یا کره) و مصنوعی (روغن معدنی یا وازلین) به طور کلی روان کننده های روغنی برای استفاده ، ارزان و به راحتی در دسترس هستند.

روان کننده های روغن طبیعی مانند آووکادو ، نارگیل ، سبزیجات و روغن زیتون برای ماساژ دستگاه تناسلی و انواع بازی های جنسی عالی هستند. آنها همچنین برای مهبل (واژن) و خوردن بی خطر هستند.

روان کننده های طبیعی و مصنوعی که دارای روغن هستند ، می توانند کاندوم های لاتکس را از بین ببرند. محصولات مصنوعی ممکن است واژن شما را تحریک کنند. پاک کردن آنها از بدن شما دشوارتر از همتایان طبیعی آنهاست. این موضوع می تواند به عفونت واژن منجر شود.

روان کننده جنسی طبیعی

روان کننده های مبتنی بر روغن طبیعی تنها محصولات طبیعی موجود در بازار نیستند. برخی از شرکت ها روان کننده های ارگانیک یا وگان ساخته شده از گیاه شناسی یا سایر مواد سازگار با محیط زیست تولید کرده اند.

بسیاری از روان کننده های طبیعی عاری از پارابن هستند ، ماده نگهدارنده ای معمولی که دارای خطرات برای سلامت است. آنها همچنین از ترکیبات ارگانیک استفاده می کنند که برای محیط زیست بهتر و برای مهبل شما بی خطر هستند.

روان کننده جنسی طبیعی ممکن است ماندگاری کوتاه تری داشته باشند. آنها همچنین ممکن است بیش از یک روان کننده سنتی قیمت داشته باشند.

نکاتی درباره استفاده از روان کننده جنسی

البته همه روان کننده های واژن به طور برابر تولید نمی شوند. برخی مارک ها بسته به نیاز شما برای شما بهتر از سایرین کار می کنند.

  • اگر با خشکی سر و کار دارید: روان کننده های "گرم کننده" ممکن است کمکی نکنند ، زیرا حاوی گلیسیرین هستند و به سرعت خشک می شوند. روان کننده های طولانی مدت سیلیکون بهترین برای شما هستند.
  • اگر مستعد ابتلا به عفونت های مخمر هستید: با گلیسیرین از روان کننده ها خودداری کنید. این ترکیب می تواند واژن شما را تحریک کرده و باکتری های خوب را از بین ببرد و باعث ایجاد عفونت شود.
  • اگر قصد استفاده از کاندوم را دارید: از هرگونه هزینه ای برای روان کننده های روغنی خودداری کنید. هیچ چیز کاندوم لاتکس را سریعتر از روان کننده های روغنی از بین نمی برد.
  • اگر می خواهید در حمام رابطه داشته باشید: روان کننده مبتنی بر سیلیکون را انتخاب کنید. محصولات مبتنی بر آب به محض اینکه زیر دوش هستید ، شستشو می شوند.

نحوه استفاده موثر از روان کننده

در واقع یک راه "درست" یا "اشتباه" برای استفاده موثر از روان کننده وجود ندارد. اما چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا روند ساده تر شود:

  • روی یک حوله دراز بکشید تا از روغنی شدن تخت جلوگیری شود.
  • روان کننده را در دستان خود قبل از استفاده گرم کنید.
  • روان کننده را به عنوان بخشی از مقدمه برای تقویت برانگیختگی در نظر بگیرید.
  •  روان کننده را بر روی آلت یا اسباب بازی جنسی بمالید.

روان کننده جنسی

روان کننده جنسی چیست؟

روان کننده ها به صورت ژل هستند که برای کسانی که خشکی واژن دارند یا هنگام رابطه درد دارند، توصیه می‌شود. این روان کننده ها رابطه را آسان و لذت بخش تر می‌کنند.

کدام روان کننده های جنسی بهتر هستند؟

هرکدام از روان کننده های مبتنی بر آب، سیلیکون و روغن مزایا و معایب خاص خود را دارند اما روان کننده های مبتنی بر آب به دلیل شست‌وشوی آسان و آسیب نرساندن به کاندوم بیشتر مورد توجه در روابط زناشویی هستند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/