5 نوع دماسنج برای اندازه گیری تب نوزادان

The_body_temperature_of_the_newborn__1___1532781853_20957

 یکی از ترسناک‌ترین حالاتی که شما می‌توانید با آن روبرو شوید، بروز تب بالا در بدن نوزادتان است. اما بدترین کاری که یک مادر با قرار گرفتن در چنین شرايطي می‌تواند انجام دهد، از دست دادن اعتماد به نفس خود و غلبه بر غریزه قوي مادری است، چون اگر مادری آرامش و اعتماد به نفس خود را از دست دهد، نمی‌تواند درجه حرارت بدن کودک خود را چک کرده و با استفاده از داروهاي لازم، آن را از بین ببرد. ادامه این مقاله شما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بررسی کردن درجه حرارت بدن نوزادتان یاری خواهد کرد.

علاوه بر اين موارد، این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشيد كه شما بايد با چک کردن درجه حرارت بدن کودک خود تصمیم‌گیری کنید که آیا نیاز است با يك دکتر متخصص اطفال تماس بگیرید و يا نه. البته، يادتان باشد كه همواره وجود تب در بدن نوزادان خطرناک است، اما در همه موارد نیازي به درمان پزشکی فشرده نيست.

اولین وسیله‌ای که شما به عنوان مادر يك نوزاد كوچك در چنین شرایطی به آن نیاز خواهید داشت یک دماسنج است. پس، اگر قصد خرید اين وسيله را دارید، قبل از خریدن مطمئن شوید که در انتخاب نوع آن اشتباه نمی‌کنید! اجازه دهید تا در ادامه این مقاله شما را با انواع دماسنج‌هاي رايج آشنا کرده و در خرید درست اين وسيله به شما کمک کنیم!

اگر نوزاد شما زیاد تب میکند این مطلب  نکاتی در مورد تب نوزاد که شما از آن اطلاع ندارید را بخوانید

انواع دماسنج‌ها:

نوع دماسنجی که برای بررسی میزان تب در بدن کودکان خود مورد استفاده قرار مي‌دهند، خاص نیست. در واقع، شما مي‌توانيد از هر نوع دماسنجی برای اندازه‌گیری درجه حرارت بدن کودکان خود استفاده كنيد. در ادامه این مقاله، لیستی از انواع دماسنج‌های موجود در بازار را برای شما عنوان می‌کنیم، تا انتخاب و روش یادگیری کارکرد آن برای بررسی درجه حرارت بدن نوزادتان را براي شما آسان کند! انواع دماسنج‌هاي رايج عبارتند از:

1- دماسنج‌های جیوه‌ای:

در زمان‌های گذشته، تنها دماسنجی که در دسترس عموم مردم قرار داشت، دماسنج جیوه‌ای بود. اما امروزه دماسنج‌های جیوه محبوبیت خود را از دست داده‌اند، چون به راحتی مي‌شكستند و جیوه موجود در آن‌ها آسیب جدی به بدن نوزادان بيمار وارد مي‌كرد. پس، یادتان باشد كه به کار بردن دماسنج‌های جیوه‌ای برای اندازه‌گیری درجه حرارت بدن نوزادان، اصلا ایده خوبی نیست.

2- دماسنج‌های دیجیتالی:

توجه داشته باشید كه بررسی کردن درجه حرارت بدن نوزادان با دماسنج ديجيتالي بسیار آسان بوده و روز به روز هم محبوبیت استفاده از اين وسيله در بین عموم مردم به طور فزاینده بالا می‌رود. جالب است بدانيد كه در این نوع دماسنج‌ها، دمای بدن کودکان با استفاده از سنسورهای حرارتي - الکترونیکی اندازه‌گیری می‌شود. همچنين، يادتان باشد كه شما به عنوان يك مادر جوان و بی‌تجربه می‌توانید اين وسيله را در رکتوم، دهان و یا زیر بغل نوزاد خود قرار داده و برای اندازه گیری درجه حرارت بدن او استفاده کنید.

حتما شما هم این سوال را از خودتان پرسیده اید  چرا نوزاد من تب می کند؟ پس این مطلب را بخوانید

3- تب ‌سنج دیجیتالی گوش:

این وسیله شگفت‌انگیز و پیشرفته که با استفاده از اشعه مادون قرمز کار خود را انجام می‌دهد، برای اندازه‌گیری دمای بدن نوزادان در داخل کانال گوش آن‌ها قرار داده می‌شود.

4- دماسنج دیجیتالی پستانکی:

این نوع دماسنج قطعا برای همه مادران و پزشکان شناخته شده است. شما باید اجازه دهید تا کودکتان از اين دماسنج به جای پستانک استفاده کند، تا دمای بدن او را ثبت نماييد!

5- دماسنج شریان تمپورال:

این نوع دماسنج نیز مانند دماسنج‌های دیجیتالی از یک اسکنر مادون قرمز برای بررسی دمای شریان تمپورال بر روي پیشانی نوزادان قرار گرفته و دماي بدن آن‌ها را اندازه‌گيري مي‌كند. به همين دليل، شما به عنوان يك مادر جوان و بي‌تجربه می‌توانید از این نوع دماسنج به راحتي استفاده كنيد. در واقع، مي‌توان ادعا كرد كه این نوع دماسنج دیجیتالي بهترین گزینه برای کسانی است که نوزاد کوچکي دارند.

چگونگی بررسی درجه حرارت بدن کودکان با استفاده از دماسنج دیجیتالی:

دماسنج دیجیتالي بهترین دوست شما است. بنابراين، اگر شما در مورد نحوه استفاده از آن دچار شك و ترديد هستيد، دستورالعمل‌ها زير را براي اطمينان از درجه حرارت بدن فرزند خود دنبال نماييد:

  • اطمینان حاصل كنيد که صفحه نمایش دماسنج كاملا پاك شده است، به عنوان مثال صفحه نمایش دماسنج نبايد حاوی اطلاعات قدیمی باشد.
  • اجازه دهید تا کودک شما در یک موقعیت راحت قرار گيرد. براي اين منظور، او را به صورت نشسته در دامان خود قرار داده و يا به حالت درازكش بر روي يك بالش بگذاريد.
  • دماسنج را در زیر بغل کودک خود قرار دهيد. همچنين، اطمینان حاصل کنید که نوک دماسنج پوست لخت كودك کوچکتان را لمس نمايد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/