فواید استفاده از کمربند پس از زایمان

s380283809857026041_p149_i1_w640

اگر زنی باردار شده و توانسته نوزاد سالمی را به دنیا بیاورد، جسارت خوبی داشته و باید به او افتخار کرد. اما اگر دوران بارداری، تغییرات زیادی در شکل ظاهری و داخلی بدن مادری ایجاد نموده و باعث شود که او احساس بدی نسبت به زندگی داشته باشد، ممکن است فرد را به افسردگی پس از زایمان مبتلا کند. در چنین شرایطی، فقط یک چیز می‌تواند مادر را نجات داده و به حالت عادی برگرداند، آن هم کمربند پس از زایمان است! کمربندهای پس از زایمان، علاوه بر فرم دادن به  بدن زنان در دوران بعد از بارداری، ناحیه شکم، پشت و باسن این افراد را فشرده کرده و در نگاه اول، او را دقیقا به شکل یک بدنساز نشان می‌دهند. این حالت، احساسات مادر را به طرز شگفت‌انگیزی تحت تاثیر قرار داده و او به زندگی امیدوار می‌کند.

آیا بستن کمربند پس از زایمان واقعا در کوچک کردن شکم به زنان کمک می‌کند؟ مزایای استفاده از این وسیله چیست؟ کدام یک از کمربندهای پس از زایمان برای شما مناسب است؟ برای پاسخ دادن به تمام این سؤالات و دریافت فهرستی از بهترین کمربندهای پس از زایمان، حتما مقاله زیرا را با دقت کامل بخوانید.

آیا استفاده از کمربند پس از زایمان، به زنان کمک می‌کند؟

استفاده از کمربند پس از زایمان به زنان کمک می‌کند تا اندازه شکم و رحم خود را به اندازه اصلی خود برگردانده و حتی کوچک‌تر از سایز قبل بکنند. جالب است بدانید که بعضی از کمربندهای پس از زایمان برای کاهش چربی‌های شکمی مادران ساخته شده است. اما، لازم است بدانید که برای زنان بارداری که نوزاد خود را با استفاده از روش سزارین به دنیا آورده‌اند، بستن این نوع از کمربندها خطرناک است، زیرا زخم ناشی از جراحی را ناسالم نگه داشته و فشار وارده به آن، باعث ترمیم دیرهنگام زخم می‌شود. همچنین، در برخی موارد، بستن کمربند پس از زایمان نامناسب سبب جدا شدن بخیه از زخم مادر می‌شود. بسیاری از شرکت‌های معتبر هم زمان با آشنا نمودن مادران با مزایای فیزیکی کمربند پس از زایمان، عوارض ناشی از بستن آن را هم ارائه می‌دهند. در واقع، یکی از نکات مهم در خرید کمربند پس از زایمان، مشورت با یک فرد متخصص است.

فواید استفاده از کمربند پس از زایمان:

برای خرید کمربند پس از زایمان، ابتدا باید مشخص شود که فرد نوزاد خود را با روش زایمان طبیعی به دنیا آورده است یا سزارین، زیرا پوشیدن کمربند پس از بارداری در همه موارد نمی‌تواند روند بهبود فیزیکی بدن مادر را سریع‌تر کند. با این حال، استفاده از کمربند پس از زایمان، مزایای زیادی برای زنان دارد که به شرح زیر است:

1-عزت نفس مادر را افزایش می‌دهد:

کاملا طبیعی است که مادران پس از به دنیا آوردن فرزند خود، در ناحیه شکم و کمر  احساس سوزش کنند. به دلیل تحمل وزن کودک تا زمان زایمان، مدتی طول می‌کشد تا عضلات و پوست نواحی شکم و کمر مادران به حالت عادی خود بازگردد. پستن کمربند پس از زایمان موجب بالا رفتن احساس اعتماد به نفس در زنان شده و شکل بدن این افراد را به حالت طبیعی قبل از بارداری برمی‌گرداند.

2-استفاده از کمربند پس از زایمان باعث بازسازی عضلات شکم و کمر مادر می‌شود:

از آن‌جایی که با تولد نوزاد، شکم مادر کاملا تخلیه می‌شود، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا ماهیچه‌ها و پوست بدن به حالت انعطاف ‌پذیر قبل از دوران بارداری بازگردند. پوشیدن کمربند پس از زایمان توسط این افراد سبب حفظ عضلات و پوست در موقعیت مناسب شده و به بهبود وضعیت بدن مادران کمک زیادی خواهد کرد.

3-استفاده از کمربند پس از زایمان باعث حفظ شکم در محل خود می‌شود:

معمولا بلافاصله پس از انجام زایمان و انجام حرکات ناخوشایند، پوست ناحیه میانی بدن زنان حامله دچار تنش و جابه‌جایی عظیمی می‌شود. در واقع، کشیدگی پوست بدن مادر نه تنها موجب ناراحتی او شده، بلکه باعث بروز نشانه‌های کشش در آن گردیده و به حالت الاستیکی بدن آسیب وارد می‌کند. برای جلوگیری از حرکت دوباره پوست، شل شدن آن و بهبود سریع زخم‌ها، استفاده از کمربند پس از زایمان ضروری است. علاوه بر این مورد، استفاده مداوم از این وسیله می‌تواند در جمع شدن سریع شکم و رحم مادران پس از تولد کودک بسیار کمک‌کننده باشد.

4-بستن کمربند بعد از زایمان کمک زیادی به بهبود زخم ناشی از عمل سزارین خواهد نمود:

به خاطر داشته باشید که استفاده مداوم از کمربند پس از زایمان می‌تواند به کاهش تورم منطقه شکمی شما کمک کرده و حرکات بافت دردناک زخم را محدود کند. همچنین، استفاده از این وسیله، ترس از خندیدن، سرفه کردن و بالا و پایین رفتن از تخت را در مادران از بین می‌برد، زیرا ناحیه رحم و شکم را صاف نگه داشته و از باز شدن برش‌ها جلوگیری می‌کند. پس، می‌توان ادعا کرد که مزیت دیگر استفاده از کمربند پس از زایمان، کمک به بهبود سریع زخم‌های مادران است.

5-کمربند پس از زایمان، سایز بدن مادر را به حالت قبل از بارداری برمی‌گرداند:

بدون شک، هیچ زنی نمی‌تواند بلافاصله پس از تولد نوزاد خود از  لباس‌های قبل از حاملگی استفاده کند، اما پوشیدن کمربند پس از زایمان لبخند را روی صورت این افراد آورده و باعث می‌شود آن‌ها بتوانند از لباس‌های قدیمی و زیبای خود استفاده کنند.

6-استفاده از کمربند پس از زایمان سبب پشتیبانی کامل از ناحیه پشت بدن زنان زائو خواهد شد:

همانطور که می‌دانید مشکلاتی مانند اسکولیوز، انحنای ستون فقرات و رادیکولیت پس از تولد نوزاد در اکثر زنان بدتر از قبل می‌شود، زیرا ناحیه پشت بدن فشار اضافی را در دوران بارداری و پس از تولد نوزاد تحمل می‌کند. پس، لازم است بدانید که این قسمت از بدن زنان پس از پایان حاملگی، به طور قابل توجهی نیاز به پشتیبانی دارد. بستن کمربند پس از زایمان به این مادران کمک می‌کند تا نیاز به حمایت را در این ناحیه از بدن خود برطرف کنند.

مادران چه مدت پس از تولد نوزاد خود می‌توانند استفاده از کمربند پس از زایمان را شروع کنند؟

حتما به عنوان یک زن جوان قبل از بستن کمربند پس از زایمان، از پزشک خود کمک بخواهید، زیرا زمان شروع استفاده از این وسیله بستگی به نوع زایمان شما دارد. البته، پس از انجام زایمان طبیعی، همه زنان می‌توانند بلافاصله بعد از تولد فرزند خود استفاده از کمربند پس از زایمان را شروع کنند. اما در مورد عمل سزارین، مادران باید صبر کنند تا زخم ایجاد شده در ناحیه شکمی بهبود یابد. با این وجود امروزه زنان می‌توانند از برخی کمربندهای پس از زایمان مخصوص نیز بلافاصله بعد از انجام عمل سزارین استفاده کنند، زیرا طراحی آن‌ها خاص بوده و مشکلی برای سلامتی این افراد ایجاد نمی‌کند. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از کمربند پس از زایمان با پزشک معالج خود صحبت نموده و تأیید او را در این مورد دریافت کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا بستن کمربند بعد از بارداری به کوچک شدن شکم زنان کمک کند؟

میزان مزیت استفاده از کمربند پس از زایمان به مشخصات بدن مادران و نوع زایمان آن‌ها بستگی دارد. برخی از این افراد می‌توانند برای مدت زمان متوسط ​​4 تا 6 هفته این کمربند را پوشیده و وقتی احساس کردند که رحم آن‌ها به اندازه قبلی خود برگشته، آن را کنار بگذارند. طبق نظر محققان و کارشناسان، میزان کشش پوست از هر زنی به زن دیگر متفاوت است؛ در بعضی از افراد، شکم و رحم خیلی سریع به حالت عادی خود برمی‌گردد، در حالی که ممکن است برخی دیگر از زنان زائو نیاز به زمان بیشتری برای استفاده از کمربند پس از زایمان داشته باشند. شما به عنوان یک زن زائو می‌توانید هر روز بعد از بیدار شدن از خواب، کمربند پس از زایمان را استفاده کنید. البته، یادتان باشد که استفاده مداوم از این وسیله در هفته اول پس از زایمان به شما کمک می‌کند تا از مزایای آن، بیشتر استفاده کنند. پس از گذشت هفته اول، شما می‌توانید کمربند پس از زایمان را در هنگام  شب و خوابیدن باز نموده و بستن آن را به روز بعد موکول نمایید. زنانی که می‌خواهند اندازه رحم و شکم آن‌ها به اندازه قبل از بارداری برسد، باید از این کمربند برای 120 روز آینده نیز استفاده کنند.

اما یادتان باشد که اگر نوزاد خود را با روش سزارین به دنیا آورده‌اید، استفاده مداوم از کمربند پس از زایمان بلافاصله بعد از تولد نوزاد، روند ترمیم بخیه‌ها را (معمولا در حالت عادی، حدود چهار هفته طول می‌کشد)، به تاخیر می‌اندازد. در واقع، استفاده از این وسیله، گردش خون در نواحی میانی بدن مادر را مختل کرده و زمان بهبود زخم او را بالا خواهد برد. پس اگر در موارد ضروری مجبور شدید از کمربند پس از زایمان، بعد از عمل سزارین استفاده کنید، حتما قبل از خرید این وسیله، با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید.

برای اطلاع از 10 نوع تمرین ورزشی برای کاهش چربی شکم بعد از اتمام بارداری این مطلب را بخوانید

انواع کمربندهای پس از زایمان:

همانطور که گفته شد هر نوع کمربند پس از زایمانی برای همه زنان مناسب نیست. به همین دلیل، کارشناسان انواع مختلفی از این وسیله را تولید نموده‌اند تا همه مادران بتوانند نوع مناسب آن را برای استفاده خود خریداری کنند. این موارد عبارتند از:

1-کمربند پس از زایمان زیپ‌ دار:

این نوع کمربندهای پس از زایمان در قسمت جلو یا طرفین خود دارای زیپ می‌باشند که پوشیدن آن را برای همه افراد آسان می‌کند. این نوع کمربند به خصوص برای زنانی که نوزاد خود را با روش سزارین به دنیا آورده‌اند، کاملا مناسب است.

2-کمربند پس از زایمان طبی:

این نوع کمربندهای پس از زایمان دارای محفظه‌های ضربه‌گیر محکم بوده وحالت خنک‌‌کننده دارند، زیرا از مواد طبی ساخته شده‌اند. این نوع کمربندهای پس از زایمان حمایت لازم از بدن مادران را برای بازیابی آن ارائه می‌دهند.

3-کمربند پس از زایمان کشی:

این نوع کمربندهای پس از زایمان برای بازگرداندن شکم و رحم مادر به حالت قبل از بارداری بسیار مفید بوده و پشتیبانی کاملی را از آن‌ها فراهم می‌کند. اگر این نوع کمربندها را برای استفاده خود انتخاب کنید، مجبور هستید دو هفته پس از زایمان صبر کرده و نظر پزشک خود را نیز در این مورد پذیرا باشید. البته این نوع کمربندها یک وسیله ایده‌آل برای استفاده در دوران پس از سزارین نیز هستند، اما به خاطر داشته باشید که کمربندهای پس از زایمان کشی می‌توانند با روند بهبود زخم‌های شکمی شما در روزهای اول بعد از زایمان تداخل پیدا نمایند.

4-کمربندهای پس از زایمان بنددار:

این نوع کمربندهای پس از زایمان در قسمت جلو خود دارای یک فلپ یا بند بوده و توسط آن، در اطراف شکم و کمر پیچیده می‌شود. در واقع، این وسیله با بسته شدن بندها در قسمت پشت بدن مادر به طور کامل از این ناحیه حمایت می‌کند.

روند خرید کمربند بعد از زایمان:

قبل از خرید کمربند پس از حاملگی، باید چند مورد مهم را در نظر بگیرید که به شرح زیر می‌باشند:

  • میزان اثربخشی کمربند پس از زایمان:

قبل از خرید کمربند پس از زایمان حتما از میزان پشتیبانی که این وسیله به شما ارائه می‌دهد، مطمئن شده و از میزان فشار وارده بر ناحیه شکم و کمر خود توسط این کمربند اطمینان حاصل کنید. همچنین، بدانید که آیا استفاده از این وسیله کمکی به کاهش درد در ناحیه پشت شما خواهد نمود؟ آیا کمربند پس از زایمان می‌تواند پشت شما را صاف نگه دارد؟ آیا کمربند انتخابی شما برای هر دو نوع زایمان واژینالی و سزارین مناسب می‌باشد یا نه؟

  • طول عمر کمربند پس از زایمان:

برای اطمینان از طول عمر بالای کمربند پس از زایمان باید از کیفیت مواد به کار رفته در تهیه آن مطمئن شوید و بدانید که آیا پس از استفاده طولانی، کمربند شما همچنان در شکل اولیه خود باقی می‌ماند؟ آیا می‌توان آن را دوباره استفاده نمود؟

  • میزان راحتی کمربند پس از زایمان:

برای اطمینان از مزیت کمربند انتخابی خود باید بدانید که آیا این وسیله پس از استفاده،  شل شده و حالت کشی خود را از دست می‌دهد؟ آیا استفاده از این وسیله به پوست کمر شما آسیب می‌رساند؟ آیا کمربند انتخابی شما دارای بند یا رول پایینی است؟ همچنین، یادتان باشد که کمربند باید طوری باشد که مادر زائو بتواند در هنگام انجام هر نوع فعالیتی آن را بپوشد.

  • آگاهی از زمان و نحوه استفاده از کمربند پس از زایمان:

زنان زائو باید در هنگام خرید کمربند پس از زایمان دقت کرده و بدانند که آیا می‌توان از این وسیله در تمام طول روز استفاده کرد؟ آیا می‌توان کمربند پس از زایمان را زیر هر نوع لباسی پوشید؟

  • آگاهی از مواد به کار رفته در تهیه کمربند پس از زایمان:

زنان باید در حین خرید کمربند پس از زایمان بدانند که وسیله انتخابی آن‌ها از لاتکس، پنبه یا نایلون ساخته شده است؟ آیا استفاده از کمربند پس از زایمان می‌تواند روند تنفس بدن را آسان کند؟ آیا استفاده از کمربند پس از زایمان باعث تحریک پوست یا بروز حساسیت در بدن مادر می‌شود؟ آیا انتخاب شما با توصیه پزشک همخوانی دارد یا نه؟

  • قیمت کمربند پس از زایمان:

همانطور که می‌دانید هزینه کمربندی که انتخاب می‌کنید، باید با بودجه خانواده شما هماهنگ باشد، طوری که بتوانید هزینه آن را در اسرع وقت بدون هیچ مشکلی پرداخت کنید.

با همه این توصیفات، نیت بعضی از مادران برای استفاده از کمربند پس از زایمان، پنهان نگه داشتن بزرگی شکم و سایر قسمت‌های بدن است تا طاهر خود را باریک و زیبا نشان دهند. این درحالی است که برخی دیگر از مادران این وسیله را فقط برای حمایت از قسمت‌های مختلف بدن خود مورد استفاده قرار می‌دهند. بنابراین، شما باید در نحوه انتخاب کمربند پس از زایمان مورد نیاز خود دقت کرده و مطابق با نیازهای بدن خود، این وسیله را خریداری کنید.

آیا استفاده از کمربند پس از زایمان می‌تواند مشکلاتی را برای زنان زائو ایجاد کند؟

برخی از ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی معتقدند که پوشیدن کمربندهای پس از زایمان، به طور مداوم، می‌تواند سیستم گوارشی مادر را تحت تاثیر قرار داده و با تضعیف عضلات پشت بدن او، باعث بروز بی‌اختیاری ادرار شود، زیرا این وسیله دیواره شکم را بیش از اندازه محکم نگه داشته و فشار زیادی بر ناحیه میانی بدن فرد استفاده‌کننده وارد می‌کند. همچنین، یادتان باشد که استفاده از کمربند‌های پس از زایمان در شش ماه اول بعد از تولد نوزاد می‌تواند خطر ضعف مثانه، لخته شدن خون و بروز مشکل فشار خون را در زنان زائو به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین، قبل از برنامه‌ریزی برای خرید و استفاده طولانی مدت از کمربند پس از زایمان، با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت نموده و خرید خود را با هماهنگی او انجام دهید.

بهترین کمربندهای پس از زایمان:

در ادامه این مقاله، لیستی از انواع کمربندهای پس از زایمان که دارای ویژگی‌های خاصی بوده و ناهنجاری‌های موجود در بدن مادران را از بین می‌برد، ارائه شده است. با توجه به توضیحات، شما می‌توانید قبل از خرید، کمربند مناسب با شرایط بدن خود را انتخاب کنید. انواع کمربندهای پس از زایمان عبارتند از:

1-کمربند پس از زایمان با بند‌های قابل‌تنظیم (بهترین کمربند برای استفاده پس از عمل سزارین):

امکانات موجود در این نوع کمربند بسیار زیاد بوده که آن را برای استفاده زنان بعد از انجام عمل جراحی، کاملا مناسب می‌سازد. این امکانات به شرح زیر است:

  • این نوع کمربند پس از زایمان دارای چفت دوگانه بوده و فرد استفاده‌کننده می‌تواند آن را در هنگام پوشیدن، محکم یا شل کند.  
  • پارچه به کار رفته در تهیه این نوع کمربندها عمل تنفس را برای بدن مادر بسیار راحت می‌کند، زیرا اجازه می‌دهد هوا به راحتی در اطراف زخم ناشی از سزارین گردش نماید.
  • مواد به کار رفته در تهیه این نوع کمربند به گونه‌ای است که انعطاف‌پذیری بدن را بسیار بالا برده و از ناحیه پشت و طرفین بدن پشتیبانی می‌کند.
  • علاوه بر این موارد، قسمت پشت این کمربند از موادی ساخته شده است که به بهبود وضعیت ناحیه کمر مادران زائو کمک زیادی  کردخ و باعث می‌شود پوست این قسمت از بدن به راحتی تنفس کند.  

البته به خاطر داشته باشید که نمی‌توان این نوع کمربند را با ماشین لباسشویی شست. بنابراین، قبل از استفاده، حتما بروشور روی کمربند را مطالعه نموده و آن را حتما با دست شستشو دهید.

خواندن این مطلب مراقبت از پوست و موی زنان در دوران پس از بارداری به شما پیشنهاد میشود

2-کمربند پس از زایمان کشی:

امکانات موجود در این نوع کمربند به شرح زیر است:

  • مواد بسیار ضخیمی در تهیه این نوع کمربند به کار رفته است که آن را بسیار راحت، نرم و برای استفاده در تمام روز مناسب ساخته است.
  • معمولا بروشور نحوه استفاده از کمربندهای پس از زایمان کشی در بسته آن موجود بوده و به راحتی نیاز شما را در مورد اتصالات آن برطرف می‌کند.
  • کنترل این نوع کمربند بسیار راحت بوده و فرد استفاده‌کننده می‌تواند با دقت در میزان فشار وارده به اطراف شکم، ناحیه میانی و پشت آن را در حد نیاز کنترل نماید.  
  • وجود چهاربند انعطاف‌پذیر در کمربندهای کشی، روند حرکت بدن مادر را آسان می‌کند.  
  • این نوع کمربند پس از زایمان با هر نوع پوستی، بدن ایجاد حساس هماهنگ بوده و هرگز قسمت بالایی آن به سمت پایین رول نمی‌خورد.

یادتان باشد که برای خرید اندازه مناسب کمربند، اندازه گیری صحیح ناحیه میانی بدن ضروری است. همچنین، فراموش نکنید که در صورت استفاده درازمدت، ممکن است این نوع کمربند پوست بدن شما را دچار ناراحتی کرده و در دفع عرق دچار مشکل شود.  

3-کمربند پس از زایمان با بندهای دوگانه (گزینه‌ای مناسب برای استفاده پس از عمل سزارین):

امکانات موجود در این نوع کمربند پس از زایمان عبارتند از:

  • پانل‌های شکمی موجود در این نوع کمربند دارای کیفیت بالایی بوده و در تهیه آن، از مواد درجه یک پزشکی استفاده شده است.
  • همچنین، این نوع کمربند در سبک‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد.
  • علاوه بر این موارد، این وسیله در قسمت جلو خود دارای قلاب و و بند بوده و درطرفین، دارای زیپ می‌باشد که با ایجاد فشار بر روی ناحیه شکم و پشتیبانی کامل از ناحیه میانی بدن مادر، به بهبود سریع زخم ناشی از جراحی کمک می‌کند.
  • به دلیل این که رنگ آن نامرئی است، در زیر هر نوع  لباسی قابل استفاده است.
  • این نوع کمربند به هیچ وجه لیز نخورده و به سمت پایین رول نمی‌شود.

با وجود مزایای ذکر‌شده، در هنگام بستن این کمربند زانوهای مادر به هم نزدیک شده و فاصله بین آن‌ها کم می‌شود. در این شرایط، ممکن است به دلیل مالش قسمت داخلی ران‌ها، این ناحیه از بدن خانم‌های زائو دچار سوزش شود. همچنین، قیمت این نوع کمربند پس از زایمان نسبت به انواع دیگر خیلی گران‌تر است.

4-کمربند پس از زایمان ساده: 

امکانات موجود در این نوع کمربند پس از زایمان عبارتند از:

  • این نوع کمربند پس از زایمان در سبک‌های مختلفی در بازار موجود بوده و از مواد پنبه، توری و بامبو ساخته شده است. به همین دلیل، استفاده از این کمربند می‌تواند از ناحیه کمر و شکم زنان زائو به طور کامل حمایت کند. 
  • این نوع کمربند پس از زایمان رطوبت پوست را حفظ نموده و عمل تنفس را برای ناحیه میانی بدن مادر آسان می‌کند.
  • نحوه طراحی آن به گونه‌ای است که پوشیدن و در آوردن آن را برای مادر زائو بسیار آسان می‌کند.
  • استفاده از کمربندهای ساده هیچ گونه اختلالی در پوست ناحیه شکم و کمر مادر ایجاد نکرده و با مالش نواحی زیر خود، به پوست آسیب نمی‌زند.

جالب است بدانید که این نوع کمربند در حالت طبیعی شبیه یک کمربند پهن معمولی است. به همین دلیل، وقتی زیر لباس‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاملا قابل مشاهده است.

5-کمربند پس از زایمان لاغری:

امکانات موجود در این نوع کمربند پس از زایمان به شرح زیر است:

  • نحوه پوشیدن این نوع کمربند لاغری بسیار راحت بوده و با ایجاد فشار بر ناحیه شکم و باسن، آن‌ها را کوچکتر از اندازه واقعی نشان می‌دهد. کمربندهای پس از زایمان لاغری گزینه‌های بسیار مناسبی برای استفاده زنان پس از انجام عمل سزارین هستند. در واقع، وجود زیپ به همراه سه قلاب دیگر، این وسیله را برای زنان زائو ایده‌آل نموده است.
  • به دلیل نامرئی بودن، می‌توان کمربند پس از زایمان لاغری را زیر هر نوع لباسی استفاده کرد.
  • علاوه بر این موارد، استفاده از پارچه صاف و ابریشمی مناسب در تهیه این نوع کمربند، عمل تنفس را برای پوست بدن مادران آسان نموده و فشار مناسبی را به ناحیه میانی بدن وارد می‌کند.

6-کمربند پس از زایمان فشرده‌ساز:

امکانات موجود در این نوع کمربند به شرح زیر است:

  • این نوع کمربند با فشرده‌سازی ناحیه میانی بدن زنان زائو در ترمیم زخم‌های شکمی و پشتیبانی از پشت بدن این افراد بسیار موثر است.
  • ساختار سفت این نوع کمربند و وجود بندهای قابل تنظیم در این نوع کمربندها، از حرکت و جابه‌جایی آن بر روی شکم و کمر جلوگیری می‌کند.
  • به دلیل نامرئی بودن این کمربند، زنان می‌توانند آن را زیر هر نوع لباس یا شلواری مورد استفاده قرار دهند

7-کمربند پس از زایمان 3×1:

 

کمربند پس از زایمان 3×1 برای حمایت از ناحیه شکم و کمر زنان زائو بسیار موثر بوده و دردهای بعد از زایمان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. امکانات موجود در این نوع کمربندها عبارتند از:

  • بستن سه بند موجود بر روی این کمربند، مشکلات مربوط به شکم، باسن و کمر زنان را در دوران پس از زایمان از بین می‌برد.
  • این وسیله در اندازه‌های مختلف، با بافت یکنواخت در بازار موجود است.
  • این نوع کمربند از پارچه‌هایی با کیفیت و دوام بالا ساخته شده و دارای وزن بسیار سبکی است. این ویژگی‌ها به مادران زائو کمک می‌‌کند تا تحریک پوستی را در بدن خود به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
  • همچنین، بستن این کمربند فرایند بهبود زخم ناشی از عمل سزارین را کاهش داده و پشتیبانی کاملی را از ناحیه پشت فرد ارائه می‌دهد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید از کمربند پس از بارداری استفاده کنید، وجود سه بند قابل تنظیم در این نوع کمربند، استفاده از آن را برای شما بسیار راحت خواهد نمود. همچنین، این نوع کمربند در سایزهای بزرگ موجود بوده و برای پوشیدن در زیر هر نوع  لباسی مناسب است.

8-کمربند پس از زایمان ضدمیکروبی:

امکانات موجود در این نوع کمربند به شرح زیر است:

  • این وسیله با توجه به نوع طراحی آن، کمربند ایده‌آلی برای بازیابی بدن زنان پس از انجام عمل سزارین به شمار می‌رود.
  • هدف از بستن این کمربند توسط مادران زائو، جداسازی ناحیه شکم از ناحیه کمر می‌باشد.
  • همچنین، این نوع کمربندها از پارچه ضدمیکروبی ساخته شده‌اند که احتمال عفونت زخم زنان را به شدت کاهش می‌دهند.
  • علاوه بر این موارد، زنان زائو بعد از بستن این نوع کمربند می‌توانند به راحتی سرپا بایستند.

اگر میخواهید بعد از زایمان کاهش وزن داشته باشید خواندن این مطلب نکات حیاطی برای کاهش وزن بعد از زایمان به شما توصیه میشود

9-کمربند پس از زایمان شورتی:

امکانات موجود در این نوع کمربندها عبارتند از:

  • طراحی ساده و حالت کشی این کمربند، استفاده از آن را برای همه زنان زائو بسیار آسان نموده است. در واقع، می‌توان ادعا کرد که این نوع کمربندهای پس از زایمان برای استفاده زنان در تمام طول روز مناسب می‌باشد.
  • هزینه خرید این نوع کمربند پایین بوده و با بودجه اکثر خانواده‌ها سازگاری دارد.
  • از آن‌جایی که کمربندهای پس از زایمان شورتی از پارچه‌های نایلون اسپندکس ساخته شده‌اند، یک وسیله فوق‌العاده برای تنفس بدن زنان زائو محسوب می‌شود.

لازم است بدانید که این نوع کمربندها تنها در سه رنگ سفید، سیاه و کرم در بازار موجود هستند.

  • استفاده از کمربندهای پس از زایمان شورتی پشتیبانی کاملی از ناحیه میانی بدن زنان، نسبت به انواع به دیگر کمربندهای پس از بارداری ارائه می‌دهد.

10-کمربند پس از زایمان گنی:

امکانات موجود در این کمربندها به شرح زیر است:

  • به دلیل طراحی کلاسیک، این وسیله مناسب زنان زائو پس از انجام زایمان واژینالی است.
  • همچنین، این نوع کمربندها با پشتیبانی از ناحیه پشت بدن زنان، وضعیت ناهنجار بدن را بهبود بخشده و دردهای موجود در آن را به میزان قابل توجهی  کاهش می‌دهد.
  • از آن‌جایی که این وسیله از مواد پنبه و نایلون ساخته شده و دارای پوشش پلاستیکی است، از بروز مشکل آلرژی در پوست بدن زنان جلوگیری می‌کند.
  • این وسیله در اندازه‌های متنوع در بازار موجود می‌باشد و هزینه خرید آن مناسب با بودجه اکثر خانواده‌ها است.
  • استفاده از این کمربند، علاوه بر پشتیبانی کامل از پشت بدن، منحنی‌ها و برآمدگی‌های ناهنجار زنان را پس از زایمان به خوبی  پنهان می‌کند. همچنین، به دلیل راحت بودن، زنان زائو می‌توانند در تمام روز آن را بپوشند.
  • با وجود دوخت مخصوص، احتمال رل خوردن ناحیه کمر این وسیله به سمت پایین، در حد صفر است.

11-کمربند پس از زایمان طبی:

امکانات موجود در این کمربند به شرح زیر است:

  • این نوع کمربندهای پس از زایمان طوری طراحی شده‌اند که قسمت شکم آن تنگ‌تر از نقاط دیگر است.
  • به دلیل پشتیبانی کامل از ناحیه میانی بدن زنان زائو، استفاده از این نوع کمربندهای پس از بارداری سرعت بازیابی و بهبود این افراد را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد.
  • هزینه خرید کمربندهای پس از زایمان طبی مناسب بوده و با بودجه خانواده‌ها مغایرت ندارد. 
  • بعد از بستن کمربند، هرگز قسمت بالای آن به سمت پایین رل نمی‌خورد.
  • بررسی‌های انجام شده بر روی این نوع کمربندها نشان می‌دهد که الیاف به کار رفته در تهیه آن دارای بهترین کیفیت می‌باشد.

نکاتی را که باید در هنگام پوشیدن کمربند پس از زایمان به یاد داشته باشند:

از آن‌جایی که استفاده از کمربندهای بعد از زایمان به بدن زنان زائو، به ویژه در منطقه شکمی و کمر حالت داده و آن‌ها را به حالت قبل از بارداری بازمی‌گرداند، پس قبل از انتخاب کمربند پس از بارداری و پوشیدن آن، زنان باید نکات مهمی را به یاد داشته باشند که عبارتند از:

  • هنگامی که کودک متولد می‌شود، حداقل چند ماه طول می‌کشد تا بدن مادر به حالت قبلی خود بازگردد. بدن مادران باردار نه ماه را برای پرورش نوزاد سپری کرده است، به همین ترتیب، حداقل نه ماه نیز زمان نیاز دارد تا بهبود کامل یافته و به حالت قبل از حاملگی برگردد.
  • هزگز قبل از تأیید پزشک معالج خود، در برگرداندن بدن به حالت عادی عجله نکنید! زیرا استفاده از کمربند پس از حاملگی باید در وقت معین و با تایید پزشک مورد استفاده قرار گیرد.
  • همچنین، اطمینان حاصل کنید که قبل از بستن کمربند پس از حاملگی، محل زیر آن کاملا تمیز شده باشد. برای جلوگیری از بروز عفونت و تحریک شدن پوست خود، منطقه زیر کمربند را همیشه خشک نگه دارید. فراموش نکنید که در صورت احساس ناراحتی در زمان بستن کمربند، حتما آن را کنار بگذارید.

همه ما می‌دانیم که شکل‌دهی بدن، برای همه زنان، به‌ویژه در دوران پس از زایمان از اهمیت خاصی برخوردار است. اما بهبود و بازیابی زخم‌های بدن مهم‌تر بوده و فرد با به دست آوردن سلامتی بدن خود می‌تواند کلید فرم‌دهی به آن و استفاده از لباس‌های مناسب را برای خود ایجاد کند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/