10 نوع تمرین ورزشی برای کاهش چربی شکم بعد از اتمام بارداری

varzesh-bardari_13960607-063224_1

آيا شما هم به عنوان یک زن سعادتمند، دوران بارداری خود را پشت سرگذاشته و عمل زایمان را به سلامتی انجام داده اید؟ آيا شما هم در حال حاضر احساس می کنید كه گرفتن نوزاد در آغوش، پربرکت ترین نعمتی است که خدا به هر خانمي ارزانی مي دارد؟ نکته مهم در مورد دوران بارداری این است که هر زوج جواني با شروع این دوره تغییرات بسیاری را به عنوان پدر و مادر احساس می کنند، حتی در بیشتر موارد ممکن است زوجین از نظر جسمی و روانی تغییر بزرگي را در بدن خود تجربه کنند.
البته، بروز بیشتر این تغییرات در مورد بدن مادران باردار در اکثر مواقع بسیار نگران کننده است. ولی نباید فراموش کرد که این حالات طبیعی بوده و بدن هر خانم بارداري با اضافه وزن بیش از حد و انباشته شدن چربی ها مواجه مي شود. اگر مادري قصد داشته باشد تا بعد از انجام زایمان به دوران قبل از بارداري خود برگشته و اضافه وزن اين دوران را به طور کامل از دست دهد، نیازمند دریافت راهنمایی های درست کارشناسان و پزشكان متخصص زنان و زايمان خواهد بود.

احتیاط های لازم قبل از شروع ورزش برای کاهش وزن بدن مادران بعد از انجام زایمان:

از آنجايي که بدن زنان بعد از انجام عمل زایمان به منظور بهبود کامل به زمان نیاز دارد، بنابراین هر خانمي باید بعد از تولد نوزاد خود، شش تا هشت هفته استراحت نموده و به توصیه های پزشک معالج خود بادقت عمل کند. در چنین موقعیتی، بهتر است فرد قبل از اقدام به از دست دادن وزن خود با یک پزشک متخصص و یا کارشناس تغذيه نیز مشورت کند. در واقع، بدن زنان در طي دوران بارداري تغییرات مختلفی را تجربه می کند که بعد از انجام عمل زایمان، برای بازگرداندن اين تغييرات به حالت عادی باید از روش سالم تغذيه اي استفاده نموده و مراقبت دوران شیردهی خود باشد. شروع زود هنگام کاهش وزن در زنان زائو روند بهبود بدن اين مادران را به تاخیر انداخته و باعث می شود كه فرد احساس خستگی بیش از حدي بکند.
در ابتدا، لازم است به عنوان يك خانم جوان و بي تجربه به خاطر داشته باشيد كه زمان مناسب براي آغاز ورزش پس از اتمام دوران بارداری (به منظور کاهش وزن و حجم معده) نگرانی اصلی هر مادري بوده و سختی های خود را دارد. بنابراین، بسیار مهم است که شما هم با یک دکتر متخصص در مورد نکات مهم قبل از انجام تمرینات ورزشی مشورت كنيد. يادتان باشد كه ممکن است زنان با انجام خودسرانه برخی ورزش ها دچار عوارض مختلفي شده و برای نگهداری کودک تازه متولد شده خود با مشکلات بزرگي مواجه شوند. تعدادی از رايج ترين این عوارض عبارتند از:

• بروز مشکل در ناحیه لگن مادر
• مواجه شدن مادر با نشت ادرار بعد از انجام عمل زایمان
زنان چگونه می توانند چربی های دور شکم خود را بعد از انجام عمل زایمان از بین ببرند؟
چگونگي آب كردن چربی های دور شکم یکی از سوالات مهمی است که به ذهن هر مادري پس از اتمام دوران پرشور حاملگی می-رسد. در واقع، زنان با انجام عمل زایمان و آرام شدن ذهن خود به دنبال روش مناسبي برای از بین بردن وزن اضافی ناشی از بارداری خواهند بود. در ادامه اين مقاله،نكات مهمي برای راهنمایی مادران زائو ارائه شده است كه به آن ها مي آموزد چگونه وزن اضافی دوران بارداری را به راحتی از دست دهند. هرچند ممکن است بدن مادران مانند دوران قبل از بارداری نشود، ولی بدانید که این کار غیرممکن نیست و می توان با راهکارهای مناسب آن را تا حد زيادي عملی نمود.

10 نوع تمرین ورزشی برای کاهش چربی شکم زنان بعد از اتمام دوران بارداری

1. پیاده روی آرام و تغذيه سالم زنان بعد از انجام عمل زایمان:

حالا که شما به عنوان یک مادر، نوزاد خود را به دنیا آورده و دوران سخت بارداری را پشت سرگذاشته اید، بر روی سلامت خود و نوزادتان تمرکز کرده و مي خواهید وزن خود را به میزان قبل از آغاز دوران بارداری برسانید. برای این کار بهتر است غذاهای کم-حجم را به طور مکرر مصرف نموده و از میوه ها و سبزیجات بیشتري در رژیم غذایی خود استفاده کنید. البته، اگر مادری تغذیه نوزاد با شیر خود را آغاز کرده است، به او توصیه می شود كه زیاد مراقب نوع تغذیه خود نباشد، زیرا شیر دادن به نوزاد کمک خواهد کرد تا بدن مادر به راحتی بافت های چربی خود را از دست دهد. معمولا مادران پس از شش هفته استراحت بعد از زایمان، برای شروع پیاده روی آرام آماده خواهند بود. البته این افراد باید در آغاز کار سعی کنند تا پیاده روی را حداقل به مدت 15 دقیقه و 5 بار در هفته انجام دهند. همچنین، مادران جواني که تازه فرزند خود را به دنیا آورده اند، می توانند با قرار دادن نوزاد خود در کالسکه، علاوه بر انجام پیاده روی از آب و هوای دلپذیر فصل نیز به همراه فرزند خود لذت ببرند

2. انجام کشش های عمومی و چرخاندن بدن بعد از انجام عمل زایمان:

زنان می توانند پس از گذشتن چند روز از شروع پیاده روی خود از ورزش های کششی پایه و سبک هم استفاده نموده و ماهیچه های بدن خود را به حرکت وادارند. در واقع، حرکت دادن نیم تنه پایین و یا قسمت بالای بدن می تواند با انجام برخی تمرینات پیچشی صورت گیرد، اما فراموش نکنید كه وارد کردن فشار بیش از حد به بدن کار خطرناکی است. در نهايت، لازم است اين نكته مهم را به خاطر اشته باشيد كه انجام حرکات کششی باعث فعال شدن بدن مادر گردیده و او را پر از انرژی خواهد نمود. پس از انجام این تمرینات، مادر زائو آرامش عجیبی را احساس می کند!

3. انجام برخي تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات کف لگن زنان بعد از انجام زایمان:

انجام ورزش های کششی برای تقویت عضلات کف لگن، در طول دوران بارداری و پس از پایان اين دوره به زنان توصیه می شود. در واقع، زنان می توانند با فشردن کردن عضلات این ناحیه به تعداد ده بار و تکرار آن به تعداد سه بار در روز، سبب تقویت عضلات کف لگن خود شده و آن ها را به شکل اولیه خود بازگردانند.

4. انجام برخي تمرینات ورزشی برای تقويت عضلات ناحیه پایین شکم زنان بعد از انجام زایمان:

انجام این نوع ورزش ها پس از پایان دوران بارداری به مادران کمک خواهد کرد تا چربی هاي شکم خود را از بین برده و آن را به شکل اولیه خود بازگردانند. زنان برای انجام این نوع ورزش بهتر است در بستر یا روی یک تشک دراز کشیده و به زانوهای و آرانج خود استراحت دهند. در این مرحله، با خم کردن زانوها اطمینان حاصل کنند كه عضلات شکم کاملا صاف، آرام و عاری از استرس مي باشد. سپس، شروع به نفس کشیدن کرده و عمل بازدم را هم کامل انجام دهند، زیرا انجام درست این کار باعث خواهد شد ماهیچه های کف لگن منقبض شده و ناف مادر به داخل کشیده شود. در مرحله بعد، بهتر است مادر ناف خود را به سمت بالا بکشد.
به عنوان يك خانم جوان و بي تجربه به ياد داشته باشيد كه انجام تنفس عمیق در طول این تمرینات الزامی است. در نهايت، لازم است بدانيد كه بهترین راه برای کاهش چربی های شکم در دوران بعد از زایمان، انجام پیاده روی کوتاه روزمره برای مدت حداقل نیم ساعت می باشد. انجام این تمرین به عنوان مکمل خواهد بود! با این که بعد از انجام عمل زایمان زنان احساس سبکی کرده و فشار وارده بر روی زانوهاي اين مادران کاهش می یابد، اما انجام حرکات ورزشی و پیاده روی هم باید به آرامی و به تدریج آغاز شود.

5. انجام تمرینات ورزشی پل برای کاهش چربی شکم زنان بعد از انجام عمل زایمان:

این ورزش به زنان کمک خواهد نمود تا عضلات ناحیه شکم و پایین ران های خود را تقویت کنند. برای انجام این تمرین، ابتدا به پشت دراز بکشید. دراز کشیدن روی زمین و یا بستر صاف و محکم توصیه می شود! حال، زانوهای خود را خم کرده و پاهای خود را به سمت بالا نگه دارید. لازم است بدانيد كه در این حالت، بايد منطقه پایین بدن شما به طور کامل درگیر شود. در اين مرحله، نفس عمیقي کشیده و با انجام بازدم، حركت خود را کامل کنید. یادتان باشد كه در این نوع حرکت باید کف لگن و ناف شما سفت شده و تقویت شود.
سپس، با بلند کردن قسمت پایین بدن خود می توانيد پاهايتان را در هوا، به سمت بالا نگه داريد. انجام تنفس عمیق نیز در حین انجام این تمرین باید به طور کامل انجام گرفته و بدن خود را برای حدود پنج ثانیه در بالا نگه داريد. سپس، به آرامی و به تدریج پاهای خود را به سمت سر پایین آورده و از عقب آن بر روی زمین قرار دهد. این حرکت ورزشی آرامش کف لگن را به دنبال داشته و عضلات پایین شکم را تقویت می کند. فراموش نکنید كه انجام این تمرین برای کاهش چربی شکم باید 10 بار در روز تکرار شود.

6. انجام تمرینات ورزشی هیپ برای کاهش چربی شکم زنان بعد از انجام زایمان:

تمرینات هیپ نیز راه دیگری برای از دست دادن وزن اضافی زنان، مخصوصا در اطراف باسن می باشد. برای انجام این نوع حرکت ورزشی، فرد باید بر روی سمت راست بدن خود قرار گرفته و هر دو زانو خود به سمت سینه خم کند. یادتان باشد كه در حال انجام این ورزش تنفس عمیق را فراموش نكنيد، زیرا برای سفت کردن عضلات کف لگن و عضلات پایین تر معده ضروری است. حالا پاشنه پای خود را به صورت مورب نگه داشته و به سمت چپ بدن خود حرکت کنید. دقت داشته باشيد كه زانوها باید به سمت بالا قرار گیرند. رول دادن باسن و مجبور کردن آن برای حرکت به سمت رو به عقب الزامی است! البته ممکن است احساس کنید كه این ورزش کمی سخت است. اگر این گونه باشد، می توانید زانوهای خود را قبل از رول دادن باسن به عقب باز کنید.
جالب است بدانيد كه بلند کردن زانوها به سطح بالاتر از بدن می تواند استرس مادران را از بین برده و سبب آرامش اين افراد گردد. نگه داشتن بدن در این وضعیت برای حداقل 5 ثانیه الزامی است! سپس فرد می تواند بدن خود را پایین آورده و به آن استراحت دهد. برای این که این حرکت ورزشی بر بدن مادران اثر کند، حداقل باید 10 بار در روز تکرارشود. همچنين، اگر مادري قادر باشد كه بر روی دو طرف بدن خود قرار گیرد، بهتر است این نوع ورزش را بر روی هر دو طرف بدن خود انجام دهد، تا چربی-های دور باسن به طور کامل از بین برود

7. ورزش دراز و نشست برای از بین بردن چربی های شکم زنان بعد از انجام زایمان:

شروع ورزش دراز و نشست زنان بعد از انجام عمل زایمان و انجام آرام آن کمک زیادی به زنان خواهد کرد، زیرا این نوع ورزش بسیار خاص بوده و به کاهش وزن بدن و چربی های منطقه پایین شکم کمک زیادی می کند. علاوه بر اين، عضلات شکم را به خوبی تقویت نموده و باعث صاف شدن شکم می شود. زنان باید در مرحله اول انجام این ورزش، به پشت دراز کشیده و سر خود را بر روی زمین یا روی تخت صاف قرار دهند. سپس دستان خود را در ناحیه پشت گردن گذاشته و به آرامی سر خود به سمت سقف بلند کنند. البته شما می توانید دستان خود را در منطقه شکم قرار داده و ورزش را به آرامی انجام دهید. در نهايت، يادتان باشد كه نگه داشتن بدن در این موقعیت به شما کمک خواهد تا عضلات شکم خود را درگیر نموده و چربی های اطراف آن را به راحتی آب کنید.

8. انجام برخي تمرینات ورزشی یوگا برای از بین بردن چربی های شکم زنان در مرحله بعد از زایمان:

همانطور که می دانید یوگا بهترین ورزش برای کاهش چربی های شکم زنان پس از دوران بارداری است. البته، اگر شما بخواهید این ورزش تاثیر کاملی برای روی بدنتان داشته باشد، باید آن را به صورت روزانه و در اوایل صبح انجام دهید، زیرا انجام این تمرینات و استفاده صحیح از تکنیک های تنفسی برای سلامت بدن و آرامش ذهن و روح انسان بسیار مفید است. به خاطر داشته باشيد كه شما می توانید ورزش یوگا را در خانه انجام داده و یا در کلاس ها شرکت کنید!

9. انجام برخي تمرینات ورزشی پیلاتیز برای از بین بردن چربی های شکم زنان در دوران بعد از زایمان:

پیلاتیز ورزشی است که بدن زنان را قوی ترنموده و انعطاف پذیري آن را متعادل خواهد کرد. البته ورزش پیلاتیز شامل سری کاملی از حرکات ورزشی بوده و دارای مواضعی است که به منظور بهبود مقاومت بدن و هماهنگی عضلات با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ورزش زمانی تاثیر بیشتری خواهد داشت که همراه با تنفس عمیق و استراحت دادن به موقع بدن همراه باشد. به همین دلیل چگونگی انجام این نوع تمرین بسیار مهم است. پس، برای این کار بهتر است فرد در کلاس های مخصوص شرکت نموده و از رهنمایی های مربی یا یک فرد کاردان بهره ببرد.

10. ورزش شنا برای از بین بردن چربی های شکم زنان در دوران بعد از زایمان:

همانطور که می دانید برای از دست دادن وزن اضافی بدن و تن ماهیچه ها، ورزش باید همراه با نفس کشیدن و افزایش سرعت ضربان قلب باشد. البته انجام ورزش شنا برای زنان زائو باید حداقل پس از شش تا هفت هفته بعد از تولد نوزاد باشد، تا از بروز هرگونه عفونت در بدن اين مادران جلوگیری شود.
همه ما می دانیم که ورزش کردن منظم برای از بین بردن وزن اضافی بدن بسیار مهم است. بنابرای زنان شاغل هم باید برنامه ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهند، تا بتوانند چربی های اضافی خود را از بین برده و احساسات خوب را در بدن خود تقویت کنند!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/