آیا روانشناسی بر روابط جنسی تأثیر می گذارد؟

mid-adult-couple-talking-financial-advisor-during-meeting-office

مشکلات روانی که فرد تجربه می کند، ماند افسردگی و اضطراب بر کیفیت زندگی و همچنین زندگی جنسی تأثیر می گذارد. مشخص شده است که شرایط روانی تجربه شده تأثیرات زیادی بر بدن انسان دارد و در برخی موارد جدی به عنوان تکانه های هورمونی بر بدن تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، آیا مشکلات روانی به شکل بدی بر رابطه جنسی تأثیر می گذارد؟ ما در سایت مامانم در مقاله خود به دنبال پاسخ این سوال خواهیم بود.

مشخص است که مشکلات روانی بر بدن انسان تأثیر منفی می گذارد. روابط جنسی می تواند تحت تأثیر مشکلات روانی قرار گیرد. بیشتر بی میلی جنسی یا اختلالات جنسی ناشی از مشکلات و آسیب های روانی است. مشاهده می شود که در بین افرادی که ناراحتی جنسی را تجربه می کنند، افرادی هستند که در دوران کودکی خود تروما را تجربه کرده اند. به دلیل این مشکلات، تجربه جنسی فرد می تواند تحت تأثیر نامطلوب این مشکلات روانی قرار گیرد.

کدام اختلالات روانی بر روابط جنسی تأثیر می گذارد؟

روابط جنسی تحت تأثیر بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلالات اضطرابی، خشونت خانگی، سوء استفاده و اختلالات شخصیتی قرار دارد. افرادی که چنین مشکلات روحی و روانی دارند قطعا باید از حمایت روانی برخوردار شوند. این وضعیت که نباید به عنوان یک موضوع بی اهمیت تلقی شود، ممکن است در آینده مشکلات بزرگتری ایجاد کند.

کدام اختلالات روانی بر روابط جنسی تأثیر می گذارد؟
برای جلوگیری از تأثیرگذاری مشکلات روانی بر روابط جنسی چه باید کرد؟

برای پیشگیری از مشکلات جنسی ناشی از مشکلات روانی، موقعیت های مختلفی وجود دارد که علاوه بر دریافت حمایت روانی باید مورد توجه قرار گیرد. این موقعیت ها به شرح زیر است:

  • دریافت حمایت روانی بسیار مهم است!: زندگی جنسی افراد مبتلا به افسردگی تحت تأثیر نامطلوب قرار می گیرد. بسیاری از موقعیت های منفی در فرد افسرده دیده می شود، مانند تمایل به بستن در خانه، خواب آلودگی مداوم، بیگانگی از محیط های اجتماعی و گوشه گیری. علاوه بر این، زندگی جنسی که به خوبی پیش نمی رود، باعث می شود که فرد با مشکلات روحی بیشتری مواجه شود. افرادی که بی میلی جنسی یا موقعیت های مشابه را تجربه می کنند باید به این مشکلات اهمیت دهند و باید در مدت زمان کوتاهی از آنها کمک بگیرند.
  • مراقب افسردگی باشید!: افرادی که افسردگی را تجربه می کنند می توانند در یک دور باطل منفی قرار بگیرند. افسردگی تجربه شده باعث مشکلات روانی و جنسی و همچنین ایجاد مشکلات جنسی موجود می شود. اگر افسردگی درمان نشود، ناراحتی جنسی می تواند پس از مدتی دائمی شود. با افزایش سطح افسردگی، وضعیت نارضایتی نیز افزایش می یابد و در نتیجه اضطراب عدم توانایی به خودکفایی ایجاد می شود. اضطراب در مورد ناتوانی جنسی یکی از مشکلات دشوار بسیاری از افراد است.
  • حتما باید کمک بگیرید!: مشکلات ناشی از آسیب های روانی، افسردگی و اختلالات اضطرابی قابل درمان هستند. مشکلات ناراحتی جنسی تجربه شده را می توان با استفاده از درمان جنسی همراه با کمک روان درمانی، فرآیندهای درمانی که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، از بین برد. آنچه در این مرحله مهم است، تمایل فرد برای شروع این درمان است.

شرایط روانی و اختلالات جنسی را که تجربه می کنید را جدی بگیرید: 

سوالات متداول: 


بیزاری جنسی و فوبیای جنسی چیست؟

سرعت کار شدید، زندگی پر استرس، فوبیای جنسی و تجربیات بد جنسی که فرد تجربه می کند ممکن است باعث ایجاد بی میلی جنسی در هر دو جنس شود. در عین حال، ابتلا به بیماری های هورمونی یا فیزیولوژیکی می تواند باعث بی میلی جنسی و فوبیای جنسی شود.


مقاربت دردناک چیست؟

درد هنگام رابطه جنسی در زنان و در هنگام نعوظ و مقاربت در مردان را مقاربت دردناک می گویند. استرس تجربه شده توسط فرد باعث انقباض بیش از حد عضلات ناحیه تناسلی شده و مقاربت جنسی در این حالت دردناک می شود.


علت زود انزالی یا دیر انزالی چیست؟

انزال زودرس یا دیررس به دلیل مشکلات سلامتی و عوامل روانی است. در طول درمان، درمان روانشناختی باید با معاینه اورولوژیست همراه باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/