نقش پدر در رشد کودک دختر

smiling-dad-dancing-with-daughter

عقده الکترا یک سطح رشدی است که هر فردی بین سنین 3-6 سال تجربه می کند، دختر در اینجا شروع به درک جنسیت خود می کند و اولین جنس مخالفی که متوجه حضورش می شود پدرش است. به همین دلیل مادر به دلیل همجنس بودن با او رقیب اوست و هر بار می خواهد پدرش او را به جای مادرش انتخاب کند. آنها ممکن است رفتارهایی مانند گذراندن وقت تنها با پدر با حذف مادر، جلوگیری از نزدیک شدن مادر و پدر، عدم تمایل به گرفتن دست و بوسیدن مادر توسط پدر از خود نشان دهند. اینجاست که نقش پدر در رشد فرزند دختر مهم می شود.

اهمیت نگرش پدر

در این سنین طبیعی است که کودکان این کار را انجام دهند، اما این باید توسط والدین مدیریت شود. نگرش پدراگر مانند «مادر مهم نیست،فقط تو عشق منی» یا «نه، من مادرت را دوست دارم، نه تو را» باشد، برای بچه سخت می شود که از این وضعیت خارج شود و در آن حالت احساس نامنی می کند. و این در سنین بالاتر برای او، ممکن است در شرایطی باشدد که به دنبال شخص سوم در روابط دیگر زندگی خود باشد. او ممکن است خود را در محیط‌هایی بیابد که دائماً بدون اینکه متوجه شود رقابت می‌کند، مانند تمایل به برقراری رابطه با افرادی که ازدواج کرده‌اند. افرادی که این ناامنی را تجربه می کنند، این رقابت نه تنها در روابط، بلکه در تمام زمینه های زندگی می تواند خود را نشان دهد و می تواند زندگی  فرد را تحت تاثیر قرار دهد. پس برخورد درست پدر در سنین کودکی دختر بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت نگرش و رفتار پدر در رشد دختر

پس در این شرایط چه باید کرد؟

برای گذراندن این دوران به روشی سالم ؛ پدر باید رابطه خود را با همسر و فرزندش جدا کند. مهم ترین نکاتی که فرزندتان باید از رفتار و گفتار شما برداشت بکند به شرح زیر است:

  • فقط به این دلیل که مادرت را دوست دارم به این معنی نیست که تو را دوست ندارم
  • تو دختر منی و مادرت همسر من. من او را به عنوان همسر / معشوق دوست دارم من تو را به عنوان دخترم دوست دارم
  • اتاق خواب جایی خصوصی است که من و مادرت می خوابیم
  • می توانم لب های مادرت را ببوسم اما می توانم گونه تو را ببوسم چون تو دختر من هستی و او همسر من
  • به عنوان پدرت همیشه دوستت دارم و همیشه در کنارت خواهم بود.

والدین باید کاری کنید که فرزندتان واقعیت را با این جملات و جملات مشابه تجربه کند، حتی اگر فکر می‌کنید هر از چند گاهی این جملات به او آسیب می‌رساند، یا می‌خواهید به این راه ادامه دهید زیرا عشق شدید او به شما را دوست دارید، اگر می خواهید فرزندی پر از ناامنی نداشته باشید، نکته علمی این است که فرزندتان را با این حقایق آشا کنید.

به یاد داشته باشید، شما والدینی هستید که زندگی کردن را به فرزندتان می آموزید و اجازه می دهید همانطور که از شما می آموزد، آن را شکل دهد.

پیشنهاد می شود که اگر رفتارهای افراطی از دخترتان در این مورد مشاهده میکنید، حتما از یک روانشناس کمک بگیرید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/