با چه کسی ازدواج کنم؟ | معیارهای انتخاب همسر

معیارهای انتخاب همسر

ازدواج یک تصمیم بزرگ در زندگی است که شما نباید بدون فکر و تأمل زیاد آن را بگیرید. برای کمک به شما در شروع ، این 25 ویژگی فردی را که باید با او ازدواج کنید در نظر بگیرید تا با خیالی راحت تر انتخاب کنید. ما در این مقاله معیارهای انتخاب همسر را آورده‌ایم.

معیارهای انتخاب همسر

به عقاید و ارزش های شما احترام می گذارد

فردی که با او ازدواج می کنید لازم نیست در هر مسئله ای با شما موافقت کند ، اما حتی در این صورت ، شما باید احترام متقابل به عقاید و ارزشهای اصلی یکدیگر داشته باشید. چگونه می توان به شخصی که برای او احترام قائل نیستید ادامه داد؟

به شما کمک می کند تا به عنوان یک فرد رشد کنید

فردی که با او ازدواج می کنید باید به شما کمک کند تا به نسخه بهتری از خود تبدیل شوید. این بدان معنا نیست که آنها باید شما را با توهین تحقیر کنند یا به شما بگویند که "به اندازه کافی خوب نیستید" ، زیرا تحول مثبت بدون پذیرش کامل آنچه شما هستید، اتفاق نمی افتد. اما شریک زندگی شما باید شما را به چالش بکشد تا ظرفیت خود را از هر جنبه از زندگی افزایش دهید.

به شما اعتماد دارد و شما هم به او اعتماد دارید

فردی که با او ازدواج می کنید نباید از طریق تلفن ، پیام های خصوصی یا سابقه مرور شما جاسوسی کند. اگر او نگران یک موضوع خاص است ، باید در این مورد با شما حرف بزند بدون اینکه توهین کند یا پشت سرتان پنهانی بزند. اعتماد داشتن یکی از معیارهای انتخاب همسر است.

تمام وجود شما را دوست دارد حتی عیب هایتان

فردی که با او ازدواج می کنید باید عاشق شما باشد - نه تصور او از آنچه فکر می کند شما باید باشید. اگر او نتواند شما را بپذیرند بدون اینکه شما را به شخص دیگری تبدیل کنند ، عاقلانه خواهید بود که عشق را در جای دیگری جستجو کنید.

باید شما را بخنداند و شاد کند

فردی که با او ازدواج می کنید باید باعث شود شما احساس خوشبختی و رضایت خاطر داشته باشید ، نه غمگین و گیر افتاده. شما باید بتوانید بدون دلیل خوبی به یکدیگر لبخند بزنید (به غیر از این که از بودن با هم خیلی خوشحال هستید) ، و باید شوخی های درون خود داشته باشید که هیچ کس دیگری در محافل اجتماعی با شما انجام نمی دهد.

باید به تصمیماتتان احترام بگذارد

شخصی که با او ازدواج می کنید کاملاً حق دارد که شب ملاقات ، سفر با جاده ، تعطیلات یا ماجراجویی مورد نظر خود را انتخاب کند. با این حال ، آنها نباید احساس کنند که شما همیشه باید کاری انجام دهید تا او بتواند از اوقات مشترک خود لذت ببرد. بلکه او باید هرلحظه از بودن کنار شما لذت ببرند، این موضوع هم از معیارهای انتخاب همسر است.

وقت گذرانی را با هم در اولویت قرار می دهد

فردی که با او ازدواج می کنید باید برای شما وقت بگذارد ، زیرا حتی بهترین رابطه بدون مراقبت و توجه مناسب نمی تواند زنده بماند.

زندگی خارج از رابطه شما دارد

فردی که با او ازدواج می کنید نباید انتظار داشته باشد که هر لحظه بیداری را با او سپری کنید ، زیرا شما آرزوها و رویاهایی فراتر از محدوده روابط خود دارید. و علاوه بر این ، دو نفر فقط قبل از اینکه از یکدیگر خسته شوند می توانند اینقدر زمان را با هم بگذرانند ، بنابراین کمی فضای برای هر دوی شما مفید خواهد بود.

معیارهای انتخاب همسر

اعلام می کند که چرا از شما قدردانی می کند

فردی که با او ازدواج می کنید باید بیان کند که چرا از شما قدردانی می کند ، نسبت به شما چه احساسی دارد و چه خصوصیات جسمی در مورد شما وجود دارد که به نظر او جذاب ، خوش تیپ ، سکسی یا گرم است. آسان است احساس کنید شریک زندگی شما بدون تعارفات گاه به گاه به شما اهمیتی نمی دهد بلکه این احساس دائمی است.

حاضر به سازش است

یکی از معیارهای انتخاب همسر این است که فردی که با او ازدواج می کنید نباید یک فرد ضعیف باشد که به هر هوی و هوس شما خم شود ، اما این بدان معنی نیست که آنها لجبازی می کنند. بندرت اتفاق می افتد که نیمی از زوجین در هر بحثی صد در صد درست یا غلط باشند. پاسخ معمولاً در جایی از وسط نهفته است. شریک زندگی شما باید مایل باشد از طریق هر مسئله خاصی با شما صحبت کند و مصالحه ای انجام دهد که شاید دقیقاً همان چیزی نباشد که هر یک از شما می خواهید ، اما با این وجود برای هر دو شما منصفانه است.

به مادر و پدر شما احترام می گذارد

شخصی که با او ازدواج می کنید لازم نیست از گذراندن وقت با خانواده شما لذت ببرد (فقط از هر متاهلی که می دانید چه احساسی نسبت به همسر خود دارند ، بپرسید تا بفهمد که این ایده چقدر غیرواقعی است) ، اما هنوز هم باید احترام کافی برای این کار داشته باشند بدون شکایت در تعطیلات و موارد خاص که برای شما مهم است در کنار خانوادتان باشد.

 اعتماد شما را برمی انگیزد

فردی که با او ازدواج می کنید باید فردی باشد که آنقدر به او اعتماد دارید که احساس می کنید می توانید هر چیزی را به او بگویید. اگر احساس می کنید باید چیزهایی درباره گذشته یا شخصیت خود را پنهان کنید ، این می تواند نشانه ای باشد که با یک فرد اشتباه قرار می گذارید.

می تواند نقایص خود را بپذیرد

شخصی که با او ازدواج می کنید لازم نیست کامل باشد ، اما باید آنقدر صادق باشد که وقتی اشتباه می کند آن را بپذیرد. اشکالی ندارد که مرتکب اشتباه شود به شرطی که عذرخواهی صادقانه و توضیحی صادقانه به دنبال داشته باشد. اما اگر شریک زندگی شما از هرگونه درگیری جلوگیری می کند ، کوتاه آمدن را انکار می کند و مایل به عذرخواهی نیست ، ممکن است بخواهید کشتی را رها کنید مگر اینکه با طوفان مداوم اختلافات زناشویی روبرو شوید و به نظرتان سرگرم کننده بیاید

علاقه شما را مجذوب خود می کنند

فردی که با او ازدواج می کنید باید به همان روشی که یک فیلم خوب انجام می دهد شما را جذب کند و این یکی از معیارهای انتخاب همسر است. مهم نیست که چند بار آن را تماشا کنید بلکه از این تجربه لذت می برید و به نظر می رسد که همیشه با هر بار مشاهده مجدد متوجه چیز جدیدی می شوید. اگر آنها قادر به حفظ علاقه شما برای فعالیت طولانی مدت نیستند ، به هیچ وجه نمی توانید انتظار موفقیت در روابط طولانی مدت را داشته باشید.

دیدگاه مشابه شما در مورد آینده دارد

شخصی که با او ازدواج می کنید لازم نیست دقیقاً در مسیر زندگی شما قرار داشته باشد ، اما مسیرهای شما باید در مکان های کافی همگرا شوند تا بتوانید هر دو با هم به مقصد نهایی برسید. به عبارت دیگر: اگر شریک زندگی شما می خواهد به خارج از کشور سفر کند ، اما از اینکه حتی سوار هواپیما شوید خیلی ترسیده اید ، ممکن است با مشکلی روبرو شوید.

بدون انتظار چیزی فداکاری می کند

فردی که با او ازدواج می کنید باید آنقدر فداکار باشد که با یک عمل مهربانانه کوچک گاه به گاه شما را غافلگیر کند ، بدون اینکه انتظار داشته باشد چیزی از آن خارج شود. اگر تا به حال با یک مرد (یا زن) قرار ملاقات داشته اید که فقط به این دلیل که شما را برای یک شام فانتزی بیرون آورده اند ، انتظار "شلوغ کردن و هیجان زده شدن" را دارد ، شاید اشتباه می کنید. هیچ بدتر از افرادی نیست که برای خوب بودن هدیه نمی دهند بلکه نتیجه ای از پیش تعیین شده در ذهن خود دارند.

دائما در رقابت با شما نیست

فردی که با او ازدواج می کنید حق دارد در صورت پیروزی در یک مسابقه پوکر یا یک بازی روی صفحه ، رقص تاچ داون را انجام دهد ، اما زندگی شما به گونه ای نباید باشد که گویی هر لحظه رقابت با شخص دیگری است.

می توانند در لحظه کنونی با شما باشند

فردی که با او ازدواج می کنید باید بتواند از یک شام عاشقانه یا اتومبیل سواری با هم لذت ببرد بدون اینکه مجبور شود هر چند ثانیه یک بار از تلفنش فرار کند. آیا واقعاً می خواهید بقیه زندگی خود را با شخصی سپری کنید که نمی تواند عمل ساده نگاه کردن به چشمان شما ،در حضور شما و لذت بردن از سکوت را درک کند؟

حاضر است با مشکلات روحی خود مقابله کند

ممکن است شخصی که با او ازدواج می کنید چند اسکلت در کمد لباسش داشته باشد و اشکالی ندارد. ما هرگز به شما نمی گوییم با شخصی ازدواج نکنید فقط به این دلیل که از الکل یا افکار خودکشی رنج می برد. اما مایل نبودن برای مقابله با این موانع ، داستان متفاوتی است.

نمی گذارد مشکلات درونش تلنبار شود

فردی که با او ازدواج می کنید نباید زنده ترین افکار و احساسات خود را در پس یک راز پنهان نگه دارد. آنها باید مایل باشند هر وقت مشکلی آنها را آزار می دهد صحبت کنند ، بنابراین شما می توانید به صورت تیمی این مسئله را حل کنید. مشکلاتی که وجود دارد راهی برای تشدید است ، بنابراین شما احتمالاً نمی خواهید با شخصی ازدواج کنید که سدی از مشکلات را ایجاد می کند که نمی توان با آن مقابله کرد.

به شما وفادار می ماند

شخصی که با او ازدواج می کنید باید به شما و فقط شما وفادار باشد (مگر اینکه هر دو خلاف این توافق کرده باشید). معمولاً از مردم می خواهیم که شرکای خائن خود را ببخشند ، اما این یکی از زمینه هایی است که شما ممکن است نخواهید به یک نفر فرصت بدهید و نمی توانیم شما را سرزنش کنیم.

معیار ازدواج

در برابر تغییر مقاوم نیستند

فردی که با او ازدواج می کنید نباید در برابر تغییر مقاومت کند. گاهی اوقات زندگی درهای باز فرصتی را برای ما ایجاد می کند که می تواند منجر به حرفه ای جدید ، خانه ای جدید ، زادگاه جدید یا (امکانات بی حد و حصلی را که می تواند در اینجا وجود داشته باشد قرار دهید). اگر دوست دارید بداهه کارهایی را انجام دهید پس نباید با یک شریک سخت گیر زندگی کنید که آنقدر از تغییر می ترسد که حتی در مورد با شما مشکل دارد.

مسئولیت پذیر است

در معیارهای انتخاب همسر فرد باید خود را مانند یک بزرگسال مسئولیت پذیر بداند، نه مانند یک نوجوان بی پروا. در حالی که زندگی برای سرگرم کردن است ، به این معنی نیست که باید شبیه یک خرید و تفریح باشد. اگر شریک زندگی شما درگیر بدهی است ، یا پس از پرداخت از عهده پرداخت خود برنمی آید ، یا بیکار است و به نظر نمی رسد که اهمیتی برای او داشته باشد ، مشکلات مالی او به محض اینکه حل نشود به یک منبع استرس ثابت تبدیل می شود پس بیشتر دقت کنید.

همانطور که هستی شما را دوست دارد

. فردی که با او ازدواج می کنید هرگز نباید احساس حقارت ، عدم پذیرش یا "به اندازه کافی خوب نبودن" برای شما داشته باشد. بله ، آنها باید شما را تشویق کنند که خودتان را بهبود ببخشید ، اما باید این کار را با ساختن شما انجام دهند (نه اینکه شما را از بین ببرند). اگر آنها نمی توانند شما را دوست داشته باشند - همه وجود شما! حتی ویژگی های عجیب و غریب ، ناجور و معیوب  شما را- پس او لیاقت شما را ندارند.

ازدواج برای همه مناسب نیست ، بنابراین هرگز احساس نکنید که "مجبورید" ازدواج کنید فقط به این دلیل که "جامعه چنین گفته است". بسیاری از افراد خوشبخت بدون نیاز به مجوز ازدواج شکوفا شده اند. اگر نمی خواهید ازدواج کنید ، نکنید. این زندگی شماست ، بنابراین بدون عذرخواهی کارهای خود را انجام دهید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/