بهترین راه برای بخشیدن خیانت همسر | کلاس خودتان را حفظ کنید

بخشیدن خیانت

بخشیدن خیانت همیشه آسان نیست. در بعضی مواقع دردناکتر از زخمی که ما متحمل شده ایم، بخشیدن زخمی است که آن را وارد کرده است، با این حال صلح بدون بخشش وجود ندارد. اگرمی خواهید به آرامش درونی برسید باید خیانت را هرچند دردناک ببخشید و فراموش کنید حتی اگر نخواهید به رابطه عاطفی تان ادامه دهید.

10 قدم برای بخشش شخصی که به شما خیانت کرده است

در اینجا 10 مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه شخصی را که به شما خیانت کرده است ببخشید. در حقیقت ، اینها نه تنها به شما کمک می کنند تا با خیانت به گونه ای مقابله کنید که به شما یا کسی آسیب نرساند بلکه به شما کمک می کند تا به یک احساس آرامش درونی برسید.

یک مهمانی "لعنت بهت" را برپا کنید

احساس اولیه ای که از خیانت ناشی می شود به طور کلی خشم است. شما به یک آتشفشان خشم تبدیل می شوید که مملو از گدازه انتقام است و می تواند هر کسی را که در راه شما قرار دارد بسوزاند بنابراین به جای اینکه به یک واکنش تند و تیز بپردازید که ممکن است بعدا پشیمان شوید ، برای خود یک مهمانی "لعنت بهت" برگزار کنید. قوانین این مهمانی ساده است. شما هم میزبان و میهمان هستید. شما داستان خیانت را با صدای بلند بخوانید و هر چند بار که خواستید آن را تکرار کنید. سپس به تصویری از شخصی که به شما ظلم کرده است نگاه کنید و آن را خراب کنید و بدانید که هیچ منعی وجود ندارد. شما با این مهمانی تلخی سمی را آزاد می کنید که خیانت ایجاد کرده است. به نوعی با پذیرش شرایط با طرف مقابل صلح می کنید. همچنین به شما کمک می کند تا از تنش جنون آمیز خلاص شوید.

خود را به جای فرد خطاکار قرار دهید

من می دانم که گفتن آن آسان تر از انجام است اما در مورد آن فکر کنید. هیچ شخصی با نفرت ، فریب ، خشم و خیانت در خون خود متولد نشده است. این تجربیات او در زندگی است که او را اینگونه شکل داده است. بیشتر اوقات ، شخصی که به شخص دیگری آسیب می رساند سابقه آسیب دیدن خودش را دارد یا این که ممکن است از یک اختلال پاتولوژیک رنج ببرند. عصبانیت و نفرت معمولاً در قلبی آسیب دیده و آسیب دیده زندگی می کنند. افرادی با چنین نفرت در درون خود از روی انتقام عمل می کنند. آنها احساس می كنند كه اعمالشان كاملاً موجه است زیرا دنیا به دلیل بدرفتاری با آنها سزاوار بازپرداخت است. بنابراین ، خطاکار خود را به عنوان یک قربانی تصور کنید و با او همدردی کنید. ما نمی گوییم عمل نادرست را بپذیرید بلکه به بیماری آنها اعتراف کنید و نفرت خود را کنار بگذارید تا اگر می خواهید بخشیدن خیانت همسرتان راحت باشد. 

 پخش وضعیت رقت بار خود را متوقف کنید

وسوسه برای به اشتراک گذاشتن داستان خود با دیگران و سرزنش همسر خیانتکار غیرقابل مقاومت است. اما ما به شما توصیه می کنیم که از این وسوسه دور شوید زیرا کمکی نمی کند. وقتی دائماً داستان را تکرار می کنید،نشان می دهد که در مسئله گیر کرده اید. شما هر بار که داستان را روایت می کنید مدام به خود آسیب می رسانید و در نتیجه ، زخم ها تازه می مانند. شما خود را قربانی می کنید و در یک منطقه راحت برای خود ترحم می نشینید که در آن بد گفتن از فرد خاطی به عنوان یک مرهم آرامبخش برای شما عمل می کند.

این بازی سرزنش می تواند بیش از سود، ضرر داشته باشد. بنابراین برای جلب همدردی دیگران گفتن داستان خود را مانند سابقه ای شکسته خورده متوقف کنید. احتمال این وجود دارد که اکثر افراد فقط داستان شما را به عنوان یک منبع سرگرمی تلقی می کنند و شایعاتی را برای شما به وجود آورند. این فرصت را به آنها ندهید، عزت خود را دست نخورده حفظ کنید. ما به شما نمی گوییم که در سکوت رنج ببرید بلکه می گوییم که اگر مجبورید داستان خود را به اشتراک بگذارید ، پس آن را با عزیزان خود انجام دهید - افرادی که شما را درک می کنند ، از شما حمایت می کنند و آرزوی سلامتی شما را دارند.

 تکنیک آتش زدن نامه

ذهن و قلب چیزهای زیادی برای گفتن دارند ، مخصوصاً وقتی صدمه می بینند و بعضی اوقات دوستانی ندارید که بتوانید تجربه تلخ خود را با آنها در میان بگذارید و آرامشی پیدا کنید. این می تواند احساس تنهایی و درماندگی در شما ایجاد کند. بنابراین برای مقابله با چنین شرایطی توصیه می کنم تکنیک "آتش زدن نامه" را امتحان کنید. در این فرآیند ، شما ابتدا نامه ای می نویسید که در آن همه چیز مربوط به حادثه را قلم می زنید. این محتوا می تواند شامل احساسات شما درباره فرد خطاکار باشد. عصبانیت ، سوالات ، اندوه و درد خود را بنویسید. چیزی را پشت سر نگذارید. سپس درمورد اینکه چگونه او را به خاطر کارهای ناشایست خود بخشیده اید و ادامه می دهید ، بنویسید. حالا نامه را با خیال راحت بسوزانید. غم و اندوه و عصبانیت خود را با کاغذ می سوزانید. همانطور که می بینید دود توسط کاغذ دفع می شود ، تمام بدبینی و منفی نگری را که از هر سلول بدن شما آزاد می شود ، تجسم کنید. بعد از اتمام تمرین احساس سبکی خواهید کرد و بخشیدن خیانت هم راحت تر خواهد بود.

بخشیدن خیانت همسر

از خیانت درس بگیرید

با بدرفتاری یا خیانت به عنوان یک آموزش رفتار کنید. بفهمید چه اشتباهی رخ داده است ، چگونه در موقعیت اشتباه موقعیت قرار گرفته اید و درس خود را از آن بیاموزید. اگر در رابطه بودید ، به عقب برگردید به نقاطی که پرچم های قرمز را نادیده گرفتید و از رفتار بد شریک زندگی خود حمایت کردید. اشتباهاتی که منجر به وضعیت اسفبار کنونی شما شده اند را یادداشت کنید و درس هایی را که از این تجربیات آموخته اید بنویسید، آنها را بخوانید و آنها را جذب کنید. این روش شما را بعنوان یک فرد در برخورد با شرایط مشابه در آینده آگاه خواهد کرد و قادر خواهید بود بدون اینکه دوباره قربانی شوید ، از عهده آن برآیید. در اینجا رفتارهای نشان دهنده خیانت را بخوانید.

آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید

ما به شما نمی گوییم که اشتباهی را بپذیرید یا تحمل کنید. ما به شما می گوییم که شرایط را بپذیرید ، از آن بیاموزید ، خود را سازگار کنید و ادامه دهید. یک دلیل عمده که ما نمی توانیم افرادی را که به ما آسیب زده اند ببخشیم این است که از پذیرفتن آنچه اتفاق افتاده امتناع می ورزیم. ما چنان از کینه و انتقام کور شده ایم که دائماً در مورد آسیب دیدگیمان جستوجو می کنیم. در نتیجه ما نمی توانیم پیش برویم و در زندگی پیشرفت کنیم.

ما بیشتر از درک واکنش نشان می دهیم؛ بنابراین تمام پاسخ های ما به موقعیت ها توسط این خشم فروپاشیده و صدمه دیده هدایت می شوند. بپذیرید که اشتباهی رخ داده و نمی توانید به گذشته برگردید و چیزها را تغییر دهید اما می توانید از درسی که به شما آموخته سپاسگزار باشید. هیچ چیز در زندگی به صورت رایگان به دست نمی آید. بعضی اوقات شما را مجبور به تحمل درد می کند تا به یک فرد بهتر و قوی تبدیل شود. بنابراین پذیرش ، شما را به بخشش می کشاند. خیانت را نپذیرید بلکه واقعیتی را که اتفاق افتاده است تا بخشیدن خیانت برای شما تبدیل به زجر و عذاب نشود.

تمرکز بر بهبود خود

اگر نمی توانید خود را متقاعد کنید به بخشیدن خیانت همسر یا عشقتان بکنید ، پس به مزایایی که بخشش برای شما در نظر دارد فکر کنید. به محض اینکه شخصی را ببخشید ، خود را از تمام منفی ها جدا می کنید. دیگر خود را قربانی نمی بینید، شما کنترل زندگی را در دست می گیرید و روی چگونگی بهتر کردن زندگی تمرکز می کنید. بنابراین ، بخشش به شما قدرت می دهد. حواس پرتی به شما کمک می کند زیرا منبع جدیدی از خوشبختی پیدا خواهید کرد. جملات طلایی فرانک سیناترا را به یاد بیاورید - "بهترین انتقام موفقیت عظیم است". به هر حال شما به شخصی که به شما خیانت می کند می خواهید چه پیامی بدهید؟ اینکه شما هنوز در گذشته زندگی می کنید ، تسلیم منفی ناشی از عمل نادرست آنها شده و اجازه می دهید بهتر از شما باشند؟ نه. شما می خواهید پیامی را ارسال کنید که می گوید: "هی تو حالا پرواز من را ببین". 

قهرمان داستانی باشید که در نهایت برنده می شود

بخشیدن خیانت کمتر مربوط به آن است که شما به دیگران لطف می کنید بلکه در درون به خودتان کمک می کنید. به جای اینکه داستان خود را به عنوان یک داستان تاریک و غم انگیز با اوج دلخراشی روایت کنید که در آن وضعیت شما از زندانی در زندان گوانتانامو بدتر است ، سعی کنید آن را به عنوان یک داستان که با خیانت روبرو شدید و از آن عبور کردید روایت کنید. ذهن یک مکان خنده دار است اگر آن را فریب دهید و باور کنید که خود را از همسر خیانتکار جدا می کنید و اجازه نمی دهید او بر شما تأثیر بگذارد ، در نهایت خودتان به داستان خود ایمان می آورید و تجلی شما در واقعیت به ثمر می نشیند. شما خیلی سریعتر از این شکست بهبود خواهید یافت و احتمالاً خود را متعجب خواهید کرد. بنابراین این تکنیک را امتحان کنید. قهرمان داستان خود باشید. یک قهرمان که در پایان برنده می شود. داستان هایی با پایان خوش همیشه فیلم های پرفروش هستند!

کلاس خود را حفظ کنید

به شما خیانت شده و عصبانی هستید،بله! شما می خواهید انتقام بگیرید و احتمالاً فرد مورد نظر را سرزنش کنید و حتی کتک بزنید اما به جای اینکه به این انگیزه ها عمل کنید و کاری را انجام دهید که پشیمان شوید ، کلاس خود را حفظ کنید. مقداری عزت در پریشانی داشته باشید. برای انتقام جویی لازم نیست خودتان را تا سطح آنها پایین بیاورید زیرا این کار باعث می شود شما همانند آنها باشید بلکه با بخشیدن خیانت حتی در ظاهر نشان دهید که چه انسان بزرگی هستید.

راه بخشیدن خیانت همسر چیست؟

اولین قدم در بخشیدن خیانت همسر این است که عصبانیت و خشم خودتان را بیرون بریزید،وقتی از حجم عصبانیت و خشم شما کم شد خودتان را جای همسرتان بگذارید و او راهم درک کنید. سعی کنید روی خودتان تمرکز کنید و کلاس و عزت نفستان را حفظ کنید و سپس در آرامش با همسرتان صحبت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/