ازدواج مجدد بعد از طلاق | آیا آماده ازدواج هستم؟

ازدواج مجدد

شما بعد از طلاق با کسی آشنا شده اید ، عاشق شده اید و آماده ازدواج مجدد هستید یا نه؟ آیا ممکن است دلیل تمایل شما برای ازدواج دوباره پیچیده تر باشد؟ عشق تنها عامل تحریک کننده هنگام ازدواج است ، به ویژه برای بار دوم یا حتی سوم. درک انگیزه های واقعی شما از تمایل به ازدواج می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید ازدواج چقدر موفق خواهد بود.

آیا آماده ازدواج مجدد هستید؟

قبل از تعهد به ازدواج دیگر ، از خود بپرسید که چرا این قدم را برمی دارید؟ زمانی را که برای اطمینان از مناسب بودن ازدواج مجدد صرف می کنید ، می تواند در آینده شما را از درد روحی زیادی نجات دهد. قبل از تصمیم به ازدواج دوباره حتما به نکات زیر دقت کنید.

آیا تو تنهایی؟

بعضی از افراد نمی توانند تنها باشند و اگر عضوی از یک خانواده نباشند احساس کامل بودن نمی کنند. آنها تنهایی خود و احساس عدم وابستگی را دوست ندارند.

مسئله ای که اجازه نمی دهد تنهایی انگیزه شما برای دوباره ازدواج کردن را فراهم کند این است که اگر ازدواج دوم ازدواج بدی باشد ، نسبت به قبل از ازدواج تنهاتر خواهید بود.این یک رابطه عالی است که باعث می شود فرد احساس تنهایی کند نه ازدواج.

آیا نیاز مالی دارید؟

نیاز مالی می تواند انگیزه بزرگی برای ازدواج مجدد برخی افراد باشد به ویژه مادران مجردی که برای حمایت و مراقبت از کودکان تلاش می کنند. اما صرف نظر از جنسیت خود به خاطر مشکل مالی با کسی ازدواج نکنید زیرا این امر فشارهای مالی را از بین می برد اما زندگی موفقی نخواهد بود.

آیا جذابیت شدید جنسی (و فقط همین) وجود دارد؟

هوس عشق نیست، تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد و انتظار داشتن رابطه جنسی تا زمان ازدواج به دلایل شرعی یا اخلاقی دلیل بر عجله در ازدواج دیگر نیست. جذب جنسی می تواند شما را نسبت به ویژگی های منفی شخصیتی در یک شریک زندگی و روابط منفی کور کند. منتظر بمانید تا هوس از بین برود. قبل از اینکه متعهد شوید زمان خود را با شخصی که می خواهید با او رابطه برقرار کنید سپری کنید.

آیا احساس فشار می کنید؟

شما طلاق ناخوشایندی داشته اید. دوستان و خانواده شما با نگرانی از سلامتی شما مراقبت کرده اند و آنها می خواهند شما را دوباره شاد و همراه ببینند. تعجب نکنید اگر آنها در اولین علامت رابطه عالی شما شروع به صحبت درمورد ازدواج می کنند.

این واقعیت که خانواده و دوستان شما را برای ازدواج مجدد تحت فشار قرار می دهند بیشتر به این معنی است که ناراحتی خود را از فکر تنها بودن شما راحت کنند تا این که شما در یک ازدواج سالم ببینند. اجازه ندهید دیگران به جای شما تصمیم بگیرند.

آیا از نظر احساسی آماده هستید؟

شما می دانید که چه کسی هستید - و دوست دارید چه کسی باشید؟ شما یادگیری و رفتار مناسب و لازم برای برطرف کردن مشکلات زناشویی و روابط را دارید؟ می توان با شرایط سخت اجتناب ناپذیر در ازدواج مقابله و رسیدگی کرد؟

شما از ازدواج قبلی خود هیچ مشکل برجسته ای ندارید. هنگامی که صحبت از همسر سابق شما می شود ، شما می توانید یک رابطه مدنی و یک پدر و مادر به صورت سالم را به خاطر بیاورید. هیچ درد حل نشده یا خشم باقی مانده وجود ندارد و شما باید درس های ارزشمندی را برای ازدواج دوم خود از ازدواج قبلی خود بیاموزید.

ازدواج مجدد

 آیا شما برای رابطه وقت صرف کرده اید؟

یک مطالعه از دانشکده روانشناسی حرفه ای در دانشگاه اقیانوس آرام نشان داد که بین مدت زمان همسریابی و موفقیت در زندگی زناشویی رابطه زیادی وجود دارد.هرچه بیشتر ملاقات کنید ، شناخت بهتری خواهید داشت که این مساوی با رضایت بیشتر در ازدواج خواهد بود.

 آیا رابطه شما از نظر احساسی پایدار است؟

اگر رابطه شما با درگیری ، آشفتگی ، خیانت و دائما از هم پاشیدن و آشتی کردن باشد ، شما ثبات برقراری رابطه سالم در طول ازدواج را ندارید.

آیا ارزش ها و اعتقادات مشابهی دارید؟

زوج های متاهل خوشبختانه اشتراکات زیادی دارند. داشتن دیدگاه های همفکر در مورد موضوعاتی که برای هر دوی شما مهم است ، چسبی است که زن و شوهر را بهم می چسباند. داشتن باورها ، ارزش ها و اخلاق مشترک با موفقیت زناشویی همراه است و کمتر با بی ثباتی و طلاق در ازدواج ارتباط دارد.

نشانه هایی که ثابت می کند آماده ازدواج مجدد نیستید

حتی اگر سالها از زمان طلاق شما گذشته باشد ممکن است بازهم آماده ازدواج نباشید. تا زمانیکه برخی مشکلات و موضوعات را با خودتان حل نکرده اید هرگز وارد زندگی مشترک نشوید. اگر رفتارهای زیر را دارید در ازدواج دوم یا سوم خود احتیاط کنید:

  • اگر هنوز درگیر گذشته و ازدواج قبلی تان هستید
  • اگر آزارهای روحی و جسمی که در زندگی مشترک داشته اید را فراموش نکردید
  • اگر مدام افرادی که بر سر راهتان قرار گرفته را با همسر سابقتان مقایسه می کنید
  • اگر هنوز در شبکه های اجتماعی و یا واقعیت پیگیر زندگی شخصی و اجتماعی همسر سابقتان هستید
  • اگر خودتان را مقصر برهم خوردن زندگی مشترک سابقتان می دانید
  • اگر به دنبال پر کردن تنهایی خود هستید و اهمیت ویژه ای به اخلاق و رفتار طرف مقابل نمی دهید

چه زمان آماده ازدواج مجدد هستیم؟

ازدواج مجدد برخلاف ازدواج نخست سختگیری های خاصی دارد که باید به افراد حق داد. با این حال اگر مدام درگیر گذشته نیستید، به خاطر تنهایی و فشار مالی نمی خواهید ازدواج کنید و اگر وقت کافی برای شناخت همدیگر صرف کرده‌اید به احتمال زیاد آماده ازدواج هستید.

چند سال بعد از طلاق آماده ازدواج دوباره هستیم؟

قانون ثابتی وجود ندارد، ممکن است برخی ها کمتر از یک سال به این آمادگی و شرایط روحی برسند و برخی ها سالهای سال درگیر مشکلات روحی و روانی ازدواج اولشان باشند. هر زمان که احساس کردید روح و ذهنتان آماده پذیرش شریک زندگی است این تصمیم را بگیرید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/