چطور با همسر خیانتکار رفتار کنیم؟

رفتار با همسر خیانتکار

خیانت دیدن احساس افتضاحی است ، اما نحوه برخورد با آن می تواند سهم بزرگی در روند بهبودی شما داشته باشد. چه بخواهید رابطه را دوباره بسازید و چه تصمیم بگیرید که همه چیز را پایان دهید باید بیاموزید که چگونه می توانید خوب شوید و به زندگی ادامه دهید. برای فهمیدن چگونگی رفتار با همسر خیانتکار این مقاله را بخوانید.

رفتار با همسر خیانتکار چگونه است؟

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید اعتماد خود را دوباره برقرار کنید

وقتی همسر شما خیانت می کند ، این اعتماد را نقض می کند و این چیزی است که ممکن است نشان دهد که این فرد شایسته یا دارای توانایی برای یک رابطه سالم نیست. از یک سو ، افراد خوب هم گاهی گزینه های بدی را انتخاب می کنند و اگر واقعاً متأسف باشند و بتوانند جبران کنند ، گذشت می تواند به یک رابطه حتی بهتر منجر شود. از طرف دیگر اگر به سادگی نمی توانید به شخص مقابل اعتماد کنید این رابطه به طور کامل از بین رفته است. برخی از موارد مهم را باید در نظر گرفت:

  • آیا واقعاً شریک زندگی شما متاسف است؟
  • آیا او داوطلبانه به شما گفته یا از شخص دیگری اطلاع پیدا کرده اید؟
  • آیا این نوع رفتارها قبلاً اتفاق افتاده است ، یا او قول داده است که این کار را انجام ندهد و ادامه داشته یا بدتر شده است؟
  • آیا شریک زندگی شما مایل است برای اصلاح روابط مشاوره ازدواج ، ترک کار ، نقل مکان و غیره ، گام هایی برای اصلاح روابط بردارد؟
  • آیا احساس می کنید می خواهید دوباره به این شخص اعتماد کنید؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این وجود ندارد، این کاملاً به شخص خیانت دیده بستگی دارد. احساسات ممکن است با گذشت زمان و تجربه بیشتر با شریک خائن تغییر کنند. دوستان و نزدیکان خوش فکر ممکن است بخواهند برای تصمیم سریع و قطعی ، توصیه های ساده ای ارائه دهند. توجه داشته باشید که در اکثر موارد لازم نیست بلافاصله تصمیم بگیرید، این زندگی شماست.

ماهیت خیانت شریک زندگی خود را درک کنید

مردان به دلایل مختلف خیانت می کنند و این همیشه به دلیل رابطه جنسی نیست. بعضی اوقات افراد به دلیل اینکه به دنبال ارتباط عاطفی هستند، سعی در مقابله با بحرانی را دارند یا به دنبال فرار هستند و خیانت می کنند. با این حال این بهانه و دلیلی برای این رفتار نیست. تصور نکنید که خیانت شریک زندگی شما تماماً جنسی بوده است. قبل از تصمیم گیری بدانید که چرا آنها خیانت کرده اند. سعی کنید به شریک زندگی خود بگویید ، "من باید بدانم که چرا خیانت کردی و چه کسی بود. لطفاً با من صادق باش و بگو چه اتفاقی افتاده است."توجه داشته باشید که ممکن است آنها واقعاً ندانند که چرا خیانت اتفاق افتاده است. آنها ممکن است واقعاً عمیقاً به آن فکر نکرده باشند ، یا حتی اگر فکر کرده باشند ، هنوز هم واقعاً نمی دانند که چرا و ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که توسط خود شخص کاملاً درک نشده باشد.

این بهانه نیست و متوجه شوید که "من نمی دانم" ممکن است پاسخ صادقانه باشد. برخی از دلایل رایج عبارتند از:

  • جذابیت برای شخص دیگری
  • تمایل به توجه ، هیجان یا تازگی
  • یک ازدواج بی دردسر
  • ارتباط ضعیف ، استرس در ازدواج
  • جدا شدن والدین
  • اگر والدین فرد خیانت کرده بودند (مخصوصاً همان جنسیت)
  • بیماری روانی یا اختلالات

از همسرتان بخواهید ارتباطات خود را با شخص ثالث قطع کند

طرف سوم (یا حتی چهارم یا پنجم) برای ادامه حیات رابطه باید دور از ذهن همسرتان باشد. مرزها شکسته شده و باید به گونه ای احیا شوند که از رابطه عاطفی شما محافظت کند. این به این معنی است که از شریک زندگی خود بخواهید تمام روابط خود را با آن فرد قطع کند. اگر شخص ثالث همکار یا شخص دیگری باشد که شریک زندگی شما روزانه می بیند ، این قطع رابطه ممکن است دشوار باشد. این کار ممکن است نیاز به تغییر در سبک زندگی داشته باشد ، مانند ترک کار یا انتقال به یک شهر جدید.

اگر رابطه عاطفی با یکی از اعضای بسیار نزدیک خانواده باشد ، این امر می تواند بسیار ناجور و دشوار باشد. نه تنها رابطه عاشقانه شما ، بلکه روابط نزدیک خانوادگی نیز آسیب دیده است. اگر شریک زندگی شما تمایلی به قطع ارتباط با شخص ثالث ندارد ، ممکن است نشانه این باشد که آنها تمایلی به قطع خیانت ندارند. در این حالت ممکن است نتوانید رابطه را ترمیم کنید و نحوه رفتار با همسر خیانتکار هم اهمیت چندانی نخواهد داشت.

رفتار با همسر خیانتکار

هنگامی که آماده هستید با شریک زندگی خود حرف بزنید

فهمیدن اینکه همسرتان رابطه دیگری داشته است احتمالاً باعث می شود سطح بالایی از ناراحتی عاطفی را تجربه کنید. ممکن است قبل از اینکه بتوانید با همسرتان در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید به مدتی زمان نیاز داشته باشید. بحث و گفتگو در مورد رابطه مهم است تا بتوانید در روابط خود پیش بروید ، اما احساس نکنید که باید فوراً در مورد این مساله با شریک زندگی خود بحث کنید. به خودتان زمان دهید و وقتی احساس آمادگی کردید در مورد آن صحبت کنید.

اگر همسرتان شما را تحت فشار قرار می دهد تا صحبت کنید ، جمله ای از جمله این را بگویید: لطفاً با دادن فضا و زمان به من عشق خود را به من نشان بده. عصبانی بودن اشکالی ندارد، شما حق دارید آسیب دیده و عصبانی و خشمگین باشید و بیان این خشم درست است ، زیرا خیانت دیدن اشکال شما نیست  و شریک زندگی شما باید بداند که اعمال او بر شما تأثیر می گذارد. صادق و صریح نبودن در این مورد و عدم ابراز خشم بدان معنی است که او مجبور نیست با واقعیت آنچه انجام شده روبرو شود. اگر بخواهید این احساسات طبیعی را پنهان کنید ممکن است، آسیب ببینید. اگر او سعی می کند شما را سرزنش کنند ، این نشانه این است که نمی خواهد مسئولیت کارش را قبول کند.

در مورد روابط خارج از ازدواج خود حد و مرزی تعیین کنید

خیانت اغلب زمانی اتفاق می افتد که مرزهای روابط سالم رعایت نشوند. شما کاملاً حق دارید که بفهمید دلیل این خیانت چیست ، حتی اگر طرف مقابل برای این ماجرا بهانه یا "دلایلی" بیاورد.

به عنوان مثال ، شریک زندگی شما نباید با یک همکار در مورد شما یا مسائل زناشویی شما صحبت کند. شما و شریک زندگی خود می توانید با همکاری یکدیگر لیستی از موضوعات قابل قبول و همچنین موضوعاتی را که برای گفتگو با دوستان و همکاران قابل قبول نیستند ، تهیه کنید.

افراد در دوستی رابطه جنسی ندارند. فرد کسی را نمی بوسد، معاشقه نمی کند ، یا حتی رفتارهای جنسی خفیف نیز انجام نمی دهد.

هیچ رفت وآمد شخصی نباید با افرادی انجام شود که خطر خیانت دارند، صمیمیت عاطفی متعلق به ازدواج است. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید بهترین دوست از جنس مخالف را داشته باشید که به او اعتماد کنید ، اما در برخی مواقع این دوستی می تواند از مرز مناسب عبور کند.

در طول روز شما را از مکان بودنش مطلع کند

برای برقراری مجدد اعتماد ، شریک زندگی شما باید درک کند که اعتماد شما را از دست داده است. به همین دلیل ، شما باید بدانید که همسرتان در همه حال کجاست. این ممکن است از نظر شریک زندگی شما ناعادلانه به نظر برسد ، اما اگر آنها متعهد به جلب مجدد اعتماد شما باشند ،این کار را انجام می دهند. احتیاط کنید که هنگام انجام این کار به کنترل نپردازید. خوب است که با همسرتان در مورد محل حضور او حرف بزنید، اما پر کردن تلفن او از طریق پیامک یا تماس نحوه درستی از رفتار با همسر خیانتکار نیست و تهدید کردن آنها قطع یا رابطه تان در صورت عدم پاسخ فوری اشکالی دارد. مشکوک بودن قابل درک است ، اما رفتار شما نیز باید مناسب باشد.

درباره خیانت صحبت کنید اما محدودیت هایی را تعیین کنید

شما به عنوان فرد خیانت دیده باید درباره محدودیت های خود و اینکه چه زمانی می خواهید همه چیز را درباره خیانت بدانید، تصمیم بگیرید. یک ایده:

  • هر هفته دو جلسه 30 دقیقه ای ترتیب دهید تا با همسرتان در مورد خیانت صحبت کنید نه اینکه سوالات را در طول هفته پخش کنید.
  • از شریک زندگی خود نخواهید که مواردی را که شنیدن آنها برای شما بسیار آزار دهنده است آشکار کند.
  • شما تصمیم می گیرید چه موقع و چه اطلاعاتی را دریافت کنید.
  • شما این حق را برای خود محفوظ بدانید که از برخی مسائل نیز اطلاع نداشته باشید.

خیانت

با شرایط خودتان همسرتان را ببخشید

شریک زندگی شما ممکن است بسیار ناامید از این باشد که شما همان لحظه بگویید او را می بخشید. گذشت واقعی احتمالاً زمان بر است و هیچ جدول زمانی در این مورد وجود ندارد. فردی که خیانت کرده باید بفهمد که هنگام بهبود روابط حق دیکته کردن خواسته هایش را ندارند. اشکالی ندارد اگر قبل از اینکه شریک زندگی خود را ببخشید، برای او شرط هایی را بگذارید. تجربه خیانت یک زخم عمیق است و گاهی اوقات برای یک رابطه کشنده است به همین دلیل نحوه رفتار با همسر خیانتکار را شما تعیین می کنید.

از یک مشاور کمک بگیرید

رفتار با همسر خیانتکار به تنهایی دشوار است. اگر این موضوع برای شما و همسرتان بسیار دشوار است ، از یک مشاور مجاز که متخصص در زمینه مسائل زناشویی است کمک بگیرید. یک مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند تا با احساسات خود کنار بیایید و گفتگوهای سازنده تری داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که مشاوره ازدواج راه حل فوری ارائه نمی دهد. جلب اعتماد مجدد در رابطه شما زمان بر است؛ مشاوره ازدواج یا زوجین نیز می تواند به روانتر شدن پایان رابطه کمک کند. اگرچه مشاوران تمایل دارند روابط را ترمیم کنند ، اما می توانند به افراد کمک کنند تا تشخیص دهند که چه زمانی این رابطه جواب نمی دهد و نخوه رفتار با همسر خیانتکار چطور باشد.

به یکدیگر اعتماد کنید

برخی از سوالات ابتدایی برای اعتماد به همسرتان عبارتند از:"به یاد می آوری عادت داشتیم دور محله قدم بزنیم و صحبت کنیم؟ امشب چنین کاری کنیم ... چطوره؟ " و یا " آنچه دیروز بین ما اتفاق افتاد چندان خوب پیش نرفت و من می خواهم راه دیگری را امتحان کنم. " این نوع رفتار با همسر خیانتکار می تواند اعتماد را به رابطه باز گرداند.

مراقب نیازهای یکدیگر باشید

برای پیشرفت در روابط خود ، هر دو باید یاد بگیرید که چگونه نیازهای یکدیگر را درک کنید. بهترین راه برای کشف آنچه همسرتان به آن نیاز دارد و اجازه دادن برای فهمیدن درمورد آنچه شما نیاز دارید ، صحبت کردن در مورد آن است. اگر مطمئن نیستید همسرتان چه می خواهد یا به چه چیزی احتیاج دارد ، بهترین راه برای یافتن این سوال ، پرسیدن سوال و گوش دادن به آن است. اگر هنوز مطمئن نیستید ، سوالات بیشتری بپرسید. به عنوان مثال ، می توانید چیزی مانند این بگویید ، "من فکر می کنم آنچه شما از من نیاز دارید ________ است. منظورت این است؟"

قدر یکدیگر را بدانید

نشان دادن قدردانی از طریق تعارف صمیمانه قسمت مهمی از یک رابطه سالم است. اطمینان حاصل کنید که شما و همسرتان از اهمیت تعارف یکدیگر آگاه هستید و هردو می دانید که چگونه این کار را به خوبی انجام دهید. تعارف خوب نه تنها باید صادقانه و خاص باشد ، بلکه باید به جای جمله "تو" به صورت "من" بیان شود. به عنوان مثال ، اگر شریک زندگی شما آشپزخانه را تمیز می کند ، نگویید "تو در تمیز کردن آشپزخانه کار خوبی انجام دادید". درعوض ، بگویید "من از اینکه آشپزخانه را تمیز کردی قدردانی می کنم". استفاده از من به جای تو باعث می شود شریک زندگی شما احساس شما را بفهمد.

از همسرتان بخواهید که تغییر کند

اگر تصمیم گرفتید که همسرتان را ببخشید، باید از شریک زندگی خود بخواهید که رفتارهای قبلی خود را تکرار کند. از شریک زندگی خود بخواهید آن رفتاری را که باید تغییر دهد را بنویسد.

عواقب خیانت مجدد را اعلام کنید

از آنجا که احتمال خیانت مجدد شریک زندگی شما وجود دارد ، باید با همکاری یکدیگر عواقب احتمالی خیانت مجدد را بررسی کنید. این عواقب ممکن است مواردی مانند طلاق یا عواقب دیگر را شامل شود. ممکن است بخواهید این عواقب را به صورت کتبی بنویسید و با یک وکیل مطرح کنید تا از نظر قانونی اجباری باشد.

بدانید چه موقع باید رابطه را خاتمه دهید

اگر علی رغم تمام تلاش شما و کمک به مشاوره ازدواج اوضاع بهبود نیافت ، ممکن است مجبور باشید بپذیرید که رابطه قابل ترمیم نیست. علائمی که نشان می دهد این رابطه غیرقابل ترمیم است عبارتند از:

  • جنگ مداوم
  • عدم توانایی در برقراری ارتباط با شریک زندگی خود
  • ناتوانی در همدردی با همسر خود و یا دریافت آن
  • آسیب و عصبانیتی که با گذشت زمان فروکش نمی کند
  • ناتوانی در بخشیدن شریک زندگی خود

نحوه رفتار با همسر خیانتکار چگونه است؟

نحوه رفتار با همسر خیانتکار بستگی به این دارد که می خواهید او را ببخشید یا نه. نحوه رفتار با همسر خیانتکار وقتی که می خواهید او را ببخشید نباید از سر عجز باشد و باید بدانید چرا به شما خیانت کرده و شرط هایتان برای بخشش را مطرح کنید. همچنین حتما به یک مشاور مراجعه کنید.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من همسرم چند سال پیش بهم خیانت کرده ،بنا به دلایلی که خودم دیدم تو رفتارش و چک کردن گوشیش و.... اما هر کار میکنم که قبول کنه که خیانت کرده زیر بار نمیره هرچی بهش میگم من میدونم خیانت کردی میبخشمت فقط میخوام قبول کنی که خیانت کردی و علت...

سلام من همسرم چند سال پیش بهم خیانت کرده ،بنا به دلایلی که خودم دیدم تو رفتارش و چک کردن گوشیش و.... اما هر کار میکنم که قبول کنه که خیانت کرده زیر بار نمیره هرچی بهش میگم من میدونم خیانت کردی میبخشمت فقط میخوام قبول کنی که خیانت کردی و علت خیانتت رو بگی تا منم بتونم تورو ببخشم و دوباره بهت اعتماد کنم .اما همسرم زیر بار نمیره .چندساله فکرم همش درگیره اینکه شاید دوباره بهم خیانت کنه هر کار میکنم بهش اعتماد کنم نمیشه شما بگید من چیکار کنم؟؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ببینید واقعیت اینکه در اوج دقت به یکسری مسایل باید در همون اندازه و فراتر از اون بتونید کل ماجرا رو یک جا ببنید و صد البته توانایی بخشیدن وفراموش کردن از ذهنتونو تقویت کنید (شتر دیدی ندیدی)

خیانیت دلایل خیلی زیادی میتونه داشته باشه ولی...

سلام
ببینید واقعیت اینکه در اوج دقت به یکسری مسایل باید در همون اندازه و فراتر از اون بتونید کل ماجرا رو یک جا ببنید و صد البته توانایی بخشیدن وفراموش کردن از ذهنتونو تقویت کنید (شتر دیدی ندیدی)

خیانیت دلایل خیلی زیادی میتونه داشته باشه ولی بنظر من در یک جمله یشه اصل ماجرا رو مطرح کردن "ممکن الخطا بودن انسان"
احتمال داره شما خودت خواسته یا ناخواسته خطا کرده باشی و دلیلی برا خطای همسرت ایجاد کرده باشی و احتمال داره اینطور نباشه..
باها باید به همدیگه فرصت بدیم و این فرصت رو با دید تست نفر مقابلمون نبینیم این فرهنگ اشتباهی هست ..
اگر شما برای طولانی مدت زیادی سخت بگیری هم زندگی رو برای خودت و هم همسرت تلخ میکنی و این خودت یکی از بزرگترین لیل ها برای خیانت میتونه باشه -- چون طرح مقابلت میگه من خیانت نکردم و هر روز دارم محکوم میشم یا خیانت کردم و بعد توبه کردم و باز ... / پس دوباره برمیگرده به سمت خیانت --

با تمام وجود ببخشیدش و این فکر که احتمالا دوباره خیانت میکنه رو بریزید دور چون همین تفکرات و انرژی شما میتونه کمک کنه اون به خوب و بد هدایت بشه پس به خوب بودن هدایتش کنید با تفکرات و رفتارت با اعتمادت ...

زندگی شادی داشته باشی عزیزم

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/