بهترین زمان برای داشتن فرزند دوم

فرزند دوم

اگر این مقاله را می خوانید ، احتمالاً از خود می پرسید که آیا اکنون زمان مناسب برای داشتن فرزند دوم است؟ برای برخی از زنان ، این تعجب آغاز می شود که آنها متوجه شده اند که همه دوستان آنها یا مشغول بزرگ کردن کودکشان هستند یا در حال حاضر دوباره کودک تازه متولد شده‌شان را در آغوش گرفته‌اند. شاید شما به صورت عملی فکر می کنید ، اینکه آیا زمان آن رسیده است که در مورد فرزند دوم فکر کنید.

این اغلب به اندازه کافی سخت است که سعی می کنید زندگی خود را با اولین کودک خود برنامه ریزی کند ، اما اکنون اوضاع کمی متفاوت شده است - شما احتمالاً احساسات دیگری را در ذهن خود می گذرانید و به دومین فرزند فکر می کنید. ممکن است نگران باشید که دیگر فقط به خود و شریک زندگی خود نمی رسید. حالا شما باید فرزند اول خود را در نظر بگیرید و اینکه او با ورود یک خواهر یا برادر جدید چه واکنشی نشان می دهد. این یک معضل رایج است: چگونه یک نوزاد جدید در زندگی خانوادگی جای می گیرد بدون اینکه وقت و توجه دیگری از اعضای خانواده بگیرد. اگر شما در این شرایط هستید ، حتما مقاله ما را بخوانید.

واقعیت این است که هیچ وقت مناسبی برای به دنیا آوردن یک فرزند دوم یا حتی اول وجود ندارد. وضعیت خانوادگی شما بی نظیر است و آنچه برای مادر یا بهترین دوست شما مناسب است ممکن است برای شما مناسب نباشد. هر اتفاقی بیفتد ، متوجه خواهید شد که موافقان و مخالفانی وجود دارد و احساس خواهید کرد که در نهایت با شکافی روبرو شده اید که در آن زمان برای شما مفید بوده است.

نکاتی برای آوردن فرزند دوم

در حالی که شما و شریک زندگی خود در مورد ایده فرزند دوم و بهترین موارد برای خانواده خود بحث می کنید، در اینجا چند نکته مفید در مورد آنچه ممکن است دوست داشته باشید در نظر بگیرید آورده شده است.

فرزند اول شما

بعضی از خانواده ها سن اولین فرزندشان را در نظر می گیرند. اگر ترجیح می دهید دو فرزند در سنین نزدیک به هم داشته باشید ، ممکن است همزمان دو فرزند در پوشک داشته باشید. اگر فرزند اول شما هنگام آمدن کودک تازه درگیر احساس سرخوشی و ناامیدی کودک نوپا باشد ، ممکن است برای او ابراز احساسات در مورد کودک جدید دشوار باشد. اگر فرزند اول شما بزرگتر باشد ، ممکن است در اثر فاصله سنی مشترکات دو کودک کمتر باشد.

هزینه های مراقبت از کودک

مراقبت از کودک ارزان نیست و اگر برای مراقبت از فرزندان خود به یک مهد کودک خصوصی متکی هستید ، می توانید صورتحساب ماهیانه خود را با فرزند دوم دو برابر کنید. برخی از خانواده ها داشتن فرزند دوم را تا زمانی که فرزند اول آنها از کودکستان رایگان بهره مند شود یا تا زمان شروع مدرسه تصمیم می گیرند.

 امور مالی خانواده

این فقط مراقبت از کودک نیست که هزینه دارد ، یک نوزاد تازه در سایر مناطق نیز برای شما هزینه دارد. اگر از مرخصی زایمان استفاده کنید ، ممکن است دریابید که در حالی که از کار دور هستید ، درآمد شما کاهش می یابد. همچنین برای پوشک ، بازی و سایر وسایل کودک که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید، هزینه زیادی خواهید کرد. با بزرگ شدن فرزند دوم شما، روزهای تعطیلات و تعطیلات خانواده و همچنین خرید لباس مدرسه گران تر می شوند. همچنین برای مجموعه دیگری از سرگرمی ها ، سفرهای مدرسه و هزینه های دانشگاه نیز هزینه خواهید کرد.

واقعیت بارداری

اگر بارداری اول شما با نگرانی های سلامتی ، قرار ملاقات های مشاور و تختخواب همراه بود ، باید هنگام برنامه ریزی برای نوزاد جدید این مسئله را در نظر بگیرید. حاملگی بدون مشکل نیز با خستگی ، تهوع صبحگاهی و بدخلقی همراه است. در نظر بگیرید که چگونه این مسئله ممکن است بر روی فرزند اول شما تأثیر بگذارد و چگونه می توانید از از اولین فرزند خود در حالی که باردار هستید مراقبت کنید. آیا پشتیبانی لازم را دارید؟ برای کمک به چه کسی می توانید تماس بگیرید؟

 عشق خواهر و برادر

اگر می خواهید فرزندانتان به عنوان همبازی های کوچک ستایش بزرگ شوند (که اینجا و آنجا با حریف اجتناب ناپذیر همراه خواهد بود) ، ممکن است فاصله سنی کوتاه تر بهترین شرط شما باشد. کودکان در سنین نزدیکتر تمایل دارند که علایق ، اسباب بازی ها و دوستان خود را به اشتراک بگذارند. اگر در مورد یک فاصله سنی بسیار بزرگتر تصمیم بگیرید ، ممکن است درک کنید که کودکان در رشد بزرگتر مشترک نیستند و کودک بزرگتر ممکن است بیشتر یک مربی یا نقش مراقبتی را بر عهده بگیرد.

فرزند دوم

سختی های نوزاد تازه متولد شده

آن صبح ها را به یاد می آورید که بدون اینکه حتی یک چشم به هم بزنید ، به اینجا و آنجا می روند؟ نوزاد دیگر به معنای گذراندن همه این موارد است ، بنابراین باید در نظر بگیرید که این دوره چگونه بر فرزند اول شما تأثیر می گذارد. آیا کودک شما می فهمد که شما کودک نیاز به غذا و مراقبت دارید و نمی توانید قطار بازی کنید؟ آیا اولین فرزند شما هنوز شب بیدار می شود و این به این معنی که ممکن است در تمام اوقات شب ها بین بچه ها رفت و آمد کنید؟

استقلال شما

فرزندپروری بچه های کوچک سخت است. شبهای بی خوابی وجود دارد ، دلهره و تنش ، و یک جریان ظاهراً ثابت از نیازها وجود دارد. طاقت فرسا است ، اما یک روز فرزندان شما کمی استقلال می یابند و به شما احتیاج کمتری خواهند داشت. شما می توانید بیشتر اوقات با دوستانتان بیرون بروید ، با پرستار بچه ها تماس بگیرید و زمانی که بچه ها خودشان را سرگرم می کنند برای انجام کارها وقت داشته باشید. داشتن فرزندان در کنار هم ، زمان فرزندآوری فرزندان کوچک را به حداقل می رساند و به شما این امکان را می دهد که استقلال خود را زودتر برگردانید. با فاصله سنی بیشتر ، ممکن است خودتان را دریابید که استقلال خود را فقط چند ماه پس از بازگشت پس از فرزند اول به دست بیاورید.

توجه کامل شما

اولین فرزند شما احتمالاً روزهای تازه متولد شده خود را با توجه کامل شما سپری می کند. شما ممکن است ماه ها فقط به مراقبت از او بپردازید ، آواز بخوانید ، داستان بخوانید و به طور کلی اطمینان حاصل کنید که او همیشه شاد است. اگر از آن روزهای کودک لذت می برید پس ممکن است آرزوی فاصله سنی بیشتری داشته باشید تا به شما اجازه دهد فرزند دوم خود را از همان زندگی شروع کنید. صبح وقتی اولین فرزندتان به مدرسه می رود ، تمام روز را باید روی کودک جدید خود متمرکز کنید. با داشتن فاصله سنی کمتر ، ممکن است احساس کنید که به جای اینکه در هر لحظه روی یک کودک تمرکز کنید ، دائماً نیازهای دو نفر را بررسی می کنید.

سن شما

سن نقش مهمی در این فرایند تصمیم گیری دارد. از آنجا که احتمال باروری با افزایش سن کاهش می یابد ، ممکن است شما آرزو کنید زودتر از این که بچه دار شوید ، بهترین شانس باروری را به خود بدهید. اگر در اواخر زندگی اولین فرزند خود را داشته باشید ، ممکن است احساس کنید که زمان کمی برای انتظار قبل از شروع بارداری دوم وجود دارد. افزایش سن مادر همچنین می تواند خطر برخی از عوارض بارداری را افزایش دهد.

اگر هنگام به دنیا آوردن فرزند اول کوچک تر بودید ، ممکن است احساس کنید که قبل از در نظر گرفتن فرزند دوم می توانید کمی بیشتر صبر کنید.

شریک زندگی شما

شریک زندگی شما چه می خواهد؟ شما باید بنشینید و درباره ایده آل های زندگی خانوادگی خود بحث کنید. آیا او به زودی آرزوی فرزند دیگری را دارد یا خوشحال است که چند سال دیگر صبر کند تا بار دیگر یک نوزاد تازه متولد شود؟ بحث آزاد و صادقانه بهترین راه برای تعیین احساس اوست و به آرامی درباره اختلافات در دیدگاه های خود بحث می کنید.

بچه دوم

 آنچه شما می خواهید

گاهی اوقات مهم نیست که اقدامات عملی چه چیزی به شما می گویند مهم این است که قلب شما چیز دیگری می خواهد. در مورد احساس خود و آنچه فکر می کنید زمان ایده آل شما برای داشتن یک نوزاد دیگر است ، به دقت فکر کنید. هنگامی که احساس خود را بررسی کردید ، می توانید بنشینید و با شریک زندگی خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید ، ممکن است لازم باشد به مصالحه ای برسید که هر دو از آن احساس رضایت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/