مصرف مارماهی در بارداری

Eel-During-Pregnancy

 آیا میخواهید به عنوان یک مادر جوان، در 9 ماه دوران بارداری خود غذاهای سالم بخورید؟ آیا به عنوان یک مادر باردار میخواهید که جنین درون رحم خود را در برابر ابتلا به نقصهای قبل از تولد محافظت کنید؟ اگر جواب شما به سؤالات فوق مثبت است، برای به دست آوردن اطلاعات کامل در مورد مزایای سلامتی مصرف مارماهی در دوران بارداری حتماً مقاله زیر را با دقت بخوانید. دوران بارداری زمانی است که زنان باید با یک مشاور تغذیه در مورد مصرف نوع و میزان مواد غذایی سالم مشورت کنند، زیرا آرزوی همه این مادران، حفظ سلامت خود و نوزاد است که با رعایت بهداشت، به خصوص استفاده از یک رژیم غذایی متعادل امکانپذیر میباشد. در نهایت، فراموش نکنید که شنیدن نظرات متضاد در اغلب میتواند باعث سردرگمی زنان حامله شده و این زنان را در مورد برنامه غذایی دوران بارداری خود با مشکل مواجه کند.

اگر در بارداری ویتامین آ مصرف نمیکنید این مطلب اهمیت ویتامین آ در بارداری چیست ؟ را  بخوانید

مارماهی چیست؟

مارماهی دارای پوستی فلسی شکل است که به شدت لغزنده بوده و تمیز کردن آن برای زنان بسیار دشوار میباشد. این نوع ماهی در کشور اندونزی بسیار محبوب بوده و ظرفیت لازم برای صادر شدن به سراسر جهان را دارد. ولی در کشور ژاپن متقاضی خرید مارماهی بسیار زیاد میباشد، زیرا آنها میدانند که این ماده غذایی مزایای سلامتی زیادی را در اختیار مادر باردار و جنین درون رحم او قرار میدهد. به یاد داشته باشید که این نوع ماهی، غنی از مواد مغذی بوده و اضافه کردن آن به رژیم غذایی زنان در دوران بارداری میتواند سلامت مادران و رشد مناسب نوزاد درون رحم این افراد را تضمین کند.

فواید بهداشتی و سلامتی مصرف مارماهی در بارداری:

به عنوان یک زن حامله در نظر داشته باشید که خوردن مارماهی در 9 ماه دوران بارداری میتواند تأثیرات شگفتانگیزی را برای بدن خود مادر و جنین داخل رحم او به دنبال داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

1-افزایش انرژی بدن در بارداری:

مارماهی دارای مقدار زیادی کالری است؛ 1350 کالری در هر پوند و 303 کیلوکالری در هر 100 گرم از گوشت این ماهی موجود است؛ بنابراین، میتوان ادعا کرد که اضافه کردن گوشت مارماهی به رژیم زنان در دوران بارداری میتواند نیاز بدن خود این افراد و جنین داخل رحم آنها را به انرژی اضافی تأمین نموده و با افزایش قدرت بدن، به کاهش احساس خستگی این مادران کمک شایانی کند.

2-مارماهی، منبع غنی از پروتئین:

جالب است بدانید که مارماهی یک منبع عالی از پروتئین بوده؛ حدود 18.4 گرم پروتئین در هر 100 گرم از گوشت این ماهی موجود است. همانطور که میدانید، پروتئینها بلوکهای ساختمانی سلولهای بدن مادران باردار و جنین درون رحم این افراد محسوب میشوند؛ بنابراین، میتوان ادعا کرد که مصرف منظم این نوع ماهی در دوران انتظار، سبب رشد مناسب جنین داخل رحم مادر حامله خواهد شد.

برای اطلاع از اینکه مصرف آسپرین در بارداری ضرر دارد یا نه این مطلب آیا مصرف آسپرین برای زنان باردار خوب است؟ را  بخوانید

3-مصرف منظم مارماهی در بارداری، تن عضلات بدن مادر و جنین را افزایش میدهد:

گوشت مارماهی حاوی آرژینین است که یک نوع اسید آمینه به شمار میرود. مصرف این ماده مغذی باعث رشد هورمونهای رشدی در بدن مادر باردار و جنین درون رحم او (HGH) شده و به بهبود تن ماهیچههای بدن آنها کمک زیادی میکند. به همین دلیل، مصرف این نوع ماهی در به حداقل رساندن انباشت چربی در بدن زنان باردار کاملاً مؤثر است؛ بنابراین، همه زنان حامله میتوانند میزان افزایش وزن خود را در نه ماه دوران حاملگی با مصرف منظم و متعادل گوشت مارماهی کنترل کنند. همچنین، اگر به عنوان یک زن باردار مصرف انواع ماهی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، آرژینین موجود در آنها خطر ابتلا به سرطان سینه را در بدن شما به میزان قابل توجهی کاهش داده و مانع از رشد سلولهای بدخیم سرطانی در این ناحیه از بدنتان میشود؛ بنابراین، میتوان ادعا کرد که افزودن مارماهی به رژیم غذایی زنان در این دوران به هیچ وجه نباید فراموش شود.

4-مارماهی، منبع غنی از ویتامینها:

لازم است بدانید که مارماهی یک منبع غنی از ویتامین A و ویتامین B12 است. به همین دلیل، قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه زنان حامله میتواند آنتیاکسیدانهای موجود در بدن خود مادر و جنین درون رحم او را افزایش داده و به مبارزه با دژنراتیو ماکولا کمک کند. همچنین مصرف این گوشت مغذی دریایی از ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن زنان باردار جلوگیری نموده و رادیکالهای آزاد را از بین میبرد. علاوه بر این موارد، تأمین ویتامینهای ضروری بدن زنان باردار میتواند خطر ابتلا به زایمان زودرس، وزن کم نوزاد در هنگام تولد و بروز نقص در لولههای عصبی آنها مانند اسپینا بیفیدا، آنانسفالی، انسفالوکل را به حداقل برساند.

5-مصرف منظم مارماهی باعث میشود تا استخوانهای بدن مادر و جنین آن قوی و سالم باشد:

به خاطر بسپارید به دلیل این که گوشت مارماهی حاوی مواد معدنی فراوانی از جمله فسفر است، مصرف آن در دوران بارداری سودمند بوده و استحکام استخوانهای بدن خود مادر و جنین درون رحم او را تضمین میکند. علاوه بر این مورد، مصرف منظم این ماده غذایی سبب قوی شدن و حفظ سلامت نوزاد درون رحم مادران باردار میشود. در واقع، فرزند مادرانی که به طور مرتب از این ماده غذایی در دوران بارداری خود استفاده میکنند، از رشد اسکلتی خوبی برخوردار خواهند بود.

اگر در بارداری گردو مصرف میکنید این مطلب آیا خوردن گردو در بارداری خطرناک است؟ را بخوانید

آیا در بارداری میتوان گوشت مارماهی مصرف کرد؟

بله، زنان در حال انتظار هم میتوانند مصرف مارماهی را در برنامه غذایی دوران بارداری خود قرار دهند؛ اما آنها باید در این دوران مصرف گوشت ماهی را در مقادیر متوسط برای خود در نظر بگیرند تا امنیت و سلامت مادر و نوزاد درون رحم او تضمین شود. همانطور که خوردن هر نوع ماده غذایی در اندازه بسیار زیاد در طول این مرحله ظریف از زندگی زنان مضر است، مصرف بیش از حد گوشت مارماهی هم میتواند برای مادر باردار و کودک درون رحم او خطرناک باشد. همچنین بهتر است این نوع گوشت قبل از مصرف زنان در دوران بارداری، برای اطمینان کامل حداقل در 145 درجه فارنهایت، بعد از شستشوی کامل، پخته شود. در نهایت، فراموش نکنید که خوردن ماهیهای آب پز شده خطر ابتلا به عفونت معده و مسمومیت غذایی را در زنان باردار به حداقل میرساند. همچنین، به مادران باردار توصیه میشود که قبل از اضافه کردن گوشت مارماهی و انواع دیگر ماهیها به رژیم غذایی خود در این دوران حساس حتماً با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنند.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

این نوع مار ماهی که شما گذاشتین عکسشو ...فکر کنم بدون پولک هستش و حرام هستش .وتشویق به حرام خوری فکر نکنم عواقب خوبی برای اون مادر و بچه داشته باشه.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/