فواید مصرف کلم پیچ در بارداری

686482498-H

در ابتدا، به یاد داشته باشید که افزودن انواع مختلف کلم به برنامه غذایی زنان در 9 ماه دوران بارداری، یک گزینه عالی جهت حفظ سلامت بدن خود مادر و جنین درون رحم او محسوب میشود. در واقع، برگهای سبز رنگ این سبزی تمام مواد مغذی لازم برای رشد جنین درون رحم مادران باردار را فراهم نموده و سلامت خود مادر و کودک را تا اتمام دوران بارداری تضمین میکند. لازم است بدانید که این سبزی حاوی فیبر فراوان، انواع ویتامینها و مقادیر بالایی از کلسیم است؛ بنابراین، میتوان ادعا کرد که ارزش تغذیهای بالای کلم پیچ باعث تولد یک کودک سالم خواهد شد. این نوع کلم در زبانهای مختلف با عناوین متفاوت مانند "Borecole"، "Kohl"، "Parattai Keerai" و "Patta-gobi" شناخته میشود. برای آگاهی از رابطه بین مصرف کلم پیچ و سلامت زنان و جنین درون رحم این افراد در دوران بارداری حتماً مقاله زیر را با دقت زیاد بخوانید.

هنگامی که کلم پیچ به روشهای مختلف پخته شود، بویی مانند گوگرد ایجاد میکند که مصرف آن را برای بعضی از مادران حامله غیرممکن میکند. بر این اساس، اگر میخواهید بوی این سبزی به صورت اولیه حفظ شود، این گیاه را به شکل خام در رژیم روزمره خود قرار دهید. همچنین، استفاده از کلم پیچ خام در برنامه غذایی مادران باردار انرژی زیادی را در بدن خود این افراد و جنین ایجاد خواهد نمود. در واقع، کلم پیچ نوعی سبزی است که میتوان آن را به روشهای مختلفی مصرف کرد. زنان حامله میتوانند این سبزی را به صورت پخته، نیمه-پخت و خام به سالاد روز خود اضافه کنند، زیرا یکی از ضروریات لازم برای رژیم غذایی زنان باردار، این نوع سبزیجات برگ سبز است. البته کلم پیچ سبزی است که بیشتر در ماههای سرد سال یافت میشود. با این حال، در شهرهای بزرگ ممکن است کلم پیچ در تمام طول سال، در فروشگاههای مواد غذایی موجود باشد. طبق نظر محققان کلم پیچ به عنوان یک ماده غذایی فوقالعاده برای سلامت زنان و جنین درون رحم این افراد در 9 ماه دوران بارداری شناخته میشود.

انواع کلم پیچ:

کلم پیچ را میتوان در نوعهای زرشک (سبز رنگ)، لاسیناتو (سیاه رنگ) یا سیبری (قرمز رنگ) مشاهده نمود که هر کدام از انواع این کلمها با دستورالعملهای مختلف، با توجه به نوع بافت خود، مورد استفاده قرار گرفته و مزایای متفاوتی را به بدن فرد مصرف کننده و جنین درون رحم او ارائه میدهند.

  • کلم پیچ سبز رنگ:

  • کلم پیچ سبز رنگ برای استفاده مادران باردار در کنار کاهو مناسب بوده و برای تهیه انواع سوپها، یک ماده غذایی عالی به شمار میرود. همچنین، میتوان این گیاه را به صورت چیپس پخت و مصرف نمود. البته این نوع کلم پیچ در کنار سبزیجات دیگر مانند اسفناج که تقریباً شبیه به هم هستند، نیز برای تولید کالری لازم و افزودن طعم دلچسب به سالاد سبزیجات مورد استفاده قرار میگیرد.
  • کلم پیچ لاسیناتو:

  • کلم پیچ سیاه یا توسکا دارای برگهای پر بافت است که این بافت، سبب بالا بودن فیبر موجود در آن شده و طعم خاصی را برای او به ارمغان آورده است. این نوع کلم پیچ یک سبزی ایدهآل برای تهیه انواع سالادها بوده و عطر ویژهای را به غذای شما خواهد داد.
  • کلم پیچ سیبری یا قرمز رنگ:

  • این نوع کلم پیچ از نوع ورقه ورقه بوده و برگهای آن به شکل برگهای گیاه نعناع بسیار نازک است. به همین دلیل، این نوع کلم پیچ برای تهیه سوپ و انواع غذاهای سرخکردنی، یک گیاه ایدهآل محسوب میشود.

برای اطلاع از مزایای شگفت آور خرما در دوران بارداری این مطلب را بخوانید

شما به عنوان یک زن حامله میتوانید با توجه به نوع ذائقه خود و بر اساس نیاز بدن خود و جنین، چگونگی افزودن این نوع سبزی را به رژیم غذایی خود انتخاب کنید. همچنین، میتوان با یاد گرفتن دستورالعملهای جدید و بر اساس طرز استفاده هر کدام از کلم پیچها، از مزایای آنها در 9 ماه دوران بارداری خود بهره برد.

ارزش تغذیهای کلم پیچ و فواید مصرف آن در بارداری:

در ادامه این مقاله، انواع مواد مغذی موجود در کلم پیچ ارائه شده است تا زنان حامله بتوانند به همراه استفاده از مزایای آن، از مواد مغذی موجود در کلم پیچ نیز استفاده کنند. مهمترین این مواد عبارتند از:

1-فیبر:

گیاه کلم پیچ محتوای فیبر بسیار بلایی بوده و برای هضم راحت سایر مواد غذایی و سبزیجات به وعدههای غذایی زنان باردار اضافه میشود. در واقع، فیبر موجود در این نوع سبزی از بروز مشکلاتی نظیر یبوست در دوران بارداری زنان جلوگیری نموده و منطقه لگن این افراد را از ابتلا به انواع مسائل معده رها میکند.

2-کلسیم:

لازم است بدانید که کلم پیچ غنی از کلسیم بوده و مصرف منظم آن در 9 ماه دوران بارداری سبب تقویت استخوانها و دندانهای مادر و جنین درون رحم او میشود. البته تأمین این نیاز مهم زنان باید از دوران پیش از بارداری شروع شود که معمولاً توسط پزشک متخصص زنان و زایمان، با مصرف انواع مکملها ارائه میشود. پس، یادتان باشد که افزودن کلم پیچ و کلم بروکلی به وعده اصلی غذایی مادران باردار یک روش مناسب برای تأمین نیازهای بدن خود مادر و جنین درون رحم او تا زمان زایمان است.

خواندن این مطلب مزاياي شگفت انگیز خوردن آجیل در دوران بارداری به شما توصیه میشود

3-ویتامین A:

ویتامین A موجود در کلم پیچ سیستم ایمنی بدن مادر حامله را قویتری نموده و برای سلامت خود مادر و نوزاد درون رحم او مزایای فراوانی را ارائه میدهد؛ بنابراین، بهتر است تمام زنان جوان، حتی قبل از آغاز دوران بارداری در بدن خود از این عامل پایهای مهم برای توسعه سیستم ایمنی استفاده کنند.

4-ویتامین C:

ویتامین C موجود در کلم پیچ برای تغذیه بدن مادر و محافظت از جنین داخل رحم او بسیار مهم بوده و مصرف منظم آن انرژی اضافی را به بدن مادران حامله ارائه میدهد. همچنین، مصرف منظم کلم پیچ در دوران بارداری کمک میکند تا فرد از ابتلا به انواع عفونتها مانند سرفه و سرماخوردگی دور بماند.

5-ویتامین K:

در نهایت،به خاطر بسپارید که این ویتامین بهترین بخش در مورد خوردن کلم پیچ است، زیرا درصد ویتامین K موجود در این سبز بیشتر از سایر کلمها بوده و به بهبود وضعیت رگهای خونی زنان در دوران بارداری کمک شایانی میکند. همچنین، مصرف منظم کلم پیچ در 9 ماه دوران بارداری، روند جریان خون را در بدن زنان افزایش داده و به بخشهای مهمی از رحم مادر انتقال میدهد.

برای اطلاع از فواید شگفت انگیز کیوی در بارداری این مطلب را بخوانید

بر اساس این توضیحات، همه زنان باید پیش از شروع دوران بارداری در بدن خود، مصرف انواع کلم پیچها را در رژیم غذایی خود آغاز نموده و به غیر از مصرف سالادها و سوپهای کلم پیچ، از این گیاه در کنار سبزیجات دیگر مانند اسفناج نیز استفاده کنند. البته برای لذت بیشتر میتوانید از کراکرهای این نوع کلم هم به عنوان یک میان وعده خوشمزه استفاده کنید. به طور کلی، زنان حامله اگر بخواهند، میتوانند این گیاه را به سایر غذاهای خوشمزه خانگی خود اضافه نموده یا در صورت تمایل از مصرف برگهای سبز کلم پیچ، به صورت خام و جداگانه لذت ببرند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/