9 فایده مصرف آب نیشکر در بارداری

Top-23-Benefits-Of-Sugarcane-Juice-Ganne-Ka-Ras-For-Skin-And-Health

آیا شما هم به عنوان یک مادر باردار، همیشه از عادات غذایی روزمره خود مراقبت می‌کنید؟ آیا شما هم به عنوان یک مادر باردار، در مورد آنچه که برای خوردن و آشامیدن در طول روز انتخاب می‌کنید، مراقب هستید؟ اگر پاسخ شما هم به سؤالات بالا مثبت است، پس شما باید به طور منظم، از آب نیشکر در رژیم غذایی 9 ماه دوران بارداری خود استفاده کنید. آب نیشکر، نه تنها یک ماده مغذی برای مادران باردار و جنین درون رحم این افراد به شمار می‌رود، بلکه برای دوران حاملگی زنان نیز، نوشیدنی خوشایندی خواهد بود. در ادامه این مقاله، درباره محتوی مواد مغذی آب نیشکر بحث شده، امنیت این ماده مغذی برای مادران باردار و جنین درون رحم این افراد مورد بررسی قرار گرفته و مزایای بهداشتی مصرف آن بیان خواهد شد.

اگر میخواهید در بارداری از چغندر مصرف کنید این مطلب چگونگی مصرف چغندر قند دربارداری را بخوانید

آب نیشکر حاوی چه مواد مغذی است؟

 نیشکر، نوعی از گیاهان چندساله بلند است که بومی مناطق گرمسیری آسیای جنوب شرقی می‌باشد؛ این گیاه معمولاً در مناطقی که درجه حرارت بالایی دارند، به خوبی رشد می‌کند. جالب است بدانید که از نیشکر، عمدتاً برای تولید شکر استفاده می‌شود؛ با این حال، می‌توان در تهیه محصولات باارزش مانند ملاس و باگاس نیز از نیشکر استفاده کرد. بر اساس این توضیحات، آب نیشکر غنی از مواد مغذی ضروری برای بدن مادران باردار و جنین درون رحم این افراد مانند آهن، منیزیم، کلسیم و ویتامین A، B1، B2، B3، B5، B6 و C است. همچنین، آب نیشکر منبع غنی از فیبر محلول، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتونویتی است که اگر از نیشکر تازه و در شرایط بهداشتی تهیه شود، یک نوشیدنی مغذی برای 9 ماه دوران بارداری زنان به شمار می‌رود.

ویار صبحگاهی، یکی از نشانه‌های رایج آغاز روند بارداری در بدن زنان است. با این حال، نوشیدن آب تازه نیشکر، به همراه کمی زنجبیل به کاهش این مشکل زنان باردار کمک شایانی می‌کند.

آیا مصرف آب نیشکر در  بارداری ایمن است؟

 بله به یاد داشته باشید که آب نیشکر برای مصرف زنان در 9 ماه دوران بارداری ایمن است. با این حال، در صورت ابتلا به دیابت بارداری، شما باید با پزشک متخصص زنان و زایمان در مورد مصرف آب نیشکر مشورت کنید، زیرا خطرات مصرف این ماده مغذی، با سطوح تحمل گلوکز در بدن زنان باردار مرتبط است. همچنین، اگر مادر باردار از آب نیشکر بسته‌بندی استفاده کند، باید با خواندن برچسب مواد تشکیل‌دهنده، محتوای تغذیه‌ای و مدت زمان نگهداری، کیفیت محصول را مورد بررسی قرار دهد. با همه این توصیفات، بهتر است زنان، در 9 ماه دوران حاملگی، آب تازه نیشکر را مصرف کنند. اگر شما، دستگاه آب‌میوه‌گیری در منزل دارید، می‌توانید این ماده مغذی را به صورت تازه و در شرایط بهداشتی، برای خود تهیه کنید.

چگونه می‌توان آب تازه نیشکر را در منزل تهیه کرد؟

 جالب است بدانید که شما می‌توانید به سادگی و در سه مرحله، آب تازه، شیرین و مغذی نیشکر را در منزل تهیه کنید. برای این منظور، آب ساقه‌های نیشکر را به کمک دستگاه آب‌میوه‌گیری تهیه کنید. آب به دست آمده را در یک لیوان بریزید. در این مرحله، شما می‌توانید آب مواد غذایی مورد علاقه خود را مانند آب لیمو، برگ نعنا یا زنجبیل را به عنوان طعم‌دهنده، به آب نیشکر اضافه کنید.

آب تازه نیشکر، یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه بوده و به سادگی می‌تواند عوارض دوران بارداری مادران را کاهش دهد. علاوه بر طعم شیرین، مصرف آب تازه نیشکر مزایای بهداشتی-درمانی فراوانی نیز برای مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد به ارمغان می‌آورد.

مزایای مصرف آب تازه نیشکر در بارداری:

 مصرف آب تازه نیشکر مزایای بهداشتی-درمانی فراوانی برای مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد دارد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

1- مصرف آب تازه نیشکر، سیستم ایمنی بدن را در بارداری تقویت می‌کند:

لازم است بدانید که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب تازه نیشکر به تقویت سیستم ایمنی بدن مادران باردار کمک کرده و آن را برای مبارزه با انواع عفونت‌ها، بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی آماده می‌کند. همچنین، مصرف آب تازه نیشکر در 9 ماه دوران بارداری، سطح بیلیروبین بدن مادر و جنین را حفظ کرده و از کبد آن‌ها در برابر انواع مشکلات محافظت می‌کند. همان‌طور که قبلاً بیان شد، مصرف آب تازه نیشکر در دوران بارداری، نه تنها سیستم ایمنی بدن مادر را تقویت می‌کند، بلکه سلامت جنین درون رحم او را نیز تضمین خواهد کرد.

2- درمان ویار صبحگاهی در بارداری با مصرف آب تازه نیشکر:

همه ما می‌دانیم که ویار صبحگاهی، یکی از نشانه‌های رایج آغاز روند بارداری در بدن زنان است. با این حال، نوشیدن آب تازه نیشکر، به همراه کمی زنجبیل به کاهش این مشکل زنان باردار کمک شایانی می‌کند.

3- مصرف آب تازه نیشکر، انرژی بدن مادران باردار را افزایش می‌دهد:

 اگر شما هم به عنوان یک خانم باردار، احساس ضعف می‌کنید و نیاز به یک منبع غذایی سالم جهت تأمین سریع انرژی مورد نیاز بدن خود دارید، یک لیوان آب تازه نیشکر می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. در واقع، محتوای ساکارز آب تازه نیشکر به بدن مادران باردار کمک می‌کند تا سطح انرژی خود را بالا ببرد، خود را مجدداً شارژ کند، تشنگی را از بین ببرد و قند از دست رفته خود را به سرعت، بازیابی کند.

4- مصرف آب تازه نیشکر برای عفونت دستگاه ادراری در بارداری مؤثر است:

عفونت‌های دستگاه ادراری در 9 ماه دوران بارداری همه زنان بسیار شایع است. آب تازه نیشکر که یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و منبع خوبی از مواد معدنی است، به مبارزه با عفونت‌های دستگاه ادراری زنان باردار کمک می‌کند. همچنین، مصرف این ماده مغذی برای درمان بیماری‌های دیگر مانند سنگ کلیه و زردی، در دوران حاملگی بسیار مفید است.

اگر در بارداری از گیاه کاسنی استفاده میکنید این مطلب آیا خوردن کاسنی در بارداری مضر است؟ را بخوانید

5- مصرف آب تازه نیشکر در بارداری، سلامت جنین را ارتقاء می‌دهد:

آب تازه نیشکر یک منبع غنی از پروتئین است که برای سلامتی مادر باردار و جنین داخل رحم او مناسب است. همچنین، این ماده غذایی مفید شامل اسید فولیک یا ویتامین B9 است که برای کاهش خطرات مربوط به معلولیت‌های مادرزادی از جمله اسپینا‌بیفیدا که می‌تواند باعث بروز مشکلات یادگیری، مشکلات روده‌ای و مسائل جنبشی در نوزادان شود، نیز بسیار مفید است.

6- مصرف آب تازه نیشکر در بارداری، به کاهش وزن مادران کمک می‌کند:

 افزایش وزن بیش از حد یک نگرانی مشترک بین همه زنان باردار است.   به خاطر بسپارید که ترکیبات پلی فنول موجود در آب -تازه نیشکر به افزایش سوخت و ساز بدن زنان باردار و حفظ وزن خود در حد استاندارد کمک شایانی می‌کند.

7- درمان مشکلات پوستی زنان باردار با مصرف آب تازه نیشکر:

آکنه‌های پوستی زنان با آغاز دوران بارداری، به دلیل افزایش سطح هورمون استروژن در بدن، بدتر می‌شود. اسید گلیکوئیک که معمولاً در نیشکر یافت می‌شود، برای درمان آکنه زنان باردار مؤثر است؛ بنابراین، می‌توان ادعا کرد که نوشیدن یک لیوان آب تازه نیشکر به مادران باردار کمک می‌کند تا آکنه‌های پوستی خود را از بین ببرند.

8- مصرف آب تازه نیشکر بارداری، پوسیدگی دندان را در بارداری کاهش می‌دهد:

یکی دیگر از نگرانی‌های رایج مادران جوان در 9 ماه دوران بارداری، بوی بد دهان و پوسیدگی سریع دندان‌ها است. این، در حالی است که نوشیدن آب تازه نیشکر به طور منظم می‌تواند از بروز مسائل دندانپزشکی در بدن مادران باردار جلوگیری کند، زیرا این ماده غذایی مفید حاوی مقادیر بالایی منیزیوم و کلسیم است.

9- نوشیدن آب تازه نیشکر به کاهش مشکل یبوست مادران باردار کمک می‌کند:

بسیاری از زنان باردار از مشکل سوء‌هاضمه و یبوست رنج می‌برند. قرار دادن آب تازه نیشکر در رژیم غذایی مادران باردار می‌تواند به مبارزه با این مشکلات کمک شایانی بکند. همچنین، مصرف آب تازه نیشکر می‌تواند عفونت‌های معده مادران باردار را از بین ببرد.

اگر چه نوشیدن آب نیشکر در 9 ماه بارداری می‌تواند برای سلامت خود مادر و جنین درون رحم او مفید باشد، اما به این معنی نیست که شما می‌توانید این ماده مغذی را بیش از حد مصرف کنید.

اگر در بارداری به یبوست زیاد مبتلا میشوید این مطلب 8 درمان خانگی یبوست در بارداری را بخوانید

نکات احتیاطی در مورد مصرف آب نیشکر، در بارداری:

 در نهایت،   یادتان باشد که مصرف آب نیشکر برای مادران باردار مفید است. با این حال، این ماده مغذی باید در مقادیر محدود مصرف شود. همچنین، در صورت ابتلا به دیابت بارداری، بهتر است قبل از مصرف آب نیشکر با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. علاوه بر این موارد، مطمئن شوید که آب نیشکر تازه بوده و در شرایط بهداشتی آماده شده است. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید با عواقب ناخوشایند مصرف آن، مانند مسمومیت غذایی دست و پنجه نرم کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/