آیا استفاده از زغال چوب فعال در بارداری خطرناک است ؟

uVepFb9SzT

آیا به عنوان یک زن جوان، در دوران انتظار برای تولد فرزند خود به سر می‌برید؟ آیا به عنوان یک خانم باردار تمایل دارید تا همه سموم بدن خود را به بهترین نحوه ممکن، دفع کنید؟ آیا علائم ویار صبحگاهی، شما را در زمان‌های خاصی از روز ناراحت می‌کند؟ آیا می‌دانید که استفاده از زغال چوب فعال در 9 ماه دوران بارداری، به دفع سموم بدن مادران کمک کرده و مشکلات ناشی از ویار صبحگاهی را که بسیار تند و زننده است، در بدن زنان حامله از بین می‌برد؟ بر اساس این منافع، اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان، مصرف زغال چوب فعال را به شکل داروهای خوراکی به زنان حامله تجویز می‌کنند. شما می‌توانید با خواندن پست زیر در مورد استفاده از زغال چوب فعال و عوارض جانبی ناشی از مصرف آن در دوران بارداری، اطلاعات زیادی را کسب کنید

اگر در بارداری ماکارونی مصرف نمیکنید این مطلب فواید شگفت انگیز مصرف ماکارونی در بارداری را بخوانید.

زغال چوب فعال چیست؟

زغال چوب فعال، ماده‌ای است که با استفاده از مواد آلی مانند چوب، زغال سنگ یا محصولات نفتی ساخته شده و حاوی موادی است که تمام منافذ موجود در پوست بدن زنان باردار را باز می‌کند. به همین دلیل، این ماده مفید به شکل عمده در تولید دارو و لوازم آرایشی، به‌ویژه لوازم مخصوص خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان زغال سنگ معمولی این ماده را در حضور گازهای مختلف خاص، حرارت داده و مواد موجود در زغال را فعال می‌کنند. مصرف این ماده در ترکیب داروها و مواد آرایشی، منافذ پوست مادران باردار را باز نموده و سبب دفع سریع مواد شیمیایی مضر به دام افتاده در زیر پوست بدن این افراد می‌شود. برخی از ویژگی‌های زغال چوب فعال عبارتند از:

  • زغال چوب فعال به صورت پودر سیاه و سفید، در بازار موجود بوده و یک ماده کاملاً بی‌بو، بی‌مزه و غیر سمی می‌باشد که برای بدن مادران باردار هیچ ضرری ندارد.
  • همچنین مصرف زغال چوب فعال سموم موجود در بدن مادران باردار را دفع کرده و روند جذب مواد سمی توسط سلول‌های بدن این افراد را مهار می‌کند.

استفاده از زغال چوب فعال در بارداری:

برخی از کاربردهای زغال چوب فعال در 9 ماه دوران حاملگی زنان عبارتند از:

1- دفع سموم بدن در بارداری:

در ابتدا، به یاد داشته باشید که استفاده از زغال چوب فعال در 9 ماه دوران بارداری زنان کاملاً امن بوده؛ بدن این مادران، زغال چوب فعال مصرفی را به هیچ وجه هضم نمی‌کند؛ بنابراین، می‌توان ادعا کرد که این ماده به جریان خون مادر باردار نفوذ نمی‌کند. استفاده از زغال چوب فعال در دوران بارداری، به فرایند سم‌زدایی بدن مادر کمک شایانی کرده و باعث می‌شود تا بدن او از سموم ناخواسته خلاص شود؛ بسیار ضروری است که سموم مضر موجود در بدن زنان باردار به طرق مختلفی دفع شود تا سلامت سیستم گوارشی آن ارتقاء یابد. قرار گرفتن بدن مادران باردار در معرض سموم مختلف، باعث بروز آسیب سلولی، واکنش‌های آلرژیکی و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن این افراد می‌شود. همچنین، فراموش نکنید که مصرف زغال چوب فعال در دوران بارداری زنان می‌تواند به حفظ انرژی این افراد کمک نموده و میزان اختلال در خلق و خوی آن‌ها را به شدت کاهش دهد.

2- کاهش مشکل نفخ در بارداری، با مصرف زغال چوب فعال:

زنان باردار در بیشتر موارد از مسائل گوارشی و یبوست رنج می‌برند. در چنین مواردی، مصرف زغال چوب فعال دستگاه گوارش این افراد را تقویت نموده و تمام مشکلات جانبی ناشی از آغاز روند بارداری را که با دستگاه گوارش آن‌ها در ارتباط است، از بین می‌برد. برای همین، بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که مصرف زغال چوب فعال انواع مسائل گوارشی بدن زنان باردار را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

اگر در بارداری نخود مصر نمیکنید این مطلب فواید بی نظیر مصرف نخود در بارداری را بخونید

3- کاهش کلسترول خون در بارداری، با مصرف زغال چوب فعال:

همان‌طور که می‌دانید سطح کلسترول خون زنان با آغاز دوران بارداری افزایش می‌یابد؛ اما مصرف زغال چوب فعال سطح کلسترول را در بدن این مادران کاهش داده و به سلامت عمومی بدن خود مادر و جنین درون رحم او کمک شایانی می‌کند.

4- درمان مشکلات صفراوی (کلستیز) در بارداری:

 لازم است بدانید که مصرف زغال چوب فعال به صورت خوراکی، برای از بین بردن مشکل کلستازی در بدن مادران باردار بسیار مؤثر بوده و آن را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

5- زغال چوب فعال به عنوان پادزهر عمل میکند:

زغال چوب فعال یکی از مؤثرترین داروهای ضد انعقاد خون است؛ اگر فردی به طور تصادفی مواد سمی مانند سفیدکننده‌ها، کودهای شیمیایی یا حتی الکل را مصرف کند، می‌تواند با مصرف مقدار کمی از زغال چوب فعال باعث تخریب و از بین رفتن سموم موجود در بدن خود شود.

6- زغال چوب فعال، کاهش‌دهنده مشکلات سوء هاضمه و سوزش سر دل بارداری:

ر نهایت، به خاطر بسپارید که زغال چوب فعال برای تسکین مشکل سوء هاضمه در بارداری، سوزش سر دل در بارداری، رفع گاز معده و از بین بردن حالت استفراغ در 9 ماه دوران حاملگی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اثرات جانبی مصرف زغال چوب فعال در بارداری:

اگر چه مصرف زغال چوب فعال می‌تواند مزایای دارویی فراوانی را برای مادران باردار و جنین درون رحم این افراد به دنبال داشته باشد، اما دارای عوارض جانبی خاصی نیز است که رایج‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشد:

  • بروز حالت استفراغ یا اسهال شدید در زنان حامله
  • سیاه شدن رنگ مدفوع زنان در دوران بارداری
  • سیاه شدن رنگ سطح پوست زبان مادر باردار
  • بروز مشکل یبوست شدید در دوران بارداری زنان
  • مواجه شدن مادر باردار با درد یا تورم معده

زغال چوب فعال مناسب برای بارداری:

جالب است بدانید که زغال چوب فعال به دو حالت مایع و پودر در داروخانه‌ها موجود است. این ماده در دوزهای مختلف، در دسترس همگان است. زن باردار، بهتر است طبق نظر پزشک متخصص زنان و زایمان، این ماده مفید را مورد استفاده قرار دهد، زیرا مصرف زغال چوب فعال با دوز غیر مجاز برای زنان باردار و جنین درون رحم این افراد مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

اگر در بارداری جگر مصرف نمیکنید این مطلب آیا خوردن جگر در بارداری ضرر دارد؟ را بخوانید

تعاملات زغال چوب فعال در بارداری:

به دلیل این که زغال چوب فعال می‌تواند در فرایند جذب مواد مغذی یا مکمل‌ها در بدن زنان باردار دخالت کند، پزشکان متخصص زنان و زایمان توصیه می‌کنند این ماده 90 دقیقه قبل از مصرف وعده‌های غذایی و سایر مکمل‌های دارویی مصرف شود. مشاهده شده است که مصرف زغال چوب فعال می‌تواند اثرات برخی داروهای خاص را از بین ببرد. برخی از این داروها عبارتند از:

  • Suvorexant
  • Tapentadol
  • اسید مایکوفنیک
  • نالترکسون
  • استامینوفین
  • اکسید کادون
  • داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای
  • کاربینوکسیامین
  • فنتانیل
  • متادون

به همین دلیل، بهتر است زنان حامله باید قبل از مصرف زغال چوب فعال با پزشک معالج خود مشورت کنند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/