چگونه می توان انگور را در بارداری خود مصرف کرد؟

rsz_list-of-fruits-not-to-eat-during-pregnancy-4

در این مقاله، چگونگی و میزان مصرف میوه انگور در رژیم غذایی زنان حامله ارائه شده است. علاوه بر این مورد، دستورالعمل‌های فوق‌العاده برای استفاده از این ماده غذایی شیرین و ترش در تهیه غذاهای مختلف برای زنان باردار معرفی شده است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

برای اطلاع از فواید انگور در بارداری این مطلب 10 فایده مصرف انگور در بارداری را بخوانید

چگونه می‌توان انگور را در بارداری خود مصرف کرد؟

زنان حامله می‌توانند انواع تازه میوه‌ انگور یا آب آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. برای تهیه آب انگور، ابتدا میوه‌ها را شسته و بعد از جدا نمودن ساقه، یا با آب را روی آن‌ها اسپری کنید یا انگورها را داخل آب سرد قرار دهید. سپس، به کمک دستگاه آب‌میوه‌گیری، آب آن‌ها را گرفته و برای جلوگیری از بروز خستگی و ضعف در دوران بارداری خود، یک لیوان در هر روز مصرف کنید. جالب است بدانید که مصرف این میوه اشتهای زنان باردار را بهبود بخشیده و میل به مصرف غذاهای مغذی را در این افراد بالا خواهد برد.

همچنین، زنان حامله می‌توانند با استفاده از دستورالعمل‌های مختلف، از میوه انگور برای تهیه غذای روزمره خود نیز استفاده کنند تا علاوه بر بهره‌مند شدن از مزایای آن، ظرف غذای خود را هم به شیوه جالب‌تر تزیین نمایند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله دستورالعمل‌های ساده برای تهیه غذا از میوه انگور، جهت استفاده زنان باردار ارائه شده است. این دستورات غذایی عبارتند از:

1- انگور با شکلات سفید برای مادران باردار:

شما برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 2 فنجان شکلات سفید
  • 2 قاشق چای‌خوری شکر
  • مقداری انگور بدون هسته
  • 1 فنجان بادام‌زمینی نمکی

طرز تهیه انگور با شکلات سفید:

در یک ظرف کوچک مخصوص ماکروویو، تکه‌های خرد شده شکلات سفید را ریخته و در حرارت ماکروویو به مدت 30 ثانیه گرم کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که همه شکلات‌ها به طور کامل ذوب و صاف شوند. برای اطمینان از کار خود، می‌توانید هر چند وقت یکبار شکلات‌ها را به طور مرتب به هم بزنید تا از چسبیدن آن‌ها به پایین ظرف جلوگیری شود. سپس، بادام‌زمینی‌های خرد شده را روی کاغذ شیرینی‌پزی ریخته و انگورهای بدون هسته را با ترکیب شکلات سفیدی روی آن‌ها قرار دهید؛ طوری که همه مواد در بادام‌زمینی فرو روند. بعد از این مرحله، مدتی صبر کنید تا ترکیب به دست آمده خنک و خشک شود.

2- خوراک مرغ و انگور معمولی برای مادران باردار:

مادران باردار برای تهیه این غذا به مواد زیر نیاز خواهند داشت:

  • 3 قاشق غذاخوری سس خردل
  • 3 قاشق غذاخوری سس سویا
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • مقداری سرکه سفید
  • 2 عدد سیب‌زمینی سرخ شده
  • 2 حبه سیر خرد شده
  • روغن 2 قاشق غذاخوری  
  • سینه جوجه مرغ بدون پوست
  • 1 قاشق غذاخوری دانه کنجد
  • 2 فنجان انگور بدون هسته

طرز تهیه خوراک مرغ و انگور معمولی:

 مخلوط عسل، سرکه، خردل و سس سویا را در یک ظرف ریخته و بعد از ترکیب کردن کامل، آن را کنار بگذارید.  مخلوط سیر خرد شده و روغن را در ظرف مخصوص ماکروویو ریخته و سینه مرغ را در درون آن قرار دهید؛ سعی کنید سمت گوشتی سینه به سمت پایین ظرف باشد. برای پخت مرغ، ظرف را حدود 10 دقیقه در دمای 400 درجه مایکروفر قرار داده و سپس از فر خارج کنید. در این مرحله، قسمت‌های دیگر مرغ را باز کرده و دانه‌های کنجد را بر روی قطعات مرغ پخته شده بپاشید. دوباره، ظرف حاوی مرغ را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار داده و صبر کنید تا مرغ به طور کامل بپزد. پس از انجام این کار، انگورها را روی مرغ پاشیده و حدود پنج دقیقه دیگر، جهت پخت بهتر در مایکروفر بگذارید.

به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که میوه انگور یک ماده غذایی بسیار مغذی است؛ اما برای دسته‌ای از مادران باردار در لیست غذاهای ممنوعه قرار دارد. این مادران می‌توانند قبل از مصرف این میوه، با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کرده و مطمئن شوند که مصرف آن هیچ گونه آسیبی به بدن خود این افراد و کودک درون رحم آن‌ها وارد نمی‌کند. اگر بر اساس توصیه‌های پزشک معالج خود، هر ماده غذایی را در اندازه متعادل مصرف کنید، هیچ ضرری برای سلامت خود شما و فرزندتان نخواهد داشت.

1- آیا مادران می‌توانند انگور خشک (کشمش) را در بارداری خود مصرف کنند؟

بله، مصرف انگور خشک یا کشمش برای زنان باردار مفید است. با این حال، این ماده غذایی نباید بیش از اندازه مصرف شود! انگور خشک یک منبع غنی از انرژی بوده، سطح بالایی از مواد مغذی ضروری مانند مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبرهای رژیمی داشته و مصرف آن در دوران  بارداری ضروری است. البته انواع کشمش‌ها را می‌توان به طور مستقیم مصرف نمود یا در تهیه برخی مواد غذایی مانند کیک‌ها، کلوچه، نان، شکلات و پوره‌ها استفاده کرد. اما اگر به عنوان یک زن باردار مشکل دیابت دارید، باید مصرف این میوه را در رژیم غذایی خود محدود کنید.

برای اطلاع از دستورالعمل استفاده از انگور این مطلب دستورالعمل های آسان برای استفاده از انگور در دوران بارداری را بخوانید

2- آیا نوشیدن آب انگور قرمز برای زنان باردار امن است؟

نوشیدن بیش از حد هر نوع آب میوه می‌تواند عوارض حاملگی جبران‌ناپذیری را در بدن زنان باردار ایجاد کند. طبق نظر کالج مامایی و پزشکان متخصص زنان و زایمان، نوشیدن آب انگور قرمز برای زنان باردار ایمن نبوده و زنان باید از مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری خود اجتناب کنند.

3- آیا زنان باردار می‌توانند همراه باانگور، دانه‌های آن را هم بخورند؟

مصرف دانه‌های انگور ممکن است در بعضی شرایط به زنان حامله توصیه نگردد، به ویژه زنانی که مبتلا به مشکل آلرژی هستند یا از داروها و مکمل‌های مختلف استفاده می‌کنند. بر اساس این توضیحات، بهتر است قبل از مصرف دانه‌های انگور، با پزشک معالج خود در این مورد مشورت نمایند.

4- آیا خوردن انگورهایی که دارای لکه‌های سیاه هستند، در بارداری امن است؟

خیر، انگورهایی که لکه‌های سیاه بر روی خود دارند، برای خوردن مادران باردار مجاز نیستند، زیرا این نوع میوه‌ها می‌توانند آلوده باشند.

5- زنان باردار مبتلا به بیماری دیابت چگونه می‌توانند ازانگور در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند؟

در نهایت، لازم است بدانید که اگر شما به عنوان یک زن باردار از بیماری دیابت رنج می‌برید، می‌توانید در مصرف میوه انگور احتیاط نموده و با مصرف کم آن، مقدار قند بدن خود را در حالت عادی نگه دارید. برای این کار، کافی است میوه انگور را همراه با میوه‌هایی که قند و کربوهیدرات کمی دارند، مصرف نمایید؛ به عنوان مثال، زنان حامله می‌توانند به دانه‌های انگور خود، تمشک یا چغندر قند اضافه کرده و میزان قند بدن خود را تعدیل کنند. البته مخلوط کردن دانه‌های انگور قرمز، سبز و سیاه نیز برای این امر ایرادی نداشته و زنان می‌توانند در دوران بارداری خود، روزانه حدود 12 تا 15 عدد انگور بخورند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/