آیا مصرف دانه های رازیانه در بارداری منجر سقط جنین میشود؟

193_erin_m_fedda82d_b895_473e_90c7_96e91c585d3f__1534779460_80945

در ابتدا، لازم است یادتان باشد كه شما به عنوان یک زن باردار، در طی كل دوران حاملگی خود نمی‌توانید هر آنچه را که هوس کردید، بخورید و یا بنوشید. در واقع، مصرف برخی از مواد غذایی ناسالم به طور ناگهانی بر روی رشد فرشته کوچک درون رحم شما تاثیر گذاشته و سلامت او را به خطر خواهد انداخت. پس، همه مادران حامله باید در کل دوران بارداری خود بر روی آنچه که می‌خورند و یا می‌آشامند، دقت كافی داشته باشند.

به دلیل این که مصرف برخی مواد غذایی در دوران باداری عوارض سطحی و یا عمیق خطرناکی بر روی بدن مادر و جنین داخل رحم او می‌گذارد، بنابراین بهتر است مادران، قبل از مصرف آن‌ها با افراد باتجربه و پزشکان متخصص زنان و زایمان مشورت نمایند. علاوه بر این موارد، لازم است به عنوان یك مادر باردار به خاطر داشته باشید كه بسیاری از گیاهان دارای خواص تسکین‌دهنده بوده و حس آرامش خاصی را به بدن مادر باردار القا می‌كنند، كه یکی از این گیاهان دانه رازیانه است. اما، اکثر مادران در مورد ایمنی مصرف دانه رازیانه در دوران بارداری خود نگران هستند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله، در مورد روش مصرف دانه رازیانه و میزان آن در طول كل دوران بارداری زنان صحبت شده است. پس، به عنوان یک خانم باردار به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

دانه رازیانه چیست؟

رازیانه گیاهی متعلق به کشورهای اروپایی است، که از خانواده جعفری می‌باشد. این گیاه معطر با گل‌های زرد و برگ‌های پرمانند، کمی شیرین و ترد بوده و طعم و مزه خاصی دارد. به عنوان یك خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید كه اگر شما این گیاه خاص را به وعده‌های غذایی خود اضافه كنید، برای شما و اهل خانه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در نهایت، یادتان باشد رازیانه گیاهی است که اگر به طور گسترده و منظم استفاده شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی را در بدن انسان، به ویژه زنان باردار کاهش دهد.

آیا مصرف دانه رازیانه در بارداری، تاثیری بر چگونگی تولد نوزادان دارد؟

محققان یک مرکز تحقیقاتی در شمال ایتالیا اثرات مشترک گیاهان، از جمله رازیانه را بر روی دوران بارداری زنان مورد بررسی قرار داده‌اند. این مطالعه بیش از 15 ماه طول کشیده و بیش از هفتصد زن حامله مورد ازماش و مصاحبه قرار گرفتند، که ظرف سه روز پس از مصرف گیاه رازیانه نوزاد خود را به دنیا آوردند. این زنان در سه بیمارستان عمومی در شمال ایتالیا بستری شده و مورد بررسی و آزمایش دقیق قرار گرفتند. در طی انجام این آزمایشات مشاهده شد که استفاده از گیاهان طبی، از جمله دانه رازیانه هیچ تأثیری بر سلامت بدن نوزادان در زمان تولد، طول مدت بارداری مادران و همچنین وزن نوزاد نداشته است. با این حال، نتایج این مطالعات نشان داده است كه مصرف طولانی مدت گیاه رازیانه در دوران بارداری زنان اثرات زیادی را بر روی سلامت خود مادر باردار و فرزند داخل رحم او به جا می‌گذارد.

در واقع، شواهد نشان داده است كه مصرف گیاه رازیانه در دوران حاملگی زنان امن نیست. بنابراین، زنان حامله باید برای امنیت بیشتر و کسب اطمینان از هر گونه عوارض جانبی مصرف گیاه رازیانه بر روی سلامت نوزاد متولد نشده خود و همچنین وضعیت کلی بدن خودشان، از مصرف دانه رازیانه در این دوران اجتناب کنند.  همچنین، به دلیل این که در برخی موارد، مصرف رازیانه می‌تواند خواص لخته شدن خون را در بدن انسان، به ویژه زنان باردار به دنبال داشته باشد، پس اگر شما به عنوان یک زن حامله مستعد ابتلا به اختلالات خونریزی هستید، باید بدانید که مصرف گیاه رازیانه می‌تواند منجر به بروز خونریزی و کبود شدن برخی نواحی از بدن شما شود.

برای اطلاع از تغذیه ی صحیح  در بارداری این مطلب سه سوال مهم درباره تغذیه دوران بارداری را بخوانید.

نکات ایمنی در مورد مصرف چای رازیانه در بارداری:

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، استفاده از چای‌های گیاهی مختلف را در دوران بارداری زنان به دلیل قابل کنترل نبودن علائم و عوارض ناشی از مصرف  آن‌ها، منع کرده است. از جمله این موارد می‌توان به چای رازیانه اشاره كرد كه مصرف آن در دوران بارداری زنان اصلا توصیه نمی‌شود. در حالی که اکثر چای‌های گیاهی ممکن است هیچ گونه عوارض جانبی را بر روی سلامت مادر باردار و یا فرزند متولد نشده او ایجاد نکنند، اما اثرات دقیق چای رازیانه هنوز مرموز و ناشناخته باقی مانده است. درست است كه تعدادی از پزشکان متخصص زنان و زایمان مصرف دانه رازیانه را در دوران بارداری زنان بی‌خطر اعلام كرده‌اند، اما مادران حامله باید برای جلوگیری از بروز هرگونه عوارض جانبی در بدن خود و یا فرزند داخل رحمشان از مصرف چای رازیانه و یا هر چای گیاهی دیگر در كل دوران بارداری خود اجتناب کنند.

عوارض جانبی مصرف دانه رازیانه در بارداری :

فراموش نکنید که اگر شما به مصرف گیاه کرفس، هویج و برنجاسف حساسیت داشته باشید، باید از مصرف دانه رازیانه هم در طی دوران زندگی خود، به خصوص در دوران بارداری خودداری کنید. همچنین، یادتان باشد که اگر دارای پوست حساسی هستید، از قرار دادن دانه رازیانه و محصولات آن بر روی پوست خود، به ویژه در دوران بارداری جدا اجتناب نمایید، زیراه پوست بدن زنان در دوران بارداری بیش از حد خشک شده و حساسیت آن افزایش می‌یابد، که این حالت به نوبه خود فرد را در معرض ابتلا به مشکلات پوستی قرار داده و شرایط خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، زنان حامله برای جلوگیری از بروز هر گونه ناراحتی و یا وضعیت پزشکی جدی در بدن خود، باید از مصرف دانه رازیانه و محصولات آن در دوران بارداری خودداری کنند.

آیا مصرف دانه‌های رازیانه در بارداری منجر به سقط جنین  می‌شود؟

برخی از متخصصین زنان و زایمان و افراد باتجربه می‌گویند که مصرف دانه رازیانه در دوران بارداری زنان می‌تواند مراحل سقط جنین را در بدن این افراد آغاز کند. اما برخی دیگر از محققان و پزشکان متخصص زنان و زایمان نیز این نظریه را رد می‌کنند. با این حال، اعتقاد بر این است که مصرف دانه رازیانه در دوران بارداری می‌تواند برای سلامت نوزاد داخل رحم مادر بسیار مضر بوده و عوارض emmenagogue را به دنبال داشته باشد. در واقع، از آن‌جایی که خواص موجود در دانه رازیانه، باعث افزایش خونریزی قاعدگی در بدن زنان می‌شود، پس مصرف آن در دوران بارداری می‌تواند یک تهدیدکننده بالقوه برای بارداری زنان تلقی شده و منجر به سقط جنین داخل رحم این افراد گردد. با این که هیچ تحقیقات پزشکی معتبری  در مورد این موضوع وجود ندارد، اما برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه، زنان حامله باید از مصرف دانه رازیانه در کل دوران بارداری خود اجتناب کنند.

برای اطلاع از خوراکی هایی که در  ماه پنجم  بارداری ممنوع است این مطلب خوراکی هایی که نباید در ماه پنجم بارداری بخورید را بخوانید.

چگونه می‌توان چای دانه رازیانه را در لیست برنامه غذایی  بارداری قرار داد:

اگر شما  ، حامله شده‌اید، مهم است که در مورد ایمنی همه چیزهایی که می‌خورید و یا می‌نوشید، با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کرده و موارد جانبی آن‌ها را بررسی کنید. همچنین، اگر به عنوان یک مادر باردار در مورد مصرف دانه‌های رازیانه در طی دوران بارداری خود اطلاعات کافی ندارید، بهتر است در این باره با دکتر معالج خود مشورت کنید. در واقع، شما باید بدانید که بهترین قاضی در مورد مشخص نمودن وضعیت پزشکی شما دکتر متخصص زنان و زایمان خواهد بود. اگر دکتر معالجتان با جرات تمام، اجازه نوشیدن چای رازیانه را در طی دوران بارداری داد، می‌توانید با میزان خیلی کم آن را امتحان کنید. البته، بهتر است این چای در خانه و با استفاده از یک دستورالعمل‌های بهداشتی تهیه شود. در ادامه این مقاله، روش‌های مختلفی برای تهیه چای رازیانه در خانه، جهت مصرف زنان باردار بیان شده است، که عبارتند از:

مواد لازم:

  • دانه رازیانه
  • آب
  • عسل و یا شربت شکر زرد – اما، باز هم فراموش نکنید که اگر  می‌خواهید از این نوشیدنی استفاده کنید، حتما در مورد امنیت مصرف این چای در دوران بارداری خود با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید.

روش تهیه چای رازیانه:

  • برای شروع کار، ابتدا دانه‌های رازیانه را کوبیده و یا در آسیاب برقی به صورت پودر یکنواخت در آورید. بعد، مقداری آب را یک ظرف . یا قوری ریخته و اجازه دهید تا آب به جوش آید. هنگامی که آب به جوش آمد، پودر دانه رازیانه آماده شده را به آب جوش آماده، اضافه کنید. سپس در ظرف و یا قوری را بگذارید و حرارت زیر آن را خاموش کنید. اجازه دهید تا ظرف برای حدود پنج دقیقه بر روی اجاق گاز بماند، تا چای شما دم کشیده و دانه‌های آن هم ته‌نشین شوند.
  • هنگامی که پنج دقیقه گذشت، چای را با اضافه کردن مقداری عسل و یا شربت شکر زرد شیرین کنید. برای اطمینان بیشتر سعی کنید که چای را در حالی که گرم است، مصرف کنید. البته فراموش نکنید که نباید چای مصرفی شما در دوزان بارداری بیش از حد گرم باشد.
  • در نهایت، یادتان باشد که اگر به عنوان یک زن حامله نمی‌دانید که این چای را چگونه مصرف کنید و یا در مورد دوز مصرفی آن بی‌اطلاع هستید، حتما در این مورد با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. 

جایگزین‌هایی برای دانه رازیانه در بارداری:

درست است که مصرف دانه رازیانه در دوران باردار ی زنان، مشکلات گوارشی این دوران را از ب ین م ی‌برد، اما ممکن است مشکلات بارداری دیگری را برای ا ین افراد به وجود می‌آورد. به هم ین دلا یل، زنان باردار باید از مصرف دانه راز یانه در طی کل دوران باردار ی خود خودداری نموده و به فکر جایگزین کرد گزینه‌های شناخته شده و امن‌تر دیگری به جای آن باشند، که با ارائه مزایای همان گیاه، عوارض منفی بر سلامت مادر باردار و جنین داخل رحم او نگذارد. برخی از این جایگزین‌های سالم و امن برای مصرف زنان در دوران بارداری عبارتند از:

  • چای لیمو
  • چای پوست پرتقال
  • چای زنجبیل
  • چای دارچین

 شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری آب گرم به این گیاهان خشک، اجازه دهید تا خوب دم بکشد. در نهایت،  به خاطر داشته باش ید که این چای‌ها را برای استفاده از منافع آن‌ها، همیشه به صورت گرم مصرف کنید.

 

نظر (17)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام منم حامله هستم دوتا هم بچه دارم نمیخوام میشه باگیاه رازیانه سقطش کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

اگه راهنماییم کنین ممنون میشم

This comment was minimized by the moderator on the site

من ۶ روزه پر یودم عقب افتاده میترسم باردار باشم چون تازه بچه کوچیکم ۹ماهشه چیکار کنم باز بشم سریع

This comment was minimized by the moderator on the site

من۸روزه پریودم عقب افتاده می ترسم حامله باشم تو این شرایط کرونایی هم بچه نمی خوام تیرویید وفشا رخون هم دارم ودوتا هم بچه دارم درضمن سنم هم۴۴ میباشد چیکار کنم زودتر پریود بشم تا از این کابوس راحت بشم .

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من میخوام باردار بشم و رازیانه مصرف میکنم.دو تا بچه قبلی رو 2 ماه اول پریود شدم.میخواستم بدونم اگه باردار بشم و ندونم و مثل قبلی ها پریود بشم ایا رازیانه مصرف کردنک ایراد دارد؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من باردارم میخام هرچه سریعتر سقط کنم تا دیر نشده چون ...من ناخواسته بچه دار شدم ...قربانی تجاوز شدم?

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خوبین من چند هفتس ک باردارم میخام سقط کنم با رازیانه آیا جواب میده چجوری استفادش کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

من متونم کمکت کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

به منم کمک کنید، باردارم میخوام سقط کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

به منم کمک کن

This comment was minimized by the moderator on the site

به منم کمک کن

This comment was minimized by the moderator on the site

من هشت هفته بار دارم وبخاطرنفخ معده رازیانه خوردم بنظرتون برای جنین خطرداره?

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ناخواسته باردار شدم میخوام سقط بشه آیا رازیانه جواب میده؟ مصرف کنم؟ دو روز هست ک تخم شوید دم میکنم میخورم دیروز تا حالا یذره خون اومده . بنظرتون رازیانه بهتره؟؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ما کلا مخالف این کار هستیم و نمیتونیم کمک خاصی بکنیم

چون من افسرده هستم داروی افسردگی مصرف میکنم اعصابم نمیکشه و در حال حاظر ۳ فرزند دارم ب امید خدا

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
اول اینکه موقعیتی که فیبروم قرار گرفته خیلی مهمه و اینکه مزاحمتی برای جنین داره یا خیر، شما باید تحت نظر پزشک باشین و اگر دردتون شدیده از مسکن های مجاز در بارداری بهتون تجویز بشه، حتما پزشکی که میرین پزشک باسواد و باتجربه باید باشه.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام . من 34 ساله هستم و سه ماهه باردار. قبل از ازدواج همیشه کیست های کوچک داشتم . زمان متاهلی همیشه در ناحیه سمت چپ لگن احساس درد و گرفتگی داشتم . پیش پزشک رفتم و سونوی داخلی هم انجام داد و گفت هیچی نیست و گرفتگی عضلاته . الان رفتم سونو و با درد...

سلام . من 34 ساله هستم و سه ماهه باردار. قبل از ازدواج همیشه کیست های کوچک داشتم . زمان متاهلی همیشه در ناحیه سمت چپ لگن احساس درد و گرفتگی داشتم . پیش پزشک رفتم و سونوی داخلی هم انجام داد و گفت هیچی نیست و گرفتگی عضلاته . الان رفتم سونو و با درد زیاد متوجه شدم یک فیبروم 5 سانتی در همان جا قرار داره و دقیقا با دست میشه روی لگن احساسش کنم . خیلی هم درد دارم . قبلا برای کیست هام از پودر رازیانه استفاده میکردم .از زمان بارداری قطع کردم و ایم فیبروم به این سایز رسیده . الان چکار کنم . آیا فیبروم برای جنین خطر داره ؟

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/