آیا مصرف چای گل داودی در بارداری ضرر دارد؟

1__1533987817_59925

آیا به عنوان یک زن حامله سعی می‌کنید تا از امنیت مصرف چای گل داوودی در دوران بارداری خود آگاه شوید؟ آیا در مورد امن بودن مصرف این گیاه در طی دوران بارداری خود شک دارید؟ اگر پاسخ شما هم به این سوالات بله است، پس مقاله زیر را بخوانید. با خواندن ادامه این مقاله، تمام اطلاعات لازم را در مورد مصرف چای گل داودی در دوران بارداری به دست می‌آورید.

آیا در برداری به نفخ شدید دچار شدید پس این مطلب کاهش نفخ شدید بارداری با چای قاصدک را از دست ندهید.

چای گل داودی چیست؟

گل‌ انواع گیاهان یکی از عناصر مهم برای تهیه چای‌ گیاهی به شمار می‌رود. یکی از این گل‌های مفید گل گیاه داودی است، که چای آن هم با استفاده از گل این گیاه تهیه می‌شود. جالب است بدانید که گل این گیاه در بین مردم شرق آسیا دارای محبوبیت خاصی است.به خاطر داشته باشید که چای گل داودی از ریختن گل‌های خشک شده این گیاه در آب گرم درست می‌شود. همچنین، یادتان باشد که این چای معمولا شفاف بوده و به رنگ زرد روشن خواهد بود، که بسیار هم معطر است.

 کسانی که به مصرف گیاهانی مانند ابروسیا و بابونه حساسیت دارند، باید از مصرف چای داودی هم اجتناب کنند

خواص دارویی چای گل داودی در بارداری:

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف چای گل داودی در دوران بارداری برای مادر حامله و جنین داخل رحم او مزایای دارویی بسیاری دارد، که مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • کمک به درمان بیماری آنفلوانزا در بارداری
  • اگر بدن مادر باردار دچار آکنه بارداری و دیگر مشکلات پوستی شده باشد، این چای به عنوان یک خنک‌کننده عمل کرده و حساسیت‌های پوستی را از بین خواهد برد.
  • همچنین، مصرف چای گل داوودی از بروز گلو درد در زنان حامله جلوگیری کرده و باعث کاهش تب در آن‌ها خواهد شد.

  • علاوه بر این موارد، مصرف چای گل داودی برای درمان بیماری واریس و آترواسکلروز در زنان باردار هم بسیار مفید است.
  • در کشور چین، مردم از چای گل داوودی برای برای قوی شدن چشم و کبد زنان باردار استفاده می‌کنند.
  • همچنین، مصرف این چای مشکل خیره شدن چشم به یک نقطه را از بین برده و از بروز سرگیجه در مادران باردار جلوگیری خواهد کرد.
  • به عنوان یک مادر باردار فراموش نکنید که مصرف چای گل داوودی می‌تواند التهاب زانو را در بدن شما کاهش داده و باعث خروج مواد سمی از بدنتان شود.
  • همچنین، گفته می‌شود که مصرف این چای در درمان فشار خون بالای دوران بارداری هم بسیار مفید است.
  • در نهایت،به یاد داشته باشید که این چای با ویروس‌ها و باکتری‌ها موجود در بدن زنان باردار مبارزه کرده و سبب افزایش طول عمر مادر و جنین داخل رحم او خواهد شد.

برا ی اطلاع از فواید چای سبز این مطلب فواید مصرف چای سبز در دوران بارداری را بخوانید.

آیا مصرف چای گل داودی برای زنان باردار امن است؟

  به یاد داشته باشید که امنیت مصرف همه محصولات گیاهی در زنان باردار جای بحث بسیاری دارد. به همین علت، توصیه می‌شود که این افراد قبل از مصرف هر گونه مواد غذایی جدید و یا قرار دادن هر نوع نوشیدنی در رژیم غذایی دوران بارداری خود حتما با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کنند. جالب است بدانید که کارشناسان تغذیه هم توصیه می‌کنند که زن حامله در مورد مصرف هر گونه مواد غذایی جدید، فقط با دکتر معالج خود مشورت نمایند. اگرچه چای گل داودی دارای مزایای متعدد دارویی است، اما موارد بسیاری در مورد این چای‌های گیاهی هنوز ناشناخته باقی مانده است. البته، در طول این سال‌ها، محققان آزمایشات مختلفی را بر روی انواع محصولات گیاهی انجام داده و وجود مواد مضر در این چای‌ها ثابت کرده‌اند. به همین دلیل، مصرف چای گل داودی برای یک زن باردار بدون مشورت کردن با پزشک معالج خود و انجام مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای اصلا جایز نیست!

در این که گفته می‌شود چای گل داوودی یک تقویت‌کننده قوی بدن و منبع تولید انرژی در زنان باردار است، جای هیچ شکی نیست، اما کسانی که به مصرف گیاهانی مانند ابروسیا و بابونه حساسیت دارند، باید از مصرف چای داودی هم اجتناب کنند. به همین علت، به مادران باردار توصیه می‌شود که از مصرف چای گل داوودی در هر دوره از بارداری خود، به طور بالقوه خودداری کنند، چون این مایع می‌تواند از جفت عبور و سلامت جنین داخل رحم این افراد را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

اگر در در بارداری چای بابونه مصرف میکنید پس این مطلب عوارض خوردن چای بابونه در دوران بارداری را بخوانید.

چای گل داودی و اشتباه متداول زنان باردار:

چای‌های گیاهی مانند چای گل داودی دارای کافئین فراوانی هستند، بنابراین بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان فکر می‌کنند که مصرف بیش از حد این چای در طی دوران بارداری می‌تواند مشکلاتی را در بدن زنان حامله و جنین داخل رحم این افراد ایجاد کند. از طرفی دیگر، مشکل مصرف چای گل داودی در طی دوران بارداری این است که پزشکان متخصص زنان و زایمان اطلاعات دقیقی در مورد اثرات این چای بر روی جنین در حال رشد ندارند. البته، نظرات مختلفی در مورد ایمنی مصرف این چای‌ برای زنان باردار وجود دارد. اکثر دانشمندان ادعا می‌کنند که مصرف چای گل داودی در حد اعتدال، برای زنان باردار امن خواهد بود، اما مصرف بیش از حد هر یک از چای‌های گیاهی مخصوصا  چای گل داودی در دوران بارداری می‌تواند خطرناک باشد.

بسیاری از متخصصین زنان و زایمان انجام مراقبت‌های بهداشتی توسط پزشک معالج و خود زنان حامله را در طول کل دوران بارداری یک جایگزین عالی برای پشت سر گذاشتن این دوران می‌دانند. با این که گیاه گل داوودی یک منبع غنی از مواد مغذی، کلسیم، آهن و منیزیم است، با این حال، اگر با استفاده از روش FDA تهیه نشده باشد، احتیاط در خوردن این چای در دوران بارداری برای هر خانمی ضروری است.

اگر چه برخی از متخصصان حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی دوران بارداری معتقدند که مصرف چای گل داودی در دوران بارداری برای زنان امن است، اما یادتان باشد که شما به عنوان یک زن حامله می‌توانید آن را به میزان خیلی کم مصرف کنید. همچنین، چای گل داوودی که مورد استفاده زنان باردار قرار می‌گیرد، باید در آب گرم، نه داغ، تهیه گردد. اما نکته مهم در این مورد مشورت کردن با دکتر معالج و بررسی نمودن برخی عوارض به وجود آمده در بدن زنان باردار است، چون میزان حساسیت بدن هر زنی نسبت به بدن زنان دیگر متفاوت است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/