نکاتی جالب درباره خوردن چای بابونه در دوران بارداری

babone2

چگونه می توان چای بابونه را در خانه تهیه کرد؟

به یاد داشته باشید که درست کردن چای بابونه در خانه، کار بسیار آسانی است. قادر خواهید بود تا با استفاده از یک فنجان و آب جوش، بهترین چای گیاهی را در منزل تهیه کنید! فقط برای اطمینان بیشتر، بهتر است قبل از مصرف آن برای اولین بار در طی دوران بارداری خود، با یک دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.
برای آماده کردن چای بابونه، ابتدا آب را در یک کتری ریخته و بر روی حرارت قرار دهید، تا به صورت کامل بجوشد. هنگامی که آب به جوش آمد، آن را از روی حرارت برداشته و در یک فنجان و یا لیوان بریزید. سپس، با اضافه کردن مقداری برگ و گل گیاه بابونه و یا چای کیسه ای این گیاه اجازه دهید تا چای شما برای حدود پنج تا ده دقیقه دم بکشد. یادتان باشد که میزان غلظت چای بستگی به سلیقه فردی شما دارد. در واقع، اگر شخصی بخواهد چای غلیظ درست کند، باید مقدار زیادی از گل و گیاه بابونه را به آب داغ لیوان اضافه نماید. در نهایت، لازم است بدانید که شما باید برای اطمینان از دم کشیدن کامل چایی، تبخیر نشدن آب آن و فرار نکردن عطر چای از یک در برای لیوان و یا فنجان خود استفاده کنید.
زنان حامله می توانند بعد از دم کشیدن چای، مخلفات بابونه و یا چای کیسه ای را از داخل فنجان خود، همراه با فشار دادن، بیرون آورده و دم نوش خود را جرعه جرعه و با لذت بنوشند.

چای بابونه بدون کافئین مناسب دوران بارداری:

به دلیل این که چای های گیاهی، مخصوصا چای بابونه عاری از کافئین است و زنان حامله می توانند با استفاده از چند مرحله آسان، آن را در خانه تهیه کنند، این چای به عنوان یک نوشیدنی عالی در بین زنان باردار محسوب می شود. در ادامه این مقاله، برخی از کارهای ساده ای که زنان حامله می توانند با استفاده از آن ها، کافئین باقی مانده در چای گیاهی خود را از بین ببرند، بیان شده است. این موارد عبارتند از:
معمولا، اولین ماده ای که در زمان درست کردن چای همراه با آب داغ منتشر می شود، کافئین است. این حالت معمولا در اولین 25 ثانیه افزودن چای به آب داغ شروع می شود. به همین دلیل، زنان حامله می توانند برای آماده کردن جوشانده بابونه، آب و برگ و گل گیاه بابونه و یا چای کیسه ای را در ظرفی ریخته و آن را برای مدتی بجوشانند. اما برای دم کرده این گیاه فقط کافی است مقداری آب گرم را روی گل و برگ گیاه بابونه ریخته و اجازه دهند تا چای برای حدود 30 ثانیه دم بکشد. هنگامی که چایی به طور کامل دم کشید، با فشار دادن مخلفات موجود در لیوان، آب را از گل و برگ بابونه بیرون آورده و آن را نوش جان کنند.
البته، فراموش نکنید که برگ و گل گیاه بابونه را که از لیوان بیرون آورده اید، می توانید با اضافه کردن دوباره آب داغ، برای بار دوم هم استفاده کنید. جالب است بدانید چایی که برای بار دوم از این گیاه به دست می آید، دارای کافئین خیلی کمی خواهد بود.

عوارض خوردن چای بابونه در دوران بارداری

برخی نکات اساسی در مورد استفاده از چای بابونه برای درمان بیماری های زنان باردار:

به یاد داشته باشید که چای بابونه دارای خواص ضد التهابی بوده و از بین برنده حالت اسپاسم در عضلات بدن زنان باردار می باشد.
همچنین، خواص ضد باکتری موجود در این گیاه، آن را برای استفاده به عنوان یک داروی خانگی جهت درمان بیماری های مختلف رایج کرده است. همه زنان می توانند از چای بابونه در طی دوران بارداری خود استفاده کنند، اما بهتراست قبل از مصرف آن حتما با دکتر متخصص زنان و زایمان معالج خود مشورت کنند. در عین حال، به عنوان یک خانم باردار این نکته را هم فراموش نکنید که تنها شما از مزایای درمانی و شگفت انگیز چای بابونه بهره مند نمی شوید، بلکه با دم کردن آن، تمام اعضای خانواده می توانند جهت درمان برخی بیماری های موجود در بدن خود کمک بگیرند.

از آن جایی که این چایی می تواند در مبارزه با مشکل سوء هاضمه به بدن زنان باردار کمک کند، بنابراین هر مادر بارداری می تواند برای از بین بردن گرفتگی و ناراحتی مربوط عضلات خود این چای را مورد استفاده قرار دهد. همچنین، مصرف چای گیاهی بابونه یک روش عالی برای مقابله با هر گونه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در بدن زنان باردار به شمار می رود. البته استفاده از این چایی برای از بین بردن گاز معده و یا نفخ بیش از حد شکم زنان باردار هم مفید است. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف چای گیاه بابونه به هضم راحت غذا در بدن مادران باردار کمک می کند. علاوه بر این موارد، اگر از مشکل تهوع در ماشین به هنگام سفر رنج می برید، باید بدانید که نوشیدن جرعه جرعه چای بابونه قبل از سفر و طول آن به شما کمک خواهد کرد تا بر این مشکل خود غلبه کنید.

چای بابونه به یک عامل تسکین دهنده در بدن زنان باردار عمل کرده و در مبارزه با اضطراب و استرس هم به این افراد کمک خواهد کرد. همچنین، فراموش نکنید که این چای گیاهی به عنوان تقویت کننده خلق و خوی عمل کرده و می تواند به اوج گرفتن روح مادران باردار و به وجود آمدن احساس شادی در این افراد کمک کند. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف چای بابونه در طی دوران بارداری می تواند انرژی لازم برای انجام فعالیت-های روزانه را تامین کند. علاوه بر این موارد، نوشیدن چای بابونه در از بین بردن درد، خستگی ها و یا گرفتگی عضلات ناشی از خستگی و کار در بدن زنان باردار مفید بوده و به این افراد کمک خواهد کرد تا استقامت بدن خود را افزایش دهند. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف چای بابونه در طی دوران بارداری فرد را وادار ورزش کردن خواهد کرد.

استفاده از چای بابونه در طی دوران بارداری زنان می تواند اشتهای فرد را برای بهتر غذا خوردن باز کند، به خصوص اگر شخصی با عوض کردن محیط زندگی خود تحت تاثیر آب و هوا جدید منطقه قرار گرفته و قادر به غذا خوردن نباشد. همچنین، شما به عنوان یک خانم باردار می توانید از چای کیسه ای گیاه بابونه بعد از بیرون آوردن آب موجود در آن از برای تسکین درد گوش خود استفاده کنید. البته، فراموش نکنید که کیسه چای بابونه باید در ناحیه خارج از گوش مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این موارد، به خاطر داشته باشید که نوشیدن چای بابونه می تواند در مراقبت از گلوی شما مفید بوده و درد یا خارش آن را کاهش دهد. شما می توانید کیسه چای بابونه را به عنوان یک کمپرس گرم طبیعی استفاده کرده و آن را بر روی گلو خود قرار دهید، تا به کاهش درد و التهاب آن کمک کند.

بر روی پوست بدن برخی از مادران باردار، زگیل هایی از گوشت اضافی به وجود می آید، که اگر از چای بابونه به طور منظمی بر روی این زگیل ها مالیده شود، به کاهش ظاهری آن ها کمک زیادی می کند. به یاد داشته باشید هنگامی که آهک موجود در بدن شما از حد طبیعی اضافه شود، سبب ظاهر شدن زگیل در قسمت های مختلف بدنتان خواهد شد، که نوشیدن دو فنجان چای بابونه در هر روز به کاهش اثرات آهک و در نتیجه، کاهش زگیل ها در نواحی مختلف بدنتان کمک خواهد کرد. در نهایت، یادتان باشد که چای بابونه یک روش درمانی طبیعی برای از بردن بردن ورم ملتحمه چشم و یا سندرم چشم صورتی یا قرمز است. شما برای درمان این مشکل در چشم خود می توانید چای بابونه را بعد از سرد شدن و رسیدن به دمای اتاق، به طور منظم بر روی چشم خود بریزید. در واقع، می توان ادعا کرد که استفاده از چای بابونه سرد کمک زیادی به کاهش قرمزی و یا pinkness داخل چشم زنان باردار خواهد نمود. البته، شما می توانید در چنین مواردی از کیسه-های چای بابونه سرد شده هم استفاده کرده و آن را بر روی چشم خود به عنوان کمپرس سرد قرار دهید.

اما، فراموش نکنید که برای اطمینان بیشتر، باید اجازه دهید تا کیسه چای بابونه خنک شده و به دمای معمولی اتاق برسد. البته، برای این که کیسه چای زودتر سرد شود، می توان آن را در یخچال قرار داد. جالب است بدانید هنگامی که چای بابونه به اندازه کافی سرد شد، می توان از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای رهایی از هر نوع شوره سر و یا سایر مشکلات پوستی مربوط به سر خانم های باردار استفاده کرد. در واقع، این افراد برای درمان مشکلات پوست سر خود باید به طور منظم، از چای بابونه سرد شده برای شستن مو و پوست سر خود استفاده کنند. یادتان باشد که این شستشو باید پس از تمیز کردن موی سر با استفاده از شوینده ها انجام شود. در نهایت، به خاطر داشته باشید که هیچ نوع چای گیاهی دیگری به غیر از چای بابونه برای شستشوی پوست سر خانم های باردار توصیه نمی شود.

اگر موهای خود را رنگ کرده اید و یا موهای شما به خاطر انجام ورزش های مختلف، شفافیت خود را از دست داده است، می توانید از چای بابونه به منظور شستشوی موهای خود استفاده کرده و درخشش و رنگ بیشتری به تارهای موی رنگ شده خود بدهید. همچنین، مادران بارداری که دچار اگزما و یا خارش پوست بدن هستند، می توانند برای درمان این مشکل خود از حمام بابونه کمک بگیرند. این کار علاوه بر از بین بردن مسائل مختلف مانند اگزما و خارش پوست، برای استراحت کردن بدن زنان باردار هم مفید بوده و میزان استرس را در ذهن این افراد به شدت کاهش خواهد داد. در واقع، می توان ادعا کرد که استفاده از حمام بابونه کمک زیادی به بهبود خلق و خوی کلی زنان باردار می کند. همچنین، مصرف چای بابونه برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد و مراقبت از هر دوی آن ها در برابر سرماخوردگی و سرفه بسیار موثر است.

می توانید برای آماده سازی چای بابونه جهت استفاده در حمام، ابتدا حدود نیم و یایک فنجان برگ تازه و یا خشک شده گیاه بابونه را در یک کیسه کتانی تمیز ریخته و در آن را به درستی ببندید. البته، شما می توانید یک لیف حمام تمیز را نیز برای این کار استفاده کنید. هنگامی که تمام برگ های گیاه بابونه در داخل لیف حمام قرار گرفت و مطمئن شدید که برگ ها از پارچه لیف بیرون نخواهند آمد، آن را در داخل آب گرم وان قرار دهید. در این مرحله، اجازه دهید تا برگ های موجود در داخل بسته خیس خورده و در آب گرم به مدت حداقل ده دقیقه بمانند، طوری که تمام خواص آرام بخش برگ های بابونه به داخل آب داغ وان منتشر شود. هنگامی که زمان دم کشیدن بابونه در داخل وان حمام به پایان رسید، شما می توانید مقداری آب سرد را به وان حمام اضافه کنید. البته، میزان آب سردی که به وان حمام خود اضافه می کنید، بستگی به آب و هوا محل زندگی خود شما دارد. در نهایت، یادتان باشد که برای اطمینان بیشتر، نباید هیچ کدام از مواد شوینده مانند صابون و یا شامپو را به آب وان اضافه کنید، چون تاثیرات منفی بر اثرات چای گل بابونه خواهد گذاشت. همچنین، اگر میزان گیاه بابونه در وان حمام شما کم بود، متناوبا می توانید چای آماده شده گیاه بابونه را به آب وان حمام خود اضافه کنید.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم استفاده از حمام چای بابونه حالت آرامش بخشی آن برای زنان باردار است. برای دست یافتن به آرامش و از بین بردن استرس در طی دوران بارداری خود، کافی است 10 تا 12 قطره از اسانس گیاه بابونه را به آب وان حمام خود اضافه کنید. جالب است بدانید که می توان به همان مقدار سرکه هم به آب حمام که در حال آماده سازی است، اضافه کرد.

برای خواب راحت در بارداری چای بابونه بخورید

گیاهان که مصرف آن ها دردوران بارداری زنان امن و ناامن است:

همانطور که قبلا هم گفته شد دکتر متخصص زنان و زایمان بهترین فرد برای مشورت کردن هر زنی در طی دوران باداری خود است، چون این افراد بعد از صحبت کردن با پزشکان متخصص زنان و زایمان می توانند با خیال راحت از انواع چای های گیاهی استفاده کنند. پس، می توان ادعا کرد برای اینکه این افراد از امن بودن مصرف چای بابونه در طی دوران بارداری خود مطمئن شوند، استفاده از تجربیات پزشکان بهترین گزینه خواهد بود. برخی گیاهان دارویی هم وجود دارند که برای استفاده زنان حامله در طی نه ماه دوران بارداری امن در نظر گرفته نمی شوند. با توجه به این توصیفات، مشورت کردن با دکتر متخصص زنان و زایمان قبل از تصمیم گیری در مورد اضافه کردن هر چای گیاهی به رژیم غذایی دوران بارداری زنان، امری واجب است. انواع گیاهانی که احتمالا مصرف آن ها در طی دوران بارداری برای زنان امن است، عبارتند از:
• چای برگ تمشک قرمز
• چای سیر
• چای جو دو سر و پوسته جو دو سر
• چای فلفل دلمه ای
• چای ریشه گیاه زنجبیل
• چای پوست روغنی درخت نارون
• چای برگ نعناع
• چای پسیلیوم سیاه
• چای پسیلیوم طلایی

انواع گیاهانی که مصرف آن ها برای زنان باردار ناامن است، عبارتند از:

• چای گیاه آلوئه ورا
• چای گیاه سنا
• چای نوعی گیاه به نام چشم گاو و یا گل مینا
• چای گیاه حشیشه الحمار
• چای درخت جنسه و یا جنسان
• چای کاوا
در نهایت، فراموش نکنید که دوران بارداری برای هر زنی متفاوت از سایر خانم های حامله است، چون معلوم نیست بدن یک مادر باردار به مصرف انواع گیاهان دارویی چه واکنشی از خود نشان خواهد داد. در واقع، هر فرد فقط خودش می تواند در مورد واکنش بدن خود و جنین داخل رحمش به مصرف انواع گیاهان قضاوت عادلانه ای داشته باشد. بنابراین، نمی توان گفت که بدن همه زنان به مصرف چای بابونه یک نوع واکنش نشان خواهد داد. با این که مصرف یک فنجان چای بابونه در طی دوران بارداری وسوسه انگیز بوده و برای از بین بردن خستگی یک خانم باردار بسیار مفید می باشد، اما این افراد باید از واکنش بدن خود به انواع چای های گیاهی مطمئن باشند!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/