مزاياي شگفت انگیز خوردن آجیل در دوران بارداری

مزاياي شگفت انگیز خوردن آجیل در دوران بارداری

آیا شما هم از جمله مادران بارداري هستید که عاشق خوردن آجیل در میان وعده خود هستند؟ اگر چنین است، بدانید که مصرف آجیل در اندازه مناسبي مي­تواند فواید زیادی برای سلامتی شما و جنين داخل رحمتان داشته باشد. با این حال، مصرف بیش از حد این ماده غذایی بسیار مغذی، حساسیت­زا بوده و عوارض جانبی خاصی را در زنان باردار به دنبال خواهد داشت. از آنجايي که شما هم می­خواهید فرزند کوچک خود را در بهترین شرایط و سلامتی کامل به دنیا بیاورید، آشنایی با اطلاعات مربوط به مصرف آجیل در این دوره حساس از زندگی، شما را برای رسیدن به هدفتان یاری خواهد نمود.

فواید غذایی مصرف آجیل در دوران بارداری زنان:

به دلیل این که آجیل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مهم است، مصرف آن در دوران بارداری بسیار ضروری می­باشد.زنان باردار باید 5 اونس پروتئین در هر وعده غذایی خود مصرف کنند.

حقایق تغذیه­ای در مورد مصرف آجیل در دوران بارداری زنان:

در ادامه این مقاله، در مورد برخی از حقایق تغذیه­ای در مورد مصرف آجیل در طي دوران بارداري زنان بحث شده است. مهم­ترين اين موارد عبارتند از:

به یاد داشته باشید که انواع آجیل­ها، منابع غنی از ویتامین B و E هستند.
البته، مواد معدنی ضروری مانند فسفر، پتاسیم، روی، سلنیوم و مس نیز در این ماده غذایی وجود دارد، که رسیدن آن­ها به بدن مادر حامله و جنین داخل رحم او ضروری است.فراموش نکنید كه آجیل يك منبع بسیار خوب از چربی­های مفید برای بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد است.

همچنين، زنان حامله باید به یاد داشته باشند كه آجیل را در ظروف در بسته، به دور از هوا و درون یخچال ذخیره کنند، تا مطمئن شوند كه ترشیده و فاسد نشود.
علاوه بر اين موارد، این افراد باید فراموش نکنند كه آجیل بوداده در روغن، حاوی کالری غیرضروری بالایی بوده و مقدار پروتئین آن نیز بسیار بالا است. بنابراين، مصرف اين نوع از آجيل­ها براي زنان باردار مناسب نمي­باشديادتان باشد كه آجیل بوداده، با این که دارای طعم و مزه خوبی می­باشد، اما مواد مغذی كمي دارد.
انواع آجیل­ها مانند بادام زمینی، بادام، کاشو و گردو سرشار از چربی مفید بوده و منابع بسیار خوبی از مواد معدنی و ویتامین­ها هستند.با توجه به اين دلایل، مصرف آجیل در دوران بارداری زنان می­تواند انتخاب خوبي برای زمانی باشد که مادر باردار به دنبال خوراکي­هاي سرپایی و سالم است.دکتر گوپتا کارگر، مدرس دانشگاه پزشکی نورث وسترن توصیه می­کند كه زنان باردار انواع آجیل­ها را در رژیم جالب است بدانيد كه رسیدن اين مواد مغذی به بدن زنان حامله، به آن­ها کمک می­کند تا از بروز نقص در لوله­های عصبی جنین داخل رحم خود جلوگیری كنند.

نکات مهم در مورد انواع آجیل­ها:

تاكنون، شما با اين موضوع كه مصرف آجیل در دوران بارداری می­تواند به رشد مناسب کودک داخل رحمتان کمک کند، آشنا شديد. اما، فراموش نکنید كه مصرف بیش از حد انواع آجیل­ها در دوران بارداری، شانس مبتلا شدن فرزند داخل رحمتان را (بعد از به دنیا آمدن) به مشکل حساسیت و بیماری­های مختلفي مانند آسم مزمن به ميزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.از آن­جايي كه مصرف بیش از حد هر نوع ماده غذایی در دوران بارداری، برای مادر و جنین داخل رحم او مضر است، پس افراط در مصرف انواع آجیل­ها نیز خطرناک خواهد بود.معمولا مادرانی که در اوایل دوران بارداری خود مقدار زيادي آجیل مصرف می­کردند، کودکانی به دنیا می­آورند که به آلرژی تخ­م مرغ و شیر مبتلا هستند.با توجه به مطالعه درج شده در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی (اکتبر 2010)، اگر شما آجیل را به صورت روزمره مصرف کنید، شانس کودک داخل رحمتان در ابتلا به بیماری آسم در مقایسه با مادرانی که آجیل مصرف نکرده­اند، بیشتر خواهد بود.

توصیه­ های کارشناسان برای زنان باردار در مورد مصرف آجیل:

محققان در مطالعات خود ثابت کرده­اند که زنان برای جلوگیری از مبتلا شدن نوزاد خود به بیماری آسم ساسکیا ویلرس، باید انواع آجیل­ها را به اندازه کافی مصرف نمایند و از افراط کردن در مصرف این ماده غذایی بسیار مغذی، در طول دوران حاملگی خود خودداری کنند.همچنين، در خانواده­ هایی که موارد ابتلا به بیماری آسم بیشتر دیده می­شود، زنان باید از خوردن آجیل در دوران بارداری خود اجتناب کنند، چون با مصرف این ماده غذایی نوزاد داخل رحم اين افراد در شرایط خطرناکی قرار خواهد گرفت.ویلرس می­گویند: "مواد حساسیت­زا درون دانه ­های آجیل می­تواند از بدن مادر باردار به بدن بچه داخل رحم او منتقل شود و خطر ابتلا به حساسیت را در این نوزادان به شدت افزایش دهد. اين شرايط هم به نوبه خود، شانس کودکان را در ابتلا به بیماری­های دیگر بسیار بالا خواهد برد."

همچنین، آژانس استانداردهای غذایی به زنان حامله توصیه می­کند تا مادران بارداری که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری آلرژی هستند، برای جلوگیری از بروز این مشکل در بدن فرزندان خود، از خوردن آجیل در دوران بارداری و در طي دوران تغذیه نوزاد با شیر مادر جدا خودداری کنند.Leanne، پزشك متخصص بیماری آسم در بریتانیا می­گوید: "در این کشور، در هر 16 دقیقه یک نوزاد در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری آسم بستری می­شود. پس، انجام تحقیقات مداوم و شناسایی مواد غذایی حساسیت­زا برای درمان مشکل آسم در بدن کودکان بسیار حیاتی است."

حرف آخر:

به گفته برخی از کارشناسان تغذيه، مقدار مصرف آجیل در دوران بارداری زنان باید محدود شود! چون افراط در مصرف این ماده غذایی ممکن است خطر ابتلا کودکان داخل رحم اين مادران به بیماری آلرژی را افزایش داده و زمینه ابتلا به انواع بیماری­های مختلف را هم در طول زندگی آن­ها بالا ببرد. با اين حال، برخي ديگر ادعا مي­كنند كساني که به خوردن آجیل از دوران کودکی خود عادت دارند، معمولا از مبتلا شدن به مشکل آلرژی محافظت می­شوند.اگر شما هم تمایل زیادی به خوردن آجیل و یا غذاهای حاوی گردو، بادام زمینی و بادام دارید، می­توانید قبل از مصرف آن­ها با ماما و یا پزشك متخصص زنان و زايمان معالج خود تماس بگیرید. همچنین، اگر در خانواده شما احتمال بروز مشكلات آلرژیکی بسیار بالا است، شما باید در این مورد نیز با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید.

در پایان، اگر  دوست دارید تا در دوران بارداری خود، از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید، برای این کار بهتر است توصیه­ های دکتر متخصص زنان و زايمان معالج خود را دنبال نمایید. البته، اين نكته مهم را هم به خاطر داشته باشيد كه به جز بادام زمینی، هیچ آجیلی نباید از رژیم غذایی زنان حامله و کودکان حذف شود، چون رسیدن مواد مغذی موجود در انواع آجیل­ها به بدن تمامي افراد در هر دوره از زندگی، امری حیاتی است.

مطالب پیشنهادی:

1) دو ماده مغذی برای تغذیه دوران بارداری

2) رژیم غذایی هندی برای زنان باردار

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/