عوارض خوردن چای بابونه در دوران بارداری

عوارض خوردن چای بابونه در دوران بارداری

آیا شما هم دوست دارید که هر روز، صبح خود را با نوشیدن یک فنجان چای بابونه آغاز کنید؟ آیا شما هم به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه تعجب خواهید کرد اگر به شما بگوییم که زنان حامله می­توانند همچنان با خیال راحت، از نوشیدنی چای مورد علاقه خود در طی کل دوران بارداری لذت ببرند؟ اگر پاسخ شما هم به سوالات بالا مثبت است و یا فکر کردن به هر یک از این سوالات شما را به تعمق وا می­دارد، خواندن مقاله زیر را که در مورد مصرف چای بابونه در دوران بارداری زنان است، فراموش نکنید. در ادامه این مقاله، تمام خواص درمانی و عوارض ناشی از نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری زنان و این که مادران حامله چگونه می­توانند این چای را در اندازه مناسبی مصرف کنند، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. بنابراین، شما هم به عنوان بک خانم جوان و بی­تجربه برای افزایش اطلاعات خود در مورد مصرف انواع مواد غذایی و نوشیدنی­­های مختلف بابونه، مطالعه مقاله­ زیر را از دست ندهید.

چای بابونه چیست؟

بابونه گیاهی کاملا شبیه به گل آفتاب­گردان، اما در اندازه بسیار کوچک است. به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه به خاطر داشته باشید که گیاه بابونه استفاده­های درمانی زیادی دارد. به همین دلیل، از عصاره این گیاه و مزایای دارویی آن در صنعت داروسازی هم استفاده­های بسیاری می­شود. برخی از کاربردهای رایج گیاه بابونه می­توان به کاهش درد و یا اسپاسم عضلات زنان باردار و کاهش التهابات بدن این افراد، درد مربوط به قاعدگی ماهانه زنان، حل مشکلات خواب در دوران بارداری زنان، از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش و درمان تب یونجه اشاره کرد.

آیا نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری زنان امن است؟

طبق نتایج تحقیقات اخیر محققان علوم پزشکی، اگر چای بابونه در اندازه متعادلی استفاده شود، برای زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد امن بوده و ضرری برای بدن زنان حامله نخواهد داشت. البته، بهتر است چای بابونه در طول ماه­های اولیه از دوران بارداری زنان زیاد مصرف نشود. اما، اگر شما هنوز هم عادت دارید تا روزانه چند فنجان از این چای را بنوشید، برای کسب اطمینان در مورد مصرف آن حتما با یک دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

جالب است بدانید که تهیه کردن چای بابونه یک آیین قدیمی می­باشد که در فرهنگ­ها و کشورهای مختلف سراسر جهان بسیار متداول بوده است. با این که برخی از چای­های گیاهی ممکن است مواد شیمیایی خاصی را در بدن زنان باردار آزاد کنند، اما آسیب ناشی از مصرف آن­ها به اندازه صدمات نوشیدنی­های گازدار و یا کافئین­دار برای زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد نیست. فراموش نکنید که علم پزشکی هنوز هم خطرات بهداشتی گوناگونی را که نوشیدن چای­های گیاهی می­تواند در بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد ایجاد کند، به طور کامل رد نکرده است! پس، به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه برای اطمینان بیشتر و کسب اطلاعات لازم در مورد اثرات و ایمنی مصرف چای بابونه، مطالعه مقاله زیر را فراموش نکنید.

بر طبق نتایج تحقیقات اخیر محققان ثابت شده است که ماده­ای به نام کومارین در چای بابونه وجود دارد، که می­تواند اثرات خفیفی بر رقیق شدن خون انسان، به ویژه زنان باردار داشته باشد. همچنین، یادتان باشد که حتی اگر شما، این چای را در مقدار کم اما در طی یک دوره طولانی مصرف کنید، بر روی غلظت و میزان خون موجود در بدن شما تاثیر خواهد گذاشت. پس، در حالت کلی نمی­توان نوشیدن چای بایونه را در دوران بارداری، برای همه زنان امن و بی­خطر در نظر گرفت. در واقع، این افراد برای اطمینان بیشتر باید قبل از شروع مصرف چای بابونه حتما با دکتر معالج خود صحبت کنند تا بدانند که آیا نوشیدن چای بابونه در اندازه مناسب هم برای سلامت خود این افراد و فرزند داخل رحمشان امن است یا نه.

انار و آب انار در دوران بارداری مفید یا مضر؟!

عوارض ناشی از مصرف چای بابونه در دوران بارداری زنان:

نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری مانند بسیاری از چای­های گیاهی دیگر، ممکن است عوارض جانبی مختلفی در بدن زن حامله و جنین داخل رحم او به جای گذارد. بنابراین، اگر شما هم هر روز مقدار زیادی چای بابونه مصرف می­کنید، باید بدانید که عوارض جانبی جدیدی، به زودی در بدن شما آغاز خواهد شد. در ادامه این مقاله، نمونه­ هایی از عوارض جانبی که با مصرف چای بابونه در بدن زنان باردار ایجاد می­شود، بیان شده است.

 بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان معتقدند مصرف چای بابونه در ماه های اولیه از دوران بارداری می تواند شانس سقط جنین را افزایش دهد.

از آن جایی که مصرف چای بابونه ممکن است باعث خواب آلودگی فرد مصرف کننده شود، بنابراین برای اطمینان بیشتر، شما نباید آن را در مقادیر زیاد مصرف کنید، مخصوصا اگر می دانید که به زودی در خیابان و یا جاده رانندگی خواهید کرد. همچنین، یادتان باشد که در مورد میزان مصرف چای بابونه حتما با دکتر معالج خود صحبت کنید.
معمولا نوشیدن چای بابونه بیشتر زنان باردار را وادار به استفراغ کردن می کند. به ویژه، اگر زن حامله در دوران ابتلا به ویار صبحگاهی باشد و یا از داروی ضد تهوع استفاده کند، ممکن است نوشیدن چای بابونه حالت تهوع و استفراغ وی را تشدید نماید.
اگر شما به عنوان یک زن حامله از آلرژی بدن خود نسبت به برخی از مواد غذایی یا نوشیدنی ها رنج می برید، قبل از مصرف چای بابونه باید بیشتر از سایر مادران باردار مراقب سلامت خود و فرزند داخل رحمتان باشید. البته، درست است که برخی افراد تنها به مواد غذایی و نوشیدنی های فراوری شدن در کاخانجات آلرژی نشان می دهند، اما بهتر است همه زنان در طی دوران بارداری خود در هنگام مصرف عرقیات و چای های گیاهی، به خصوص عصاره بابونه در هر شکلی احتیاط کنند، حتی اگر این نوشیدنی به عنوان یک چای میان وعده ای باشد.
اگر شما هم در حال آماده شدن برای انجام هر نوع عمل جراحی به علل مختلف، به خصوص عمل سزارین برای به دنیا آوردن نوزاد خود هستید، بهتر است نوشیدن چای بابونه را به مدت حداقل دو هفته قبل از انجام عمل جراحی خود متوقف کنید، چون عصاره گیاه بابونه می تواند تعادل برخی از داروهای بی هوشی را در طول انجام عمل جراحی به هم بزند و یا حتی ممکن است بدن فرد مصرف کننده را وادار به واکنش نامطلوبی بکند. پس، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که حتما در این مورد با دکتر جراح خود مشورت کنید.
اشکال مختلف عصاره بابونه و مکمل آن هم می تواند با هر نوع داروی شیمیایی واکنش نشان دهد، حتی اگر آن ها داروها، قرص هایی باشند که شما به طور منظم در طی دوران بارداری خود مصرف می کنید. در واقع، بابونه می تواند با داروهای رقیق کننده خون، داروهای مسکن، آرام بخش و تسکین دهنده عفونت تداخل داشته باشد. بنابراین، به عنوان یک خانم باردار قبل از مصرف چای بابونه، با دکتر معالج خود مشورت کنید.
علاوه بر این موارد، گیاه بابونه اثرات مشابهی مانند اثرات هورمون استروژن در بدن زنان باردار داشته و در صورت مصرف بی رویه، ممکن است خطر بروز سرطان پستان و یا رحم را در بدن این زنان افزایش دهد. پس، اگر می خواهید که به عنوان یک زن حامله برای اولین بار از چای بابونه استفاده کنید، صحبت کردن با یک دکتر متخصص زنان و زایمان را هرگز فراموش نکنید. همچنین، از دکتر معالج خود بپرسید که برای جلوگیری از خطر بروز هر گونه عوارض جانبی ناشی از مصرف این چای گیاهی، باید آن را در چه اندازه ای مصرف کنید.

این 10 نوشیدنی را حتما در دوران بارداری بنوشید

مصرف چه میزان چای بابونه در طی دوران بارداری زنان امن می باشد؟

 از نظر پزشکی، تاکنون هیچ اندازه استانداردی برای مصرف ایمن چای بابونه در طی دوران بارداری زنان توصیه نشده است. رایج ترین شکل مصرف گیاه بابونه، دم کرده گل بابونه است که به صورت چای گیاهی مورد استفاده اقشار مختلف در سراسر جهان قرار می گیرد. در حالی که بیشتر مردم این نوع چای را به اندازه یک تا چهار فنجان در روز مصرف می کنند، اما برای زنان حامله مهم است که در مورد اندازه مصرف چای بابونه با دکتر معالج خود صحبت کنند. طبق نتایج تحقیقات اخیر محققان، نوشیدن یک یا دو فنجان چای بابونه در طیدوران بارداری برای اکثر زنان امن بوده و اثرات خوبی برای سلامتی خود مادر و جنین داخل رحم او به دنبال خواهد داشت. اما در برخی موارد هم ممکن است عوارض جانبی منفی در بدن این افراد به دنبال داشته باشد.

خواندن برای خواب راحت در بارداری چای بابونه بخورید به شما مادر باردار توصیه می شود.

 

نظر (8)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلاممن ماه سوم بارداری هستم حالت تهوع زیاد دارم از درد معده دیوونه شدم بهم گفتن دم کرده بابونه بخورم ولی شنیدم سقد جنین رو افزایش میده میشه کمکم کنید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خواهر من ازعرق بابونه برای رفع حالت تهوع استفاده میکرد و خداروشکر مشکلی براشون پیش نیومده ولی خواب راحت تری داشت
برای جاریم اثری ندارد هنوز هم حالت تهوع داره
انگار رو. هر کسی تاثیرش متفاوت هست

This comment was minimized by the moderator on the site

منکه این دمنوش رو از ماه ۵دارم به میخورم هیچ اتفاقی هم نیوفتاده فقط خوابم راحت شده روزی یک فنجان

This comment was minimized by the moderator on the site

دکتر متخصص بمن دمنوش بابونه تجویز کرده ماه نهم بارداریم . گفت طبعش گرم هس .دردت رو شروع میکنه

This comment was minimized by the moderator on the site

دم کرده ی بابونه تو ماهای اولیه بارداری خطر سقط داره ولی ماه 7.8 و9 هر روز یه استکان رقیق اشکال نداره
منم شنیدم تو بوری موی جنین تأثیر داره

This comment was minimized by the moderator on the site

به نظر من در حد متعادل اشکالی نداره،این مطالب روی سایت ها همه چی را خطرناک میدونن

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام.من شنیده بودم دمنوش بابونه در بارداری باعث بور شدن و خوشرنگ شدن موی نوزاد میشه ولی با خوندن این مطلب ترسیدم استفاده کنم چون تا الان تجربه نوشیدن این دمنوش رو نداشتم

This comment was minimized by the moderator on the site

من تو تمام دوران بارداری روی دخترم بابونه میخوردم، مشکلم معده درد بود و هر روز دو قاشق گل بابونه رو با آب میذاشتم حدود 10 دقیقه بجوشه و بعد با نبات میخوردم، خیلی برا معده دردم خوب بود، تا اینکه ماه آخر بارداریم تو سایتا خواندن که ضرر داره، دخترم...

من تو تمام دوران بارداری روی دخترم بابونه میخوردم، مشکلم معده درد بود و هر روز دو قاشق گل بابونه رو با آب میذاشتم حدود 10 دقیقه بجوشه و بعد با نبات میخوردم، خیلی برا معده دردم خوب بود، تا اینکه ماه آخر بارداریم تو سایتا خواندن که ضرر داره، دخترم موقع تولد برعکس دختر اولم که سبزه بود، فوق العاده سفید و خوشگل بود، چشماش خاکستری مایل به آبی رود،با اینکه گاهی روزی دوبار میجوشوندم و می‌خوردم ولی باز هم هیچوقت علایم سقط نداشتم.

ادامه مطلب

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/