فواید مصرف چای سبز در دوران بارداری

فواید مصرف چای سبز در دوران بارداری

آیا علاقه زیادی به نوشیدن چای سبز در دوران بارداری خود دارید؟ آیا روزی را که بدون نوشیدن یک فنجان چای سبز سپری می­کنید، احساس ناقص بودن وعده­های غذایی را دارید؟ آیا متوقف کردن نوشیدن چای سبز در دوران بارداری، برای شما هم غیرممکن است؟ اگر جواب شما هم به سوالات بالا مثبت است، باید در مورد روند تغذیه­ای خود در دوران بارداری تجدید نظر کنید. می­پرسید چرا؟ برای دریافت پاسخ سوالات خود، مقاله زیر را به طور کامل مطالعه کنید.

برای این که زنی در دوران بارداری خود بتواند همه مواد غذایی را برای خوردن و نوشیدن انتخاب کند، باید تلاش بسیاری داشته باشد. با این حال، همه مادران باردار برای حفظ سلامت خود و رشد مناسب کودک داخل رحمشان از مصرف مواد غذایی زیادی، با خوشحالی تمام چشم­پوشی می­کنند. یکی از این موارد، کاهش مصرف کافئین در دوران بارداری است، که تقریبا همه زنان باردار آن را رعایت می­کنند.

البته، جمله بالا به آن معنا نیست که زنان حامله نمی­توانند چای سبز را در طی کل دوران بارداری خود مصرف کنند، چون انواع جدیدی از چای­های سبز در بازار وجود دارد، که بدون کافئین هستند. اگر زن حامله­ای عادت دارد که چای سبز را به طور منظم مصرف کند، باید از چای سبزهایی استفاده کند که دارای کافئین کمتری نسبت به چای­های دیگر باشد. خواندن ادامه این مقاله، به زنان حامله­ای که علاقه خاصی به نوشیدن چای سبز دارند، کمک خواهد کرد تا چای بدون کافئین و یا چای دارای کافئین کمتر را که مصرف آن­ها در دوران بارداری بی­خطر است، پیدا کنند.

چای سبز بدون کافئین چگونه چایی است؟

همانطور که می­دانید چای سبز یک نوع چای گیاهی است که با استفاده از برگ­های تخمیرنشده چای تهیه می­شود. لازم است به خاطر داشته باشید که مصرف این نوع چای فواید زیادی برای سلامتی انسان، به وِزه زنان باردار دارد، که این فواید به مراتب بیشتر از چای سنتی سیاه و سفید است. چای سبز به طور معمول حاوی کافئین می­باشد، اما فراموش نکنید که چای سبز بدون کافئین نیز در بازار موجود است. بنابراین، زنان حامله­ای که چای سبز را به طور منظم در دوران بارداری خود مصرف می­کنند، بهتر است از چای سبز بدون کافئین استفاده کنند. در واقع، لازم است بدانید که مصرف کافئین می­تواند تا حد زیادی برای سلامتی زنان باردار و فرزند داخل رحم این افراد خطرناک باشد.

مزایای نوشیدن چای سبز در دوران بارداری زنان:

به یاد داشته باشید که نوشیدن چای سبز کافئین­دار مزایای زیادی برای مادران باردار دارد، که برخی از این موارد عبارتند از:

1. چای سبز، یک نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان برای مادران باردار:

به دلیل این که چای سبز حاوی آنتی اکسیدان زیادی است، مصرف آن در دوران بارداری می­تواند سیستم ایمنی بدن مادر و جنین داخل رحم او را تقویت کرده و از مبتلا شدن مادران حامله به انواع بیماری­های خاص دوران بارداری جلوگیری کند.

2. تنظیم قند خون مادران باردار با مصرف چای سبز:

به خاطر داشته باشید که نوشیدن چای سبز بدون کافئین در دوران بارداری، میزان قند خون زنان حامله را تنظیم کرده و سبب کاهش کلسترول موجود در بدن این افراد می­شود. همچنین، کافئین موجود در چای سبز شامل آنتی اکسیدان بوده و با رادیکال­های آزاد که سلول­ها بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او را از بین می­برند، مبارزه خواهد کرد.

3. درمان افسردگی زنان باردار با مصرف چای سبز:

همانطور که می­دانید ایجاد نوسانات هورمونی در بدن زنان حامله، اغلب به افسرده شدن این مادران منجر می­شود. تیامین موجود در چای سبز، ترکیبی است که به عنوان یک ماده آرامش­بخش در بدن مادران باردار عمل کرده و به درمان افسردگی بعد از زایمان آن­ها هم کمک زیادی خواهد کرد.

4. مراقبت از پوست بدن زنان باردار با مصرف چای سبز:

به یاد داشته باشید که بروز آکنه و جوش بر روی پوست بدن زنان در دوران بارداری بسیار شایع است. این حالت، در درجه اول به علت تغییرات هورمونی در بدن این افراد رخ می­دهد. آنتی اکسیدان­ها و خواص ضد التهابی موجود در چای سبز به زنان حامله کمک خواهد کرد تا از بروز مشکلات پوستی در بدن خود جلوگیری کنند.

مطالب پیشنهادی:

1)آیا نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری زنان امن است؟

2) آیا مصرف چای کیسه ای در دوران بارداری امن است؟

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

مطلب خیلی مفید بود خیلی ممنون.
من شش ماهه باردارم و روزانه دو تا سه لیوان چای سبز مصرف میکنم. اما در کنارش از میوه ها و سبزیجات هم زیاد مصرف میکنم . میخواستم نظرتان را بگوئید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام میتونید در اندازه محدود مصرف کنید

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/