آیا خوردن مغز حیوانات در دوران بارداری امن است؟

آیا خوردن مغز حیوانات در دوران بارداری امن است؟

آیا شما هم هوس خوردن مغز را برای یک وعده غذایی خود تجربه می­کنید؟ جالب است بدانید که همه زنان در دوران بارداری خود میل شدیدی به مصرف برخی مواد غذایی خاص، به ویژه مفر گوسفند از خود نشان می­دهند. اما آیا تا کنون فکر کرده­اید که آیا خوردن مغز در دوران بارداری برای زنان بی­خطر است؟ اگر تا به حال به این موضوعات فکر نکرده­اید، خواندن مقاله زیر را برای افزایش اطلاعات خود در این مورد فراموش نکنید.

مغز چیست؟

مغز که از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است، گاهی همراه با گوشت گوسفند، ژامبون، مرغ، گوشت گاو و غذاهای دریایی ترکیب شده و گاهی هم خود به تنهایی مصرف می­شود. در واقع، مغز نوعی ماده غذایی بسیار چرب، صاف و یکنواخت است که دارای طعم دلپذیر و خاصی می­باشد. معمولا، سرآشپزان ماهر آن را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می­کنند. با این حال، به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه یادتان باشد که عطر و طعم این ماده غذایی پس از گذشت چند روز (اگر به صورت سرد مصرف شود) تغییر خواهد کرد. البته، جالب است بدانید که مغز فقط به سر حیوانات گوشتی و دریایی محدود نمی­شود، این نوع ماده غذایی به صورت خمیر در بدنه گیاهان نیز وجود دارد، که طعم آن هم به همان اندازه در بین مردم برخی از کشورها محبوب است.

آیا مصرف مغز گوسغند در دوران بارداری زنان امن است؟

در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه به خاطر داشته باشید که خوردن مغز در دوران بارداری زنان، برای سلامت خود این افراد و جنین داخل رحمشان ایمن نیست، به جز در مواثعی که این ماده غذایی به صورت گرم و یا پاستوریزه استفاده شود. یادتان باشد که خوردن هر نوع مغز و یا کبد حیوانات بدون پخت کامل برای انسان، به ویژه زنان باردار امن نیست. آیا می­خواهید بدانید که چرا هر نوع مغز و یا کبد حیوانات بدون پخت کامل برای انسان، به ویژه زنان باردار امن نیست؟ حتما مقاله زیر را بخوانید!

خطرات خوردن مغز حیوانات در دوران بارداری زنان:

    1.بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری لیستریوز با مصرف مغز حیوانات در دوران بارداری زنان:سازمان بیمه خدمات درمانی به مادران باردار توصیه می­کند که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری لیستریوز، انواع مغزها، از جمله مغزهای حیوانت و گیاهان را به دلیل وجود باکتری لیستریا، در طی کل دوران بارداری خود مصرف نکنند. در واقع، لازم است بدانید که همه زنان در دوران بارداری خود مستعد ابتلا به لیستریوز، که یک نوع مسمومیت غذایی است، بوده و این بیماری به دلیل خوردن غذاهای آلوده به باکتری لیستریا، در بدن این افراد بروز می­کند. سیستم دفاع طبیعی بدن زن هم با آغاز روند بارداری بسیار ضعیف­تر می­شود، به طوری که وارد شدن یک تکه مغز آلوده به باکتری ایستریاف این افراد را بیمار کرده و جنین داخل رحمشان را به خطر می­اندازد. نتایج تحقیقات اخیر محققان نشان می­دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف مغز حیوانات و بروز بیماری لیستریوز در دوران بارداری زنان وجود دارد. در نهایت، یادتان باشد که بیماری لیستریوز می­تواند با اختلالات گوارشی و علائمی شبیه سرماخوردگی در بدن زنان باردار، خود را نشان داده و در موارد شدیدتر هم سقط جنین داخل رحم این افراد را به دنبال داشته باشد. همچنین، اگر یک مادر حامله در طول هفته­های آخر از دوران بارداری خود به بیماری لیستریوز مبتلا شود، ممکن است کودک داخل رحم او هم با همان بیماری به دنیا آید.

    2.مغز حیوانات حاوی ویتامین A بسیار بالایی است:به دلیل این که مغز حیوانات حاوی مقدار بالایی از ویتامین A است، پس مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری می­تواند برای همه زنان حامله مضر بوده و سلامت جنین داخل رحم این افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. در واقع، پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می­کنند که بالا بودن میزان ویتامین A در بدن مادر حامله می­تواند منجر به بروز مشکل نقص در هنگام تولد در نوزاد او شده و یا به کبد کودک آسیب برساند. بنابراین، باید مطمئن شوید که مصرف روزانه ویتامین A شما از مرز 8000 IU تجاوز نکند.

آیا خوردن کبد حیوانات در دوران بارداری زنان امن است؟ یکی دیگر از قسمت­های بدن حیوانات که مانند مغز نباید در دوران بارداری زنان مصرف شود، کبد است. به عنوان بک خانم جوان و بی­تجربه به خاطر داشته باشید از آن­جایی که کبد حیوانات دارای رتینول بسیار بالایی است، پس مصرف آن در دوران بارداری می­تواند به جنین داخل رحم مادران حامله آسیب برساند.

مطالب پیشنهادی:

1) توصیه هایی درباره تغذیه قبل از بارداری(بخش اول)

2)توصیه هایی درباره تغذیه قبل از بارداری(بخش دوم)

 

نظر (6)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

من بار دارم تو سه ماهگی چند لقمه مغز همراه کله پاچه خوردم الان نگرانم متن و که خوندم نوشته ضرر داره

This comment was minimized by the moderator on the site

به شدت هوس مغز کردم. ولی یادمه که مادرم همیشه میگفت خوردن مغز در بارداری باعث لک صورت میشه

This comment was minimized by the moderator on the site

من خیلی هوس کردم اگه خوب بپزم ی لقمه بخورم ضرر داره ؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من فقط یکبار کله پاچه با مغز خوردم ایا برای جنین داخل شکمم ک چهارماهشه ضرر داره؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ایا مصرف مغز براتون مضربود؟؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ان شالله مشکلی پیش نمیاد // استرس رو از خودتون دور کنید

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/