7 روش ساده براي سالم ماندن زنان باردار در طول فصل زمستان

7 روش ساده براي سالم ماندن زنان باردار در طول فصل زمستان

آیا مضطرب هستید که به مشکل سرفه کردن و سرماخوردگی در طول فصل­هاي سرد سال مبتلا شوید؟ آیا مجبور هستید كه کل فصل سرد زمستان را در داخل خانه بمانید؟ بر اساس آمار گرفته شده در سال­هاي اخير، می­توان ادعا كرد كه سالم گذراندن دوران بارداری براي زنان در فصل زمستان نسبت­های به فصل­های گرم سال کمی مشکل است. پس، اگر شما هم به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه می­خواهید این دوران حساس از زندگي خود را در روزهای سرد سال هم به سلامت پشت سر بگذارید، خواندن مقاله زیر ایده بسیار خوبی خواهد بود!

همانطور که می­دانید مقابله با تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن زنان باردار، تحمل بزرگ شدن شکم بر اثر رشد جنین داخل رحم، کمردرد، انجام آزمایش­های مختلف و استفاده از یک رژیم غذایی سخت براي دوران بارداری برای هیچ زنی آسان نیست. اما، تطبیق دادن بدن زنان باردار با تغییرات آب و هوایی سرد و خشن هم می­تواند مشکلات این افراد را چند برابر کند. آیا شما هم به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه دوست داريد كه از نکات ساده بهره­مند شويد، تا بتوانيد یک دوره بارداری ایمن را در طول ماه­های سرد زمستان هم پشت سر بگذارید؟ پس، خواندن مقاله زیر را از دست ندهيد!

نکاتی برای راهنمایی زنان جوان جهت داشتن يك دوره بارداری ایمن در طول فصل سرد زمستان:

در ادامه این مقاله، نکاتی برای راهنمایی زنان باردار بیان شده است، که رعايت آن­ها برای گرم و ایمن ماندن خود مادر و جنين داخل رحم او بسیار مفید است. این نکات عبارتند از:

1. انجام فعالیت­های گوناگون توسط زنان باردار در طول فصل سرد زمستان:

نتايج مطالعات اخير دانشمندان نشان داده است که همه زنان باردار نیاز دارند در طول اين دوران حساس از زندگي خود، به مدت حداقل 2.5 ساعت در هفته به انجام فعالیت­های گوناگون بپردازند. بنابراین، به عنوان يك خانم باردار یادتان باشد كه حتی اگر آب و هوا سرد طوری است، كه شما دوست دارید خود را در پتوی گرم پیچیده و تمام روز را استراحت کنید، بدانید که سردي هوا در فصل زمستان نمی­تواند بهانه­ای برای خواب زمستانی شما باشد. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه انجام فعالیت­هاي مناسب در طول اين فصل سرد هم به شما کمک خواهد کرد تا دوران سخت بارداری را (به ویژه هنگامی هوا سرد، کسل­کننده و غم­انگیز است.) به راحتی سپری کنید. همچنین، به خاطر داشته باشيد كه انجام فعالیت­های مختلف می­تواند به شما کمک کند تا در نهایت، نوزاد خود را با كمك زایمان طبيعي و راحت به دنیا بیاورید. برای این منظور، زنان حامله می­توانند در فصل سرد سال زمانی را برای قدم زدن و انجام تفریحات ساده اختصاص دهند. اما، فراموش نکنید كه احتیاط در اين دوران حساس، شرط اساسی کار است، زیرا قدم زدن در جاده­ها و چمنزارهایی که به علت بارش برف و یا شبنم صبحگاهی لغزنده هستند، می­تواند برای سلامت خود مادر و جنين داخل رحم او بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل، پزشكان متخصص زنان و زايمان به بيماران باردار خود توصیه مي­كنند كه در طول فصل زمستان، از انجام ورزش­های زمستانی پرخطر مثل اسکی خودداری کنند و به جای این نوع تمرینات ورزشی، در دوران بارداری خود از تمرینات امن مانند یوگا و ایروبیک بهره ببرند، زیرا انجام این حرکات ورزشی در خانه و به راحتی هم امکان­پذیر است. در واقع، مي­توان ادعا كرد برای افرادی که ترجیح می­دهند روزهای سرد زمستان را در خانه بمانند، انجام تمرینات امن یوگا و ایروبیک ایده خوبی خواهد بود.

2. هیدراته نگه داشتن بدن زنان حامله در طول فصل سرد زمستان:

اگر فکر می­کنید كه بدنتان در طول فصل سرد زمستان به آب کمتري نیاز دارد، بدانید که کاملا در اشتباه هستید. گرمای موجود در خانه و وجود هوای خشک در طول فصل سرد زمستان می­تواند سبب عرق کردن و از دست دادن آب بدن زنان باردار شود. با این حال، فراموش نکنید كه مصرف بیش از حد انواع نوشیدنی­های داغ مانند چای و قهوه می­تواند سطح مایعات بدن شما را به هم بزند. به همین دلیل، موسسات معتبر پزشکی توصیه می­کند كه همه زنان باردار باید در طول روزهاي فصل زمستان 2.3 لیتر و یا 10 فنجان آب مصرف کنند. بنابراین، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه همراه داشتن یک بطری آب برای همه زنان باردار، بدون توجه به فصل سال ضروری است.

3. پوشیدن لباس گرم و تمیز در فصل زمستان توسط زنان باردار:

همانطور که می­دانید بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا شایع­ترین مشکل زنان حامله در فصل زمستان هستند. با توجه به این موضوع که سطح ایمنی بدن زنان در طي دوران حاملگی به شدت پایین می­آید، این افراد نیاز به دقت فوق العاده­اي در حفظ سلامت خود و جنين داخل رحمشان خواهند داشت. بنابراین، زنان حامله­اي که دوران بارداری آن­ها مصادف با فصل سرد زمستان است، بايد برای اطمینان بیشتر از اقامت کردن در محیط­های آلوده به ویروس و میکروب اجتناب کرده و با پوشیدن لباس­های پشمی گرم و تمیز از بدن خود و فرزندشان در برابر سرما محافظت کنند.

4. پشتیبانی از بدن زنان باردار در طي فصل زمستان:

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به یاد داشته باشید كه با کوتاه شدن طول روزها در فصل زمستان، حضور خورشید هم در آسمان محدود مي­شود. این حالت هم باعث می­شود كه این فصل، زمان مناسبي براي رشد و نمو میکروب­ها و ویروس­ها باشد. بنابراین، ممکن است در اطراف خود افرادی را مشاهده کنید که دچار مشکل عطسه و یا سرفه کردن هستند. به همین دلیل، اجتناب از قرار گرفتن در محیط­های آلوده به میکروب ها و عفونت ممکن است یک چالش جدی در طول فصل سرد سال برای شما تلقی شود. يادتان باشد كه شستن دست­ها به بهترین نحو یک راه مناسب برای دور نگه داشتن بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد از خطر مبتلا شدن به عفونت­های موجود در محل زندگی است. همچنین فراموش نکنید كه نوشیدن آب ولرم هم می­تواند به از بین بردن میکروب­ها ي موجود در بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم اين افراد کمک کند. علاوه بر اين موارد، زنان باردار باید یک ضدعفونی­کننده دست و یک دستمال تمیز را در کیف دستی خود به همراه داشته باشند، تا بتوانند در صورت لزوم از آن استفاده کنند. در نهايت، به خاطر داشته باشيد كه این افراد می­توانند با دکتر معالج خود صحبت کرده و عمل واکسیناسیون را برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا که در دوران بارداری بسیار شایع است، انجام دهند.

5. بروز مشکل بینی و خونریزی آن در بدن زنان حامله در طی فصل زمستان:

همانطور که می­دانید در دوران بارداری، میزان گردش خون در بدن زنان افزایش یافته و عروق خونی آن­ها را بیشتر از قبل در معرض پارگی قرار می­­دهد. به همین دلیل، خشک شدن رگ­های بینی اين مادران در طول فصل زمستان می­تواند باعث خونریزی کردن این عضو شود. پس، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه یادتان باشد كه هوای سرد و خشک زمستان می­تواند خطر خونریزی بینی را در بدن شما به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما، توجه داشته باشيد كه مادران باردار مي­توانند برای جلوگیری از خون دماغ شدن خود، محیط خانه را با استفاده از بخورها مرطوب نگه دارند.

6. مصرف مواد غذایی سالم و مغذی در طول فصل زمستان توسط زنان حامله:

به عنوان یک زن جوان و بي­تجربه یادتان باشد هنگامی که در فصل زمستان، هوا سرد ­شود و زنان حامله مجبور باشند مدت زیادی را در خارج از منزل خود بگذرانند، ممکن است همراه داشتن یک وعده غذایی گرم و تند را آرزو كنند. ولی، فراموش نکنید كه در طول دوران بارداری، مصرف تنقلات و مواد غذایی تند می­تواند زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد را دچار مشکل کند. به همین دلیل، پزشكان متخصص زنان و زايمان توصيه مي­كنند كه زنان باردار به جای این نوع مواد غذایی از سبزیجات که به شکل سوپ داغ تهیه شده است، لذت ببرید. نوشیدن جرعه جرعه یک فنجان چای گیاهی هم در چنین شرایطی ایده بسیار خوبی برای گرم ماندن زنان باردار در فصل زمستان است. علاوه بر اين موارد، شما به عنوان يك خانم باردار می­توانید آجیل را در این فصل سرد سال مصرف کنید، زیرا خوردن یک وعده غذایی متعادل در دوران بارداری بهترین راه برای افزایش قدرت ایمنی بدن زنان باردار و جلوگیری از مبتلا شدن اين افراد به بیماری­های شایع فصل زمستان است.

7. داشتن خواب خوب زنان باردار در طي فصل سرد زمستان:

اگر دوران بارداری شما مصادف با فصل زمستان است، به خاطر داشته باشيد که خواب گزینه خوبی برای افزايش آرامش و تقویت بدنتان خواهد بود، زیرا زمانی که جیوه بدن در حال کاهش یافتن است، دراز کشیدن در رختخواب یک ایده فوق­العاده برای بدن زنان باردار خواهد بود. بنابراین، بهتراست همه زنان حامله در ماه­های سرد زمستان، استراحت کافی داشته باشند و بیشتر در خانه بمانند. این راه­کار به آنها کمک خواهد کرد که برای مقابله با مشکل بی­خوابی شبانه بعد از تولد نوزاد خود در آینده­اي نزدیک آماده شوند.

8. مرطوب نگه داشتن پوست بدن زنان باردار در طی فصل سرد زمستان:

همانطور که می­دانید خشک شدن پوست بدن یک مشکل شایع در طول فصل سرد زمستان است. بنابراین، زنان حامله می­توانند پوست خود را در طول فصل زمستان با استفاده از کرم­های مرطوب­کننده نرم و انعطاف­پذیر نگه دارند. همچنین، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به یاد داشته باشید كه استفاده از کرم­های ضد آفتاب به طور منظم در طول دوران بارداری برای همه زنان ضروری است، زیرا داشتن پوستي شفاف و درخشان در دوران بارداری به اين مادران کمک مي­کند كه زیبا شده و احساس اعتماد به نفس خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

مطلب پیشنهادی: 7 نکته مفید برای حفظ سلامت پوست نوزاد7 نکته مفید برای حفظ سلامت پوست نوزاد

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/