چگونه میتوان با افزایش قدرت بویایی زنان در طي دوران بارداری مقابله نمود؟

چگونه میتوان با افزایش قدرت بویایی زنان در طي دوران بارداری مقابله نمود؟

در ابتدا، لازم است به عنوان یک زن جوان و بي­تجربه به ياد داشته باشيد كه با آغاز دوران بارداري، هیچ چیز در بدن خانم­هاي حامله در حالت طبیعی خود باقی نمی­ماند. به همین دلیل، همه وضعيت­هاي نرمال بدن خانم­هاي باردار از جمله طرز نگاه كردن، نوع فکر کردن، روش غذا خوردن و حتی ميزان قدرت بویایی اين افراد تغییر می­کند! طوری که اين مادران به طور ناگهانی بوی چیزهایی دست­نیافتنی را به هم به راحتی و حس خواهند نمود!

اگر با اين تغييرات در بدن خود روبرو شديد، نگران نباشید! زیرا حس بویایی همه زنان با شروع دوران حاملگی به طور ناگهانی توسعه یافته و به یک ابرقدرت تبدیل می­شود! جالب است بدانيد كه افزایش حس بویایی در بدن زنان باردار یکی از عجیب­ترین و شایع­ترین علائم اولیه آغاز روند بارداری در بدن اين افراد است. اين حس، با کشف بوهای تازه، خانم­هاي بارداري را آزار می­دهد، طوری که همه مادران بارداري می­خواهند چگونگی بروز این حالت را در بدن خود رمزگشایی کرده و حل نمایید. مطالب موجود در ادامه اين مقاله، چیزی است که شما به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه برای رفع مشکل بویایی بدن خود در طي دوران بارداری به آن نیاز دارید!

چرا قدرت بویایی زنان در طي دوران بارداری افزایش می­یابد؟

به عنوان يك خانم باردار به یاد داشته باشید که ترشح زیاد هورمون­های بدن زنان، همان چیزی است که باعث افزایش قدرت بویای اين افراد در طي دوران بارداری می­شود! بله، ترشح هورمون­های بارداری در بدن برخي از مادران بیش از حد بوده و حالت تند و زننده دارد، كه علت افزایش حس بویایی در این دوره از زندگی آن­ها به شمار مي­رود. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه ترشح میزان زيادي از هورمون استروژن و hCG در بدن زنان باردار تغییرات زیادی را به دنبال دارد، که درک بوهای ضعیف و بد یکی از مهم­ترين اين تغييرات مي­باشد.

همانطور که می­دانید ویار صبحگاهی، یکی دیگر از علائم شایع آغاز روند بارداری در بدن زنان است، که ارتباط نزدیکی با قوی شدن حس بویایی زنان در اين دوران حساس دارد. با توجه به نتايج تحقیقات انجام شده، ویار صبحگاهی در زنان باردار شیوه طبیعت برای حفظ مادر و کودک متولد نشده او از مضرات پاتوژن­های حاملگی است. بنابراین، می­توان گفت که بینی زنان باردار با اضافه کاری خود در این دوره از زندگی برای حفظ يك دوره بارداری امن تلاش می­کند!

چگونه می­توان با افزایش قدرت بویایی زنان در طی دوران بارداری مقابله نمود؟

بسیاری از زنان حامله می­توانند جلوی بینی خود را گرفته و از بو کردن همه بوهای ناخواسته و بد جلوگیری کنند. اما این شرايط بدان معنی نیست که شما می­توانید هر لحظه با گرفتن بینی خود، جلوی عق زدن را ( به ويژه در اوایل دوران حاملگی) بگیرید! در ادامه این مقاله، چند نکته ساده برای راهنمایی زنان باردار بیان شده است، که رعايت آن­ها جهت مقابله با افزایش قدرت بویایی بسیار مفید خواهد بود. ساده­ترين این نکات عبارتند از:

1. مصرف غذاهایی با بوی خوب و دلپذیر:

همانطور که می­دانید لذت بردن از بوی خوب غذاها در طي دوران بارداری موهبتی است که خدا برای هر مادری به امانت داده است، زیرا این افراد زمان زیادی را برای طبخ و خوردن غذاهایی که بوی متفاوت دارند، صرف می­کنند. بنابراین، همواره اين نكته مهم را به خاطر داشته باشيد كه ممكن است افزایش قدرت بویایی و تنفر از برخی بوها دیر یا زود گریبان همه مادران حامله را خواهد گرفت!

2. اجازه دهید هوای تازه به داخل منزل شما وارد شود:

یادتان باشد كه اگر اشتشمام بوی خاص برخی مواد غذایی باعث می­شود كه شما به عنوان يك خانم باردار دچار حالت تهوع شوید و یا نتوانید کار پخت و پز خود را با کمال آرامش به پایان برسانید، می­توانید با باز کردن پنجره­هاي آشپزخانه خود، کمی هوای تازه را به خانه راه دهید. این کار کمک زیادی به خروج بوی کپک­زدگی موجود در خانه شما کرده و شما را از شر حالت تهوع و استفراغ خلاص خواهد نمود.

3. اطمینان از نظافت روزانه خانه، به عنوان یک عادت سالم دوران بارداري:

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه شستن لباس­ها و تمیز نگه داشتن خانه برای جلوگیری از برخورد زنان باردار با هر گونه بوی تعفن و کثیف بسیار مفید خواهد بود.

4. در طي دوران بارداري خود، به دنبال بوهای خوب باشید:

به عنوان يك خانم باردار يادتان باشد كه همه بوها بد نیستند، پس با استشمام بوهای خوب و دلنشین حس بویایی خود را در طي اين دوران حساس تقویت کنید! زیرا وقتی که بوي بدي به مشام شما برسد، می­تواند حس بدی در شما ایجاد نموده و شما را به بوهای بد دیگر هم بدبین کند، برعکس استشمام بوهای خوب در طي دوران بارداری می­تواند تاثیر شگفت انگیزی بر قدرت بویایی شما داشته باشد! پس در دوران حاملگی خود، برای پیدا کردن بوهای خوب تلاش کنید تا احساسات شما هم بهتر شود. در نهايت، به عنوان يك خانم باردار اين نكته مهم را به خاطر داشته باشيد كه اشتشمام بوی نعناع، ​​لیمو، زنجبیل و گیاهان معطر دیگر می­تواند به شما کمک کند تا با حالت تهوع خود مقابله کرده و احساسات خود را بهترکنید.

5. صبر کنید:

یادتان باشد كه در نهایت، بهترین کار برای مقابله با افزایش قدرت بویایی صبر کردن است. در واقع، با پیشرفت دوران بارداری مشکل ترشح بیش از حد هورمون­های بارداری بدن زنان حل مي­گردد. هنگامی هم که ترشح هورمون­ها ریتم طبیعی به خود گرفت، احساس زنان باردار به بوهای مختلف فرق کرده و به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

اجتناب از اشتشمام بوهای ناخوشایند در طي دوران بارداری:

از آنجايي که قدرت بویایی زنان در طی دوران بارداری قوی­تر شده و شکل خاصی به خود می­گیرد، پس اگر شما هم می­خواهید از افزایش این حس بزرگ در بدنتان جلوگیری کنید، باید از اشتشمام بوهای بد خودداری نموده و حالت تهوع ساختگی را در بدن خود، در همه زمان­ها از بین ببرید. برای این کار، شما بايد سعی کنید تا از استشمام بوهای ناخوشایند اجتناب نمایید، زیرا بدیهی است که افزایش قدرت بویایی به سادگی نفرت شما را از برخی مواد غذایی و بوها که تا به الان تجربه نکرده­ بوديد، بیشتر خواهد كرد. بنابراین، بهترین کار این است که از استشمام بوهای ناخوشایند که در طي دوران بارداری، باعث بروز حالت تهوع در بدنتان می­شود، خودداری کنید. در ادامه این مقاله، لیستی از بوهای ناخوشایندي که زنان نباید در طي دوران بارداری خود استشمام کنند، بیان شده است، که عبارتند از:

1. دود سیگار:

همانطور که می­دانید بسیاری از زنان در طي دوران بارداری خود از دود سیگار گریزان هستند. بنابراین، اگر شما هم ، فرد سیگاری در خانواده خود دارید، می­توانید یک فرصت بزرگ به او داده و نه تنها سیگارکشیدن او را ترک کنید، بلکه با این کار خودتان را هم از شر حالت تهوع برهانید!

2. اجتناب از مصرف مواد غذایی بدبو:

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه اجتناب از پخت و پز مواد غذایی بدبو در طي دوران بارداری مانند ماهی، پنیر، تخم مرغ و حبوبات می­تواند شما را در مقابله با افزایش حس بویایی یاری کند. بادتان باشد كه پخت و پز مواد غذایی بدبو در طي دوران بارداری، مسئولیت تحریک ویار صبحگاهی زنان را به عهده دارد.

3. خودداری از حضور در اماکن غیربهداشتی و بدبو:

همانطور که می­دانید استشمام برخی بوهای ناخوشایند به سادگی می­تواند باعث عق زدن شما در طي دوران بارداری شود. بنابراین، بهترین کار اجتناب از حضور در مکان­های غیربهداشتی و یا رفتن کنار سطل­های زباله در طي دوران بارداری است!

4. اجتناب از مصرف پودر لباسشوئی:

مقصر بودن پودر لباسشویی در بروز حالت تهوع و استفراغ زنان باردار کمی بعید به نظر می­رسد، اما این ماده می­تواند باعث بروز حالت تهوع شود! با اين حال، شما به عنوان يك خانم باردار نمی­توانيد به خاطر تاثیرات آشکار این ماده از شستن لباس­هاي خود در طي دوران بارداری چشم­پوشی کنید. فقط می­توانید با تغییر دادن نوع و بوی پودر، لباس­های خود را به راحتی بشویید!

در نهایت، به عنوان يك خانم باردار زیاد نگران نباشید! زیرا احساس تنفر از برخی بوها به زودی خواهد گذشت و حس بویایی شما به حالت عادی خود باز خواهد گشت. تا آن زمان، بهتر است صبر کرده و با گرفتن یک دستمال معطر در جلوی بینی خود، در محیط­های بودار از بروز حالت تهوع جلوگیری کنید!

 

نظر (3)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی خوب بود ممنون

This comment was minimized by the moderator on the site

مطالبش خوب بودن ولی بازم بدرد من نمیخوره

This comment was minimized by the moderator on the site

کاش مینوشتین تا کی باید تحمل کرد وقتی هیچ بویی خوب نیست هیچ غذایی هم بوی قابل تحملی نداره چه باید بکنیم ? تا کی صبر؟ نه ماه؟

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/