چگونه میتوان بیماری پسوریازیس را در طی دوران بارداری زنان درمان کرد؟

چگونه میتوان بیماری پسوریازیس را در طی دوران بارداری زنان درمان کرد؟

همانطور که می­دانید بروز بیماری پسوریازیس در طی دوران حاملگی زنان می­تواند یک بیماری بسیار خجالت­آور و دشوار باشد، به ویژه هنگامی که فرد بیمار امکان مراجعه به پزشک متخصص زنان و زايمان را نداشته باشد. پس این افراد چگونه باید بیماری خود را درمان کنند؟ در ادامه این مقاله، به شما روش­هایی را توصیه می­کنیم که برای درمان بیماری پسوریازیس در طي دوران بارداری زنان بسیار مفید هستند. این راهکارها عبارتند از:

    هنگامیکه زنی حامله می­شود، بدن او نیازبهدقتفوق­العاده دارد، مخصوصا هنگامی که فرد به بیماری پسوریازیس مبتلا شود. جالب است بدانيد كه دراغلب موارد، بروز مشکل پسوریازیس در مادر حامله می­تواند به جنین داخلرحم او هم آسیببرساند. ازاینرو، زنان مبتلا به بيماري پسوریازیس باید در طيدورانبارداریخود به صورت مرتب به دکتر متخصص زنان و زايمان مراجعه نموده و تا حد امکان از داروهایموضعیتوصیه شده توسط پزشک معااج خود برای درمان اين بیماری استفاده کنند. البته، فراموش نکنید كه مرطوبکننده­های خاصی هم در داروخانه­هابرایدرمان بيماريپسوریازیسدردسترسافراد مختلفوجوددارد. ولی در بیشتر موارد، دکتر متخصص زنان و زايمانممکناستاستفادهازوازلین را برای درمان بيماري پسوریازیس در زنان حامله توصیه کند.

    در برخی موارد هم پزشکان متخصص زنان و زايمان ممکن استبرای درمان این بیماری دوز کم استروئیدموضعیرا استفاده کنند. بااینحال،شما باید در هنگام مصرف پمادها بسیارمراقبباشید، مخصوصا اگر آن را دراطرافویاخود سینه استفاده می­کنید. يادتان باشد كه مقدار بسیار زيادياز این دارو، از طريق پوست جذب بدن زنان باردار شده و با شروعتولیدشیر در سینه اين مادران، مخلوط آن خواهد شد. پس، فراموش نکنید كه مراقبت بسیار از زنان باردار مبتلا به بيماري پسوریازیس در هنگام مصرف داروهای ضدپسوریازیس الزامی است، تا از ورود آن به شیر تراوششده از بدن مادر در طي دوران حاملگی جلوگیری شود. در نهايت، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه زنان حامله همیشه باید دستانخودراپسازاستفادهاز این داروبه دقت با آب و صابون بشویند.
    البته نباید فراموش کرد که گاهیاوقات،درمانموضعیممکناست برای از بین بردن بیماری پسوریازیس در برخی زنان باردار موثرباشد، اما در برخی موارد هم ممکن است وضعیت بدن مادر باردار را بدتر بکند. درچنینوضعیتی، معمولا دکتر متخصص زنان و زايمان از یک نور باریکماوراءبنفش و فتوتراپی برای درمان مشکل بيمار خود استفاده خواهد نمود.
    در نهايت، به عنوان يك خانم باردار به ياد داشته باشيد كه در برخی موارد که بیماری پسوریازیس شدت بیشتری یافته است، دکتر معالج روشUVBگسترده را که جایگزینی مناسب برای استفاده از نورماوراءبنفش باریک و فتوتراپی است، استفاده كند.

چگونه می­توان بیماری پسوریازیس زنان باردار را در خانه درمان نمود:

یادتان باشد كه دکتر متخصص زنان و زايمان بهترین قاضی جهت درمان بیماری پسوریازیس در طي دوران بارداری شما است، زیرا او به خوبی می­داند که چگونه می­تواند اين بیماری را به راحتی درمان کند. اما در ادامه این مقاله چند نکته ساده برای کمک و راهنمایی به شما ارائه شده است، تا با استفاده از آن­ها بتوانید علائم بیماری را تا هنگام مراجعه به دکتر معالج خود تسکین دهید. ساده­ترين این روش­های خانگی عبارتند از:

    در چنین مواردی، یادتان باشد كه استفادهازیکمرطوب­کنندهخوب و مناسب می­تواند به راحتی پوست آسیب دیده شما را آبرسانی کند. البته اکثر پزشكان متخصص زنان و زايمان به زنان حامله توصیه می­کنند تا در طي كل دوران بارداری خود از مرطوب­کننده­هایی استفاده کنید که امن باشند.
    همچنین، از تجمععرقبررویمنطقهآسیب­دیده جلوگیری کنید،زیرا این وضعیت می­تواندشرایط بیماری پسوریازیس را در بدنتان بدترکند.
    در هنگام ابتلا به بیماری پسوریازیس در طي دوران بارداری خود هرگز با آببسیارداغحمام نکنید، زیرا این کار می­تواندشرایط بیماری را تشدیدکند. بهجای این کار می­توان بایکحولهخشک، پوست محل مبتلا شده را مالش داد. البته ،استحمام کردن متناوب در برخی روزها هم برای درمان این بیماری بسیار مفید است، ولی فراموش نکنید كه حمامکردنزیاد می­تواندشرایطپوست بدن شما را بدتر کرده و بیماری را تشدیدکند.

در نهایت، به خاطر داشته باشيد با این که بیماری پسوریازیس یک بیماری بسیار شایع در طي دوران بارداری زنان است، اما برخی افراد فکر می­کنند كه اين بیماری یک بیماری خجالت­آور مي­باشد، كه اشتباه است! اين نكته مهم را به ياد داشته باشيد كه در برخی موارد، ممکن است این بیماری تاثیرات منفی بر روند بارداری زنان بگذارد، اما یادتان باشد كه معنی آن از دست دادن قلب و زندگی نیست. در چنین مواردی، زنان حامله می­توانند با دکتر معالح خود در مورد شرايط بيماري صحبت کرده و راه مناسب برای درمان آن را بیابند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/